Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Általánosságban a hangtechnikáról, akusztikáról
Lapozás: OK   7 / 9
(#) andras55 hozzászólása Ápr 2, 2010 /
 
hy lene 1 kerdesem...


Szoval azt szeretnem kerdezni hogy mi kulomseg van 4ohm es 8ohm kozott??ugy hangilag ertem hogy mi kulomseg van,hogy lehet-e eszrevenni valamit vagy nem


koszy
(#) Kovidivi válasza andras55 hozzászólására (») Ápr 4, 2010 /
 
Ez összetett.
Ha van egy erősítőd, az általában vagy 4ohm-ra, vagy 8-ohmra van méretezve. Ez azt jelenti, hogy ha 4ohmon 100W-os, akkor 8ohm-os hangszórót rákötve ohm törvénye alapján 50W-ot fog a hangszóró kapni. Hangzásilag nincs sok különbség, a T-S paraméterei mások lesznek természetesen. Egyéb válaszokért kérdezz!
(#) andras55 hozzászólása Ápr 5, 2010 /
 
nagyon koszy a segitseget
(#) zitzaki hozzászólása Máj 4, 2010 /
 
Sziasztok!
Szerintetek ez a láda ér valamit ha házibuliba esetleg kissebb terembe szeretném használni ( 4 darabot 2 erősítővel)?ez
(#) andras1 válasza zitzaki hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Ne tedd!
(#) vikipapa hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Helló mindenkinek. Tudna nekem valaki segíteni? Ennek a Celestion hangdoboznak keresem a típusát. Nem egy mai darab (több mint 8éves). 6 darab 20cm-es hangszóró van benne. Sajnos nem tudok róla többet.
Előre is köszönöm.
(#) andras1 válasza vikipapa hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Lehet tudni a benne lévő hangszórók típusát?
(#) vikipapa válasza andras1 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Hát sajnos nem tudom milyen típusú hangszórók vannak benne. A mágnes közepén csak egy "C" betű van. Bár gondolom sajnos ez nem sokat segít.
szerk: Csatoltam hogy hogy néznek ki.
(#) bandi97 hozzászólása Nov 19, 2011 /
 
Én még csak most kezdem belevetni magam ebbe a témába ezért arra kérnék mindenkit aki ki tud segíteni valami anyaggal az legyen szíves küldje el nekem.
Előre is köszönöm.
(#) pysty hozzászólása Nov 19, 2011 /
 
üdv. Szeretnék építeni egy egyszerü erôsítôt egy TDA8351-el. Nagyon kezdô vagyok még ezért jól jönne agy kis segítség, valami egyszerü kapcsolás.
Elôre is köszönöm.

TDA8351_2.pdf
    
(#) pucuka válasza pysty hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Miért pont ebből. Az adatlapjára rá van írva, hogy TV függőleges eltérítő erősítő. Ebből nem fogsz rendes torzítatlan hangot kicsiholni. Annyi hangfrekis végfok IC van, miért nem próbálkozol kezdőként egy olyannal? Az adatlapokon ott az ajánlott kapcsolás is. Pl. TDA 2002, TDA 2030 stb,
(#) szamóca válasza pucuka hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Valószínűleg a kérdező annyira kezdő, hogy az erősítő szó miatt, már csak is a hangerősítőre asszociál.
(#) pysty válasza pucuka hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Azért építeném ebbôl, mert ez van itthon, azt hiszem még valami olcsóbb autórádióból szedtem ki (már több éve). Kezdô vagyok azért kérdeztem itt. Kössz a magyarázatot.
(#) pucuka válasza pysty hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Ilyen áramkör csak TV -ben, vagy CRT monitorokban fordul elő.
(#) Alkotó hozzászólása Jún 20, 2012 /
 
Tanácsra/segítségre lenne szükségem néhány "mindenki számára alapvető" fogalom értelmezésében.
Az erősítők, és a hangsugárzók paramétereinek megadásakor számos -számomra- nehezen megfogható adatot is találok.
Ilyenek pl. teljesítmény, zenei teljesítmény PWM teljesítmény, csúcsteljesítmény, hangszóróknál érzékenység decibelben, frekvenciaátvitel +-3db-es pontjai, hangszóróknál impedancia, adott Oz értékű mágnes, és még hosszasan sorolhatnám.
Szeretnék valamilyen irodalmat találni, ami sok egyéb paraméter mellett megpróbálja ezeket számomra érthető (tehát egyszerű) módon egyértelműsíteni.
(#) Something hozzászólása Jún 20, 2012 /
 
Üdv, A napokban összeraktam egy erősítőt egy STK4121-es ic-vel. Nem akar megszólalni. Egy kérdés fel merült bennem: van egy lába az ic-nek (6-os láb) mute. Azt nem kötöttem sehova, lehet hogy az a probléma? Az ic adatlapját mellékelem, a kapcsolás is benne van.

STK4121.pdf
    
(#) szamóca válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Nem mai irodalom ugyan, de érthetően ezen a dolgok jó része, az egyetlen "normálisan" megírt könyvben, CS. Kádár Péter- Diszkónika című kötelezőjében vannak leírva.
megj.Számomra az audiobiblia ez a mű, amit máig nem tudtak felülmúlni.
(#) Alkotó válasza szamóca hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Köszönöm, találtam itthon egy példányt, át fogom alaposan nézni. A stílus nagyon közvetlen, és sok információt hordoz.
De első belepillantásra nem az, amire most nekem szükségem van. Én most simán rövid értelmezéseket keresek, ami segítene eligazodni a megadott értékek zavaros világában.
(#) Something válasza szamóca hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Egyszer nekem is a kezem ügyébe került(sajnos nem az enyém) tényleg hasznos könyv, még a gitár effektekre is külön fejezet van.
(#) zolika60 válasza Something hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
A belinkelt adatlapon az van, hogy muting voltage -5V azt nem láttam, hogy ez mute on vagy mute off. Szerintem próbáld ki, ha még nem tetted.
(#) Orbán József válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Azt mesélte nekem valaki más, hogy a dobozok egymás közti távolsága, valamint a szoba nagysága, borítása a mélyhangokra különös hatással van, egymást elnyomhatják (hangszórók) és esetenként ettől függően nem tudják kivágni az alacsony do-t.
(#) bta válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Azt mesélte nekem valaki más, hogy a dobozok egymás közti távolsága, valamint a szoba nagysága, borítása a mélyhangokra különös hatással van, egymást elnyomhatják (hangszórók) és esetenként ettől függően nem tudják kivágni az alacsony do-t.

Ez nem mese, hanem interferencia. Sztereóban még akkor is két hangforrásod van, ha a hangsugárzóid egyenként akusztikailag pontszerűnek tekinthetők. A hangsugárzók szobán belüli pozícióitól, a bázistávolságtól(!), és a hallgató pozíciójától függően egyenletlen lesz a frekvenciaátvitel. A képletben csak a szoba állandó (nagyjából).
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
(#) szamóca válasza bta hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Idézet:
„Bizonyít valamit, hogy egy vakteszten a résztvevők 80%-a nem volt képes megkülönböztetni a veszteséges (mp3) tömörítésből lejátszott anyagot az "eredetitől"? Az égvilágon semmit, azon túl, hogy ott, akkor, olyan körülmények között a többség vagy nem vett észre különbséget, vagy összekeverte(!) a két hangképet, és elbizonytalanodott.”

Igen, pontosan azt, amit leírsz.
Idézet:
„ott, akkor, olyan körülmények között a többség vagy nem vett észre különbséget, vagy összekeverte(!) a két hangképet, és elbizonytalanodott.”
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
(#) szamóca válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Egy fórumon olvastam egy hazai gurutól, hogy egy hányend meghallgatásra összegyűltek mindaddig jónak ítélték a hallgatott berendezést, amíg egy illető meg nem jelent körükben, amitől "elromlott" a hangzás. Na erre varrjon valaki gombot racionális, fizikai magyarázattal!
Valami ilyesmi talán.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
(#) Orbán József válasza bta hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Ebben én nem is kételkedtem, többen is mondták, és a mély hangok hullámhosszáról, szoba nagyságáról, etc. is regéltek....
(#) Action2K válasza szamóca hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Nem kapcsolta ki a mobilját.
(#) Tonybacsi hozzászólása Jan 22, 2013 /
 
Üdv Mindenki!

Hogy korrekt vaktesztet hajthassunk végre (régen), gyártottunk egy kapcsoló egységet, két sztereó bemenettel, és két sztereó kimenettel. Ezek CJ3260 hangszóró csatlakozó aljzatok, melyek készülékbe építhető, hátlapra szerelhető csavarozással forrasztható típusok voltak.

Így össze tudtunk hasonlítani:
- két erősítőt egy hangfalpárral
- egy erősítőt két hangfalpárral

Két darab kapcsoló került a vaslemezből készült dobozba, ezek Isostat, egymást nem kiváltó, nyomó típusok voltak (arretáló). A dobozban a belső huzalozás 1mm átmérőjű tömör, lakkszigetelt rézhuzal volt forrasztással, milliméterre egyező hosszakkal.

Ha elég gyors volt a „kezelője”, nem lehetett se meg, se kihallani a váltást.

Durva különbségek –gondolok itt elsősorban az akusztikus hangvisszaadó szerkezetre- jól kimutathatók, ellenőrizhetők, beállíthatók ezzel a módszerrel, viszont a „villásdugó teszt” már „nem jött át”.
Ez megerősíti azt a „nézetet”, miszerint nem jó egy kapcsoló szerkezet sem a láncba utólag bekötve.

A fő alapszabályokat szívesen figyelmen kívül szeretjük hagyni.

A lehallgató helyiség 0.3-0.5s csillapításnál ideális. Ha alul csillapított, visszhangzik, ha túlcsillapított, akkor süketszoba. Ha kicsi a tér (tehát nem ideális) és ide most épp bejön egy jól megtermett ember, akkor előfordul, hogy felborítja az addigi csillapítási értéket. Ezt viszont mások –akár- ki is hallhatják a „műsorból”. (És ezt akár mérőműszerrel ki is lehet mutatni, mint ahogy tették ezt anno Üllőn a Reflex gmk-nál a Kiss Sanyiék.)
Valószínűleg le is fog ülni (!) és valószínűleg valaki mellé-mögé-elé fog leülni, így hát az a „valaki” biztos, de nem elképzelhetetlen, hogy más is, másképpen fogja onnantól fogva hallani a zenét.

Az, hogy ki, hogy, miként hallja a különbségeket, nagyon fontos szerepet játszik a fül. Érdemes időnként ellenőriztetni!
(#) forma3 válasza bta hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Idézet:
„Azt mesélte nekem valaki más, hogy a dobozok egymás közti távolsága, valamint a szoba nagysága, borítása a mélyhangokra különös hatással van, egymást elnyomhatják (hangszórók) és esetenként ettől függően nem tudják kivágni az alacsony do-t.”


Ez teljesen igaz, többet számít mindennél majdnemhogy az akusztikája a szobának. Az én kis szobámban vannak olyan pontok ahol szinte mellkasba üt a basszus nagy hangerőn, de vannak olyanok is ahol szinte semmi mély hang nincs. Hihetetlen, olyan mintha minden lépésnél más hifi szólna. Ezért kezdek rászokni a fejhallgatóra, ott nincs ilyen idegesítő dolog.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
(#) Orbán József válasza forma3 hozzászólására (») Jan 22, 2013 /
 
Szórol szóra ez volt az elbeszélésben!
Részemről idegenkedem a fejhallgatótól, kényelmetlen és egy nagy óriáskerékben vannak a fejemnél körben a zenészek és nem előttem a színpadon...

Tonybacsi!
Az iménti történetemhez tartozik, hogy a bázis meglepően kicsi volt, nem kizárt, hogy megborult a hangkép az újabb jövevénytől, ahogy mindenki újra elfoglalta az immár megváltozott teret a dobozok előtt.
A megfelelő, illetve zenéhez öltözött lélek fontos szerintem, mindennapi dolgokon tépelődve nem lehet elmélyülten élvezni a zenét. A hangzás megítéléséhez az is kell.
Nézzük csak a borkóstolást. Esznek egy kis sajtot két kóstolás közt, amivel semlegesítik az előző élmény hatásait.
Hangzás, élmény semlegesítéshez tizenkét zenészből 10 ezt ajánlja:
Bővebben: Link
Csak ezek a piszkosorrúak gunyorozzák itten az embert...Nem hisznek a népek.

A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
(#) Action2K válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 23, 2013 /
 
Idézet:
„Hangzás, élmény semlegesítéshez tizenkét zenészből 10 ezt ajánlja:”

Daler Mehndi a szerelmének énekel, hogy:

Figyeld ahogy játszom a hangszeren,
Figyeld amit a szíved mond,
Gyere és szeress engem.
Tunak Tunak Tun, Tunak Tunak Tun.

Most ez hogy jön ide???

Idézet:
„Csak ezek a piszkosorrúak gunyorozzák itten az embert...Nem hisznek a népek.”
Ez most itten, itten-e?
Következő: »»   7 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem