Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stroboszkóp gyújtáshoz
 
Témaindító: szunyog2, idő: Márc 26, 2006
Lapozás: OK   11 / 19
(#) proli007 válasza djgombi hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Hello!
A frekvenciát, egy másodperc alatti impulzusszám adja. A fordulatot, pedig egy perc alatt megtett fordulat. Ez nem gond számodra?
üdv! proli007
(#) djgombi válasza watt hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Simsonrol van szó. A kettes verziójú ledes strobira gondoltam.
(#) djgombi válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Akkor a mért eredmény nem lesz hiteles? Alapjáraton 1450 körülit mértem. Azt hittem ez jónak mondható. Üdv!
(#) watt válasza djgombi hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Akkor csak át kell számolnod a mért frekit ford/percre (x60).
(#) watt válasza djgombi hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Ha ezt mérte a frekimérő, akkor megzavarhatta a gyújtás, vagy a jelalak. Ha már átszámolt fordulatot mértél, akkor az elképzelhető, hogy ennyi egy ilyen kis motornál, bár én inkább 1000körülire saccolnám.
(#) djgombi válasza watt hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
A jelalak miatti mérési pontatlanságra gondoltam én is. Nem tudom képes-e a műszerem ez mérni. Mindenesetre köszönöm a segítséget!
(#) proli007 válasza djgombi hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Hello!
A jelalak (szinusz-háromszög-négyszög) alapvetően nem befolyásolhatja a frekvencia mérést. Kivételt képez, ha a jelen tranziensek, vadrezgések vannak a jelen. Hiszen akkor azt is impulzusoknak nézi. 1000 fordulat esetén, 16,666Hz-et kell hogy mutasson a műszer.
De nem mondtad meg, hogy az 1450-et már átszámolva kaptad, vagy frekvenciában mutatott ennyit a műszered. ÉS nem mindegy, hova csatlakoztattad a frekimérőt. Mert legcélszerűbb az áramköröd valamelyik CMOS kimenetére kötni. Ha ekkor is helytelen értéket mutatna, akkor kell elé egy integráló RC tag. Melynek időállandója kisebb kell hogy legyen, mint a maximális fordulat periódus idejének fele. (10000 fordulat, az 166,6Hz. ennek periódus ideje t=1/f=6ms. Vagy is 3ms-os integráló tag már megfelelő lehet. T=R*C 100nF-ot választva kondinak, 60kohm-os ellenállás jön ki.) Ez kiszűrné az bejövő gyors tranzienseket,de nem tüntetné el a fordulat jelét.
De a gyújtás kb. 400V-os tüskéi, és a gyertya nagyfeszültségű impulzusai, simán zavarhatnak egy általános multimétert, mert az nincs felkészítve kellő képen külső tranziens jelek bejutása ellen. Vagy is rossz az statikus/mágneses árnyékolása.
üdv! proli007
(#) andras1 hozzászólása Jún 14, 2012 /
 
Sziasztok!

Ehhez a kapcsoláshoz nincs valakinek nyákterve? Barátom mindenképp ezt akarja megépíteni, de nincs kedvem, időm nyákot tervezni hozzá. Tudom nem bonyolult, meg minden, de akkor sincs.

Köszönettel
(#) Erick hozzászólása Jún 18, 2012 /
 
Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne, hogy megépítettem ezt a kacsolást, nagy fényerejű (20Cd) fehér 5mm-es ledek vannak benne, de nem világítanak elég fényesen, akármit csinálok. Mi lehet a problémám? Alkatrészek helyes értékűek, és jól is vannak beültetve.

Köszi a válaszokat előre is!
(#) proli007 válasza Erick hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Hello!
A kérdés, hogy hány mA-t lehet a Led-ekre adni, mekkora ott a nyitófeszültsége és hány Led van az áramkörödben..
Mert ha pld. 20mA és ekkor 3,2V van, akkor az 560ohm-ot lehet cserélni 430ohm-ra.
üdv! proli007
(#) Erick válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
A ledekre lehet akár 25mA-t is küldeni( ez van az adatlapjában), itt talán 3,4V a feszültség. És 3db van az áramkörben, mint a rajzon is. A tranyó egy 2n2219-es.
(#) Erick válasza proli007 hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Kicseréltem az ellenállásokat 330ohmosra. Így már szerintem jó lesz! Köszi a válaszodat!
(#) proli007 válasza Erick hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Hello!
Akkor akár 360ohm-ra is cserélheted az ellenállást.
De próbálj ki egy Led-et, simán az ellenállással, hogyan ég. Nehogy az áramkörrel legyen valami. (Tranyó fordítva vagy..) Persze a rövid impulzus üzem miatt, a fénye sokkal kisebbnek látszik. Nappal egy Led nemigazán nyerő.
üdv! proli007
(#) petemazi hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a watt féle v2 strobit, de bajom van vele. Teszt kapcsolóval szépen működik, levittem a kocsiba, rákötöttem az akksira, rácsippentettem a gyújtáskábelre, és semmi. Csak amikor tápot adok neki, akkor villan egyet. Érdemes lenne gyújtáskábelre tekert dróttal kísérletezni?
(#) watt válasza petemazi hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Igen, valószínű jobb a kábeled árnyékolása.
(#) petemazi hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Akkor majd megpróbálom ezt. Ha nem jön be, szerintem az 1K növelésével javulna az érzékenység.
(#) mogyis hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Sziasztok!
A képen látható strobival kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni. Nem igazán értem hogy a bal alsó funkció váltó gomb mire is való. hengerszám vagy ütemszám váltó és akkor mi a középső állás. É smiért mérek más más előgyújtás értéket ha átkapcsolgatom. Valaki segíthetne tisztázni a műszer kezelésének módját. előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza mogyis hozzászólására (») Júl 31, 2012 / 1
 
Hello!
Nem ismerem a műszert, de..
Elég valószínű, hogy ütemszám és nem hengerszám. Mert a gyújtás impulzusokat a gyertyáról veszed le (gondolom), ott meg mindig egy henger van, csak vagy két, vagy négyütemű a motor.
Hogy miért mér mást? Mert kétütemű motornál, minden fordulaton van gyújtás, négyüteműnél meg két fordulatonként. Vagy is a pillanatnyi gyújtásszög értékét, kétüteműnél 360fokhoz, négyüteműnél 720 fokhoz viszonyítja.
üdv! proli007
(#) mogyis válasza proli007 hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
értem, tehát a 720 fokot veszi 360-nak ezért ír ki más értéket, konkrétan a felét. mostmár értem, köszi. még egy kérdés, szerinted van arra lehetőség hogy diesel előtöltést mérjek ezzel a műszerrel? úgy értem hogy át lehet e valahogy alakítani, hogy egy piezzo csipeszről is tudjon jelet kapni
(#) proli007 válasza mogyis hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Hello!
Sem a motorokhoz nem értek, sem a műszeredet nem ismerem, sem a piezzó csipeszt nem láttam még.. Szerinted? (Persze van sejtésem a dolgokról de az korrekt válaszadáshoz kevés.)
üdv! proli007
(#) mogyis válasza proli007 hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
értem, azért köszönöm hogy válaszoltál!-mogyis
(#) GyurikaBx hozzászólása Szept 20, 2012 /
 
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, egyik ismerősöm hozott egy gyújtásvizsgáló strobit, hogy nézzem meg mert nem villog! Átnéztem az egészet cserélni kellett 2 db ellenállatot a többi alkatrész mérve hibátlan, amit nem tudtam megmérni az a nagyfesz és a cső! Ezért kicseréltem mindkettőt, de most sem villog! Amit észre vettem, hogy a csövön csak 140V-ot mérek, a cső adatlapján 200V szerepel. Lehet, hogy ez a gond? mert már mindent átnéztem mértem legalább kétszer! Egyetlen gyanúm van az a légmagos trafó, esetleg menet zárlatos lenne és ezért nincs meg a csövön a 200V.
Aki találkozott már hasonló problémával az legyen szíves megosztani velem.
Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
(#) Hidi hozzászólása Nov 15, 2012 /
 
Sziasztok! Megépítettem a Watt féle kapcsolást. Első alkalommal remekül működött de a második használatnál csak pár másodpercig működött utána semmi. Mi ehet vele? Ic csere?
(#) Animus1724 hozzászólása Nov 17, 2012 /
 
Hali

Egyszerű ledes gyújtás stroboszkóp, volt már?

R9 -et az aktuális ledeknek megfelelően cserélni.
(#) Graf Spee válasza Animus1724 hozzászólására (») Dec 12, 2012 /
 
Ez nem is rossz.
Hogyan lehetne megnövelni a LED-ek számát, mert szerintem 2 LED elég kevés..
Gondolom az SV1-nél kell adni a jelet. De mit kell kötni az SV2-re és az SV 3-ra?
(#) proli007 válasza Graf Spee hozzászólására (») Dec 12, 2012 /
 
Hello!
SV2-re a Ledet, SV3-ra a tápot. (Led2 csak kontroll.) De ha a darlington kapcsolás helyett egy Fet tranyót teszel, akkor tetszőleges mennyiségű Led-et tehetsz a kimenetre. (R9 ekkor 0ohm. A Led-soroknak meg külön előtét ellenállás kell.
üdv! proli007
(#) Gyöször hozzászólása Jan 16, 2013 /
 
Sziasztok!

Van egy bosch motorteszterem, egy kis kézi műszer, analóg mutatós, van feszültség mérő funkciója, valamint zárásszög és fordulatszám mérést tud. A hagyományos gyújtótrafóra kell kötni, egyik végét a +12V bemenetre, másikat meg a megszakító vezetékére, ebből állapítja meg a fordulatszámot. Van rajta hengerszám választó gomb 4-6-8 hengerhez, 4 ütemű motorhoz, 2üteműnél duplázni kell a 4 hengeres értéket, de ez nem is lényeges.

Szükségem lenne arra, hogy 2 ütemű motorok fordulatszámát a gyújtókábelről megállapítsam, kistraktort építek, és az áttételek kiszámításához kellenek az értékek. Végülis egy önjáró permetező lesz, lényegtelen. 2 motor fordszámára van szükségem, mindegyik lendkerék/mágnesgyújtásos, ezeket váltom ki egy 4ütemüre, aminek szintén meg kell állapítani az alapjárati és a kényelmes max fordulatát.

Van egy gyári strobim, olcsó piacos, de kiválóan működik, a gyertyakábelra kell ráakasztani, tehát nem közvetlen a 10-20kV-al működik. Ezt a két műszert lehetne valahogy házasítani? Lehet a strobiban olyan +12V-os jel mint ami a megszakítóról lejön, ami vezérli az izzót? Fényképekkel nem akartam szétoffolni a fórumot, ha valaki tudna segíteni akkor elküldöm privátban a strobi belét.

Egyéb ötleteket is szívesen fogadok. Frekvencia mérős multiméterem külön nincs, csak a bosch motorteszter.
Előre is köszi!
(#) proli007 válasza Gyöször hozzászólására (») Jan 16, 2013 /
 
Hello!
Én az induktív gyújtásjel levételt jobbnak tartom, mint a kapacitív érzékelést, mert kevesebb zavarjelet szedhet össze. (Mert ugye ha az olcsó strobi egy-kettővel többet villan, mint kellene, nem lesz belőle pontatlan mérés. De próba cseresznye.)
pld. itt látható a két megoldás.
üdv! proli007
(#) Gyöször válasza proli007 hozzászólására (») Jan 16, 2013 /
 
Ebből az írásból azt már megértettem, hogyha nézem strobival a Ladámat, nyomok egy nagy gázt, amjd elveszem, akkor miért nem villan a strobi egy darabig -> mert kicsi a nyomás a hengerben, nem alakul ki akkora áram a kábelben, hogy észrevegye.

De mit kellene építsek?
(#) proli007 válasza Gyöször hozzászólására (») Jan 16, 2013 /
 
Hello!
Egy ilyen "bementi egységet" a meglévő műszered elé, ami a eredetileg a megszakítóra ment.
üdv! proli007
Következő: »»   11 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem