Fórum témák
» Több friss téma |
Valamint készítettem egy tervet ami alapján szeretném megépíteni újra. Kézzel fogom rajzolni a nyákot lakkfilccel, és ez már a nyákra rajzolandó (tükörkép). A szaggatott vonal az egy átkötés "felül". Szerinted ez a kapcsolás megállja a helyét? Pc táp dobozba tenném, ezért ez a formaterv lenne jó, ezért rajzoltam ilyennek.(habár lehet kicsit összevissza még így is) Forrásul az ic adatlapján található kapcsolást használtam.
Szükség van az átkötésre vagy simán levezethetem azt is alul a negatívra? Igyekeztem az adatlapban rajzoltat 100%-osan lemásolni. Megépítem még egyszer, és ha akkor is fenn áll a jelprobléma(márpedig fenn fog, mert most is ez a kapcsolás van, csak tiszta gány az egész, és összecsavart vezetékkupac az egész, és még azok is össze vissza forrasztgatva, 10x leblankolva.) Köszi a segítséget!
A 10,5-14,4V-os tartományt a high állapotba sorolnám be.
Ez rendben lévőnek tűnik a mellékelt ábra alapján. A referencia feszültséget látom kritikus pontnak. Itt szóba jöhet az 1, 2, 14 lábakra csatlakozó kondenzátorok valamelyikének hibája. A mérést végezd el a 14. lábon is.
sima tápnál ha ráteszem 1.72v-ot mérek. Stand-by módban 8.03V-ot mérek, ha az erősítés elindult(=jack csati........után) akkor 6.43V Kikapcsolás pillanatáig 6.4V körül marad. itt egy 10µF kondi van sorosan kötve a 14-es lábra. Mennyi feszültségnek kellene itt esnie? Mivel referencia, ezért gondolom akkor 14.40v(illetve amit a táp lead), nem? :no:
Pusztán logikai alapon a tápfeszültség felének kéne lenni. A 6,4V sem lehet gátja a működésnek. Ha nem volna ilyen drága, mondanám - cseréld le az IC-t
A teljes sztori: Este filmnézés pctápról, minden az ég világon tökéletes, átlagos vagy 1000. kikapcsolás. Másnap reggel bekapcs semmi... Addig addig észrevettem hogy a pctáp minden feszültsége megfeleződött 12v helyett 6, 5v helyett 2,5V... Na oké, szereztem trafót kondikat stb, összedobtam a tápot és most arról ezeket produkálja. Sok mindent elkövettem az ic ellen, de azóta hogy meghalt a táp(v.szeg. mert nem terheltem az 5V ágat, és a 12v meg kapta a 8-10A-t) nem történt vele semmi. Egyszer talán hogy kipróbáltam szűrés nélkül egyenirányítás után, de aztis csak azért mert már akkor szűrt tápról sem indult az istennek sem. Tehát a békés leállás és a nem elindulás végezhetett volna vele? :no:
ui: azelőtt egyáltalán nem melegedett, mostmeg hűteni kell rendesen.
Valaminek kellett történni, mert a jelenlegi - pár volttal magasabb - tápfeszültség nem indokolja a rendellenes működést. Ha a trafó primer körébe ha be tudnál iktatni 60-100W soros izzót akkor egy kísérlet erejéig vissza lehetne állítani a 12V körüli terheletlen feszültséget. Hátha ilyen nyűgje van. Sok reményt nem fűzök hozzá.
Áhh fenébe. Tönkrement az ic-m. A 20A-es mospecek szinte megégették az ujjaimat, úgy.. hogy nem szólt zene csak "elvolt indulva az erősítés" épp hogy csak a böngésző kattogása hallatszott amikor megéreztem az aceton égett szagát, amivel azelőtt az alu hűtőbordát tisztítottam meg mielőtt a mospeceket rátettem. Odamentem megszagolni és eldobtam olyan forró volt az egész. Tehát feltűnhetett volna hogy egy 90w-os duplamagos intel hűtőt ventijével együtt felforrósít. Nem tudom hogy hogyan fogok szerezni másik ic-t sajnos. legolcsóbban 3600Ft... :S
Illetve még 1 kérdés, a kimenő kondi hibája okozhat ilyen melegedést?
Szia segíteni szeretnék nekem egy Nokia 4 csatornásból meghalt egy, így a maradék 3 eladó amik müködöképesek , csak a tápkondikat már áthelyeztem mert kellett másik tápba.
Csatolok egy képet még javitáskor készült. Ha kell a komplett erösitö azis megoldhato.
Kellett volna megfelelően méretezett biztosíték a táp után. Nem saccból 8-10A-es, hanem a max. tényleges felvett áramra méretezett. Multival megméred teljes hangerőn, mutat kb. 3A-t, és raksz rá egy 3.5A-est. 8-10A-t az az IC sosem fog felvenni szerintem (zárlat esetén esetleg). Máshol 55W-ot Watt kimenő teljesítményt láttam. 55/14=3,92 A.
Sziasztok!
Egy adott helyre szeretném beüzemelni ezt a tokot. A kapcsolás remekül működik, de a hűtőborda méretét meg tudná-e adni valaki. Mi az a legkisebb méret ami még elegendő? Üdv: Gábor
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Ha 10µF-os elektroliton keresztül adom be a TDA1562Q végfoknak a jelet ,akkor a kondenzátor negatív illetve pozitív lábai merre legyenek? Ugye két bemenete van ,egy mínusz és egy plusz.Akár hogy fordítom a 2 darab 10 µF-os kondenzátort az ic 2 bemenetén a hangzásban nem tapasztalok változást,de mégis jó lenne tudni hogy hogyan lenne a helyes.Egyébként erről a kapcsolásról van szó,csak a 0,1µF helyett én 10µF-al csatolok be ,mert mély szűrő is van előtte,és nem akarom hogy a kicsi kapacitás miatt megszűrje a mély hangokat. tda1562q
Hello!
Azt tapasztaltam hogy ez attól függ hogy hogyan használod.Én egy kb 80x60mm-es ,számítógép tápegységből kitermelt kb 4mm vastag alumínium lemezre csavaroztam fel hőelvezető pasztával.ebből a vastag alu lemezből még merőlegesen 5 darab 30 mm széles lemez ágazik ki. Ezt a hűtőbordát teljes hangerőn járatva 2-3 óra alatt is csak 45 fokra melegítette fel,minden egyéb hűtés nélkül.A helyiségben pedig 10 fok volt (műhely),és 4700 µF helyett én 10.000µF/16 voltos elektrolitokat tettem rá.Egyébként ha jól értelmeztem az adatlapján,akkor 120 foknál ki kell kapcsolni neki még le nem hűlt.
Szia! A 10µF hogyan jött ki, hasraütéssel? Az adatlap szerint 50-70k körüli a bemenő impedancia, 470-680nF-os csatoló kondenzátorral már 5Hz környékén lesz a felüláteresztés töréspontja. Ez bőven elegendő.
Általános érvényű meghatározási módszer a csatoló kondenzátor polarizációjára, az egyszerű feszültségmérés. A mért feszültség előjeléből máris láthatod jól ültetted-e be. A méréshez használj nagy bemeneti ellenállású műszert, napjaink multiméterei tökéletesen megfelelnek.
Szia!
Értem. Köszi a választ. Igen,hasra ütés jellegű volt a dolog,mert a 100 nF-al nem volt az igazi,és akkor gondoltam teszek oda 10µF-ot,az biztos elég lesz,és valóban,jól szól így,de akkor kipróbálom kisebb kapacitással is mindjárt és beszámolok az eredményről.
A helytelen polaritástól idővel zárlatos lehet az elkó - még ezt felejtettem el megemlíteni.
Igen,tudom,ezért is kérdeztem rá.Kipróbáltam 1µF kerámia kondival.Igazad volt,így is adja a mélyet ha kell.Hangzásban jelenthet valamit hogy fólia vagy kerámia kondenzátort használok?
Mára megyek,de várom válaszod ,és köszönöm még egyszer!
Egy ilyen TDA-s erősítőben nincs igazán jelentősége a csatoló-kondenzátor típusának, az a biztos, ha magad próbálod ki. Nem vészes beruházás.
Szia!
Köszönöm. Egy alu házba szeretném beépíteni, lehetőleg kis méretben. Üdv: Gábor
Sziasztok! Jó pár éve építettem két végfokot TDA1562Q-val forrasztható próbapanelon, amit hétvégén elővettem, mert annak idején nem működött (utólag kiderült: a MODE nem volt bekötve, stand by-ba volt így) és azt tapasztaltam, hogy nagyobb hangerőnél (mondjuk mély-lökésnél) tizedmásodpercre elnémul. 55 W-ot írnak, de szerintem közelébe sem lép így, hogy nagyobb hangon nem működik rendesen. Minden kapcsolási rajz alapján van elkészítve, az IC-t próbáltam úgy forrasztani, hogy ne haljon meg (hűtőborda rajta volt, kis szünetekkel forrasztottam, hogy ne hevüljön fel). Ez IC hiba lehet vagy a torzítás kiküszöbölése végett aktiválódik valami? Hűtőbordának egy processzorhűtő + ventillátor van rajta. Tapasztalatokat várok ezzel kapcsolatban. Köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |