Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
Lapozás: OK   3 / 28
(#) toro válasza pinterto hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
A vegyes tüzelésű kazán termosztátját kösd sorba a carborobot szobatermosztát pontjával.
Így ha lehűl a vegyes s hő igény van a lakásban a szobatermosztát is kapcsol és üzemelni kezd a carborobot.
(#) attilaka hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Először is annyit, hogy amatőr vagyok a villanyszereléshez (azért csőthermosztátot, villanykapcsolót-dugaljat bekötöttem már párat).

Szintén fűtéssel kapcsolatban kérdezősködnék. A napokban vásároltam egy ESBE VZB 152 típusú motoros irányváltó szelepet, amivel a radiátoros fűtést szeretném felmelegíteni a puffertartály felűtése előtt. Na, de ez nem is annyira lényeges. Észre vettem, hogy a szelep képes jelet visszaadni az aktuális pozíciójáról (mellékelek kapcsolási rajzot, szerintem egyértelmű).
A kérdés az lenne, hogy szeretnék összedobni hozzá egy kis dobozt, amiben egy-egy lámpa mutatja a szelep helyzetetét és azt szeretném megoldani, hogy a szelepet egy több állású kapcsolóval lehetssen kézileg is vezérelni. Na, most jön az amatőrség: A bekötés nagyjából megan a fejemben, csupán azt szeretném tudni, hogy ilyen esetben szoktak valami biztosítékot betenni ebbe a dobozba?

Megköszönöm, ha valaki hozzászól a kérdéshez!
(#) toro válasza attilaka hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Ha amatőr vagy, akkor azért ne nagyon bátorodj fel a villanyszereléshez! Bármilyen elkötés mások testi épségét és életét veszélyezheti! Pláne, ha egy régi rendszerben kötsz el fázist és földelést!

Ha megemésztetted felhívásom a veszélyre adom a tanácsot!
(#) toro válasza toro hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
A "2" nulla,
"3" állandó fázis, pl. zárás
"6" változtatható fázis pl. nyitás
"1" állandó fázis
"4" zárt helyzetben vissza küld egy fázist
"5" nyitott állapotban -"-

Még egyszer, villanyszerelés hozzá nem értő számára életveszély okozás szánt szándékkal!