Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   61 / 100
(#) borvendeg válasza tillatanárúr hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Hello!
A lánc valójában "csörög". Mi is most tettük fel a bordás szíjat, egyenlőre kifordítva, mert alulra kell venni bordás kereket, de így már semmi hangja nincs. Így semmi hangja nincs.Bővebben: Link
(#) tillatanárúr válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Szia!
Gyönyőrű ez a trabi.
Megpróbálok visszakeresni a fórumba, hogy paramétereket tudjak meg róla, ha nem sikerül írsz néhány infót légyszi róla.
Így megfordítva a diffi felöli tárcsán, az alsón megcsúszik a szíj?
Sajna az adattábla képből nem látom a részleteket.
(#) borvendeg válasza tillatanárúr hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Hello!
Az adattáblán semmilyen használható információ nincs. Sajnos a motor gyártója nem tett közzé elérhető adatlapot. Annyi infó van róla, hogy a motorok számozását évekkel ezelőtt megváltoztatta a GETTYS és a régi számozásról nincs adatlap. Már folyamatban van, a fékpados mérés.
Igen! Megcsúszik a szíj. Ha "agyonfeszítem" akkor nem de akkor meg kicsit rázza az egész autót.(Ki van centirozva a felső tárcsa!)
A mivel adatlap nincs így kb.adatok vannak a motorról.
550rpm/60V(Ezt mértem) Ezért kell a gyorsító áttétel. Jelen állapotában 45-50-et megy 130Ah 72V van benne, de át lesz alakítva 98V-ra. Akkor kikerül belőle 4 akku, mert így nagyon nagy a terhelés a hátsó tengelyen. A videókon még nincs vezérlő, csak direktbe van kötve a motor. A vezérlő saját fejlesztés FET-ekkel illetve PIC-el.
Mivel a motor nem fért el, meg az áttétel is kellet, így a régi forgattyús házat megtartottuk, a fő tegely helyére került új tengely és a hengerfej helyén van a motortartó lemez.

A honlapodon nem tudok megnézni, semmit, hiába regisztráltam nem tudok belépni többszöri jelszóváltás után sem.
(#) tillatanárúr válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
szia!
Tetszik a trabant. Ez csak hobby autó lesz, vagy legalizálod, -tad?
Mekkora áramokat vesz fel?
Regisztráció
Te vagy az első, akinek ezzel gondja van, valami más lesz a hiba. Megtaláljuk, és megoldjuk...
A jelszavadat nem tudom
a felhasználó neved, amit az azonosítóhoz kell írni:
bhorvendeg
próbáld meg újra, ha nem megy csinálok neked egyet, vagy töröllek és újraregisztrállak.
Szép estét!
Tilla
(#) borvendeg válasza tillatanárúr hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Köszi!
Sikerült! A "h" betűt kihagytam.
Áramfelvételt nem mértem. 300A-re méreteztem mindent, ezt egy hasonló motor adatlapra alapoztam.
(#) rozsda válasza Endlos hozzászólására (») Aug 29, 2012 /
 
Szia.
Köszönöm a felajánlásodat.Szerintem élnénk vele.Bár én személyesen csak egyszer beszéltem tillatanárúrral de nagyon teccik a hozzáállása és a munkássága.Meg szerintem jó ötlet egy ilyen nagy közös gyüjtőoldal és pozitívan áll a dologhoz.Tudom hogy próbálkoztak már hasonló dologgal de valahogy senkinek nem jött még rendesen össze.No de majd most két-három ember lelkesedése hátha fertőzőbb lessz mint eddig.
Én is megpróbálok lelkesíteni embereket.
Persze az én átépítésem anyaga már nála van és bármikor kikerülhet az oldalra.
Segítséged és lelkesedésed köszönöm.
És persze várjuk a te átépítésedet is.
Üdvözlettel Krisztián.
(#) aherhof válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 29, 2012 /
 
De jó, előbb utóbb egész sok etrabi fog elkészülni Hamarosan meg lehet hirdetni etrabi találkozót
(#) Endlos válasza aherhof hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
* Majd Trabarna elszomorodik,. hogy nemigazán stimmel a rájuk ragasztott hangarzenál
(#) mgy válasza Endlos hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Kötelező lesz beépíteni egy TEF-et .
(Trabant-Effect-Processor)
(#) sebes válasza tillatanárúr hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Először is gratulálok az ötlethez és a megvalósításhoz. Viszont a legalizálás szerintem kérdéses, mivel ehhez a meghajtáshoz szerintem rendelkezni kell engedéllyel és/vagy E jóváhagyási jellel, ami valószínű van a motorhoz és a kontrollerhez, de így összeépítve gondolom nincs. Persze a rendőr lehet, hogy elnézi, de a Közlekedési Felügyelet (NKH) már nem biztos.
Ennek utánanéztél?
(#) tillatanárúr hozzászólása Aug 30, 2012 /
 
Ezt a megoldást amikor kigondoltam utána néztem,- nem én vagyok az első. Amerikába 2006 tól szabadalom van rá.És több cikk is van róla európában.
Az alábbi tényezőket figyelembe véve:
-A jármű összsúlyát nem léptem át
-vasárnap az esztergályossal lecsökkentjük a kinyúlást 7 cm-re
-A gépjárműhöz nem nyúltunk hozzá, semmilyen tényezőjén nem változtattunk.
-fékek változatlanok
-van egy olyan szabály, hogy motorcserénél csak olyan motort lehet beépíteni, aminek a teljesítmény adata 10%-os tűrésen belül van,
ennek az elektromos motoroknak a plusz teljsítmény növelése 10 %-on belül van, mondjuk együtt nem hajt a benzines és az elektromotor.
-Az alsó belógás az aszfalt felé is a minimum fölött van.
szerintem amíg a benzinmotor alapjáraton megy, addig nincs gond. Ha álló motorral megyek, akkor a szervofék, és a szervórásegítő kérdése problémás, de az elektromos rásegítő nem feltétele a működésnek.
Szedem össze az indokokat, érveket.
Hozzunk fel érveket ellene, mellette, hogy váratlan kérdés ne érjen. Keressünk problámás pontokat.
(#) (Felhasználó 46585) válasza tillatanárúr hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Hallottam valamit, hogy EMC megfelelőség is kell. Ha jól tudom, nagyon húzós egy ilyen vizsgálat költsége. Ez érdekes dolog lehet, ha a mopedautóhoz erre nincs szükség, akkor itt miért van?
(#) borvendeg hozzászólása Aug 31, 2012 /
 
Akit érdekel, az általam készített trabant átalakítás, az megtekintheti szept. 5-én a Kongresszusi központban.
Nem dicsekvés miatt írtam ki csak szívesen megismerkednék sok fórum társal aki segített, vagy nyomon követte az átalakítást.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 31, 2012 /
 
Mettől meddig vagy ott? A környéken dolgozom szívesen megnézném.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 31, 2012 /
 
Csak 5.-én. Reggel 7-re visszük. A végét sajnos nem tudom. 9-kor van díjátadó, gondolom 3-4-ig biztosan. A fuvart a MEE szervezi így abba nem nagyon tudok beleszólni.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 31, 2012 /
 
Végig ott leszel? Valamikor napközben benézek. :yes:
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 31, 2012 /
 
Igen! Ott!
[OFF]Majd jelezd, hogy te vagy az...
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 31, 2012 /
 
Rendben szólok. :yes:
(#) borvendeg hozzászólása Szept 1, 2012 /
 
Hello!
Unalmamba elkezdtem olvasgatni neten, az ingyenes töltőpontok után. Be kell hogy valljam nem sok infót találok róla. Főleg arról, hogy hogy megy a töltés illetve mi is az pontosan? Találtam gyors töltőket, illetve sima töltőket, de sehol nincs leírva a pontos csatlakozótípus, feszültségszint stb.
Valakinek van róla valami fogalma, mi is ez. Csak a kíváncsiság hajt ezan az esős délutánon.
(#) sanykaraj válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 1, 2012 /
 
Hát ahogy én látom nem igazán lehet tudni tényleg de egyes cégek még fejlesztik de vannak még olyanok is amik saját kutakat építenek
(#) kameleon2 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Szia! Én mindig a technika felől közelítem a dolgot. Nézd meg a Phoenixcontact csatlakozókínálatát. Abból, hogy mekkora feszültségre és áramértékre szánják - sok minden kiderülhet. Mellesleg a Phoenix dolgozói sem tudják, hogy van ilyenjük ! De egyszerűbb megoldás is van. Odagördülsz az ELMÜ székház elé és megméred a csatit .. Ezt egy tankolásnak látszó manőverrel megteheted, hiszen aki odamegy ingyen tankolhat. Már csak egy jó csatlakozó és mérési elrendezés kell és már tudod a kapocsfeszültséget és a töltőáramot....
(#) zolika60 hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Megnéztem Borvendég kolléga Trabantját. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1289661.html#1289661 Olyan mint a képeken. Nézze meg aki tudja.
(#) gaba72 hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Ez a két termék *

Törölve! Bármily hasznos is, a He förumon nincs reklámozás!
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) borvendeg hozzászólása Szept 9, 2012 /
 
Hello!
Unalmamba elkezdett foglalkoztatni, a műszaki vizsgáztatás. A permanent oldalon már elolvastam, az ottani leírást. Engem a részletek érdekelnek. Milyen műszaki szabályokat kell betartani stb. Gondolom a közlekedési felügyelet ad valami leírást. Nah nekem az kellene. Gondolom neten elérhető valahol de egyenlőre nem találom.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Meg kell terveztetni egy akreditált közlekedési mérnökkel, ha jól tudom. Van egy barátom a Közlekedési hatóságnál, majd megkérdezem, hogyan is megy. Még reggel van nem vette fel a telefont.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Sikerült vele beszélnem. Azt mondta, hogy a megyeileg illetékes Közlekedési hatóságtól kell egy átalakítási engedély. Ennek a költsége 11000Ft körül van. Aztán kell egy gépjármű mérnök aki megtervezi. Ennek a költsége nem ismert, mert attól függ mennyire jó ismerősöd. Meg kell oldani, hogy legyen az autóban fűtés és páramentesítés is. A te esetedre nem vonatkozik, de fékrásegítős autókon a fékrásegítő vákuumot is. Ezeket tartalmaznia kell a benyújtott tervnek. Aztán már csak a műszaki vizsga van hátra.
(#) Inhouse válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Túl egyszerűnek hangzik, régebben tuti nem így volt. Sem macerára, sem anyagilag. Nem érte meg megcsináltatni hivatalosan, csak megszállottaknak...hátha fejlődik a hozzáállásuk!

Üdv
Inhouse
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
A macera benne a terveztetés. Az a költség is, mert nem mindenki csinálhatja. A közlekedés felügyelet megfelelő tervre kiadja az engedélyt. Ott kel kezdeni az ügyintézést, mert ők tudják kik tervezhetnek a megyében.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Köszi a segítséget, de ezeket tudtam eddig is. (Permanentes oldal.) Gondoltam hátha olvassa valaki aki csinált ilyet. Gondolom van valami szabályrendszer aminek meg kell felelni. Mert hiába a tervező meg is kell valósítani. Sőt a kordé megelőzte a szamarat ugyanis megvan az átalakítás és utólag kell lepapírozni. Vagy beszélnem kellene egy tervezővel.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Először menj a megyeileg illetékes közlekedési hatósághoz. Ha pestmegyei vagy tudok esetleg segíteni. A tervezés gyakorlatilag a jelen állapot lerajzolásából áll, a tervező csak a neve miatt kell. Azt mondta a barátom, hogy a fűtés páramentesítés fontos kritérium.
Következő: »»   61 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem