Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdvözöllek!
Sajnos a nekem is rakoncátlankodik a belső keringtetés motorom. Autóm: A Zafira, Diesel, Behr. Saját tesztem, és a küldött rajzodból kifolyólag is szomorúan tapasztalom, hogy erre a kis 12V-os motorra folyamatosan megy a 12V. Nem látok se végálláskapcsolót, se áramérzékelőt. Ez valóban így van, vagy csak én nem látok semmit szerinted? Egyébként nálam a motor haldoklik, néha símán megfogom a motor tengelyét, és erölködés nélkül megáll. Valószínű a szénréteg van már lekopva a rézlemezkékről, amik a kommutátorra adják az áramot, bár heti egyszer volt kb. használva. Nem az orosz="felmegyek vele a Holdra" kategória. Illetve szétszedtem a kis 12V-os, de nem lett erősebb sajnos.
Üdvözöllek!
Sikerült múltkor (3éve) megoldani az Astra külső levegő lezáró motor problémát. Sajnos az enyém is haldoklik, nincs benne erő. Illetve furcsálom, hogy semmi végáláskapcsoló, vagy szabályzó cuccot nem találok benne. Ez így lehet, vagy nem látok vmit?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Dinamó ügyben! Ugyan van ilyen topik (EZ), de kicsi a segítség... És sajnos az alábbi fileban lévő 13.ábra kapcsolását építettem meg, de nem az igazi (bővebben itt leírtam)... Aki tud, kérem segítsen... És még annyit kérek hogy a hozzászólásom innen töröljük, hogy a később érkezők is segíteni tudjanak... Köszönöm!
Sziasztok!
B vectra gyújtás megoldásával kapcsolatban tud-e valaki konkrét információval szolgálni? Pl: kapcs rajz, vagy elmélet. DIS modulos, gyanítom, hogy nem elegendő a szikra intenzítása, ez LPG üzemmódban tapasztalható, nagy fordulaton rángat. DIS modult cseréltem, jelenség ugyanaz. Nem tudom, hogy a DIS modul, csak a gyujtótrafókat tartalmazza, vagy elektronika is van benne? Szóval, ha valakinek van valami infó a birtokában, nagyon szívesen venném, ha megosztaná. Előre is köszönöm, minden jót kívánok!
Biztos, hogy gyújtás probléma ez, és nem a keverék szegényedik esetleg el? Gyertyacsere mikor volt utoljára?
Köszönöm, hogy reagáltál. A keveréket dúsítottuk, szakember rakott be egy szűkítőt a levegő csőbe és mérte a CO-t is és ahhoz állította be furatokkal a szűkítőt, de a jelenség ugyan az maradt. Gyertyát is cseréltem, direkt LPG-hez kifejlesztett BOSCH iridium platina gyertyát vettem, természetesen motornak megfelelőt, de nem változott semmi. Több gáz szerelőtől hallottam, ezt a gyújtás problémát, hogy B vectránál gyengébb a szikra egy idő után, amit még benzin üzemmódban nem lehet észre venni, viszont a gáz már megérzi, azért próbáltam ezen a vonalon elindulni. /gyertyakábelek is cserélve voltak, reduktor is fel lett újítva, gázszűrő is új/
Szia.Bocsi h. beleszolok egyik ismerösöm nagyon esküszik erre a kütyüre. álitolag erösebb lessz töle a szikra nagyon.
Sziasztok!
Egy 20 éves benzines Mitsu-ba szeretnék egy fordszámmérőt beszerelni, piros, zöld, barna és szürke-piros vezetékei vannak, mit hová kell kötni? Előre is köszi...
Sziasztok!
91-es CitroenXM-be szeretném beüzemelni a légkondimat. (kb 10 éve nem ment állítólag). Annyit szeretnék, hogy a légkondi bekapcsolására beinduljanak a hűtőventilátorok. Van egy jelem, amivel egy relét működtetni tudok, a kérdés az lenne, hogy hová adjam a 12V-ot a hűtőknek? a ventiket egy hőkapcsoló kapcsolja jelenleg, de csak 92 fokon indulnak. Köszönöm!
Hello fel kéne tölteni a rendszert nitrogénnel ,hátha müködnek kapcsoló áramkörök. Nyomáskapcsoló , relék .stb
Szia!
A klímások feltöltötték, én a klímakompresszort működésre bírtam, a kapcsolóra reagál a rendszer, de a venti simán 92 fokon pörög fel, mint klíma nélkül. Ez egy (állítólag) gyári klíma, utólag beépítve, attól tartok a ventilátorok nincsenek jelenleg a rendszerbe integrálva. Ha a ventilátorok reléjére adok egy másik jelet is (amit a klímakapcsolóról szedek), szerinted működhet? köszönöm!
Adhatsz neki másik jelet is nem okoz gondot.
Üdv!
96-os Bravam van.Olyan hiba lépett fel hogy az első 2 lámpát nem lehet lekapcsolni.Leállítva lekapcsolt világításnál kivett kulccsal is folyamatosan világít.Mi lehet a baj??
Igen adhadsz máshonnan jelet. én a nyomáskapcsoló környékén mérnék először.
Szeva!
A biztosítéktáblán találsz reléket, ezek egyike a világítást kapcsolja valószinű ez égett össze. Vedd ki a relét és el kell hogy aludjon a lámpa, autósboltban pedig tudsz venni másik ugyanolyan relét. A hátsó lámpa az elalszik?
Köszönöm a linket, én is gondolkozok valami külső gyújtás növelő megoldásban, ezt még nem ismertem.
Szia.A srác akit emlitettem ezzel a fogyasztáscsökentövel illetve amit linkeltem gyujtás erösitöt azzal hajt 1 régi mercit.Azt mondja a fogyasztás joval kevesebb lett illetve jobban megy a gép.
Sziasztok
Egy olyan problémám van, hogy teljesen feltöltött aksi 2 nap alatt lemerül az autómban. Az összes fogyasztó le van kapcsolva, lámpa, magnó...stb Az aksit kivettem, teljesen feltöltöttem, igaz még csak 1 nap telt el azóta, de a feszültség változatlan (12,6V) szereztem egy ilyen multimétert , és azt szeretném megkérdezni, hogyan tudnám lemérni, hogy szökik e valahol az áram a kocsiban? ugyanis beraktam az aksit, a (-) pólusra ráraktam a (-) sarut, a (+) pólusra a multi 1ik vezetékét, a másikat pedig a (+) kábelra, és így megvolt a 12v. megnéztem másik autóban is, ugyan így, de ott is ugyan ez!
Szia!
Áramot kellene mérned: aksi mínuszra a saru, aksi plussz és a pozitív saru közé a multiméter 20A-es méréshatárban sorosan! Ha minden fogyasztód ki van kapcsolva, akkor nem mérhetsz áramot ( ha nullát mérsz, akkor próbáld ki, hogy felkapcsolod a helyzetjelzőt, ami ha jól tudom kb. 2A-t jelent ). Ha így van, akkor a kocsi jó, csak az aksi nem ( sajnos van ilyen: a levált fémrészecskék rövidre tudják zárni a cellákat és egyik pillanatról a másikra lemerül, máskor meg akár egy hónapig is működik!). Azért ha fogyasztó meríti le az aksidat, akkor szerintem egy kis zizegést-szikrázást hallanod kell, mikor csatlakoztatod akár műszer nélkül is az aksit! Steve
Sziasztok.Lenne egy óriási kérdésem.Van nékem egy Focusom.Na most az erősítő eddig hátul tökéletesen ment,nem volt baj a zenével.Most pedig az van,hogy ha bekapcsolom,a 12 volt helyett olyan 4-5 voltot mérek a direkt 12+-on.Ez hogy lehetséges???Amikor meg leveszem a sarut az aksiról,a sarun mérek olyan 1,5 voltot,ami egy idő után lecsökken...Aztán megint megy az erősítőm,pár perc múlva megint kikapcsol,és megint csak olyan 5 voltot mérek a 12 helyett!Létezik hogy az aksim gyenge lenne??????ennyire?Pedig 12,7 volt körül mérek rajta!Valaki segítsen mert én már ezt nme értem...köszönöm
A szikrázás előfordulhat minden autónál, ez nem okvetlenül jelent hibát. Ha más nem, akkor központi zár, rádió készenléti tápjánál pufferkondenzátor ilyenkor feltöltődik, aztán meg nyugalomban alig van valami fogyasztás. Még a Kadettemnél is volt szikra, amiben aztán tényleg semmi extra felszerelés nem volt egy régi rádión kívül (képek alapján még a gyári volt), viszont csatlakoztatás után már csak 2-3mA áramfelvétel volt, ami nem okozza az akku lemerülését.
Mekkora akksid van? Egyébként járó motornál menet közben normálisan szól? Ha igen, akkor gyanakodhatsz az akksira. Amikor 4-5 voltot mérsz, akkor megvan a akksin a fesz?
Jó lenne tudni a tápkábel hosszát, és keresztmetszetét is. Illetve a firekt 12v-s kábelt le kéne akasztani, és rámérni az ellenállására.
Azt mondod, hogy 5Vot mérsz, aztán a sarun mérsz amikor már nincs az akksin, aztán 12.5-öt mérsz, de az már nem árulod el, hogy mikor és pontosan hol.. Így kicsit nehéz lesz megmondani.
Próbáld módszeresen keresni a hiba okát! Az akkut gyorsan kizárhatjuk vagy bejelölhetjük, csak annyi kell hozzá, hogy mielőtt bekapcsolod az erősítőt, rámérsz az akkura, és rajta is hagyod a műszert. Ha most 12 vagy afölötti a mért érték, akkor eddig jó. Most kapcsold be az erősítőt, és közben nézd a műszert! Ha emiatt leesik a kapocsfeszültség az általad tapasztalt 5V-ra, akkor az akkunak már annyi. Főleg, ha az erősítő kikapcsolásakor újra elindul felfelé. Akkor eddig bírta. Kár előre találgatni, szerintem ezt előbb csináld meg, aztán konzultálunk! Keresztkérdés: Kondi van a tápon? Ugye nem álló motorral szoktad hajtani? Üdv, Krisz
ÜDv
Köszi a választ, de sajna helyzetjelzővel és anélkül is 0 az áramerősség
Akkor valamit rosszul kötöttél be, rossz a műszered, vagy csak ross helyre tekerted. Helyzetjelző világított?
ha direktbe teszem rá a + sarut, úgy világít! ha a pólus, és a saru közé berakom a multit, akkor nem
Hová dugtad a műszeren a drótokat? Az előbbi képeden a fekete madzagot a COM lyukba kell dugni, a piros jó helyen van a 20A lyukban. Ha így sem világítanak a helyzetjelzők, akkor rossz a műszered.
akkor ez volt a gond, én a fekete drótot helyén hagytam, pill és rámérek újra
világít a helyzetjelző, 2,9 körül ugrált a műszer
|
Bejelentkezés
Hirdetés |