Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 18
(#) kkrisz75 válasza V L hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
A túlmelegedés nem fordulat függő.
Csak kevésbé melegszik túl, mintha jobban forogna.

Gyertyakép ilyenkor nagyon fontos.
De ahogy írtam és te is írtad a víz lehet kompenzálja neked a benzin hiányát, stb..
(#) kkrisz75 válasza V L hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Bocsi a mobil netem szórakozik:

A túlmelegedés nem fordulat függő. Csak kevésbé melegszik túl, mintha jobban forogna.Gyertyakép ilyenkor nagyon fontos.
De ahogy írtam és te is írtad a víz lehet kompenzálja neked a benzin hiányát, stb..
ja...
Igen a gyertya hézag nagyobb. 1.2mm a széria 0.7 helyett. 3ágú gyertya azon sokat nem is lehet módosítani.

A fúvókát 60-40% nál nem kellett módosítani, illetve vissza lehetett rtenni a gyárit.
Tiszta E85el a normál járáshoz akkora túlfogyasztás j9ött létre, hogy nem érte meg használni, és a dinamika is elveszett.
A fenti arányhoz érve volt az a pont, hogy sem a teljesítmény sem csökkent, a fogyasztás nem nőtt, de olcsóbban tankoltam. De amióta 100huf alá esett a különbség már ez sem éri meg.

Most egy széria gyenge karbi van a sportos karbi helyett. Így most elfogadható 8.5 helyett 7.4es fogyasztás van tiszta benzinnel. A motor bélésben még mindig van sport vezérmű tengely, annak a kivétele sokat számítana fogyasztásban, de gyengülésben is, de talán az injektor hoz annyit, hogy ne kelljen kivenni.
(#) kkrisz75 válasza Anonim hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
A motorban mások kicsit a folyamatok.

Neked kell egy termikus hő. Rendben ezzel nincs baj és értem a vízautó lényegét, és még nem is ellenkezek, van fantáziám, és még kicsit hívőbb is vagyok mint más szkeptikusok de van pár probléma amit aki nem szerel autót naponta könnyebben átlép. (és nem mérnöki fizákáról és energia megmaradás és egyéb, mai általános tudással nem áthágható szabályokról van szó)

De ha nincs indító közeg akkor mitől melegedne?
Ha a vizet bejuttatod akkor az ugyan olyan hőmérsékletű marad mint előtte. vagyis nyáron 30 télen -10 fok.

Adhatsz ennek a vasuti felső vezetékről is gyújtó szikrát, 2m-eset, nincs az az isten, hogy begyulladjon.(bár az egész kocsi leég)

Vagyis kell egy indító közeg, ami lehetne a HHO rendszer.(hogy ne kelljen a benzin)

Itt a másik gond, ahhoz, hogy a víz ne vonja el nagy mértékben a hőt, a folyamatnak mindig kell az indító közeg. Vagyis a HHO-nak mindig az indításhoz elég hidrogént el kell bontania, ami alapjáraton még elmegy, ezt már tudjuk, 1100as fordulatnál már 2 bontó kellett, ahol az egyik külső táplálásról ment. Egyéb esetben lefogta a generátor a motort. (a barátaim itt adták fel.)

Nem tudsz üzemelési fordulat tartományon belül (pl 1200-3500 1/perc, finoman városba) annyi hidrogént bejuttatni bontásból, hogy a minimum 800 fokot elérd. Leáll az autó már 1200as fordulatnál elfogy a Hidrogén.

Jöhet a nyomás verzió. Azért mondom a nyomás növelést, mert az csökkenti azt a pontot, hogy bomoljon a víz. vagyis hasra utve pl nem 800 hanem már 600 fokon beinduljon.

Ez mind szép és jó, attól, hogy neked nagy íved van vagy szimpla egy árva szikrád, semmi nem változik. ha nincs fordulaton olyan anyag amit be lehet robbantani, márpedig ha benzin vagy alkohol, stb nincs akkor a hidrogén bontás édes kevés.

Az már más terület, ha úgy csökkented a benzint, hogy a HHO val, és víz/vagy gőzt nyomsz be lehetőleg annyit, hogy a folyamat beinduljon és megmaradjon.
Ebben látok némi rációt. És elérhető a hihetetlenül kicsi benzin fogyasztás talán. Hasra ütve 1-2L / 100km, ami már azt hiszem pl egy 1,3-1,5os motortól teljesítmény veszteség nélkül szerintem nagyon is elfogadható lenne. Innen Pécsről 1000 forintból mennék Pestre. Az már barátságos. (a vizet meg a Dunából venném vagy esővíz.)
(#) Anonim válasza V L hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Szia V L!
Valóban a 7 Ft az nagyon barátságos ár azért a diódáért.
Vajon milyen nagyságú áram folyhat 5 mikroFarád/500Volt feltöltött kondi kisütése esetén?

"A víz beporlasztásos technika is csak 8% felett okozott korróziót, a kerámia bevonattal egyetértek, de hogy oldhatnánk meg utólag?"

Utólag? Már sehogy. Azaz ha már a hiánya kárt okozott, akkor csak alkatrész cserével, és a beépítendő cserealkatrészek előzetes kerámia bevonatolásával.
De mivel számítunk a nagy hőterhelésre, akinek kedve (pénze)van, az előre is megteheti.
Kinek meg nincs, az annál inkább is előre bevonatol.
Legalább a kipufogó szelepet, annak fészkét, a szívó szelep égéstérrel érintkező felületét, és a hengerfej égéstérrel érintkező felületeit. Talán a henger falát sem ártana.

Üdv.: Péter
(#) V L válasza amper_vadász hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Elektronikával foglalkozó szakiként sok ezer fajta alkatrésszel kapcsolással találkoztam. Egy sorosan bekötött áramkör ami energiaforrást nem tartalmaz bajosan növelheti a gyújtási energiát. Én ilyenért nem adnék egy petákot sem.
(#) V L válasza Anonim hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Hát igen a csúcs áram amit ezek a diódák tudnak az csak 30A, így be kell építeni kb. 5 ohmot a biztonság kedvéért. A másik lehetőség hogy BY 255 -öt használunk (20 db sorba kötve) ez már 100A csúcsot elvisel és nem kell az áramot korlátozni, ami így az alkalmazott U= 450...500V esetén a kialakuló max áram I=50...70A (t=< 0.2 ms).
A bevonásra olyan kerámia( zománc ) anyagot, spray kivitelben ami 1000 fokot elvisel lehet valahol szerezni?>
(#) kkrisz75 válasza V L hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
A By255 nem egy dióda?
Sorba kötve szerintem mindegyik csak 3A enged át. Nem párhuzamosra gondoltál?

(Amatőr vagyok csak, de én úgy gondolom így nő meg a "keresztmetszet", diódáknál.)

Ha én tévedek akkor bocsi a közbeszólásért...
(#) Anonim válasza V L hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Szia!
Egy kicsit elnézted az adatlapot.

A BY255 darabonként 3 Ampert tud. Ha sorba kapcsolsz 20 darabot, akkor összesen 26KV feszültséget tudnak elviselni záróirányban, de változatlanul csak 3 Ampert nyitóirányban, mert sorosan kapcsolva mindegyiken ugyanaz az áram halad át. Tehát sorosan kapcsolva feszültségosztóként funkcionál. Ha a 20 darab sorbakapcsolt BY 255 mellé párhuzamosan kapcsolsz még egy huszas sorba kapcsolt sorozatot, akkor a 26 KV záróirányú fesz mellett már kétszeres áramot, azaz 6 Ampert viselnek el összesen, és így tovább.
26 Kv záróirányú fesz mellett a 100 Amper nyitóirányú áram elviseléséhez összesen kb 680 darab BY 255 kellene.

Remélem jól tévedek!

Üdv.:
Péter
(#) V L válasza Anonim hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Igen a3A a tartós terhelhetőség.
De nekünk most az a rövid idejű csúcs áram az érdekes amit még ismétlődően képes elviselni. Ez a határadat a 100A amit írtam.
Amikor az 5 µF kondit töltöm akkor a csúcsáram amit az inverter tud az 1-2 A nagyságrendű( néhány millisec. )
Amikor az íven kisül az 500V-ra töltött kondi kevesebb mint 1 microsecundum alatt, akkor az ív és a diódák belsőellenállása és a fesz.különbség határozza meg a kialakuló csúcsáramot ami bizony 50A nagyságrendű,
de egy dióda csak 1mili joule alatti energiát nyel el, és ez nem hevíti túl a félvezetőt. ( a kitöltési tényező 1/100alatti így van idő a hőelvezetésre ez magyarázza a hihetetlennek tűnő terhelhetőséget.)
A 26KV- hoz tényleg kell a 20 soros dióda.
Így is 80 db kell négy hengerhez.
(#) Anonim válasza V L hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Ok. Így rendben.

Az inverter és a kondikból álló áramkört nem építed meg hengerenként igaz? Csak a feltöltött kondenzátorokra párhuzamosan rákapcsolod az összes henger gyertyáját természetesen mindegyiket a "saját" sorba kapcsolt 20 darab diódáján keresztül (ami ugye a gyújtó trafó nagyfeszültségétől védi meg az áramkörünket).
Kisülni úgyis csak annak a gyertyának, az elektródahézagán tud, amelyiken éppen gyújtás van, mert ekkor esik le az elektróda hézag ellenállása arra a szintre, hogy az az 500 V át tudjon jutni rajta. Amikor a gyújtó trafó feszültsége leesik,(az adott gyertyán) úgyis megszakad az ív, mert egyrészt az 500 V nem tudja fenntartani, másrészt már a következő munkaütem miatt már egy másik gyertyán alakul ki a gyújtás, letörve annak az elektróda hézagnak az ellenállását, így abba az irányba sül ki a kondi.

Jól gondolom?
Vagy külön meg kell építeni hengerenként?
Bár szerintem egy is elég, ha az inverter folyamatosan feltöltve képes tartani a kondikat annak ellenére, hogy mind a négy gyertya veszi ki az energiát belőle, pláne magas fordulaton. Bár a egyes kisülések ideje nagyon pici. (írtad, hogy 1 microsec)

Üdv.:
Péter
(#) V L válasza Anonim hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Nos még tájékozódók csak egy bevált megoldást akarok beépíteni ami megbízató , a 20Kv az nem kísérletezgetésre alkalmas terep egy hiba, tévedés és már elszállt valami. Az ECU zavarvédelmét is javítani kellene.
Még mérlegelem a megoldási lehetőségeket jelenleg egy közös invertert és négy kondit tervezek használni , kb 5-12 µF darabonként, mert nagyobb energia esetén a hagyományos gyertyák gyorsan fogynak ( és nem szeretném hogy a kondik túlterhelődjenek-másnak már durrant el kondi)
A növekedő gyertya hézag miatt a nagyfesz is nő, ezért tervezek a 16db helyett 20 db diódát használni. Az egyenirányítót is túlméretezem 35A/ 1000V greatz-em van itthon.
Az inverter is stabilizált áram, és túlfeszültség védett kivitel esetén az igazi még gondolkodom hogy izzólámpás( 2*100W 230V), tekercses (kb.10mH)vagy elektronikus áram védelem esetleg kombinált -e a legjobb.
Érdekes megoldást láttam, hogy egy 30VA-es 230/ 2*9V-os hálózati trafót 1KHz-n hajtottak meg két NFet-tel, és jó a hatásfok. Ha 5µF a kondi akkor kb. 50W a felvett teljesítmény N=5000 fordulaton. Ha egy gyári inverterben gondolkodunk akkor a 300VA felettiek bírják és már nem tiltanak le.
Vagyis ha hosszú élettartamú kivitelt akarunk kicsit túl kell lépni az amatőr szinten. Ez a gyújtás nem a víz begyújtására készülne, csak a szegényített keverék biztos és maximális hatásfokú leégetése a cél. Tisztelettel V L
(#) V L válasza kkrisz75 hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Egy kis bíztatás, hogy lássátok mit produkálhat a plazmásítás: Bővebben: Link Kint műhelyek is alkalmazzák a munka eredménye : a képen jól látható, hogy a max. hatásfok az nyolc százalékkal nőtt, és a max fordulaton még a duplájával több a leadott teljesítmény. Következtetés a széria gyújtások nem adnak elég energiát. Az igazi plazmásítás biztos hogy a fogyasztást is tovább csökkenti. Persze engem is ért meglepetés hogy a fogyasztásom újra rosszabb lett, de egy 13 éves autón ennek mindig meg vannak az okai, legfeljebb a szerelők nem mindig jönnek rá. Pl. a hátsó keréknél s fék munkahengerem kicsit szorult, és a kézifék rész is ragadt a rozsda miatt -ezek csak egy nagy mosás utáni napon derültek ki amikor már a ferrodol 3Km után füstölt.... Vagy egy másik probléma ami miatt kis fordulatnál a hirtelen gázadáskor a kocsi egy pillanatra megtorpant, ezt az EGR -ben és a vacum vezérlő részében a furatok dugulása okozta ( a 2mm már csak 0.5mm volt ), és nem tudott teljesen lezárni sem a szelep, pedig nem szorult. A problémák a tisztítással orvosolhatók voltak, remélem a fogyasztás újra jó lesz.
(#) V L válasza kkrisz75 hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
A PLGY korlátja a gyertya élettartama, ha van ami ezt megkerüli akkor lehet növelni az ív energiáját. a Mayer féle megoldás egyik titka ez. Mayer plazma titka: Tulajdonképpen a vízplazmát ő a direkt nagyfeszültségen kívül laser fénnyel turbózza fel ( valószínűleg a harmadik semleges gáz a gázlézer munka gáza amit a Ledekkel gerjeszt ), így tud olyan feltételeket létrehozni - szuper nagy energia szint-amit a fizika klasszikus tanai már nem értelmeznek a valóságnak megfelelően. De ez már inkább egy Lasergyújtás topikba való....
Igen apránként kiderül hogy EGELY sem fantomot kerget, de " langyos fúziós" erőgépek még soká lesznek... de a fejődés megállíthatatlan csak lassítható (sajnos akár évtizedekkel is)!
De vissza térve a PLGY-hez, ha a hagyományos gyútó gyertya helyére egy a plazmavágó kicsinyített verziójú vízplazmát befúvó rendszert építenénk amit épp úgy szinkronban és impulzus üzemben működtetünk mint a jelenlegi gyújtást, akkor a bevitt energia akár ezerszeres is lehet miközben a gyújtórendszer a kocsi teljes élettartamát kiszolgálná. Megjegyzem már ez is rég szabadalmaztatva van az USA-ban.
Ami gyakorlatilag ezt tudja mint kész gyártmány azt micro-plazma hegesztő néven forgalmazzák kb. 1000UDS -ért és kb. ötször nagyobb a teljesítménye mint ami nekünk elég lenne. ( Tudom egy ilyen komoly gyújtás már több mint 1KW-os generátor beépítését igényelné de ez nem probléma, több a nyereség, és egyébként a bevitt mondjuk 1joule felét az vissza is kapjuk.)
(#) kkrisz75 válasza V L hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Értem én amit mondasz, és pár helyen írnak, csak nem kellene elfelejteni, hogy az otto motor az nem egy fiatal konstrukció. Hatásfoka "kicsi". Modernizálják, fejlesztik, hogy jobb legyen, de akkor is elavult.

Én részemről (és vitatkozni ebben a topikban erről nem is akarok) úgy gondolom, hogy nem a technológia nincs meg, hanem az életünk alapja az olaj, de leginkább a gazdaság ami arra épül. Összeomlana teljesen, ha olyan technológia kerülne gyárilag az utcára, ami ezt kiváltja. Ez az egyetlen oka, hogy a vízautó mint autó nem létezik.

Ezért is hagyják a sok kísérletezést, mert az emberek maguk jutnak el arra a szintre amikor majd ki lehet ezeket iparilag is adni, de addig van idő átformálni a gazdaságot.

Csak megjegyzem, hogy simsont már láttam, lehet sima vízzel is hajtani. Egy nagy hátránya van, hogy 2 aksi kell hozzá és 2 bontó. Ahogy lemerülnek az aksik ami nem tart túl sokáig, leáll a motor, mivel a generátort nem bírja el a motor teljesítmény. Hatótáv így nem túl sok, és hamar meghalnak az aksik, de van benne lehetőség. Abba is "pazmásított" gyújtás van, mivel ott nagyon kicsi a trafó.
(#) GPeti1977 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Akkor ez egy elektromos segédmotoros kerékpár lett.
(#) V L válasza kkrisz75 hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Igen az ottó motort már 55%-os hatásfokra is tudják gyártani de azt a marketing nem engedi még a piacra dobni. Az összeomlás olaj tézisével nem értek egyet az olaj maffia nélkül jobb lenne a földnek. De olyan pofátlan módszerekkel rabolják már a világot, hogy a saját kapzsiságuk már el is indította a végnapjaikat csk ez évekbe telik még. A HHO-t is meg lehet oldani pozítiv energia mérleggel, de trükkök nélkül -ami csak keveseknek sikerült- túl nagy méretű- én is keresem a trükköket legalább egy jó fogyi csökkentőnek a PLGY mellé, de csak 100- 200W energia befektetésig, ha megvan akkor a másik topikon fogok heurékázni.
Egy 50ccm-es kétütemű helyett szerez egy hetvenes ( százhuszonötös) négyüteműt, tegyél rá egy PLGY-t és a fogyasztásod 50-es tempónál egy személlyel kb. 1 liter lesz, persze 75Km/h-nál már 2liter....szóval a hibridizálásnak itt nincs értelme. Annál inkább az autóknál. A gyújtás szerintem min. +50pF beépitése és 0 ohmos gyertya esetén nevezhető plazmásítottnak. És változatlanul az gondolom legalább 60...120 mjoul szikra energia esetén javítható igazán a szegényítéssel a hatásfok.
(#) V L válasza V L hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Ja és egy ötletesen egyszerűen összedobott PLGY motorhoz agy PC-hez gyártott szünetmentes táp felhasználásával:Bővebben: Link Ha bele számolod hogy ebben egy + accu is van, már egész olcsó.( Én egyszer 2000Ft-ért szereztem egy accu hibásat, kár hogy már elpasszoltam.)
(#) Vakegér hozzászólása Máj 4, 2012 /
 
Tudja valaki, hogy a DENSO W20EPBR-S gyertyának mekkora az ellenállása?
(#) Ocskó Sós Gábor válasza Vakegér hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Üdvözlet
Már több mint egy éve olvasom ,és foglalkozom a plazmagyujtással . Eddig azért nem szóltam bele mert túl sok elmondanivaló tapasztalatom nem volt , de ebben a hónapban változott a helyzet . Egy erősáramú szakközépben tanítok erősáramot és gyakorlatokat . Van egy 16 szelepes Corollám és az a téma érdekelt ,hogyan lehetne ehhez csinálni gyertya kapacitás Közben rájöttem itt megvan minden szükséges dolog . Műszerek , anyagok , és sok kíváncsi technikusképzős diák . / Rövidítek / Végigjátuk a kötelező utat ( magyarországon gyártott Vill. ipari gyanta keresés , kereskedelemben kapható kapacitások , iridium gyertya , stb . Ezek után tekercseltünt saját magunk nagyfesz kondit a gyertyapipára . / továbbra is rövidítek / Lentről fölfelé lemezenkénti sorozatokat tesztelünk ,csak lassan mert kicsi a költségvetés . Az elsők alig mentek 100 Km -t . Az egyes széria már vitte a teszt1000 Km-t , de nem volt érezhető változás . A második sorozat az első 300 Km -en alig mutatott változást , de mostanában a teszt végefelé látványos eredményeket produkál . A jövőhéten pedig berakom a már kész négylemezes sorozatot is . Az autó közvetlen befecskendezésű nem ismerem és nem is nyúltam még az elektronikájához ,nem fecskendezek egyéb anyagot a hengerekbe és a gyujtórendszerén sem változtattam . A mostani sorozat ( 200pF ) kb . legkevesebb 20% fogy csökkenést mutat , és mint akinek atombomba van a kipufogóban . Ezek mostani tapasztalataim . Javulás esetén további nagyobb kapacitású gyertyákat is gyártunk .Eredményekről beszámolok .
(#) Vakegér válasza Ocskó Sós Gábor hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Szia!

Pontosan milyen gyertyákat használsz?
Mekkora az ellenállása?

Nekem csak árnyékolás van a kábeleken, de az is kb. 150pF és kicsit érezhető a hatása is.

Többen próbálkoztak már 500pF-os kondikkal, de általában megzavarta az elektronikát.

Én is megpróbáltam a 30kV-os 470pF-os kondival, és kábelárnyékolással, sajnos nem volt az igazi.
Zavarta a rádiót, induláskor mindig lenullázódott az óra, sokszor rángatott.
Megnő a szekunder fesz. kondi esetén és sötétben látható volt, hogy az elosztón a pipák és az árnyékolás között volt néha áthúzás.
Szóval nem jött a várt hatást, sőt rosszabb volt mint csak az árnyékolás ezért és az Asszony elégedetlensége miatt hamar kikerült az autóból.
(#) tápláló válasza Vakegér hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Szevasztok!
Segíteni szeretnék a tapasztalatok közzétételével.Az én Mozdonyomban(126-os Polski Fiat)több féle üza.megtakarító "tuning"-ot építettem be.Közel két éves használat után azt hiszem kellő adat áll rendelkezésre,hogy felelősséggel közzé tegyem a tapasztalatokat.
Eredeti fogyasztás-garabonciák nélkül-6.4 és 7 L/100 km között.A max sebesség 100km/h.Mostani eredmények: fogyasztás 3.6-4.4 L/100 km.Max sebesség 115 km/óra(még gyorsult volna,de elfogyott az út).
A garabonciákról röviden:Mini plasma induktor;150 pF körüli kondik,0 Ohm-os gyertyák és gyujtó kábelek,hagyományos megszakítós gyujtás.A kondik összeforrasztás után körömlakkal szigetelve,műag.csőbe téve.Párás időben előfordult,hogy az egyik gyertyáról le kellett vennem ,különben nem indult be-de 1-2 perc után visszatéve gond nélkül ment.Utóbb kiderült,hogy tök feltöltött akksival nem jelentkezik ez a probléma.
Hypnow gőz rendszer;8 mm belső átmérőjű alu cső a kipuf. leömlőre réz lemez alátéttel téve.A levegőt a gőz részbe hegesztett ugyanilyen csővőn szívja.Csatlakozás a porlasztó elejéhez.Nyáron sima esővizet kap,télen E-85-el keverve.Az egész kütyü hő szigetelve egészen a beömlőig.
Csöves rendszerű vízbontó;316Ti anyagból("húzós" az ára)24 csőpár.Külön víztérben PWM-el meghajtva.Elektrolit esővíz+ KOH-7% körüli töménységben.Buborékoztató után a gőz bevezetés mellé csatlakozik.Ez a rendszer még fejlesztés alatt van,ezért nem írok részletesen a bontóról.
A motoron annyi változtatás van,hogy az előgyujtást mindössze 2-3 tized mm-re állítottam.
Mindezeket azért írom le,hogy bitonyítva legyen:IGENIS VAN ÉRTELME A HHO (és hozzá kapcsolódó)TECHNIKÁNAK!!!!!!!
Mindenkit arra bíztatok alkalmazza a felsorolt technikákat és a tapasztalatokat tegye közzé.
(#) Ocskó Sós Gábor válasza Vakegér hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Használtam minden félét , de csak 0 ohm -os működik . A teszt asztalon marelli van , ha bemegyek az iskolába megmondom a típusát , az autóban pedig vadi új NGK . Ha kiszedem az autóból leírom a típusát . a héten meglesz mert hogy most akarom a negyedik sorozatot berakni . Az első egy hengeren próbált 600pF körüli volt amely 80Km ig nem okozott gondot utána pedig gyorsításkor kissé rángatott . Ez teljesen más szigetelő-fegyverzet variáció volt . ekkor elhatároztam ,hogy a legkisebbtöl felfele megcsinálom mind . figyelve a javulást vagy romlást . Az első , két fegyverzetlemez kb 100pF amely gond nélkül végigvitte az 1000Km -t de érezhető változás nem történt . A következő 3 lemezes kb 200pF amivel már a leírt eredmények jönnek most érte el az 1000Km-t . Komolyan kíváncsi vagyok a következő 4lemezesre 320pF mit hoz .
A gyártott kondenzátor 15 réteg ( tekercselőknél használt ) kondenzátorpapírból áll , majd 1 coll széles háztartási alufólia . 16-os Bergman csőre tekerve 22-es ben kiöntve . sajnos van hibás is ,ami nem hozza a kívánt értékeket ,ilyenkor újat kell csinálni ,Az pedig nehézkes mert semmit nem lehet újrahasználni .
(#) kissrobchy válasza Ocskó Sós Gábor hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Tiszteletem kedves Gábor,

Köszönöm hogy velünk van...

legalább kettő, ha nem három kiindulási alapgondolatot adott e rövid bejegyzésében.

Üdvözletem.
(#) Vakegér válasza Ocskó Sós Gábor hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Az irídium gyertyának mekkora az ellenállása és mi a pontos típusa?

Nekem is csak 0 Ohm-os gyertyával működik, de a kábel lehet pár kOhm-os is.
(#) illesoszkar hozzászólása Szept 6, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.lenne egy elgondolásom a plazmagyújtással mivel jön a tél lassan. Arra gondoltam,hogy felteszem vitába mi a véleményetek.tekintettel arra ,hogy minden autó úgy tele van elektronikával,hogy egyel több vagy kevesebb szerintem mindegy .A diesel motor indítására gondoltam. Mi lenne ha az izzítást nem izzítással hanem folyamatos plazma ívvel oldanánk meg.Mert sokszor egyszeri izzításra nem indul az autó.A gyújtáskapcsolóval rögtön a plazmaívet beindítani és lehetne már is indítani mert ha a plazma ív nem indítaná be akkor szerintem nincs az a menybeli atya úr Isten ami beindítaná.kímélné az aksit és a kopott motor is könnyen beindulna a legnagyobb hidegbe is. kérném a véleményeteket. Na már most a szikraleadás egy rossz izzítóból meg lehet csinálni :egy vékonyabb szár bemenne addig mint az eredeti és egy csillag alakú vége lenne akár a hengerfejen is szikrázhatna már mint belül ,a próba idején ,utána ráér az ember spekulálni hali mindenkinek
(#) kkrisz75 válasza illesoszkar hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Ha elektronika szempontjából működne is...

Azt ugye tudod, hogy a dieselekbe nem kicsi a kompresszió. Hogy rögzíted az átalakított izzítókon belül az elektródát? Ha nem megfelelően, akkor kilövi, mint egy puskagolyót, és vehetsz új motortér tetőt.

Először a mechanikai megoldáson gondolkozz, az lesz a sarkalatos pont szerintem. Az elektronikára a tapasztaltak fognak reagálni.
(#) Ocskó Sós Gábor válasza Vakegér hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Az irídium gyertyák 5 Kohm voltak . Nem is működött vele . Az iskola vette majd csak jó lesz valamire . A legutóbbi jelentkezésem óta beraktam a 320 pF sorozatot ,de egyből elkezdett dadogni . Lehet hogy az elektronikán kellene állítani , de egyenlőre megvárom más autókban is a tapasztalatokat . Én pedig folytatom a 200pF tartós tesztjét .
(#) Vakegér válasza Ocskó Sós Gábor hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
Próbáltál O Ohm-os irídium gyertyát? Van egyáltalán ilyen? Kíváncsi lennék mennyivel tudna többet a plazmagyújtás irídium gyertyával, mint a hagyományos gyertyánál! Nekem 8 kOhm-os irídium gyertyám van, de azzal nekem sem működött. Szerintem a kapacitás növelésével erősíteni kell a szigetelést is, mert 500pF-os kondiknál már nekem is rángatott az autó és ki kellett vennem, sötétben láthatók voltak az áthúzások a pipáknál, túl közel volt az árnyékolás. Legalább 3 cm-t el kell hagyni az árnyékolás és a pipák között vagy szilikoncsővel meg kell erősíteni a szigetelést. Most nekem is el kell végeznem ezt a javítást és utána remélem már nem fog rángatni, bízom benne hogy máshol nem jelentkezik szigetelés probléma. Egy biztos, a nagyfesz. résznek tökéletes szigeteléssel kell rendelkeznie, addig felesleges kísérletezni a plazmagyújtással míg azt nem raktuk rendbe, mert csak szívás van.
(#) teho hozzászólása Szept 10, 2012 /
 
Sziasztok!
Nemrég én is elkezdtem kísérletezni a 94-es 21099-es samarámon. 30kV-ot tud a trafó. igazából nem akartam 5000hufnál többet költeni a kondikra így sok db 1nF-osat és 470pF-osokat vettem, 10kV mindenki. A 330pF (3x1nF sorba) érezhető változást hozott, rövidebb reakció, lóugrás, fogyasztásmérés volt, de feleslegesen, mert a visszatérő benzincsövem 18éves korában oszlásnak indult...
Előtte 1,5mm2 sodrott rézből csináltam kábeleket kis plusz szigeteléssel (bár a másfélkohmos gyári kábelekkel is működött ez a kapacitás, sőt 2mm-es szikraközzel), gyertyáim alapból 0 Ohmosak. Most a plussz párhuzamosan kapcsolt 3x470pF-os kondikkal 490pF eredő kapacitásokkal már elég nehezen indul, padlógáznál már fulladozik. A rotor 1kohm-os ellenállásának áthidalását ma megoldom, hátha elég annyi plusz áram, ha nem, marad a 330 és rendelek Kudler bácsitól 100pF-os árnyékolt rézerű szilikonszigetelésű kábeleket, az én esetemben ez lesz kb. az aranyközépút summa 430pF-dal cirka, és még a rádiót is jobban hallom
Ha haladtam, leadom a drótot!
Üdv, Tehó
(#) illesoszkar válasza kkrisz75 hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Hali avval tisztába vagyok amit mondasz a mechanikai megoldás az és szakmám de az elektronika nem azt csak ugatom .Én az elvet kérdezem,hogy indításnál a folyamatos plazmaszikrának szerintem többszöröse a hatása mint sz izzításé.hali oszkár
Következő: »»   16 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem