Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Számolj!
1 Ohm-on a hegesztőd fokozattól függően 16-25 A-t hajt át. Ez még a terhelőellenálláson is legfeljebb 625 W. Annak valóban komolynak kell lennie, el ne csöppenjen. De hogy a 100-200 A-es hegesztőnek megkottyanjon 15-25 A? Ha a mágneskapcsoló nem a hegesztőáramot kapcsolja, akkor mi? Előtolás nélkül hozzáérteted a drótot és durran? A kezdeti fröcsögést okozhatja leragadó mágnesszelep is. Másodszorra már meghúz. Van-e gáz előfutás?
A biciklin van bowden. A nyakkábelben spirál van.
Szerintem kicsit sok lehet a huzalod, ha nincs baja a gápnek. Nem tudom milyen elektronikád van, de a soft start pont ezt a jelenséget próbálja kiküszöbölni, de annak is vannak hátrányai.
1 Ω ? Hááát. Félek ám!
A hegesztő áramot a tirisztorok kapcsolják. Annak idején "mpisti" tanácsára átépítettem a tirisztor vezérlő panelt . Ha nem nyomom a gombot nincs feszültség a drótban. Leragadó mágnesszelep? Érdekes felvetés. Kivizsgálom. Gáz elő és után futás van, mert az egy gyári spéci panel vezérli. (a tolómotorral együtt)
Ennek a tirisztor vezérlő panelnak a rajzát megosztanád velem?
Üdvözöllek!
Egy kérdés, az eredeti gépekben (most javítottam, javítok) kettőt, van egy 16V-os (üresjárat) segédtáp, hogy a hegesztőáram könnyebben beálljon. Ezen kis áramon hegesztés közben is folyik relatíve komolyabb áram, míg az áramot növelve csak ívgyújtáskor van szerepe! Egy kb. 150A-es háromfázisú egyenirányító híd van beépítve pluszba! Ahogy én nézem ezt nem építetted bele, már pedig, ez biztosítja a könnyű ívfelvételt! A megépített gépben rengeteg szakmailag problémás dolog van, ezek nagyrésze az alacsony vezeték keresztmetszet! Ha érdekel, teszek fel képeket az eredeti konstrukcióról! Bár ez ami itt van még a lepukkantabb, mert a jobb állapotban lévőt javítottam először!
Szia! Nos igen. A segéd táp nincs bent. Minden eredendő gond a főtrafómtól származik. "abból főzünk ami van" koncepció. Már régebben is szóba került, hogy érdemes lenne e áttekerni a főtrafót avagy nem.
Az az helyzet, hogy most délelőtt kísérleteztem. Arra jutottam, hogy a huzaltovábbító rendszer jól működik. Nem azzal van gond. Szerintem valami az áram ellátással van. Szkóppal nem néztem még rá. Húztam hosszabb varratokat egymás után. Azt csinálja, hogy begyullad az ív,(már ha begyullad fröcskölés nélkül) ég szépen de dadog. Olyan mintha el-el tűnne egy-egy pillanatra az áram. Az a bajom, hogy kritikus minőségű varratokat kellene húznom, de így neki se fogok. Még a végén elektródával kell megcsinálnom. A "golyó felrakódás" problémát megoldottam. Kicseréltem a fúvókát és szereztem pasztát. Azzal most pillanatnyilag szerintem nem lesz gond. Képet szerintem mindenki szívesen megnéz. Én is.
Hegesztő huzalvezető spirál az...hehe
Pont ilyen supermig gyári panelt árultam itt nem is olyan régen anyagáron...
Csak mert minősített hegesztőként munkálkodok... És jó az elektronika.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2012
Ez olyan mint a "flex" Kollégáim 50éves!! tapasztalattal a hátuk mögött bowdennek hívják, akkor én miért hívnám másnak?
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2012
Sziasztok! Maradjunk a sarokcsiszoló megnevezésnél!
Most az egyszer egyetértek veled .
A mai nap eredménye: Siker!
Kicseréltem a fojtót egy nagyobb vasmagúra mint ami bent volt. Kicseréltem mind a három tirisztort egyformára. Ugyanis mind a három más más típusú volt. Valamint tettem egy kis terhelést a kimenetre, hogy ne legyenek soha üresjáratban a tirisztorok. Szkóppal megnéztem mindent mindenhol. Szerintem jó. Igaz az egyik tirisztornak nagyon kicsi a GATE ellenállása (16Ω) , és elég jól beterhel a vezérlőn a tranzisztornak. Talán nem lesz gond. Most tetszik amit csinál. Kösz mindenkinek.
Üdvözlet! Segítséget kérnék, mivel hozzá nem értő vagyok. van egy iskravar mig 150 gépem. Folyamatosan kiveri a tranzisztort, így teljes sebességgel tolja a huzalt. Szervizesek mondták, a motor miatt. Kicseréltem a mechanikát, motorral együtt, aztán a munkavezetéket, a teljes szabályozó elektronikát, mégis ugyan az a helyzet. Előre is köszönöm!
Lehet kicsit "izmosabb" tranzisztor ,nagyobb hűtőborda megoldja a problémát,ha a többi alkatrész rendben van.De illik mindent leméregetni,valami oka van a tranzisztor elhalálozásának.
Szevasztok,
kicserélni rosszabbra vagy újra,ez a kérdés! A haverom is ilyen gondal vesződött mig a villanymotor kolektorlamellái közül ki nem tisztította a kefepor lerakodást...Azóta jobban működik a gép mint amikor használtan vásárolta, érdemes megpróbálni...
Köszönöm a válaszod! az a probléma, hogy nem értek hozzá. Amit a szerelő mondott, azt kicseréltem. Véleménye szerint a motor, vagy a huzal szorul. ami ezzel összefüggésben van, mindent kicseréltem. Már csak a tekercsek, és a diódák a régik. Ezekre már nincs pénzem. Az izmosabb tranzisztorral kapcsolatban lenne javaslatod? Ami benne van, az BDX34C. Ismételten köszönöm a gyors válaszod!
Sziasztok!
Nem ez a megoldás, mpisti és én magam is többször leírtam, hogy le kell választani a motorszabályzó elektronikát a hegesztőáramról! Külön trafó neki, és nem kell tranyókat cserélgetni! Nem a tranyó árama kicsi, hanem a keletkező indukciós feszültség meghaladja a C-s 100V-ját, de tapasztalatom szerint még a D-st is kinyírja! Leiszt Jani
Sziasztok segítséget szeretnék kérni van nekem 1 einhell bt-fw porbeles gépem átalakítottam védőgázossá polarítás csere munkakábel stb.....
Az lenne a gondom hogy nem olvad be a 06mm huzal a munkadarabba csak felületére tapad rá és azt simán leütögetem róla ebben szeretném kérni segítségeteket
Akkor kevés az áram. Az enyém sem egy erőgép az TIP. Esteleg egy kiegészítő trafó ha elfér a dobozban segíthet pl. két mikrosütő trafó azonos névleges szekunder feszültséggel, adna még vagy 40 Amper pluszt. Lakatfogóval rá kellene mérni a primer oldalon , és számítani szerunder oldali teljesítményt. Hányas huzallal próbáltad? 0,6 lenne az ideális ehhez a géphez.
Ez gyárilag 0,9mm porbeles huzal van hozzá azzal szépen kis amperon is húzta az ívet be is olvadt
mert ez csak barkácsgép lenne 45A/90A a kapcsolón a váltható feszültség most 0,6 mm tömör huzal van rajta és azzal produkál ien csúnya dolgokat próbáltam az előtolási sebességet és vissza fogni a dobon max tolási sebességen is akkor sem volt semmi féle beolvadás csak gubicsot rakta magára probáltam 2-es lemezt be gyökölve vele heftolni ugyan az ezért fordultam hozzátok
Ne legyenek illuzióid, a géped csak kicsit doppingolható,de tökéletes sohasem lesz. A 0,9mm-es porbeles huzal vastartalmának az anyagkeresztmetszete kb. a 60%-a a 0,6mm-es tömör Co huzalénak. Innen talán érthető hogy miért is küszködik a géped a 0,6mm-es dróttal. Megpróbálhatod 41000µF 50V-os kondival a doppingolást,de néhány dolgot be kellene a gépedbe építeni pluszként a kondi mellé. Ha a fórumban visszaolvasol 1-2 évet, minden infót megtalálsz,ami számodra fontos lehet. Ne haragudj amiért arra buzdítalak hogy olvass vissza, de ez a téma már néhányszor terítéken volt igy felesleges lenne ugyanazt többször leírni.
vissza olvastam és azért is írtam de mid1
Sziasztok!
Helweld mig240 rajzát keresem. Ha tudna segíteni valaki... Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |