Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha p20 ra gondolsz , az akár be is égethető ! Ha kimarattad , újból levilágítod és előhívod hogy a forrszemekről is lejöjjön a lakk , majd hőlégfúvóval "beégeted" egy barnás színű üveg keménységű forrasztásgátló bevonatot fogsz kapni ! (ezt már többször leírtuk itt a téma elején...) A gyári fotolakkos nyák is beégethető ott piros lesz a bevonat ..
Köszi szépen a hozzászólásokat.Kipróbálom a beégetést.
Kiváncsi vagyok az eredményre. Szép napot
Üdv mindenkinek!
Idáig vasaltam (135 grammos fényes műnyomóra, egészen tűrhető minőségben (ssop-28 nem okozott gondot)), viszont áttérnék a fotózásra. Van itthon egy ilyen csomagom (50 db led): UV Led A hullámhossz UV-A, tehát ezzel nincs gond. Fényerőben az 50 db (25-25 oldalanként) a két oldalas levilágítóhoz elég lenne (max a4-es méret, de ha csak a5-re elég, nekem az is jó)? Természetesen ha ezekkel a ledekkel nem lehet megoldani (vagy csak egy oldalasra), akkor marad a B verzió és veszek egy marék neont. A fő kérdésem az lenne, hogy melyik módszerre rendezkedjek be? (A P20-ról eddig nem sok jót írtatok, az előérzékenyített nyák, valamint a dry fóliás viszont egész jónak tűnik). Ha ez megkönnyíti a dolgot, akkor Kiskunmajsa és vonzáskörzetében elérhető és/vagy beszerezhető dolgokra kellene berendezkedni (Szeged szóba jöhet, mivel itt tanulok). Előre is köszi mindenkinek a segítséget. Szerk.: A ledeket nem szívesen mozgatnám, szóval így kérném a kalkulációt
Az előérzékenített nyák nagyon hasonló a p20-hoz, csak ott egyenletesen viszik fel a lemezre, de maga technológia majdnem ugyan az. Az ára horror.
A dry fólia fajlagos ár a nagyon olcsó, és teljesen más a technológia mint az előérzékenyítettnél.
Pontosan ezért is kérdezem, hogy melyikre lenne érdemesebb berendezkedni, mert kb a topic felét végigolvasva, van mindegyik módszernek előnye is meg hátránya is, árban is van eltérés és azért nem mindegy, hogy mennyit lehet spórolni az egészen. Az előérzékenyített ugyebár kezdéskor olcsóbb, viszont amint beszereztem mindent, drágább lesz a nyák előállítása, mint a dry-os esetében, a p20 meg nem igazán tetszik (lefújni, sütögetni, stb, nem vagyok én szakács, hogy sütögessek ).
Kérdés , hogy amíg vasaltál az úgy nem felelt már meg valamiért ,vagy miért akarsz áttérni a fotózásra ?
Igaz ne nem biztos , hogy kell sütögetned a dry nál , de ott meg mosogatni kellesz .Egyik lötyiből ki a másikba be , és így tovább.De mindegyik technikánál van más más közbenső folyamat.Jó nyákot akarsz ne sajnáld az időt tőle.
Nalam a fotozas es az SMD-re valo atteres hozta meg az udvozito megoldast. Mostanaban mar 0603-asokkal es msop meg ssop tokokkal dolgozom. Es a nyak merete olyan pici, hogy siman megengedhetem magamnak hogy gyarit hasznaljak. Ugyanigy a vasklorid NAGYON kevesse fogy, leven nagyon keves rezet kell marnia.
Es furni sem kell, amit mindig is utaltam... De szerintem egy sima, furott nyakkal is lehet sporolni, ha esszeruen tervezi az ember. Nalam fotozas elott jon a szigetezes, kb ot perc plusz ido, minden nagyobb ures resz kap egy-egy n.c. szigetet, igy a nyak hamar keszen van, mert a marasnal nem kell egy kilo rezet leoldani.
Hello!
Nem tudom,szerepelt-e ez a kérdés,nagyon sok hozzászólás van... Bevittem egy kapcsolási rajzot Eagle-be,de nem szeretnék hozzá nyákot tervezni.Szeretném egy általam választott próbanyákra rárakni...Lehetséges egy nyáktervet bevinni a programba,majd rávenni,hogy erre illessze rá a kapcsolási rajzot?(igen,tudom,hogy jobban járnék vele,ha csinálnék hozzá nyáklemezt...de a kérdésem az lenne,hogy ez lehetséges?) Köszönöm Üdv Vkond
A Dry-nak nincs hátránya. A vasalás után ugyan úgy le kell mosni a tintát a rézről, itt még drága oldószer sem kell. Nátriumhidroxidból csinálsz egy 10*-es oldatot (ezzel vigyázz, mert Kolontár kismiska hozzá képest) (csak dróttal lógasd bele a nyákot, sem a fémet, sem a műanyagot nem bántja), belerakod egy percre, kiveszed, mosdóban megspricceled vízzel, az egész egyben leúszik (először felhólyagosodik, és utána leválik) Csinálhatsz 2 százalékost is, az nem erősebb mint a szappan, de ott abban fog leoldódni, és 5-10 leoldás után már olyan zavaros lesz, hogy keverhetsz be újat. Én azt az egy liter 10%-ost két éve használom, de azzal vigyázni kell! Mivel nem abban oldódik le a fólia, nem marad benne semmi szutyok.
Előhíváshoz, meg 1%-os mosószóda oldat kell (itt nem jó a töményebb), ez azt jelenti, hogy 1 liter vízbe kell 10gramm. Na ez a vegyészet, ezzel riogatják az embereket. Ebben is kezet moshatsz, nem lesz tőle bajod, a nitróhigitó amivel a ráégett festékport mosod le veszélyesebb sokkal. A dry fólához amit be kell szerezni az egy lamináló. A vasaláshoz vasaló. Asszonyét nem használnám, nekem ráragadt valami a talpára, (Én is próbáltam vasalni) le sem lehetett sikálni. Vettem az asszonynak másik vasalót. Ennyi.Az egyikhez vasaló kell, és nitrohigító, a dry-hoz meg lamináló, és nátriumhidroxid, + mosószóda. Mind a kettő filléres termék. Itt a videó: galvános részt átlépheted. galvános nyák
Ez eagle kérdés és persze a válasz nem.
Nem compiler, decompiler. Nem is tudná melyik kocka milyen alkatrész. Viszont a próbanyákot beviheted a nyáktervezőbe, a légkötéséket ezeken a forrszemeken keresztül összekötheted, és kész is a nyákterv, ala probanyak módra.
Igazából a probléma azzal van, hogy szeretnék SMD méretekre áttérni és a vasalás ehhez már kevés. Az ssop foglalatot (és társait) meg lehet csinálni vasalva is, de elég sok szívás van vele ekkora méretben. Valamint szeretnék lötstop-ot is használni, amihez meg amúgy is fotózni kell, szóval a vasalás már nem elégíti ki 100%-ban az igényeimet, úgyhogy nem ok nélkül váltanék (azért a fotózás jóval drágább, mint a vasalás és vasalással is lehet szépen dolgozni bizonyos méretekigy).
bbalazs: Én is pontosan ezért (is) akarok váltani. Valamint én is szoktam szigeteket hagyni (kb 15-20 mil-es távolságra a vezetősávoktól (mikor mennyit állítok be)), habár sósav + h2o2 keverékét használom amit meg nem lehet tárolni (szóval ilyen téren mindegy lenne a dolog), viszont így kevésbé mar alá a sávoknak (nyomtatni meg kvázi ingyen nyomtatok), na meg gyorsabb is így a maratás.
A héten lehet, hogy bevásárlás lesz ebből a gazdaságos áruházban Szegeden. Egyébként a fentebb írt uv ledes dolog megfelelő lenne az egészhez?
mindenki másnak: Egy szegedi kolléga segíthetne, hogy mit hol érdemes megvenni, mert nem szeretném fél Szegedet körbejárni ezért
Nem tudom illetve írtad , hogy félig meddig végig olvastad a fórumot .És szerintem láthattál vasalásos nyákot is smd kivitelekben nem is olyan sokat kell vissza menned .Láthattál PQFP tokozással nyákot , illetve azt hiszem nekem is volt e legutolsó feltett nyákokról képek .Ezek sem fotózással lettek csinálva .Nem érzel magadban annyit , hogy neked is sikerülhetne az smd nyák vasalással ?
Én dry ba csak akkor fektetnék + a hozzávalókra , hogy ha nagyon sorozat gyártásban gondolkodnék , vagy megrendelésre , de mivel csak 1 - 2 ami nekem kell néha néha így feleslegesnek tartom , és lehet dry al nem is sikerülne úgy ahogy kéne .Ahhoz is kell azért egy kis gyakorlat meg kitapasztalni , hogy , és miként jó.
Szerintem a RET-nel vannak jo panelek. Az elohivo az SZITI tisztito, feme ki kell szedni belole, egyszer kell megcsinalni a jo oldatot. De en is tudok neked adni par pasztilla NaOH-t.
Vaskloridot nem tudom, talan valami vegyszerbolt. Az UV levilagitot en egy letort buraju Hg-lampabol csinaltam, amit a regi Tungsram markaboltban lehet megvenni, en mondjuk akkor szereztem, amikor csereltek a Dom teren a lampakat. De itt ugye kell elotet, ami nalam egy ideig szendvicssuto volt 4-600W korul.
A képeket láttam és érzek is magamban annyit, hogy össze tudjam hozni, szóval nem ez az ok. Szimplán a fotózás többre képes, mint a vasalás. Természetesen van amit vasalva jobb csinálni, szóval tisztában vagyok vele, hogy melyiknek milyen előnye van.
bbalazs: Vasklorid nem kell (van sósavam + h2o2-m, de ezt megoldom ), a RET-ben viszont akkor szétnézek és otthagyok náluk egy pár ezer forintot Egyedül a NaOH az ami teljes sötétség nekem, de végső esetben üzletelünk egy kicsit
A fotózás többre képes , és pedig ?Mik a többlet dolgok amit a fotózás adhat ?Bármilyen fotós nyákot meglehet vasalással is csinálni úgy , hogy nem mondanád meg , hogy melyik melyik.De ettől persze nyugodtan áttérhetsz a fotózásos nyák készítésre. De azt tudom , hogy fotózással eljutsz oda , hogy tuti nyákot csinálj sokat fogsz rontani amíg be áll majd neked a technika , és addig az mennyibe fog kerülni ?
Kezdjük a lötstop fóliával, csak, hogy hirtelen említsek egy okot. Nem hinném, hogy ehhez vasalásos technika kell a laminálást leszámítva. Viszont nem akarok ebből vallásháborút. Megtapasztaltam az egyik oldalt, tudom, hogy mik a korlátai, most kipróbálom a másik oldalt is. Ha nem jön be, még mindig visszatérhetek a vasalóhoz és eladhatom a fotós cuccaimat.
Az meg, hogy mennyibe kerül, egy másik kérdés. Tudom, hogy nem úszom meg 100 forintból. Egyébként én simán bevállalnám a szitázást is, amivel a pozíció feliratozás se lenne gond, csak erről kb semmit nem lehet találni. Szóval marad a fotózás, a pozíciófeliratozás meg továbbra is lehet vasalós, ahogyan idáig is csináltam.
A lötstop fóliát lehet vasalásos nyákhoz is használni.De igazad van próbáld ki mi baj származhat belőle nem igaz? És remélhetőleg munkáid végeredményét majd láthatjuk is képekben.
Ezzel nem értek egyet. Naná, hogy a fotóval sokkal jobb minőségű nyákot lehet csinálni, mint vasalással. Ez tény szerintem. A vasalásnál sokkal több változóval kell számolni, mint a fotónál. Én arra biztatom a kollégát, hogy fotózzon.
Természetes, hogy a végeredményt majd megmutatom. Veszítenivalóm meg nincs, mivel sok dolog már megvan, laminálót meg amúgy is venni akartam, szóval ez nem költség. Egyébként az első ezzel a technikával készülő áramköröm egy TDR-es Propellerrel vezérelt UTP kábelteszter lesz. Igaz a nagyfrekis része (1-2 ghz) még sehogyan sem áll, szóval lesz még vele szívás elég rendesen. A TDR miatt pedig egyáltalán nem megengedett az, hogy változó szélességűek legyenek a vezetősávok. Eleve lehet, hogy házilag gyártott lemezen nem is lehet kivitelezni ezt és muszáj lesz 8-9e forintért (vagy még ennél is többért) legyártatnom a nyákot hozzá.
Zoli_bácsi: Ha már egy ideje vasal valaki, akkor ezek a változók észre sem vehetőek, kivéve ha sikerül valamiből nagyon sz...r utánpótlást szerezni. Legutoljára sikerült olyan műnyomó papírt vennem, amire semmivel nem lehetett nyomtatni.
Persze biztatni lehet , és kell is , meg majd segíteni is , ha nem megy neki ez az ugye?
Na és ki hogy vasal , meg kinek hogy nem sikerül a fotózás az majd kiderül neki , ha belekezd , és folyamatába látni fogja a buktatókat.A tényezők amire gondol Zoli_bácsi az meg szerintem meg van mindegyikben el lehet a vasalást is rontani no meg a fotózást is nem igaz? Én ezért írom mindig azt , hogy nem kell kapkodni bármilyen is legyen az elkészítés módja , mert az idő amit ráfordít valaki csak azért , hogy mindig a hibák ki legyenek javítva na az a sok.
Csak nem gondolod, hogy kerek valamit par drazse NaOH-ert?
A fotozasnal az elohivas a kritikus, legalabbis a levilagitasi idore nem annyira erzekeny a panel. Ami azt jelenti, hogy nalam pl. 10perces, de 8-13 is mukodik. Az elohivasnal viszont par masodperc alatt, mondjuk hat, jojjon elo a lila rajzolat, kezdjen el oldodni, majd azonnal ki kell venni es csap alatt lemosni. Kulonben a maratasnal lekap mindent. Az a jo elohivas, amikor a vaskloridba teve egy percre, kiveve szepen nedvesedik a lemaratando, de lepereg a vonalakrol/szigetekrol. Ha nem nedvesedik, meg hivni kell a lugban. Ha tul hamar lekap mindent, akkor tulhivott.
Ezt a részét olvastam (mármint, hogy az előhívás a legkritikusabb része, ha előtte minden jól van csinálva), szóval a hétvégén ha minden jól megy, akkor jöhet majd az első teszt. Végső esetben jöv. hét végén. A már említett teszter úgyis ráér, mivel magamnak csinálom, na meg be is kell fejezni, úgyhogy ráérek kitapasztalni a fotózást
József körút vegyszerbolt. Kilóra árulják a mosószódát meg nátriumhidroxidot, és még fémszemcséket sem kell kiszedni belőle.
Gőzöd nincs miről beszélsz!
Lötstoppot nem lehet vasalóval csinálni. Illetve felvasalhatod egységesen az egész nyákra, csak tudod baromi nehéz lesz forrasztani, ha nem világítod le a forrszemeknél és nem oldod le a nem levilágított részeket a forrszemeknél.
Kérjél tőlem dry fóliát, az összes egyebet messzire fogod dobni. Annyi a dolog, hogy negatív maszk kell, azaz ott ég be ahol uv éri. Ezért nem is annyira kritikus a levilágítás. Szép napsütésben üveggel leszorítva 1 perc. Nyomdai maszkkal meg akár 5*-ösen is túlvilágíthatod, mert csak annál jobban bekeményedik a kilátszó rész.
Élni is fogok a lehetőséggel (legalább egy dologgal kevesebbnek kevesebbnek kell utánajárni). Remélhetőleg az előhívás is menni fog elsőre és akkor jöhetnek a profi fotós nyákok.
Szerintem meg te nem olvastad el , vagy inkább félre értetted amit írtam. Én nem azt írtam drága Gulasoft úr , hogy vasalni kell a lötstop fóliát hanem , azt hogy vasalásos nyákhoz is lehet használni a kettő nem ugyan az.Ki beszél itt arról , hogy vasalóval kell felvinni akár a dry , vagy a lötstop fóliát hm?? Nem bántáskép , csak olvasd el máskor figyelmesebben aztán kritizálj .Én úgy értettem ha már ki van maratva a vasalással készült nyák arra minden további nélkül lehet lötsop fóliát tenni .Remélem most már érthetőbb lesz a számodra is.Inkább a helyett , hogy ezen vitatkozunk kíváncsi lennék a beígért nyák képekre hol vannak??
Már bocs, de ha te Gulasofttól várod, hogy mutasson a munkáiból, akkor Te vagy az aki nem olvassa a fórumot, mert Ő az egyik legprofibb a szakmában...
Szerintem te is félreértetted, amit írtam. Természetesen a lötstopnak nem előfeltétele a fotózással készített nyák. Viszont ha már úgyis az eljárás befejező lépése fotós, akkor az eleje miért ne legyen az, főleg, ha jobb minőséget lehet vele elérni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |