Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Stroboszkóp gyújtáshoz
Hello!
A frekvenciát, egy másodperc alatti impulzusszám adja. A fordulatot, pedig egy perc alatt megtett fordulat. Ez nem gond számodra? üdv! proli007
Simsonrol van szó. A kettes verziójú ledes strobira gondoltam.
Akkor a mért eredmény nem lesz hiteles? Alapjáraton 1450 körülit mértem. Azt hittem ez jónak mondható. Üdv!
Akkor csak át kell számolnod a mért frekit ford/percre (x60).
Ha ezt mérte a frekimérő, akkor megzavarhatta a gyújtás, vagy a jelalak. Ha már átszámolt fordulatot mértél, akkor az elképzelhető, hogy ennyi egy ilyen kis motornál, bár én inkább 1000körülire saccolnám.
A jelalak miatti mérési pontatlanságra gondoltam én is. Nem tudom képes-e a műszerem ez mérni. Mindenesetre köszönöm a segítséget!
Hello!
A jelalak (szinusz-háromszög-négyszög) alapvetően nem befolyásolhatja a frekvencia mérést. Kivételt képez, ha a jelen tranziensek, vadrezgések vannak a jelen. Hiszen akkor azt is impulzusoknak nézi. 1000 fordulat esetén, 16,666Hz-et kell hogy mutasson a műszer. De nem mondtad meg, hogy az 1450-et már átszámolva kaptad, vagy frekvenciában mutatott ennyit a műszered. ÉS nem mindegy, hova csatlakoztattad a frekimérőt. Mert legcélszerűbb az áramköröd valamelyik CMOS kimenetére kötni. Ha ekkor is helytelen értéket mutatna, akkor kell elé egy integráló RC tag. Melynek időállandója kisebb kell hogy legyen, mint a maximális fordulat periódus idejének fele. (10000 fordulat, az 166,6Hz. ennek periódus ideje t=1/f=6ms. Vagy is 3ms-os integráló tag már megfelelő lehet. T=R*C 100nF-ot választva kondinak, 60kohm-os ellenállás jön ki.) Ez kiszűrné az bejövő gyors tranzienseket,de nem tüntetné el a fordulat jelét. De a gyújtás kb. 400V-os tüskéi, és a gyertya nagyfeszültségű impulzusai, simán zavarhatnak egy általános multimétert, mert az nincs felkészítve kellő képen külső tranziens jelek bejutása ellen. Vagy is rossz az statikus/mágneses árnyékolása. üdv! proli007
Sziasztok!
Ehhez a kapcsoláshoz nincs valakinek nyákterve? Barátom mindenképp ezt akarja megépíteni, de nincs kedvem, időm nyákot tervezni hozzá. Tudom nem bonyolult, meg minden, de akkor sincs. Köszönettel
Sziasztok!
Nekem olyan gondom lenne, hogy megépítettem ezt a kacsolást, nagy fényerejű (20Cd) fehér 5mm-es ledek vannak benne, de nem világítanak elég fényesen, akármit csinálok. Mi lehet a problémám? Alkatrészek helyes értékűek, és jól is vannak beültetve. Köszi a válaszokat előre is!
Hello!
A kérdés, hogy hány mA-t lehet a Led-ekre adni, mekkora ott a nyitófeszültsége és hány Led van az áramkörödben.. Mert ha pld. 20mA és ekkor 3,2V van, akkor az 560ohm-ot lehet cserélni 430ohm-ra. üdv! proli007
A ledekre lehet akár 25mA-t is küldeni( ez van az adatlapjában), itt talán 3,4V a feszültség. És 3db van az áramkörben, mint a rajzon is. A tranyó egy 2n2219-es.
Kicseréltem az ellenállásokat 330ohmosra. Így már szerintem jó lesz! Köszi a válaszodat!
Hello!
Akkor akár 360ohm-ra is cserélheted az ellenállást. De próbálj ki egy Led-et, simán az ellenállással, hogyan ég. Nehogy az áramkörrel legyen valami. (Tranyó fordítva vagy..) Persze a rövid impulzus üzem miatt, a fénye sokkal kisebbnek látszik. Nappal egy Led nemigazán nyerő. üdv! proli007
Sziasztok!
Megépítettem a watt féle v2 strobit, de bajom van vele. Teszt kapcsolóval szépen működik, levittem a kocsiba, rákötöttem az akksira, rácsippentettem a gyújtáskábelre, és semmi. Csak amikor tápot adok neki, akkor villan egyet. Érdemes lenne gyújtáskábelre tekert dróttal kísérletezni?
Igen, valószínű jobb a kábeled árnyékolása.
Akkor majd megpróbálom ezt. Ha nem jön be, szerintem az 1K növelésével javulna az érzékenység.
Sziasztok!
A képen látható strobival kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni. Nem igazán értem hogy a bal alsó funkció váltó gomb mire is való. hengerszám vagy ütemszám váltó és akkor mi a középső állás. É smiért mérek más más előgyújtás értéket ha átkapcsolgatom. Valaki segíthetne tisztázni a műszer kezelésének módját. előre is köszönöm!
Hello!
Nem ismerem a műszert, de.. Elég valószínű, hogy ütemszám és nem hengerszám. Mert a gyújtás impulzusokat a gyertyáról veszed le (gondolom), ott meg mindig egy henger van, csak vagy két, vagy négyütemű a motor. Hogy miért mér mást? Mert kétütemű motornál, minden fordulaton van gyújtás, négyüteműnél meg két fordulatonként. Vagy is a pillanatnyi gyújtásszög értékét, kétüteműnél 360fokhoz, négyüteműnél 720 fokhoz viszonyítja. üdv! proli007
értem, tehát a 720 fokot veszi 360-nak ezért ír ki más értéket, konkrétan a felét. mostmár értem, köszi. még egy kérdés, szerinted van arra lehetőség hogy diesel előtöltést mérjek ezzel a műszerrel? úgy értem hogy át lehet e valahogy alakítani, hogy egy piezzo csipeszről is tudjon jelet kapni
Hello!
Sem a motorokhoz nem értek, sem a műszeredet nem ismerem, sem a piezzó csipeszt nem láttam még.. Szerinted? (Persze van sejtésem a dolgokról de az korrekt válaszadáshoz kevés.) üdv! proli007
értem, azért köszönöm hogy válaszoltál!-mogyis
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, egyik ismerősöm hozott egy gyújtásvizsgáló strobit, hogy nézzem meg mert nem villog! Átnéztem az egészet cserélni kellett 2 db ellenállatot a többi alkatrész mérve hibátlan, amit nem tudtam megmérni az a nagyfesz és a cső! Ezért kicseréltem mindkettőt, de most sem villog! Amit észre vettem, hogy a csövön csak 140V-ot mérek, a cső adatlapján 200V szerepel. Lehet, hogy ez a gond? mert már mindent átnéztem mértem legalább kétszer! Egyetlen gyanúm van az a légmagos trafó, esetleg menet zárlatos lenne és ezért nincs meg a csövön a 200V.
Aki találkozott már hasonló problémával az legyen szíves megosztani velem. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
Sziasztok! Megépítettem a Watt féle kapcsolást. Első alkalommal remekül működött de a második használatnál csak pár másodpercig működött utána semmi. Mi ehet vele? Ic csere?
Hali
Egyszerű ledes gyújtás stroboszkóp, volt már? R9 -et az aktuális ledeknek megfelelően cserélni.
Ez nem is rossz.
Hogyan lehetne megnövelni a LED-ek számát, mert szerintem 2 LED elég kevés.. Gondolom az SV1-nél kell adni a jelet. De mit kell kötni az SV2-re és az SV 3-ra?
Hello!
SV2-re a Ledet, SV3-ra a tápot. (Led2 csak kontroll.) De ha a darlington kapcsolás helyett egy Fet tranyót teszel, akkor tetszőleges mennyiségű Led-et tehetsz a kimenetre. (R9 ekkor 0ohm. A Led-soroknak meg külön előtét ellenállás kell. üdv! proli007
Sziasztok!
Van egy bosch motorteszterem, egy kis kézi műszer, analóg mutatós, van feszültség mérő funkciója, valamint zárásszög és fordulatszám mérést tud. A hagyományos gyújtótrafóra kell kötni, egyik végét a +12V bemenetre, másikat meg a megszakító vezetékére, ebből állapítja meg a fordulatszámot. Van rajta hengerszám választó gomb 4-6-8 hengerhez, 4 ütemű motorhoz, 2üteműnél duplázni kell a 4 hengeres értéket, de ez nem is lényeges. Szükségem lenne arra, hogy 2 ütemű motorok fordulatszámát a gyújtókábelről megállapítsam, kistraktort építek, és az áttételek kiszámításához kellenek az értékek. Végülis egy önjáró permetező lesz, lényegtelen. 2 motor fordszámára van szükségem, mindegyik lendkerék/mágnesgyújtásos, ezeket váltom ki egy 4ütemüre, aminek szintén meg kell állapítani az alapjárati és a kényelmes max fordulatát. Van egy gyári strobim, olcsó piacos, de kiválóan működik, a gyertyakábelra kell ráakasztani, tehát nem közvetlen a 10-20kV-al működik. Ezt a két műszert lehetne valahogy házasítani? Lehet a strobiban olyan +12V-os jel mint ami a megszakítóról lejön, ami vezérli az izzót? Fényképekkel nem akartam szétoffolni a fórumot, ha valaki tudna segíteni akkor elküldöm privátban a strobi belét. Egyéb ötleteket is szívesen fogadok. Frekvencia mérős multiméterem külön nincs, csak a bosch motorteszter. Előre is köszi!
Hello!
Én az induktív gyújtásjel levételt jobbnak tartom, mint a kapacitív érzékelést, mert kevesebb zavarjelet szedhet össze. (Mert ugye ha az olcsó strobi egy-kettővel többet villan, mint kellene, nem lesz belőle pontatlan mérés. De próba cseresznye.) pld. itt látható a két megoldás. üdv! proli007
Ebből az írásból azt már megértettem, hogyha nézem strobival a Ladámat, nyomok egy nagy gázt, amjd elveszem, akkor miért nem villan a strobi egy darabig -> mert kicsi a nyomás a hengerben, nem alakul ki akkora áram a kábelben, hogy észrevegye.
De mit kellene építsek?
Hello!
Egy ilyen "bementi egységet" a meglévő műszered elé, ami a eredetileg a megszakítóra ment. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |