Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú aggregátor
 
Témaindító: tibcsi, idő: Aug 19, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 13
(#) fuxi válasza Gergő81 hozzászólására (») Jún 26, 2010 /
 
Kösz a segítséget megfontolom a dolgokat. Végül is jó a mechanikus meg hajtás is csak áram kell a többi berendezésnek is ezért gondoltam az elektromosmeghajtásra meg volt egy olyan elképzelésem hogy rövid ideig akár aksirol is tudna müködni, és hát ezek a dolgok vezettek az elektromos meghajtáshoz.
(#) mateatek hozzászólása Aug 11, 2010 /
 
Tisztelt fórumozók!

Lenne néhány kérdésem áramfejlesztő ügyben.
Van egy fűrész gépem, amin van benzin, és villany motor is. A meghajtó szíjak variálásával meg tudom hajtatni a benzin motorral a villany motort, amit így áram fejlesztésre szeretnék használni.
A villany motor egy 1440-es fordulatú, 220/380 voltos, 3 fázisú, 2,2 kilowattos EVIG gyártmányú készülék.
A kérdéseim ezek lennének:
-Mekkora kapacitású kondenzátorok kellenék erre a motorra?
-Lehetne e használni ezt egyfázisú, és háromfázisú fogyasztókhoz is?
-Jól gondolom, hogy a motort áramfejlesztés alatt csillagba kötve kell használni, így egy tekercsen 220 volt, míg két tekercsen 380 volt termelődne?

Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) ljeno hozzászólása Aug 16, 2010 /
 
Tisztelt fórumozók!

Megoldást keresek az alábbi problémára:
Van egy békebeli Czechoslovakia gyártmányú, DK321 tip. dízelmotor hajtású hegesztő dinamó (adattáblákat csatoltam)
Szeretném áramfejlesztésre is használni, tehát 220V/380V áramra átalakítani a dinamo feszültségét, ( inverter?) vagy egyéb megoldás?

Előreis köszönöm a válaszokat!
(#) ljeno hozzászólása Aug 16, 2010 /
 
Tisztelt fórumozók!

Megoldást keresek az alábbi problémára:
Van egy békebeli Czechoslovakia gyártmányú, DK321 tip. dízelmotor hajtású hegesztő dinamó (adattáblákat csatoltam)
Szeretném áramfejlesztésre is használni, tehát 220V/380V áramra átalakítani a dinamo feszültségét, ( inverter?) vagy egyéb megoldás?

Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Gergő81 válasza ljeno hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Nem érdemes a dinamó részével foglalkozni!
Leginkább szinkrongép kellene, esetleg aszinkron+kondik.
Az eltérő fordulatszámból ítélve még áttétel is van benne?
A legjobb egy 4 pólusú gép lenne, áttétel nélkül.
Nekem ebben a teljesítmény-tartományban sajnos csak 2 pólusú van. 17000W 2960/perc, aszinkron motor, 380/660V.
Csillagba kötve 10kW-ot adhat le 50Hz 230/400 V-on, 3050/perc mellett, vagy deltában 17kW de ekkor csak 210/365V-ig érdemes kigerjeszteni.
(#) Gergő81 válasza mateatek hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Igen, a motort csillagba kell kötni. A kondenzátorok mérete számítható, a névleges
-áram
-cos"fí"
-feszültség
-frekvencia kell hozzá.

A motor és a terhelés meddőigényét a kondik fedezik.
Néha nem gerjed föl, ekkor egy pillanatra feszültséget kell rá adni, akár egy ceruzaakkuból.
A feszültség a kondenzátorok kapacitásával és a fordulatszámmal, a frekvencia a fordulatszámmal szabályozható, de mindkettő függ a terheléstől.
Az induktív terhelést nem fogja szeretni, akkor több kondi kell, vagy legerjed.

Ha nem számolsz, nagyjából 3*8 µF körül próbálkozz deltába kötve, vagy 3*24 µF csillagban.
Ne próbálj 210/360V fölötti feszültséget kinyerni 51Hz alatt, mert telítésbe megy a vasmag.
3~-ú kötésben legfeljebb 1 kW-al terhelhetsz egy fázist, ha a többi terheletlen.
1 fázisra máshogy kell bekötni, oda kb 1*30µF kell, úgy bekötve, ahogy motorként kell 1 fátisról táplálva, deltában...
(#) mateatek válasza Gergő81 hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Köszönöm a válaszodat.
Beszerzem a kondikat, és kipróbálom.
(#) djhans válasza Gergő81 hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Szia! Van egy IMI 2,5KW-os egyfázisú aggregátor. Le volt égve a generátor. Egy motor tekercselő megtekerte. Az a probléma hogy terhelve is 300V-ot ad le. A segéd kondi 75 µF-os. Azt kimértem és jó. Lehet hogy a tekercselő sima villanymotornak megfelelő menetszámokkal tekerte meg? Vagy nem a fordulatszámhoz megfelelő menetszámokkal?
(#) Gergő81 válasza djhans hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Ha nem túl magas a fordulatszám, csökkentsd a kondi méretét, csökkenni fog a feszültség. Cserébe a telítéstől távolabb kerülve javul a hatásfok, viszont instabil lesz a kimenőfeszültség, induktív terhelésre leesik, kapacitív esetben megnő.
Az aszinkrongép nem tökéletes szabályozás és hálózat nélkül generátornak.
(#) Gergő81 válasza Gergő81 hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Bocs...
Ha 1~-ra deltába kötöd, a kondin is 220V körül lesz 400V helyett, ezért nagyobb kapacitás kell majd. Hasra 50-80 uF
(#) djhans válasza Gergő81 hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Kipróbáltam kisebb (25 uF) kondival. 500W-os fúrógéppel tarhalve is maradt a 300V
(#) szsrobert válasza djhans hozzászólására (») Aug 20, 2010 /
 
Talán 2500W-tal terhelve adja le a 230V-ot.
(#) mateatek válasza Gergő81 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Beszereztem a kondikat, 3 darab 25 mikrofarad kapacitásút. Rákötöttem, elindítottam a forgást. Magától fölgerjedett a motor, és termelte az áramot, szépen 650-700 volt körül. Ha le akartam vinni a feszültséget 400 voltra, akkor a fordulatszámot nagyon alacsonyra kellett engedni. Gondolom a kondik nagyok, kisebbeket kellene rá tenni, hogy a névlege fordulaton ne legyen túl magas a feszültség.
(#) mokuli válasza djhans hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Jó estét mindenkinek

Én is egy2500w-os imibe probálok lelket lehelní mi lehet a gondja felsem gerjed régvolt használva villanymotorral hajtom mig jó nem lesz.Az alacsonyford. lehet mert a hangból itélve 1000 körül lehet ditektben hajt.A kis visszajelzőpanel befolyásolja.
Minden bekötésí rajz rajta van ha kell felrakom.
Válaszaitokat elöre is köszönöm.
(#) staci123 válasza djhans hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Szia,
mérjél frekit, ha sokkal nagyobb mint 50Hz, csökkentsed a meghajtó motor fordulatát mig be nem áll 50-51Hz körül.Akkor mérjed a feszültséget... Ha több mint 240V AC,a tekercselőhavert küldjed továbbképzésre...
(#) staci123 hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
Jó estét még egyszer,
Ahogy a tisztelt kolegák már rámutattak,aránylag stabil feszültséget a telítés környékén lehet elérni,a legjobb hatásfok a kétpólusú 3Fázisú aszinkron gépből vehető ki,(habár a 4 pólusú is felgerjed) amelyeket láttam gyárit mind 2 pólusú volt... eleve úgy tekercselve csillagba hogy telítésnél 3x230V AC jött ki 50Hzen,(3120 rpm) így egyfázisú terhelést is táplálhat...
(#) staci123 válasza djhans hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Még egy lehetőség van! Tedd vissza az eredeti kondit,az is megtörténhet hogy kimenetnek a segédtekercs végei lettek kivezetve! A másik tekercsre kössed a kimenetet,és úgy mérj... A monofázisú aszinkron generátornál
az sem mindegy mere forog! Ugyanabba az irányba kell hajtani amere forog mint villanymotor...
(#) Marty McFly hozzászólása Máj 16, 2011 /
 
Üdv a fórumozóknak! Nekem van egy 5 LE Briggs motorom, és van hozzá egy 1,5kW os 1 fázisú aszinkron motorom! Ezt a villanymotort szeretném meghajtani vele és egyfázisú aszinkron generátorként üzemelteteni! Egyszer régebben már megvolt nekem a rajz hozzá hogy hova kössem a kondit és hogy mekkora legyen, de sajna nem találom, ezért szeretném megkérdezni itt hogy mimódon kell bekötni a kondit hogy ez a motor felgerjedjen? A kondi értéket úgy mondták nekem hogy kW onként ?? uF, sajnos nincsenek meg az adatok! Aki tud kérem segítsen!
(#) Gabeszom hozzászólása Máj 23, 2011 /
 
Sziasztok.
Azt hiszem láma vagyok. Lenne egy Evig 1.45 Kw-os 3 fázisú motorom, amit generátornak szeretnék használni. A tábláján az áll hogy delta 380. a tekercseknél csak 3-om vezeték jön ki. Ezt ha belehet kötni , akkor hogyan kössem be. ha valaki lerajzolná nekem , megköszönném. A fordulatszáma 1445.
Köszönettel:
(#) witi hozzászólása Jún 9, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy gyári EVIG-es aggregátor dobozom (1982-es gyártmány).Visszafejtettem a kapcsolást , lásd képek remélem segítettem vele(teljesen eredeti nem volt megbontva). Úgy emlékszem hogy kinézetre sima 3f aszinkron motor volt rajta. .Ha igen akkor kérdés hogy az adattábla adataiból meg lehet-e határozni vagy kiszámolni a motor(generátor) teljesítményét?

Ha már aggregátort akartok építeni akkor a hajtó belsőégésű motornak mechanikus fordulatszám szabályozóval kell rendelkeznie. A dieseleknél ez az adagolóba van beépítve,ez egy bumszli az adagoló végén, ide csatlakozik a gázbowden vagy rudazat(ún traktor adagoló) A benzineseknél(BRIGGS HONDA stb) a blokkból kijövő tengely egy karral össze van kötve a karbival.Gázadásnál a röpsúlyok helyzetét változtatod, és az alapján változik az üzemanyag mennyiség bejuttatása ! Tehát nem Te "adod a gázt" csak beállítod a fordulatot, az üzemanyagot majd a szabályozó szabályozza a fordulatszámnak megfelelően.Ha nincs ilyen a motoron akkor abból nem lesz fix fordulat, abból meg nem lesz fix freki és fesz.
(#) witi válasza witi hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Ez lemaradt.
A doboz 5 eres kábellel csatlakozott a generátorra.Gondolom 3fázis,nulla és védőföld, tehát elméletileg csillagba volt kötve.
(#) napster4 hozzászólása Jún 3, 2012 /
 
Valaki le tudna írni egy konkrét képletet, amivel a kondenzátorok kapacitását ki lehet könnyen számolni? (legalább nagyságrendileg)

A válaszokat előre is köszönöm!
(#) pucuka válasza napster4 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
A kondenzátorok kapacitását a
C=epszilon0*epszilon rel* A / d [F]
képlettel lehet kiszámolni.
C - a kapacitás Farádban,
epszilon - vákum, és a szigetelő anyag dielektromos állandója
A - a hatásos fellület
d - a lemezek távolsága.
(#) napster4 válasza pucuka hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Bocsi, most látom, hogy rosszul tettem fel a kérdést (hiányosan, bár az előző kommentekhez idevág). Maga a kondenzátor kapacitását ki tudom számolni, de nekem az aszinkron motor (generátorüzemű) gerjesztő kondenzátoraira kéne valamiféle képlet(amikor a motor tekercsei csillagban vannak, erre jönnek deltában a kondik), amivel legalább nagyságrendileg tudok számolni, akár a terhelés függvényében is. Sokan leírták, hogy ki lehet számolni, de azt nem, hogy pontosan hogyan. Enélkül marad a kísérletezgetés, ami kicsit lassabb folyamat.
(#) GoTee hozzászólása Jún 18, 2012 /
 
Szevasztok! Velem történt meg, hogy volt a cégnél egy teheremelő "lift". SEW-es fékes-hajtóműves motor volt rajta. Hiába ejtett el a mágneskapcsolója, a motor egy kicsit visszaejtette a terhet. A fék graetz hídja a motorról kapta az áramot, és amikor a mágneskapcsoló elejtett, a motor "átment" generátor módba, és még táplálta a féket. Külön ki kellett vezetékelni a féket, egy külön mágneskapcsolóról.
(#) mpisti válasza GoTee hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Ezt illett volna tudni a kivitelezőnek is. De sajnos mindig első a "költséghatékonyság". Emiatt aztán kialakulnak efféle anomáliák. Szerintem még szerencsétek is volt,hogy nem történt belőle komolyabb baleset.
(#) Atis57 válasza napster4 hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
Szia!
Ez nem ilyen egyszerű mert;
Tankönyvek a 70-75µF/kw értéket adják meg.
A gyakorlat : A eset 20-40µF/kW
B eset 80-120µF/kW
Az A ba az egyszerű szivattyúk, ventillátorokés az állandókondenzátoros gépek tartoznak.
A Bbe az inditókondis , nehéz indulású gépek(kompresszor )
S ezen kivül még lényeges a gép évjárata gyártója stb.....
magyarán mennyi a tekercseinek a menetszáma ,a fluxus stb....
(#) tvo hozzászólása Okt 7, 2012 /
 
Sziasztok!
tegnap kaptam egy szerkezetet ami elvileg egy régi aggregátor
az adattáblán semmi nem látszik
néhány vezetékcsonk van a végén
belenéztem a forgórészen van egy kommutátor és két csúszógyűrű
valaki meg tudná mondani nekem hogy ez mi lehet? esetleg valami adatot róla?
nagyon megköszönném
(#) kadarist válasza tvo hozzászólására (») Okt 7, 2012 /
 
Szia!
Az oldalán lévő adattábláról nem lehet leolvasni valamit?
(#) tvo válasza kadarist hozzászólására (») Okt 7, 2012 /
 
sajnos nem tudok semmi t leolvasni
vagyis nagyon keveset ér amit látni
Következő: »»   4 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem