Fórum témák
» Több friss téma |
Ha nem volt erőteljes szikrázásos jelenség, akkor az állórész tekercs lett menetzárlatos. Ritka eset de előfordul. Talán megtekercselhető ha van hozzáértő szakember a környékeden.
Én is arra tippelek, de amúgy a kommutátor felülete nem volt megégve. Szénlerakódás volt csak rajta amit letöröltem meg kicsit felcsiszoltam meg ki mikáztam.
Sziasztok!
400 wattos régi Rakéta 7M porszívó tekercseinek hány ohmosaknak kell lenniük? Állórészen 5-5 ohmot mértem, a forgórészt is méregettem (nem tudom jól csináltam-e ) ott 7-et mindegyiken. Ez így okés?
Nem mértem még ilyet, de azt gondolom rendben van.
Köszi! Az jó, ránézésre sincs bajuk a tekercseknek, se átégés, se olvadás, a drót is jónak tűnik. A porszívó hibája valószínűleg csak annyi hogy megtört tőbe a tápkábel, el is van színeződve ott a madzag kívül belül. A család is úgy emlékezik hogy nem volt füst csak simán levágta a fi relét ha bekapcsolták. Még ma összerakom ha rájövök hogy a szénkeféket hogyan kell bekötni a forgórészre.... nem lesz baja ha fordítva indul el?
Helló tudna nekem valaki segíteni rásegítő gomb bekötésében?
Nem valami jó kép lett.
Szia! Ne haragudj de nem mindig vagyok "errefelé" és csak most látom a problémádat.
Igazából nem értem, hogy mit akarsz még rásegíteni egy indítókondenzátoros motorra és nyomógombbal? Ennek a motornak egy fix értékkel kell rásegíteni az indulásra és kész. Ha nem indul a motor az vagy az indítórelé, vagy a kondenzátor érték nem megfelelő a motor teljesítményéhez. Ha ez a kondenzátor volt eredetileg is hozzá, akkor annak az értéke csökkenhetett oly mértékben, hogy kevés az induláshoz a kapacitása.
Sziasztok! Egy közönséges PC ventillátort (két fázisú BLDC) szeretnék áttekercselni, hogy 3V körüli feszültségről üzemeljen az eredetihez hasonló teljesítménnyel. A vezérlés egyedi lesz, készen is van, a menetszámokkal (huzalátmérővel) vannak problémáim. Letekeréskor minden póluson kb 200 menetet számoltam. Nagyon megköszönném ha megmutatnátok milyen képlettel (képletekkel) lehet átszámolni a menetszámokat, hogy kisebb feszültségek kb azonos karakterisztikája legyen.
Sziasztok!
Egy 15kW-os 6pólusú 960-as fordulatú- névleges áram 32A-es, csillag-delta indítású motor 20sec után, a deltába való átváltáskor- kilövi a 32A-es olvadó biztosítókat. normál ? mérővel mindenegyes tekercs ellenállásara 0,8 ?-ot mutat a műszer. Átütés vizsgálóval 500V-on a tekercsek között 450MOhm van a földhöz képest pedig végtelen. Szerintetek mi lehet a gond?
Szia! A feszültség-idő terület szempontjából a menetszámoknak arányosan kell csökkeniük, tehát ha 12V-ról 3V-ra csökkentjük, negyedannyi menet kell azonos frekvencia mellet azonos fluxus kialakulásához. A huzal keresztmetszetét pedig elvileg arányosan kellene növelned, azaz négyszerezned, ami az átmérő duplázását jelenti. Ez azt feltételezi, hogy az áramot a huzal ellenállása korlátozza. Így statikus állapotban ugyanakkora gerjesztése lesz a vastestnek. Ha áramszabályozott a vezérlés (a sima ventillátor vezérlés nem az), és van hely nagyobb réz keresztmetszettnek, akkor a keresztmetszett növeléssel, az ohmos veszteség csökkentésével némi hatásfok javulás elérhető.
Üdv!
Eddig ment? Nincsenek elkötve a tekercsek véletlenül? Csillagban mindegy, elindul, de deltában már nem! Üdv!
Üdv
Csinálj ellenállás mérést a betáp oldalról mind csillag mind delta állásban. Ha jók lennének az értékek akkor elkötötted a tekercsek kezdi és vég kivezetéseit szerintem.
Üdv, szerintem is elkötés lehet, mondjuk ha 2 fázis fel van cserélve (vagy két tekercsvég), akkor épp ellenkező irányba fordulna a motor, és ilyenkor lehet akkora áramlökés, hogy kimegy biztosíték.
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ!
Sziasztok!
Valaki tud nekem információt adni erröl a motorrol? EVIG VZ90L2 kaptam egy ilyen motort, adattábla szerint 2,2KW 2800fordulat 380/220V 4,8/8,4A. de nekem gyanus hogy ekkora legyen. pl: 23kg ventilátor burkolat és ventilátor nélkül. 24mm tengely átmérő a kötöző dobozhoz viszonyitva kicsi a motor. vagy töbféle 2,2 motort gyártottak?
Üdv mindenkinek!
Adott egy háromfázisú villanymotor, melynek nincs meg az adattáblája. Hőkioldót szeretnék beépíteni elé, de nem tudom, hogy milyen értékűt. Kérdésem az lenne, hogy hogyan is tudnám kiszámolni ezt, ha rendelkezem egy lakatfogó multiméterrel? Tesztelgetni dolgokat rendelkezem egy háromfázisú 0.25 kW-os motorral és arra az van írva, hogy 0.8 Amper ha 400 V-ra van kötve. Ugye akkor 3*0.8 Ampert vesz fel. Hogyan jön ki ebből a 250 Watt teljesítmény? Válaszotokat köszönöm.
Nem 3*0,8 hanem 230*0,8. Attól függ hogy ennyi áramot összesen vesz fel vagy fázisonként?
Eddig ment a motor, egyébként egy füst elszívó ventilátorról van szó. Kísérletezgetni nagyon nem tudtam vele, mert nehezen beszerezhető olvadó biztosítókkal van ellátva. Még áramot szerettem volna mérni de, mielőtt bármit mondhattam volna a motort már újra tekercselték, Az ellenállásra most 0,6-ot mutat a műszer. Kíváncsi leszek használt e valamit. Egyébként nagyteljesítményű motorok tekercsét hogyan célszerű kimérni. Ha valaki ismer jó megoldást kérem ossza meg velünk.
Köszönöm
Sziasztok!
Lehet már le volt itt valahol írva,de sajnos nincs sok időm az oldalakat végigolvasni..... Szóval adott egy esztergagép(E400). Az első tünete az volt hogy az a mágneskapcsoló ami kapcsolja a 3 fázist(380V-ról üzemel))a főkapcsoló felkapcsolása után nem húzott be.pár darab saruból kiesett vezeték cseréje ezt a problémát megoldotta.első indítás ezek után kapcsoló kapcsol,motor irányváltásra beindul. Második indítás,fő mágnes kapcsoló ismét húz,irányváltáskor viszont vagy hangos búgás a motorból(mintha nem kapna meg egy fázist),vagy leveri a kapcsoló szekrénybe a biztosítékot.Mi lehet a gond? Először kontakt hibára gondoltam,mert álltalában egy kicsi pihi után,miután átnéztem a vezetékelését ismét,akkor elsőre mindig indult.A második induláskor van a probléma,vagy az automatát(25A) veri le,vagy búg a motor. Mi lehet a baj?Menetzárlatos lenne a motor?Ha igen hogy tudnám megállapítani hogy tényleg az e?
Üdv mindenkinek.
Lenne egy kérdésem,van egy vill motor aminek az adat táblája hiányzik,hogy tudnám meg a teljesitményét,az az hogy hány watt-os ha nincs lakatfogóm.Válaszaitokat előre is köszönöm.
Az összes csatlakozást át kell(ene) nézni, utánhúzni, stb., a mágneskapcsolókat, kapcsolókat műszerrel kimérni áramatalanítás után, Ohm-mérővel. Én legalább is ezt tenném.
Van esély menetzárlatra is, bár ez kevésbé valószínű, inkább valahol elvész 1 fázis, és ha épp a csúcson kapja meg a feszt, akkor leverheti a biztosítékot.
Rakj föl egy képet, ahol esetleg a méretek is kivehetőek, hátha felismeri valaki a motort.
Áramot lehet voltmérővel is mérni, hogy pl. egy 1 ohm-os ellenállást sorba kötsz a motorral, és méred hogy mennyi fesz. esik rajta.
Köszi a válaszod.Raknék fel egy képet a mociról.
Szemre 370, legfeljebb 550 W-os lehet. Mert nincs meg a ventillátora és a burkolat, inkább a kisebbel terhelhető.
Persze ez a legnagyobb, 28xx fordulat esetére érvényes. Kisebb fordulatokon arányosan kevesebb a teljesítmény.
Üdv
Nem lesz az még 370 sem szerintem. Nagyon picike az a moci.
A speciális motorok szervízkönyvében találtam leirást.
12 µF kondi van rajta. nekem van egy 250w imi motor azon is 12µF kondi van
Köszönöm szépen a válaszokat!!!Olykor olykor jó lenne egy könyv ezekről.
Hello! Problémám a következő a villanymotorral (Fúró)
Szétszedés előtt ment tökéletesen, csak a kábelt kellett rövidíteni... összeszerelés után a szénkeféknél nagyon hányja a szikrát és melegszik (de csak az egyik kefénél.) Mi lehet a probléma? (Tehát tuti, hogy nem a tekercs égett le, és a szénkefe is jó volt eddig....) |
Bejelentkezés
Hirdetés |