Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha írsz a topicjába, azonnal előre ugrik és az lesz a legelső. Ekkor már azok is olvasni fogják akik foglalkoznak riasztó szereléssel. Itt erősítőket építenek és nem fognak segíteni... (legalább is nem fogják szét offolni a topicot.)
Mint korábban írtam; hatalmas üres járási veszteséggel fog melegedni a trafó (nem folyamatos üzemre van tervezve!). Hiába bontanál le a szekunderből. Áttekerés: növelni a primer menetszámot, és a megfelelő szekundert tekerni rá (feszültség, áram). Ha csak a cső anódjához kell, akkor jóval kisebb teljesítmény is elég. Mennyi az egész készülék teljesítmény igénye, ez lenne a táp trafó is?
A válasz: kettőstáp. Ha pl. mindkét tápon beállítasz 15 voltot, és sorba kötöd ( az első táp "+"-át a második táp "-"-ához ) Akkor az első táp "-"-a "-12V" a második táp "+"-a "+12V" az összekötött pontot pedig közös pontnak ( common point, lásd multiméteren COM csatlakozó ) szokás nevezni.
A tápegység milyen típusú? Általában rendelkezik egy zöld engedélyező kábellel. A tápegységre feszültséget adva, és a zöld kábelt a feketével ( földelés ), összekötve, a tápegység elindul.
Az indítás után jellemzően a citromsárga kábel +12 V-os. Tehát ezen kábel és egy földelés ( fekete ) közt 12 V a feszültség. -12 Voltot úgy kaphatsz, ha fordítva kötöd be Bár, mivel nem tudom mihez kell, nem tudok ennél többet mondani.
Sziasztok!
Egy egyszerű megoldás kellene nekem ahhoz hogy egy 24V-os 300W-os motort eltudjak indítani lágyabban, mert ha hirtelen ráadom a feszt akkor iszonyat nagy áramok folynak, lényeg az lenne hogy ne ártson a kapcsolónak a motor indítás. Köszi előre is!
Hello!
Esetleg egy előtét ellenállás, majd felpörgés után vagy letelt idő után röidrezárod. (Bonyolultabb: PWM) üdv! proli007
Ez egy játékgép alaplapjához kell csak annyi a bajom hogy a 12V-ot rákötöm és a áramigénylési listában még szerepel a -12V is(nem a nemgatívja mert azt gnd-vel jelöli).Ezért kérdezném hogy ennél hogy lehet megoldani a dolgot.
Sziasztok srácok, lenne egy kezdő kérdésem.. megépítettem ezt, úgy ahogy kell, de nem villog, hanem mindkét LED világít egyszerre. A kondikat egy régi videókártyából szedtem ki, ha ez számít, az összes többi "gyári"..
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/elektronikai_alapkapcsol...z.html Mi lehet a baj? :/
Üdv!
Egy mosógatógép vezérlőelektronikájának, táprészében cserélnék kondenzátort. Ami benne van, arra az van írva, hogy MKP X2 R46 1.5mikroF 275V. A HEStore-n meg csak olyat találok, hogy 1.5mikroF 400V MKS-4. Ezt:http://www.hestore.hu/prod_10030666.html Helyettesíthető vele? Köszönöm. Robi
Köszi szépen!
És mekkora, és milyen teljesítményű előtét ellenállás optimális, illetve mennyi idő után jó rövidre zárni? a motor 300W 24V Szóval 1,92 ohm ellenállású és 12,5 amper folyik rajta működés közbe. Acéldrótból tudok csinálni hozzá, csak nem tudom hogy számoljam ki hogy milyen meg mennyi ideig működjön Köszi!
Lehet, hogy a kondi értéke nem jó, és olyan gyorsan villog, hogy nm is látni a váltásokat!Azt nézted, hogy a LED-ek teljes fénnyel világítanak?
Teljes fénnyel, és a megadott értékűeket szedtem ki (100uF). Egyáltalán nem villog, stabilan világít mindkettő. Paranormális jelenségek? elcsesztem valamit? :/
Hello!
Úgy gondolom, sajnos ezt ki kell kísérletezni. Én keresnék valami ellenállást. Mert szerintem 1..2ohm közötti kellene mindössze, de ami bírja is az áramot. Vagy is valami jó vastag kanócból. Régebben ha jól emlékszem a Skodában volt egy ilyesmi ellenállás a gyújtással sorban, amit indításkor kizárnak. De nem tudom mit használnak izzító gyertyák elé, mert az is jó lehet. Valami bontóba kellene betévedni. Hogy mennyi idő után kellene kizárni, az attól is függ, fel tud-e pörögni az előtéttel, és mit hajt meg. Terhelve, vagy terheletlenül kell indulnia.. Ellenállást kiszámolni nem egy nagy kaland, csak ismerni kell az anyag fajlagos ellenállását. Az acél nem túl jó lesz, mert annak elég kicsi, inkább valami kanthal - cekasz vagy valami más "ellenállás anyag" kell. A képlete R=rho*l/a A rho a fajlagos ellenállás, az "l" a vezető hossza méterben, az "a" a keresztmetszete négyzetmilliméterben. (A rho-nak is Ohm/m/mm2-ben kell lenni, mert manapság az SI miatt Ohm/m/m2-ben adják meg. Így aztán jó kis érték jön ki. a régi gyakorlatiasabb/érthetőbb volt, mert alapvetően vettek egy 1m hosszú 1mm2 keresztmetszetű huzalt, és annak ellenállását adták meg 20 fokon, fajlagos ellenállásként. A réz így pld. 0,017ohm/méter) üdv! proli007
Hello!
Nem igazán jó. A 275V a váltakozó feszültségre vonatkozik, a 400V pedig egyenfeszültségre. Ráadásul az X2 típus "öngyógyuló tűzálló szigetelésű". Gondolom ez a táprészben van, célszerűbb az X2 típushoz ragaszkodni. Sajnos a régi Remix gyártmányok ma már nem kaphatók, ezek meg döglősek. Pedig az magyarok "örök élet meg egy nap" élettartamúak voltak.. üdv! proli007
A szellőző ventilátor motor ellenállása még jobb lehet. Elég nagy teljesítményű általában két vagy három helyen megcsapolt, tehát több érték között lehet válogatni. Filléres dolog a bontóban. Például.
Az hogy te korábban javítottál emberek, számomra nem jelentette azt, hogy az általam említett típus nem lehet hangfal, csak hangsugárzó, főleg, hogy a belinkelt oldalon is hangfalnak nevezik. Azt gondolná az ember, hogy a hangtechnikával foglalkozó webáruházakban csak értenek hozzá.
A másik dolog, hogy aki nem foglalkozik hangosítással, csupán diszkókat csinál, vagy házibulit, esetleg eddig csak autóhifivel foglalkozott, annak ígyis-úgyis hangfal marad, és nem fogja érdekelni, hogy valójában milyen a kialakítása. Ha meg segíteni nem tudtok (mert eddig még soha nem kaptam itt segítséget), akkor tanítani se akarjatok senkit!
Nem megyek semmivel szembe, és arról sincs szó, hogy ne hinnék neki. Mikor kijavított, írtam, hogy rendben és megértettem, valamint sok sikert kívántam a jövőbeli javításokhoz. Ő viszont úgy gondolta, hogy nekem a korábbi javítások alapján tisztában kellene lennem vele hogy az adott típus hangsugárzó. Csak ahogy korábban is leírtam hogy egy szakmai oldalon hangfalnak nevezik, ezért nem is gondoltam rajta, hogy jól írom-e.
Most már tudom, hogy mi a helyes besorolása, és azt is fogom használni, csupán arra szerettem volna felhíni a figyelmeteket, hogy ha már szakmai oldalakon is rosszul használják, akkor ne várjátok, hogy valaha is csak tökéletes megnevezéseket fog használni mindenki, és talán nem a hobbistákkal kéne kezdeni a megfelelő szóhasználat megértetését, hanem a szakemberekkel! Hisz amíg Ők is össze-vissza használják mit lehet várni a laikusoktól?
Sziasztok!
Építettem egy szobai erősítőt autóserősítőből de valamiért nagyon búg. Van benn egy feszszabályzó . Ennek a kimenete rajt van azon a bordán is amivel a tranzisztorokat hűtöm és ha hozzáérek akkor megszűnik a búgás. De kipróbáltam és az egyenirányító diódák hűtőbordáját megfogva is megszűnik és ha a testhez nyúlok hozzá akkor is. Ez mitől van és hogyan tudom megoldani? Köszi előre is
Köszi a válaszod!
Igen most hogy kiszámoltam kellene 15,5 méter acél, amit bifillárisan tekercselnék de úgy sem túl helykímélő, szóval most 0,8 mm-es kanthal huzalba gondolkoztam, ami 3 ohm/méter szóval ahhoz hogy fele feszültség essen rá 1,92 ohmosnak kell lennie ami 0,64m huzal. Szerinted jó lenne azzal? Vagy még azon gondolkodtam hogy meglehetne oldani 4 kapcsolóval, minden kapcsoló egy következő kanthal huzaldarabot kapcsolna hozzá a másikhoz párhuzamosan, így 4 fokozatba gyorsulna, az utolsó kapcsoló zárná rövidre a huzalokat. PWM-el próbáltam eredetileg, de már nincs kedvem kiadni pénzt több FET-re mert terhelésnél fél percig se bírják.. Vagy a legegyszerűbb módszer lenne, de sajnos nem tudom hogy megoldható-e, az hogy egy olyan erős kapcsolót vennék ami elviselni a bekapcsolási tranziens jelenségeket, illetve a motor teljes leterhelését. Ha van ilyen akkor az mekkora feszültségű és áramú kapcsoló? Köszönöm segítséged!
Köbzoli!
Megértettem, és szeretném ha te is megértenél! Nem azzal volt a gond, hogy doboz, vagy fal. A probléma az volt, hogy a hangsugárzó megnevezés helyett hangfal megnevezést használtam. Ezt Szamóca korrigálta is, amire úgy gondolom, hogy megfelelő módon reagáltam. Azzal volt csupán problémám, hogy ezek után, ha a kérdésemre válaszolni nem tud, akkor miért folytatja ezt a kioktatás dolgot, ha egyszer leírtam, hogy megértettem?
sziasztok!
az lenne a kérdés hogy a 2 LED-es villogót nem tom hogy mi a gond vele de nem villog csak világit mind a kettő LED! mi lehet a gond?
Szia!
Valószínűleg rosszul tetted tetted bele a tranzisztorokat, Ha az oldalon találhatót csináltad akkor itt megtalálod a BC 182 lábkiosztását, nézd meg hogy jól van-e.
B = Bázis (Base)
C = Kollektor (Collector) E = Emitter én igy csináltam ábra szerint
ja akor lehet nekem is az a gond hogy nem BC182 es és nem NPN es ja akor semmi kösszi azért a segitséget
Nem muszály bc182 nek lennie, de ebbe a kapcsolásba NPN kell.
Sziasztok!
1*12voltos trafóból hogy lehet 2*12voltot csinálni ?
köszi
Én raktam fel a kérdést rosszul , mert két kivezetéses trafóm van .
Akkor ennél a fajta alaplapnál hogyan lehetne -12V-ot kiszedni a géptápból?A bekapcsolást már megoldottam és csak a -12V hiányzik.Ezt ennél hogyan lehetne előállítani?
Szia! Sehogy, max ha nekiállsz rátekerni még egy 12V-os tekercset, ha ráfér és szét tudod szedni , de én inkább vennék egy 2x12 est.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |