Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Cseréld ki az egyenirányító hidat a gépedben.
Üdvözöllek!
Az egyenirányítóhíd hibája általában nem időszakos, és vagy szemmel látahtó! Felűlről nézz át a lemezek között, így látod a diódák kivezetéseit, ha hibás valamelyik dióda a kivezetése szakadt, vagy az aluminium karikák meg vannak égve ( ez jöhet itt számításba). Ha ez történt megfelelő odafigyeléssel (rajz) szétszedhető és javítható! Megcsiszol összerak! Ha forrasztott (és kiolvadt), akkor nagy teljesítményű pákával beforraszt! Előtte a dióda kivezetése megtisztít (smirgli). Leiszt Jani
Üdv! Köszönöm a segitökész válaszokat!Ma volt kint egy hegesztögép szerviz,és ök azt mondták hogy 99%-ban a tekercs a probléma.Most várják a válaszom hogy javitsák-e. Kb 100e forint lenne,ez reálisnak számit,mert én sokallom,vajon ha én megtekercseltetem mennyiböl jöhet ki????
25 körül szoktak egy tekercset. 100ezer egy új trafó ára kb. Lehet nekem van a polcon gyári. még sosem volt gépben. Ha érdekes megnézem hétfőn.
A 100 as az elég sok!
De mielőtt nekiugranak azért én csak mérnék feszt hegesztés közben! Igaz hogy nem lehet pontosan mérni de az kiderülne legalább hogy melyik tekercs a zárlatos vagy kiderülne hogy nem is a trafó rosz. Ha a folytó menetzárlatos akkor is változik a hegesztés minősége sokat. Próbaképp nagy fokozaton hegessz egy jó darabig hogy melegedjenek a tekercsek aztán amelyik a legmelegebb az zárlatos elvileg. Lehet csak 1 tekercset kell megtekercselni. De ha szétszedődik a trafó akkor a többi tekercset feltétlenül itasd be lakkal. Hogy ha véletlenül rezegne benne valamelyik menet az legyen rögzítve lakkal újra.
Érdekes lenne a dolog ha tudunk rá valami árat,mert a fönökömmel fizetjük felesben.kb mennyibe lenne?
Üdv! Én is gondoltam a fojtora is,de az lehet egyszer jo,egyszer rossz,Hogy lehetne a fojtot kizárni hogy az-e a rossz?Egyébként mértem a feszültséget hegesztés közben,de tök egyforma volt,és semmi melegedést nem tapasztaltam sehol.
Hidald át vagy ved ki teljesen a folytót úgy is kell hegesztenie csak fröcskölősebben.
Ha kiiktattam akkor visszajött az ereje,de fröcskölt. Akkor lehet a fojto a rossz?
Majd megbeszéljük ha tényleg van. Fejből nem tudom traconic 253-e, mert van vagy 10 féle tekercs ott.
De amúgy miféle szervizesek voltak ott? Hogy állapították meg a hibát?
Hát nem tul meggyözö volt az ember,mert elmondtam amiket én már kicseréltem ,és ö erre aazt mondta hogy trafo a baj.Egyyébként forgalmaznak gépeket és mondta hogy inkább le kéne cserélni olyanra amit ök forgalmaznak,tehát egy kicsit gyanus volt a dolog.Hegesztés közben mért egy feszültséget,természetesen akkor jo volt.
Igen a folytó rossz!
Mindenesetre olcsóbb mint egy trafó Sőt magadnak is megjavíthatod! Széppen letekered róla a huzalt közben látni fogod hol hibás a tekercs.Közben számolod hány menet ! A huzalt óvatosan kikötöd egy oszlophoz és egy autóhoz és elkezded lökdösni a kocsit hogy egyenesedjen a huzal. Amikor elég egyenes akkor betekered tesa festőszalaggal (ez sárga színű papírszalag minél keskenyebb fajtát vegyél és átfedéssel tekercseld rá). Aztán feltekered vissza a huzalt és jól beitatod lakkal (parkettalakk is jó). Szárítod és próba!
Köszönöm a jotanácsot,megproobálom a leirtak szerint.
De ha van egy vasrudad olyan 30-40 mm átmérővel akkor arra tekerj fel a testkábelből 30 menetet ha elég hosszú és egy próbára ez lesz a folytód. Itt már számottevően csökkeni kell a fröcskölésnek és figyeld hogy jó -e a trafó ereje mint a hiba előtt.
Rendben holnap megprobálom,és este beszámolok a fejleményekröl.Üdv mindenkinek.Joéjt
ha így állapította meg hogy trafó a rossz, akkor annyira nem kéne kapkodni a trafó szétszedésével
Üdv! Reggel kiprobáltam ezt a fojto dolgot a test kábellel,hegesztettem a max teljesitményen folyamatosan,és azt vettem észre hogy két tekercs nem meleg egy meg melegedett
A melegedést félretéve milyen volt?
Jó rosz taknyolt fröcskölt? Nincs kizárva hogy az a tekercs a hibás. Primer vagy szekunder van felül illetve osztott-e a tekercs? Hogy kölön csévén van a primer és szekunder tekercs? Egy fotó jó lenne a trafóról. Ha osztott a tekercs akkor bármelyik tekercselő anyagár és némi munkadíjért megcsinálja neked. Ha a szekunder(vastag vezeték zárlatos) Akkor azt a folytónál leírt módszerrel te magad is ujra tekerheted.
Aránylag jo volt,de ez nem mérvado mert most épp a jo fázisában volt.Csináltam képeket délután ha végeztem a meloval,tudom csak felrakni otthon
A képek a gépröl
Nem tudok tanácsot adni sajnos amíg el nem kezd kinlódni megint a gép sajnos.
Amikor rosz akkor csináld meg a testkábeles folytót. A diódák jól meg vannak húzva az alu hűtőtönkben? Illetve a csatlakozó csavarok a sinezésnél mert elvileg belül is van egy sin. A primer oldalon van pár sorkapocs nézd át azokat is huzgáld őket meg esetleg ki is kötheted őket egyesével hogy nincs -e oxidáció valamelyik vezetéken. A trafó megbontást kell hagyni a legutolsó megoldásnak!
Azt írod jó fázisban volt a gép!
Akkor ha jó fázisban van ki kellene szedni belőle a főtrafót és összevezetékelni úgy hogy a gépen kívül működjön . Aztán ha próba után még mindig jól hegeszt gyorsan be kell itatni a tekercseket híg lakkal de ekkor mozgatni már nem szabad. A cél hogy zárlatmentes állapotban legyen rögzítve az a menet ami tud mozogni a tekercsban. Száradás után ha még mindig jó akkor nyert ügyed van.
Igen én is a trafot hagynám legutoljára.Ami elöl van a diodáknál csatlakozási pontok,azokat megpucoltam mindegyiket,de viszont a hátsokat nem is tudtam hogy van,azért azok kimaradtak.Diodák stabilok a házban.Sorkapcsokat nem láttam a trafon,azokat merre keressem?Egyébként székesfehérvár,vagy környékén nincs valaki a forumon aki meg tudná nézni,mert igazábol én csak használom,de sokat nem értek a villamossághoz.
Amit csak látsz az összes sorkapcsot érdemes megnézni .
A trafón nincs is mert annak a vezetékei egyből a fokozatkapcsolóra mennek. Tényleg a fokozatkapcsolót nézted már? Az is lehet kontakthibás esetleg lehet látni hogy a csavaroknál amelyik laza az el van szineződve.
Ha megint lesz egy rossz napja,akkor ki tudom mérni valahogy,hogy biztos a trafo-e a bünös? Ma mértem hegesztéss közben,mind a három egyforma érték volt.Ha rossz valamelyik akkor ez az érték hogy változik?
A menetzárlatos tekercsen kevesebb feszültséget fogsz mérni 1-2 volttal.
De mérhetsz éramot is csak ahoz lakatfogó kellene a primerre a zárlatos tekercs nagyobb áramot vesz fel. Vagyis jobban melegedik is ezt már leírtad hogy mintha az egyik melegebb lett volna.
Szia . Ne haragudj de én azt tanácsolnám , hogy vidd el egy olyan szakemberhez akiben megbízol mert máskülönben baj lesz ebből a "távgyógyászatból " - mivel írtad , hogy nem értesz az elektronikához . Legalább az alapokat tudni kell mert máskülönben félreértés lesz és nagyobb lesz a kár no meg azért itt emberi életről is szó van . Én csak ennyiben szólnék bele a témába ( hidd el én is szeretek segíteni ha tudok de most így nem megy ).
Igen lett cserélve a fokozatkapcsolo.Egyébként amikor rossz akkor bugo,zörgö hangja van,és a fojtot ha megfogom akkor érezhetö rajta a berregés,ha jo akkor szinte hangtalan
Üdv!Köszönöm a jotanácsot!Nem nyulok bele oolyanba ami már meghaladja a kevés tudásom ez ügyben,csak probálom kizárni a dolgokat,mert a szakember odajött mért egy feszültséget,persze akkor pont jol müködött,de mondta hogy ez trafo baj lesz és 100e ft-ért megcsinálja.Na ezért probálok mindent kizárni.
Csak bizonyos fokozatokban vesz fel egyforma áramot a 3 tekercs, mivel 3 fázisú a gép a fokozatkapcsoló egyes fokozatoknál aszimmetrikusan kapcsolja a tekercseket.
Itt a fojtót kell kizárni legelőször. Ha az jó akkor meg kell nézni hogy a fokozatkapcsoló mikor kapcsolja úgy a tekercseket hogy egyforma áramot vesz fel mind a 3 fázison, aztán addig nyúzni a gépet amíg elő nem jön a hiba, aztán addig csinálni amíg jelentős hőmérsékleteltérés mérhető a tekercsek között. |
Bejelentkezés
Hirdetés |