Fórum témák
» Több friss téma |
Kösz a segítséget megfontolom a dolgokat. Végül is jó a mechanikus meg hajtás is csak áram kell a többi berendezésnek is ezért gondoltam az elektromosmeghajtásra meg volt egy olyan elképzelésem hogy rövid ideig akár aksirol is tudna müködni, és hát ezek a dolgok vezettek az elektromos meghajtáshoz.
Tisztelt fórumozók!
Lenne néhány kérdésem áramfejlesztő ügyben. Van egy fűrész gépem, amin van benzin, és villany motor is. A meghajtó szíjak variálásával meg tudom hajtatni a benzin motorral a villany motort, amit így áram fejlesztésre szeretnék használni. A villany motor egy 1440-es fordulatú, 220/380 voltos, 3 fázisú, 2,2 kilowattos EVIG gyártmányú készülék. A kérdéseim ezek lennének: -Mekkora kapacitású kondenzátorok kellenék erre a motorra? -Lehetne e használni ezt egyfázisú, és háromfázisú fogyasztókhoz is? -Jól gondolom, hogy a motort áramfejlesztés alatt csillagba kötve kell használni, így egy tekercsen 220 volt, míg két tekercsen 380 volt termelődne? Előre is köszönöm a válaszokat.
Tisztelt fórumozók!
Megoldást keresek az alábbi problémára: Van egy békebeli Czechoslovakia gyártmányú, DK321 tip. dízelmotor hajtású hegesztő dinamó (adattáblákat csatoltam) Szeretném áramfejlesztésre is használni, tehát 220V/380V áramra átalakítani a dinamo feszültségét, ( inverter?) vagy egyéb megoldás? Előreis köszönöm a válaszokat!
Tisztelt fórumozók!
Megoldást keresek az alábbi problémára: Van egy békebeli Czechoslovakia gyártmányú, DK321 tip. dízelmotor hajtású hegesztő dinamó (adattáblákat csatoltam) Szeretném áramfejlesztésre is használni, tehát 220V/380V áramra átalakítani a dinamo feszültségét, ( inverter?) vagy egyéb megoldás? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nem érdemes a dinamó részével foglalkozni!
Leginkább szinkrongép kellene, esetleg aszinkron+kondik. Az eltérő fordulatszámból ítélve még áttétel is van benne? A legjobb egy 4 pólusú gép lenne, áttétel nélkül. Nekem ebben a teljesítmény-tartományban sajnos csak 2 pólusú van. 17000W 2960/perc, aszinkron motor, 380/660V. Csillagba kötve 10kW-ot adhat le 50Hz 230/400 V-on, 3050/perc mellett, vagy deltában 17kW de ekkor csak 210/365V-ig érdemes kigerjeszteni.
Igen, a motort csillagba kell kötni. A kondenzátorok mérete számítható, a névleges
-áram -cos"fí" -feszültség -frekvencia kell hozzá. A motor és a terhelés meddőigényét a kondik fedezik. Néha nem gerjed föl, ekkor egy pillanatra feszültséget kell rá adni, akár egy ceruzaakkuból. A feszültség a kondenzátorok kapacitásával és a fordulatszámmal, a frekvencia a fordulatszámmal szabályozható, de mindkettő függ a terheléstől. Az induktív terhelést nem fogja szeretni, akkor több kondi kell, vagy legerjed. Ha nem számolsz, nagyjából 3*8 µF körül próbálkozz deltába kötve, vagy 3*24 µF csillagban. Ne próbálj 210/360V fölötti feszültséget kinyerni 51Hz alatt, mert telítésbe megy a vasmag. 3~-ú kötésben legfeljebb 1 kW-al terhelhetsz egy fázist, ha a többi terheletlen. 1 fázisra máshogy kell bekötni, oda kb 1*30µF kell, úgy bekötve, ahogy motorként kell 1 fátisról táplálva, deltában...
Köszönöm a válaszodat.
Beszerzem a kondikat, és kipróbálom.
Szia! Van egy IMI 2,5KW-os egyfázisú aggregátor. Le volt égve a generátor. Egy motor tekercselő megtekerte. Az a probléma hogy terhelve is 300V-ot ad le. A segéd kondi 75 µF-os. Azt kimértem és jó. Lehet hogy a tekercselő sima villanymotornak megfelelő menetszámokkal tekerte meg? Vagy nem a fordulatszámhoz megfelelő menetszámokkal?
Ha nem túl magas a fordulatszám, csökkentsd a kondi méretét, csökkenni fog a feszültség. Cserébe a telítéstől távolabb kerülve javul a hatásfok, viszont instabil lesz a kimenőfeszültség, induktív terhelésre leesik, kapacitív esetben megnő.
Az aszinkrongép nem tökéletes szabályozás és hálózat nélkül generátornak.
Bocs...
Ha 1~-ra deltába kötöd, a kondin is 220V körül lesz 400V helyett, ezért nagyobb kapacitás kell majd. Hasra 50-80 uF
Kipróbáltam kisebb (25 uF) kondival. 500W-os fúrógéppel tarhalve is maradt a 300V
Talán 2500W-tal terhelve adja le a 230V-ot.
Beszereztem a kondikat, 3 darab 25 mikrofarad kapacitásút. Rákötöttem, elindítottam a forgást. Magától fölgerjedett a motor, és termelte az áramot, szépen 650-700 volt körül. Ha le akartam vinni a feszültséget 400 voltra, akkor a fordulatszámot nagyon alacsonyra kellett engedni. Gondolom a kondik nagyok, kisebbeket kellene rá tenni, hogy a névlege fordulaton ne legyen túl magas a feszültség.
Jó estét mindenkinek
Én is egy2500w-os imibe probálok lelket lehelní mi lehet a gondja felsem gerjed régvolt használva villanymotorral hajtom mig jó nem lesz.Az alacsonyford. lehet mert a hangból itélve 1000 körül lehet ditektben hajt.A kis visszajelzőpanel befolyásolja. Minden bekötésí rajz rajta van ha kell felrakom. Válaszaitokat elöre is köszönöm.
Szia,
mérjél frekit, ha sokkal nagyobb mint 50Hz, csökkentsed a meghajtó motor fordulatát mig be nem áll 50-51Hz körül.Akkor mérjed a feszültséget... Ha több mint 240V AC,a tekercselőhavert küldjed továbbképzésre...
Jó estét még egyszer,
Ahogy a tisztelt kolegák már rámutattak,aránylag stabil feszültséget a telítés környékén lehet elérni,a legjobb hatásfok a kétpólusú 3Fázisú aszinkron gépből vehető ki,(habár a 4 pólusú is felgerjed) amelyeket láttam gyárit mind 2 pólusú volt... eleve úgy tekercselve csillagba hogy telítésnél 3x230V AC jött ki 50Hzen,(3120 rpm) így egyfázisú terhelést is táplálhat...
Még egy lehetőség van! Tedd vissza az eredeti kondit,az is megtörténhet hogy kimenetnek a segédtekercs végei lettek kivezetve! A másik tekercsre kössed a kimenetet,és úgy mérj... A monofázisú aszinkron generátornál
az sem mindegy mere forog! Ugyanabba az irányba kell hajtani amere forog mint villanymotor...
Üdv a fórumozóknak! Nekem van egy 5 LE Briggs motorom, és van hozzá egy 1,5kW os 1 fázisú aszinkron motorom! Ezt a villanymotort szeretném meghajtani vele és egyfázisú aszinkron generátorként üzemelteteni! Egyszer régebben már megvolt nekem a rajz hozzá hogy hova kössem a kondit és hogy mekkora legyen, de sajna nem találom, ezért szeretném megkérdezni itt hogy mimódon kell bekötni a kondit hogy ez a motor felgerjedjen? A kondi értéket úgy mondták nekem hogy kW onként ?? uF, sajnos nincsenek meg az adatok! Aki tud kérem segítsen!
Sziasztok.
Azt hiszem láma vagyok. Lenne egy Evig 1.45 Kw-os 3 fázisú motorom, amit generátornak szeretnék használni. A tábláján az áll hogy delta 380. a tekercseknél csak 3-om vezeték jön ki. Ezt ha belehet kötni , akkor hogyan kössem be. ha valaki lerajzolná nekem , megköszönném. A fordulatszáma 1445. Köszönettel:
Üdv mindenkinek!
Van egy gyári EVIG-es aggregátor dobozom (1982-es gyártmány).Visszafejtettem a kapcsolást , lásd képek remélem segítettem vele(teljesen eredeti nem volt megbontva). Úgy emlékszem hogy kinézetre sima 3f aszinkron motor volt rajta. .Ha igen akkor kérdés hogy az adattábla adataiból meg lehet-e határozni vagy kiszámolni a motor(generátor) teljesítményét? Ha már aggregátort akartok építeni akkor a hajtó belsőégésű motornak mechanikus fordulatszám szabályozóval kell rendelkeznie. A dieseleknél ez az adagolóba van beépítve,ez egy bumszli az adagoló végén, ide csatlakozik a gázbowden vagy rudazat(ún traktor adagoló) A benzineseknél(BRIGGS HONDA stb) a blokkból kijövő tengely egy karral össze van kötve a karbival.Gázadásnál a röpsúlyok helyzetét változtatod, és az alapján változik az üzemanyag mennyiség bejuttatása ! Tehát nem Te "adod a gázt" csak beállítod a fordulatot, az üzemanyagot majd a szabályozó szabályozza a fordulatszámnak megfelelően.Ha nincs ilyen a motoron akkor abból nem lesz fix fordulat, abból meg nem lesz fix freki és fesz.
Ez lemaradt.
A doboz 5 eres kábellel csatlakozott a generátorra.Gondolom 3fázis,nulla és védőföld, tehát elméletileg csillagba volt kötve.
Valaki le tudna írni egy konkrét képletet, amivel a kondenzátorok kapacitását ki lehet könnyen számolni? (legalább nagyságrendileg)
A válaszokat előre is köszönöm!
A kondenzátorok kapacitását a
C=epszilon0*epszilon rel* A / d [F] képlettel lehet kiszámolni. C - a kapacitás Farádban, epszilon - vákum, és a szigetelő anyag dielektromos állandója A - a hatásos fellület d - a lemezek távolsága.
Bocsi, most látom, hogy rosszul tettem fel a kérdést (hiányosan, bár az előző kommentekhez idevág). Maga a kondenzátor kapacitását ki tudom számolni, de nekem az aszinkron motor (generátorüzemű) gerjesztő kondenzátoraira kéne valamiféle képlet(amikor a motor tekercsei csillagban vannak, erre jönnek deltában a kondik), amivel legalább nagyságrendileg tudok számolni, akár a terhelés függvényében is. Sokan leírták, hogy ki lehet számolni, de azt nem, hogy pontosan hogyan. Enélkül marad a kísérletezgetés, ami kicsit lassabb folyamat.
Szevasztok! Velem történt meg, hogy volt a cégnél egy teheremelő "lift". SEW-es fékes-hajtóműves motor volt rajta. Hiába ejtett el a mágneskapcsolója, a motor egy kicsit visszaejtette a terhet. A fék graetz hídja a motorról kapta az áramot, és amikor a mágneskapcsoló elejtett, a motor "átment" generátor módba, és még táplálta a féket. Külön ki kellett vezetékelni a féket, egy külön mágneskapcsolóról.
Ezt illett volna tudni a kivitelezőnek is. De sajnos mindig első a "költséghatékonyság". Emiatt aztán kialakulnak efféle anomáliák. Szerintem még szerencsétek is volt,hogy nem történt belőle komolyabb baleset.
Szia!
Ez nem ilyen egyszerű mert; Tankönyvek a 70-75µF/kw értéket adják meg. A gyakorlat : A eset 20-40µF/kW B eset 80-120µF/kW Az A ba az egyszerű szivattyúk, ventillátorokés az állandókondenzátoros gépek tartoznak. A Bbe az inditókondis , nehéz indulású gépek(kompresszor ) S ezen kivül még lényeges a gép évjárata gyártója stb..... magyarán mennyi a tekercseinek a menetszáma ,a fluxus stb....
Sziasztok!
tegnap kaptam egy szerkezetet ami elvileg egy régi aggregátor az adattáblán semmi nem látszik néhány vezetékcsonk van a végén belenéztem a forgórészen van egy kommutátor és két csúszógyűrű valaki meg tudná mondani nekem hogy ez mi lehet? esetleg valami adatot róla? nagyon megköszönném
Szia!
Az oldalán lévő adattábláról nem lehet leolvasni valamit? |
Bejelentkezés
Hirdetés |