Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 1 fázisból 3 fázis
Témaindító: kisgyerek1986, idő: Okt 16, 2007
Sziasztok! Az igaz sajnos hogy igy alakult de ki csinálna velem ilyen céget? Innét szép alkotni...
Sziasztok!
Van itt egy elektrónika ami egy fázisból csinálna 3-at. A leírás szerint 1.5 KW-ot tud. De egy 2.2 KW-os eszterga motort kéne vele meghajtani. Másik gond az lenne hogy nem tudom hol lehet beszerezni az IGBT-ket, ezért én megpróbálnám tranzisztorokkal kiváltani. (2SC5588, 1600 V 15A). Meg bírná hajtani az IC ezeket? Na meg arra is kíváncsi lennék, el bírna-e indulni, merthogy az IC visszaszabályoz túláram esetén. Érdemes vele foglalkozni, vagy van jobb megoldás? A frekvenciaváltó nem érné meg nekem. Kösz előre is!
Szia!
A mellékelt kapcsolás is tulajdonképpen egy frekvenciaváltó, csak egy nagyon leegyszerűsített megoldás. Ha a kapcsolásban lévő meghajtó IC-t használod, az IGBT-ket nem szabad bipoláris tranzisztorokkal kiváltani. IGBT-k egyre inkább elterjednek, szerintem bármelyik alkatrész boltban kapsz. Olyat válassz, ami terhelhetőségre neked megfelelő.
Sziasztok!
Milyen alkatrésszel lehet egyenáramot váltakozóárammá alakítani hogy birjon legalább 5kW-ot. Úgy értem,hogy mit kell vezérelnem hogy 50hz áramot kapjak egyen áramból.
Elég jó egyenáramú áramforrásod lehet, ha tud 5kW-ot. Először is kell egy egyenáramú motor, ami hajt egy generátort. Vagy kell egy IGBT hajtású trafó, ami megcsinálja a villanyt.
De hogy ezt házilag meg nem csinálod, az biztos.
Csak annyit akarok,hogy 220voltot egyenirányítok spec diódákkal aztán egy 50hz-et adó jeladóval előállítom a kívánt jelet-ez esetben egy kismotor adja a 3 fázis jelét-
aztán felerősítem a jelet kb. 5kW-osá.Csak abban segítsetek mivel lehetne a jelet felerősíteni -valami tranzisztor- ahhoz legalább 6db kellene mind a 3 fázishoz és a két irányhoz.Tirisztor,triak vagy mi... köszi a választ
Ha elfogadsz egy tanácsot tőlem, akkor mondj le erről. Ha azt sem tudod, hogy hol kellene nekiállnod, akkor sosem fogsz a "nagy teljesítményű ligában focizni".
Amúgy a varázsszó csakugyan az IGBT. Ezeket kellene vezérelned a megfelelő módon. Ez egy elég jó szakirodalom hozzá: Mohan - Power Electronics
Sziasztok.
Van egy ilyen lehetőség is UMFORMER egy 380V motor aminek megvan mind a 6 kivezetése. elkell inditani 230V rol csillagba kötve acsillagpontra kötni a 230V egyik vezetékét a másikat a tekercs egyik végére és nyomó gombal bekötni egy inditó kondenzátort a másik tekercs végére. egy szabadon marad. elindul szépen megy utána kondenzátor nélkül is, és a tekercsek kezdeténél 3ponton levesszük a 400V ot. nekem sikerült és örülök neki. Videó ha kell valami segitség kérdezzetek
Teljesen jó és ötletes megoldás. Valójában egy háromfázisú generátor, amit az egyik fázistekecs motorként hajt. Én régebben egy 5,5Kw-os Baldor motorral csináltam ugyanezt, (és rotoverterrel kisérleteztem) A kivehetó teljesítmény szerintem az egy fázistekercsre jutó (motor özemi ) teljesítmény elosztva a három fázisra, aztán a forgó transzformáció hatásfoka. A bemeneti (felvett) teljesítmény által látszólag meghajthat több villanymotort is amelyeknek a teljesítménye elérheti az eredetit, de ha névlegesen megterheljük mindegyiket, leáll a "generátorunk".
A technika mai állása és az alapanyag árak viszonya miatt az egyfázisú bemenetű frekvenciaváltó olcsóbb lesz... Én most ezen munkálkodom. Tettem is fel egy "fél infot " a hasonló című frekiváltós topicba...
helló, leáll? Sajnos nem vagyok villanyszerelő, könyvekből és tapasztalatokbol meg egy rakás segitségböl hoztam ki. nekem ez is bőven megteszi egyenlőre. megterheltem egy üresen elvitte az eszterga gép kissebb motorját szivattyu motort és egy 750w motort össze adva kb 1900W, de nembirta üresen meghajtani a nagyobbik motort ami 1500W teljesitményü. elindul búg de nem pörög ki teljes fordulatára. elinditottam egy 32A megszakitórol egy 7,5Kw motort is ezzel a módszerrel és tudtam használni a 2,2kw motort is, igaz inditó nyomaték elég karcsu........
Tapasztalat: sok külöbség nem volt a 7,5Kw és a 2,2Kw motor között! 7,5Kw engine
Gondolkodtam freki váltó épitésen ami egyszerübb, csak állitson elő 3 fázist egyfázisbol. lebeszéltek mindenhol
Pedig válalkozó szellemü vagyok
Ezzel "szemezek", útban van az IC (MC3...) meg kisebb modulok, ha OK, jön majd nagyobb is...
1-3F_3,5KW Ha lefordítod az oldalt, Thai nyelvű. Ha kevés a tapsztalatod, kérj segítséget a témában, vagy olvasgass ezen a fórumon is...
Olyan kicsinek nézem. segitség az biztos kell
Üdvözletem!
Három fázisú inverterhez tervezek fék szaggatót. Van valakinek erre valami frappáns ötlete miként lehetne egyszerűen és viszonylag gyorsan érzékelni ha a tápsín feszültsége megemelkedik a motor fékezés miatt? (Mondjuk egy MOSFET vagy IGBT kapcsolna rá egy Fékellenállást amíg a tápfesz vissza nem esik)
Mennyire legyen gyors? Az 50Hz félhullámához mérhetően, vagy esetleg 20-30ms i megfelel? Van hallelemes árammérő chip, ami szerintem elég gyors. ebből létezik áramváltóba épített megoldás is, így egyenáramot mér. Esetleg sönt elleneállás 1(0-15 mohm) feszültségét felerősíteni és optocsatolón (Pl:Moc8204) kapcsolni a fetet.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
Az a lényeg hogy mikor fékezem a motort (3f inverter) akkor megemeli aa tápsín feszültségét, és mivel nem akarok/ nem tudok a hálózatba visszatáplálni ezért a felesleges feszültséget egy fékellenálláson el kell fűteni. Annyira kell hogy gyors legyen hogy a puffer kondi ne durranjon el. A hall elemes áramérzékelő meg jó ötlet mert akkor úgy tudom érzékelni hogy az áram folyásiránya megfordul. Köszönöm a válaszod.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
tápfesz+20V zenerdióda -> fet kinyit + ellenállás....
Ez a megoldás nekem is eszembe jutott, de arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy frekvenciaváltóban ezt, hogy oldják meg (általában valami pwm es fék szaggató) aminek be lehet állítani egy fékezési sebességet (gondolok itt szabályozási időre). Lehet, hogy akkor nem teljesen jól tettem fel a kérdésem
Az a megoldás mennyire korrekt, hogy a hall ic-s megoldással figyelem az áramirányt, és ennek függvényében a mikrokontrolleremmel figylem az áramerősséget, és egy alsó ági mosfet meghajtóval úgy növelem a PWM jelet?
Sziasztok!
Én pedig egy 25A-es 230V hálózatra szeretnék 6kW-os (3 fázist igénylő) szaunakályhát kötni. Megoldható ez valahogy? A szaunakályha "baráti alapon" lenne, és az egész "projektet" szeretném olcsón megúszni. A kályhákat állítólag sorkapcsokkal kell bekötni, ahogy láttam, 3 db fűtőszál van benne... Köszönettel! Homolai
Hali!
Ez a topik nem erről szól, de kössed egybe a 3 fűtőszálat, min. 4mm2 cu vezetékkel kell táplálni (3x4mm2 MT kábel). Valamint, ha szaunázol, akkor az asszonnyal együtt, mert más fogyasztó már nem mehet egyidőben, poszívó mosógép stb.... üdv. Foxi
Amit én csináltam motorvezérlőt, ott a frekvencia egyenletesen füt fel, és természetesen lefele is. Mivel nincs nagy tömeg,nem termel vissza semmit.
Vagy ha nem kötöd be mind a "három fázist", akkor lassabban fűt fel...
Szia steve25 ! E-szerint az írásod szerint megpróbáltam bekötni egy 1 3 fázisú motort
"Sziasztok. Van egy ilyen lehetőség is UMFORMER egy 380V motor aminek megvan mind a 6 kivezetése. elkell inditani 230V rol csillagba kötve acsillagpontra kötni a 230V egyik vezetékét a másikat a tekercs egyik végére és nyomó gombal bekötni egy inditó kondenzátort a másik tekercs végére. egy szabadon marad. elindul szépen megy utána kondenzátor nélkül is, és a tekercsek kezdeténél 3ponton levesszük a 400V ot. nekem sikerült és örülök neki. Videó ha kell valami segitség kérdezzetek" Szépen elindul a motor de nem értem,hogy miért kezd el 2-3 perc után enyhén füstölni.És ez fenn áll üres járatban is és terhelve másik motorral is.( a generátor szerepét betöltő motorról nem tudok semmi csak,hogy 3 fázisú. Nincs rajta semmi adat..( Mivel nem akartam teljesen leégetni addig felfüggesztettem a dolgot.Amit hajtanék róla az a motor egy 1,5KW-os 960-at pörög.
A tényállást, ha jól értelmezem, akkor egy 960 (1000) ford per perc motort hajtasz 1420 (1500) as fordulaton. Elképzelhető, hogy a feszltség amit termel eléri a névleges érték +50%-t, vagy még többet. Vagy esetleg nem jól értettem valamit?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2014
Idézet: „miért kezd el 2-3 perc után enyhén füstölni.És ez fenn áll üres járatban is” Ha egy motor üresjáratban füstöl, ott komoly gond van. Ha umformerként akarsz használni egy motort 230V 1 fázisról, akkor legalább háromszor akkorának kell lennie, mint az a motor, amit hajtani akarsz. Az a teljesítmény, amit 3 tekercsről veszel le, egy tekercsen megy be (majdnem). Azaz, ha 1,5 kW-os motort akarsz úgy hajtani róla, hogy szeretnéd le is venni róla, amit tud, 4,5 kW-os (legalább 4 kW-os) motort kell umformerként járatnod. Ami ugye 1 fázisról nem kis mulatság. Nem próbálkoznák olyan motorral, amiről semmit nem tudok.
De amíg csak simán be volt kötve, csillagba kötve és ahogy azt kell a kimaradó 3 pontjára volt kötve a fázis,nulla meg az indító kondi (160 mikrós) addig nem volt semmi gondja.Volt,hogy órákat ment és csak az üzemi hőjét érte el ami alap.De így most,hogy a csillag pontra kapja a fázist és a nullát meg az indító kondit hagytam a helyén és hiába nincs rajta terhelés így füstöl 2-3 perc járatás után..
Nem! A fordulat még stimm,de azon a 960-as fordulaton pörög csak az a motor amiről az 3 fázist kapja 2-3 perc járatás után elkezd füstölni egy kicsit. megvan a 3 fázis,de nem egészen értem miért van pl az is,hogy 2 pont között nem 400V van hanem változó a pontok közt mértem már rajta 350V körüli értéket is ( + - 8-9V) de utána a műszer egyik csipeszét átraktam a másik kivezetésre és volt rajta 528V ezt pontosan megjegyeztem mert nem értettem ez hogy lehet!
Idézet: „De így most,hogy a csillag pontra kapja a fázist és a nullát meg az indító kondit hagytam a helyén” Hibás a bekötés. A nullát kell a csillagpontba kötni és a fázist egyik végpontra, az indítókondit meg a fázisról másik végpontra. Egymás ellen dolgoznak a tekercsek. A mérési hibád is ebből ered. Nem lesznek pontosan egyformák a fázisok, terhelve még nagyobb lesz az eltérés, de attól még a motor működik róla. Amit korábban írtam, a teljesítményre figyelj oda. 3X. !!! Az indítókondi gombbal kapcsolódik rá a felpörgésig? Ekkora kondit nem lehet tartósan rajta hagyni. Jót tesz neki, ha mindegyik fázistekerccsel párhuzamosan kötsz 10-16 µF-os üzemi kondenzátort. Kicsit nehezebben fog indulni, de stabilabban tartja majd a feszültségeket. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2014
A nulla és a fázis megcserélésére végül is elég ha fordítva dugom be a dugvillát a konnektorba.Az indító kondit gombra kötve kapja mert ahhoz nem volt olcsó,hogy kivégezzem.A fázisjavításra ha sorba kötök fázisonként 2db 230V-os fázisjavító kondit az is jó?? Csak anny a különbség.hogy ezek 33 mikros kondik. Eredetoleg 3 fázisú armatúrákban voltak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |