Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   116 / 303
(#) digixtibi hozzászólása Jún 3, 2012 / 1
 
Aki kedvet kapott akkutöltő építésre, annak a mellékelt két megépítési útmutatóra felhívnám a figyelmét :yes:
(#) szili83 válasza digixtibi hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Ez magyarul jó lenne...
(#) pumoka válasza proli007 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Szias Proli!

Az lenne a kérdésem, hogy ennél a kapcsolásnál szerinted jó a BD136?
Mert az PNP tipus de a rajzon NPN-nek van ábrázolva. Szeretném megépíteni ezt a műterhelést!
Köszönöm előre is a válaszod!

Üdv: pumoka

műterh4.JPG
    
(#) proli007 válasza pumoka hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Hello!
Nyugodtan maradhat a 100ohm, még szebb is a dolog. Mivel a tranyó bázis-emitter feszültsége maximum 800mV lesz, a 100ohm 8mA plusz áramot jelent a meghajtó tranyó számára. Ha a végtranyó árama 8A és a béta ezen a kollektoráramon 20, akkor a bázisáram 400mA. ehhez képest a 8mA elhanyagolható. A bázisellenállás azért jó, mert melegedés esetén nő a meghajtó tranyó szivárgási árama, amit a végtranyó felerősíthet.
(Én csak a darlintont akartam helyettesíteni valamivel, mert a Tina-ban nincs ilyen alkatrész, de még olyan tranyó sem, amit használsz.)
üdv! proli007
(#) proli007 válasza digixtibi hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Hello!
Elolvasni nem tudom, de vannak benne számomra elég viccesnek tűnő részek.
Pld. nem értem, mire jó az optocsatoló. A BD911-nél be van írva, hogy 150mA. Miközben szinte a teljes töltőáram a tranyó bázisán fog átfolyni. Az LM350 meg ha jól emlékszem 3A-es, mert más nem igen fogja korlátozni az áramot. A tekercs is érdekes, mert lehet, hogy az LM áramkorlát alatt el kezd recegni? Mert akkor átmenne kapcsolóüzemű tápba, csak éppen nem korrekt a megoldás..
üdv! proli007
(#) proli007 válasza pumoka hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Hello!
A rajzon el van írva a szám, mert NPN tranyó kel így. PNP is lehetne, de akkor az emitter-kollektort meg kellene cserélni. (Így sima darlington, úgy meg komplementer darlington kapcsoláshoz jutunk.)
üdv! proli007
(#) pumoka válasza proli007 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Értem!
Nagyon köszönöm a segítséget sokat segítettél!
Ki fogom próbálni ahogy írtad és jelzek hogy mi lett a végeredmény!
További jó éjt!
Üdv: pumoka
(#) designer hozzászólása Jún 12, 2012 / 1
 
Szevasz Proli!
Elkészítettem a mellékelt kapcsolásból a töltő részt. Az automatika rész helyett a figyelő áramkörödet (Accu-grd) kapcsoltam hozzá. Az a probléma, hogy alig kezdi el tölteni az akkut, és már le is kapcsol. A töltő rész is, a figyelő is jól működik külön-külön. Kérem a segítséged.
Üdv: designer
(#) proli007 válasza designer hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Hello!
Mérted az aksi feszültségét?
- Ha az aksi már fel van töltve, akkor gyorsan emelkedik a kapocsfeszültsége.
- Ha az aksi túl régi, elszulfátosodott, belső ellenállása nagy, akkor szintén gyorsan nő a kapocsfeszültsége.
- Néha a "részegségi" tulajdonsággal van baj. Vagy is kezdetben nem veszi az aksi a töltést, így a kapocs feszültsége először emelkedik, majd később visszaesik. Sajnos erre nincs felkészítve a figyelő, és így gyorsan kapcsol le.
- Ha az aksinak túl nagy töltőáramot állítasz be. Értve ez alatt, hogy már kapacitás vesztes az aksi, vagy egy kis aksival próbálod.
- Ha a szinkronhoz nincs bekötve a váltó feszültség, akkor nem csak a nullpontban figyeli a töltési feszültséget a védelem.
Kb. ezek a tippjeim.

Védekezni ezek ellen úgy lehet, hogy kezdetben kis áram legyen beállítva (nem menjen 13V fölé a feszültség), majd amikor veszi már a töltést lehet emelni az áramot. De csak addig, hogy láthatóan ne emelkedjen gyorsan. Amikor pedig már egyszer lekapcsolta, ismét csökkenteni a töltőáramot, és újra indítani a töltést.
üdv! proli007
(#) designer válasza proli007 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Köszönöm a tippeket. Valószínű az a baj, hogy egy régi, kidobásra ítélt aksival próbálgattam. Még nem volt időm egy jó aksival kipróbálni. Majd megírom a tapasztaltakat.
Üdv: designer
(#) (Felhasználó 51715) hozzászólása Jún 17, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy Samsung mobilt is lehet tölteni autóakkuról a megfelelő átalakító segítségével, de inverter nélkül? A töltő 4,75V 0,55A, lehetséges ilyet építeni házilag?
(#) Tomi111 válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Helló!

Van erre egy cél-IC. Gyári autós töltőkben is ezt használják. Olcsó és egyszerű kapcsolás.
Nézd át az IC adatlapját pl az alldatashet.com-on!
Csatoltam, ami neked kell!
Az R1, R2-vel állíthatod be a kimenő feszt, az Rsc a max áramot állítja. D1 dióda schottky legyen!
(#) (Felhasználó 51715) válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Köszi, hasonló áramkör nem megvalósítható 7805 segítségével(melléklet)? Nem feltétlenül ezzel az áramkörrel, hanem ennek módosított változatával.
(#) nedudgi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Egy szóló 7805-el minden további nélkül megvalósítható 5V előállítása, csak a hatásfok lesz 30-40% körül. Mivel akkumulátorról működtetnéd a töltést, a jobb hatásfokú, kapcsolóüzemű kapcsolást javasolta Tomi111.
Ha a 34063-al megvalósított megoldás bonyolult, akkor ne cifrázd, menj be egy boltba, és vegyél szivargyújtós töltőt...
(#) gaboca323f hozzászólása Jún 18, 2012 /
 
Üdv

Lehet hülye kérdés lesz:
Egy hagyományos motorkerékpár akkut 12v6ah fel tudnék úgy tölteni, hogy csak simán párhuzamosan kötöm az autóm akkujával?
Vagy hogy tudnám egyszerűen a szivargyújtó ajzatról tölteni?
(#) lupes válasza gaboca323f hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Szia,

teljesen feltölteni nem, de valamennyire igen.
Az áramot mindenképpen korlátozni kell, pl. egy sorba kötött 10-20Wattos 12V-os izzóval (féklámpa, helyzetjelző).
Az akku polaritást el ne téveszd különben nagy füst lesz
(#) gaboca323f válasza lupes hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Üdv!

Járó motornál sem töltené fel teljesen? Mondjuk ha nagyobb távra megyek vele. Az izzót esetleg ki lehet válltani 5wattos ellenállással? Ha igen akkor milyen értékűt tegyek bele?
(#) (Felhasználó 51715) válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Igaz, de közben eszembe jutott, hogy az egészhez még a meglévő töltőt is át kellene alakítani szivargyújtóssá(megvenni a legkönnyebb, de a költséghatékonyság a legfontosabb), ezért inkább az inverteres megoldást választom.
(#) zolika60 válasza gaboca323f hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Az ellenállás nem jó, mert állandó az értéke. az izzó ahogy töltődik az akku és csökken a felvett áram úgy csökkenti az ellenállását. Tehát jobban feltöltődhet az akku. Mivel nagy a kapacitás különbség nem egészséges áramkorlát nélkül párhuzamosítani őket.
(#) gaboca323f válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Értem, akkor kipróbálom izzóval. Zselés akksiknál is működne ez, vagy ott már bonyolultabb a helyzet?
Szintén 12v 6Ah, meg van egy 4Ah-is.
(#) zolika60 válasza gaboca323f hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Működne. Csak meg kell keresni a megfelelő izzót, ami semmilyen körülmények között nem ad nagyobb áramot mint amit az akku szeretne. Kisebb teljesítményű izzó kisebb áram nagyobb teljesítményű izzó nagyobb áram.
(#) nedudgi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
1000Ft egy kész autóstöltő. Ha ez alá akarsz menni, akkor minden ott van a fiókodban...
(#) (Felhasználó 51715) válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Off
Én sehol sem láttam 3000 alatt, ami azért elég húzós ár önmagában, hiszen csak vészhelyzetben kell, ha éppen a kocsiban merül le a mobil, ami elég ritka. Egy inverter viszont sok mindenre használható még.
On
(#) hibbantpasi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Szia!

Rossz helyen keresgéltél. A Vakerán samsung autós töltőre az első 50 találat 500 Ft. alatt van.(És még további majdnem 150 találat egy ezres alatt)

üdv .hp
(#) proli007 válasza gaboca323f hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Hello!
Járó motornál, fel lehet tölteni, kihasználva a gépkocsi feszültség szabályzó korlátozását. Ilyenkor érdemes egy ilyen egyszerű áramgenerátort alkalmazni. A grafikonon láthatod, az aksi töltőáramát, a töltési feszültségének függvényében. 13,2V-ig gyakorlatilag a beállított áram folyik, majd csökken, és 14,5V-nál már nem tölti. (Mert ott a fesszabályzó már korlátozza a feszültséget.
A töltőáramot viszonylag egyszerű beállítani, az R1 ellenállás segítségével. (kb. Imax=0,65V/R1) A BD-re kis hűtőborda kell.
üdv! proli007
(#) gaboca323f válasza proli007 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Üdv!

Köszi az egyszerű kapcsolást, az ellenállások sima 0,25 vagy 0,4 wattosak, vagy oda nagyobbat kell tenni?
(#) nedudgi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
(#) proli007 válasza gaboca323f hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Hello!
A teljesítményeket ki lehet számolni. (0,65V*0,5A=325mW és 12V*12mA=144mW) De a fél amper áram miatt és a stabilitás miatt, én 0,6W-nál kisebb ellenállásokat nem szoktam használni.
üdv! proli007
(#) gaboca323f válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Értem, köszönöm a segítséget!
(#) (Felhasználó 51715) válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Igazatok van, rosszul keresgéltem, ezresért is van.
Következő: »»   116 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem