Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Én kerek nem értem ezt a kapcsolást. A BD911 két LED-et kapcsolgat, az elfolyó áramnak megfelelően. Minek oda a 911? A tekercs, optocsatoló csak további kérdéseket vet fel. Tényleg jó lenne magyarul, addig nem akarom minősíteni a megoldásokat, de ez így nem tűnik ésszerűnek.
Sziasztok!
Megépítettem a relés akkumulátortöltőt. Szépen működik is, belehet állítani a ki-be kapcsolási küszöb feszültségeket. Egy a probléma van, ha nincs csatlakoztatva akku. akkor prellezik, a relé ki-be kapcsol. Kérdésem az lenne lehet-e ezen javítani. A választ előre is köszönöm.
Hello!
Fogalmam sincs miért így lett tervezve. A BD911 vélhetően azért van benne, mert a bázisán folyik át a teljes töltőáram. Kis tranyó megfeküdne rajta. Itt valami vagy hiányzik, vagy lehagytak valamit egy másik rajzról. Gyanús, hogy valami kapcsolóüzemű előszabályzó lett volna ott. Az logikus lenne.. üdv! proli007
Hello!
Én a "legrövidebb úton" ezt tenném.. üdv! proli007
Köszönöm a gyors választ, kipróbálom.
sziasztok
egy számítógép tápegysége nem lenne jó akkumlátortöltése mivel lead az is 12v
12 V nem elég egy 12 V -os savas akkumlátor töltésére, a töltés PC táppal ugyan megoldható, de jelentősen át kell alakítani.
és eszt egy olyan ember aki keveset ért az elektronikához (mint én ) az meg tudná csinálni ??
Nem tudom, dönts el magad. Itt a topikja.
Bővebben: Link
Sziasztok!
Kaptam javítani egy 12V-os töltőt. Ilyet: Bővebben: Link Mikor bekapcsolom pillanatok alatt felmelegszenek a diódák és világít a ledek fele kb. A trafó is pillanatok alatt felmelegszik. Bele lett kókányolva is egy kicsit ahogy néztem.Mintha teljesen zárlatba lenne mikor bekapcsolom. Multival mértem rajta egy áramfelvételt a trafó szekunder részén és a panel között. 14 Amper. Szerintem rossz helyre van kötve a trafó szekunder tekercse. Itt van róla kép is.
Nos jól gondoltam. Betudtam kötni jól a traó szekunder tekercsét. Most már megvan a 14,4V a kimeneten és nem melegszik semmi sem. Volt benne egy LM358P IC. Ezt kicseréltem mert továbbra is világított minden led akkor is ha nem volt rákötve az aksira. Én LM358N-esre kötöttem. Ez is megfelelő oda ugye?
Sziasztok.
Kaptam egy 6 voltos, 11 Ah-s ólom akksit, csak az a baj vele, hogy mélykisülésben van, 0,2 voltot mértem rajta. Helyre lehet még állítani valahogy?
Hello!
Puding próbája az evés.. Töltsd fel, és meglátod. üdv! proli007
üdv!
van egy ilyen akkutöltőm: automata töltő sikerült végre ic-t szerezni bele most üzemel rendesen(kölcsönadáskor fordítva tették az akkura és kihalt) a kérdés: lehet erre a kapcsolásra fordított polaritás védelmet tenni? ilyen egyszerű dologra gondolok hogy egy didódát a + - kivezetések közé és elé egy kis értékű biztosítékot kivitelezhető ez? köszi!
Hello!
Így van kivitelezhető, csak akkora dióda kell bele, ami nem sértődik meg ha ki kell verni a biztit. Na meg tartalék biztiket kell kis zsacsiba csatolni a töltőhöz, idegbaj ellen. De egy Led+ellenállás sem árt, ami jelzi a fordított polaritás, és hogy a bizti távozott az élők sorából.. üdv! proli007
köszi!!
esetleg tudsz olyan dióda típust ami kibír 2,5 amper biztosítékot? vagy legyen inkább 1,5 amperes? melyik lehet a célszerűbb?
Hello!
Inkább a nagyobb amperszámú bizti, és 6..10A-es sima hálózati egyenirányító. Pld. P600k. Mert a biti feszültségesése befolyásolhatja a töltés visszamérését. Természetesen megfelelő minőségű Wikmann foglalattal. (Az aksinak nem gond kiverni bármelyiket..) üdv! proli007
akkor esetleg egy "autós" 5 amperes biztosíték is jó lehet
azt könnyebb cserélni, jó az érintkezése stb stb egy 10 amperes diódával kombinálva tuti védelem lenne
Hello!
Így van. (Légy oly kedves, a mondatok elején nagy betűvel írni..) üdv! proli007
köszi az infót!
a nagybetűk meg olyan dolog amit egyszer ha összefutunk egy sör mellett átbeszéljük üdv! és mégegyszer köszi!
Sziasztok
Csinálok egy akkumulátor töltőt gépkocsihoz , most abban a dilemmában vagyok ,hogy a grezt híd után kell e kondenzátort rakni vagy nem ? Mert a gyári töltőkbe nem találkoztam vele.
Nem kell pufferkonenzátor, az egyszerű töltőáramkörök lüktető egyenfeszültséggel töltenek, ami itt az egyenirányított színusz csúcsait jelenti. Még jót is tesz az akkunak ez a qvázi impulzustöltés.
Már megépítettem a töltőt, lemértem, "üresjáratban" a feszültség pontosan 7 volt, a rövidzárlati áram 630 mA. Rá is tettem erre a totál mélykisülésben levő akksira, és az értékek nem változtak. 7 volttal töltött. De ahogy töltődött fel az akksi, úgy esett a feszültség. Amikor már 5 voltnál járt az akksi, már csak 5,8 volttal töltött. Ezért A Tina 7 szimulátorában megmértem, hogy ha az 1,1k-s ellenállást növelem pl. 4k-ra, akkor a feszültség nő, és az áram is, de csak egy kicsit. Kerestem az 1,1k helyére egy 5k-s potmétert, beépítettem, lemértem üresjáratban, és 21 voltot írt a multiméter, és alig lehetett állítani (19 V - 21 V -ig). Ahogy rátettem az akksira, már normális feszültséggel töltött. De akkor vettem észre, hogy izzik a kimeneten a 800 mA-os biztosíték. Lemértem, hogy mennyivel tölt, és 1,8 amper jött ki.
Lehet ezzel még tenni valamit? - ez lenne a kérdés - Mert az LM317-es lehet hogy meghalt... De addig átméregetem még egyszer.
Hello!
Szerintem nem volt itt semmi gond. Kezdetben azért volt magas a feszültség, mert az aksi belsőellenállása még magas volt, így a kapocsfeszültség is. Ahogy aztán "kezdett magához térni" csökkent a feszültség. Majd ez nőt volna szép lassan, amikor már ténylegesen töltődik, 7,4V-ig. Nem kellett volna tenned semmit, csak figyelni. Az áramkörről úgy beszélsz, mint ha mi is látnánk amit Te. A rajzot kellett volna feltenni,vagy belinkelni, hogy ne nézzünk oly bután.. De szerintem kissé félreértelmezed a töltést. Általában az aksi töltőnél a feszültség és az áram korlátozva van. Vagy is ha az terheletlen, akkor a maximális kimeneti feszültséget lehet mérni. Ez azért van, hogy ne lehessen túltölteni az aksit. De ha az aksi feszültsége ez alatt a maximális feszültség határ alatt van, akkor meg az áramkorlátozásnak kell élni. Ellenkező esetbe, akkora áram folyna, amekkora csak tud. - Vagy is amikor az aksi ki van merülve és a töltőre teszed, akkor az áramkorlát működik, a kapocsfeszültség meg akkora, amekkorát az aksi belsőellenállása megenged. Ekkor töltőáram a beállított maximumon van. - Ez után, az aksi feszültsége a töltés alatt lassan folyamatosan nő. Az áram közben állandó. - Amikor közelébe kerül az aksi feszültsége a maximális feszültségnek, az áramkorlát helyett a feszültségkorlát kezd hatni. Vagy is miközben az aksi feszültsége lassan eléri a maximális feszültséget, a töltőára lassan csökken. Amikor pedig eléri az aksi a maximális feszültséget, teljesen megszűnik a töltőáram. Azt kivéve, hogy az aksinak van önkisütési árama amit a töltő állandóan pótol. - Ha az aksi feszültsége elérte a maximális feszültséget, és a töltőáram leesett majdnem nullára, fel van töltve az aksi, meg kell szüntetni a töltést. Normál esetben így működik a töltés, egy egyszerű pld. 317-es töltő esetében. Ha a 317-nek csak a kimenő feszültsége van beállítva, "mint feszültség korlát", és nincs áramkorlátozás, akkor a tok belső áram és hővédelmi korlátja fog működni. Vagy is ha megfelelő a tok hűtése, akkor a 317 Maximális áram a tud folyni töltés kezdetén, ez kb. 1,5A, vagy a tok felmelegszik és akkor a hőfoktól függően csökken a töltőáram, de maximum akkor sem érheti el, a 1,5A-t. Ha van áramkorlát is (soros ellenállás az LM kimenetén v. tranyós korlátozás, akkor az fog hatni a töltés alatt.) Valahogy így kellene szemlélni a dolgot. A jelenséget, amit az aksinál leírtál "részegségnek" hívják. Ha 6V-os 11Ah-ás aksid van, akkor a feszültség korlátot 7,4V-ra, az áramkorlátot 110, de maximum 220mA-re kell beállítani. Nem 800mA vagy 1,8A! ![]() üdv! proli007
Jujjjj... Elfelejtettem kapcs. rajzot feltölteni.
![]() Amúgy a töltőt nem én állítottam 1,8 amperra, hanem saját magától ugrott annyira, amikor az 1,1kilós ellenállást kicseréltem egy 5 kilós potméterre, hogy tudjam növelni a feszt. És a 317-esnek van hővédelmi korlátja? Mert akkor még nem romlott el.
Hello!
Ha nem a tranyó feküdt meg, akkor az LM317. Mert itt 600mA-nál nagyobb áram nem folyhat, akármire is cseréled az 1,1kohm-ot. Ugyan is ha az 1ohm-on 600mV-nál nagyobb feszültség van, a tranyó lehúzza az ADJ lábat, ezzel leszabályozva a feszültséget akkora értékre, hogy 600mA-nál ne folyjon nagyobb áram. Egyébként az 1,1kohm megfelelő, mert a kimeneti feszültség nem lehet magasabb, mint 6,7V. üdv! proli007
Szia!
Nézz be a tekercsek közé, hátha találsz egy rejtett hőbiztosítót. Lehet, hogy csak az szakadt meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |