Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
sikerült feltöltenem a képeket:http://www52.zippyshare.com/v/18385176/file.html ,http://www52.zippyshare.com/v/38025084/file.html ,http://www52.zippyshare.com/v/45514327/file.html
Egy kondenzátor akkor melegszik, ha nem állandóüzeműt, hanem indítókondenzátort használsz. Azokat csak 1-2 másodpercig szabad feszültségre kapcsolni.
És a feltöltött képek alapján tudnátok e mondani erről a motorról vagy esetleg a bekötéséről valamit esetleg, hogy milyen teljesítményű és feszültségtűrésű kondenzátort vegyek hozzá?
Az adattáblán látható áramadatok alapján 4 kilowattos körüli lehet a motor. Ha nincs szükség a névleges teljesítményére, akkor meg lehet próbálni indítani, de a konkrét kondenzátorértékeket kísérletezéssel kell meghatározni. Külön indító és külön állandóüzemű kondenzátort szoktak alkalmazni ekkora teljesítménynél. Valószínű, hogy a csillagpont belül el van kötve, ezért jön fel a kapocsléchez csak három szál, és ez fix 400V-os (csillag) beállítást feltételez, de ettől még lehet használni 1 fázisú 230V-ról, csak így gyöngébb lesz..
Reménykedem benne, hogy ez nem lesz probléma mert a kipróbálás idején így is óriási nyomatékot adott le és még a hangja sem változott amikor megpróbáltuk lefékezni reméljük kúpos fahasítónak elég lesz majd Akkor szerintetek külön kössek üzemi és külön indítókondenzátort rá?
Szerintünk érdemes lenne külön kötni. De nehogy indítókondit (általában fekete színű) köss állandóra!
Remélem a bolti eladó is tisztában lesz ezzel a ténnyel amit leírtál! Csak most már azt kellene tudnom, hogy melyiket hová, hogy kössem? Mert ugye az állandó az mindig feszültség alatt lesz de az indító az csak akkor amikor megnyomom a nyomógombot ugye?
Igen, az indító nyomógombbal kapcsolódjon rá, az állandó meg mindig rá legyen kötve.
Kicsit értetlenül állok a kérdés előtt, mivel tudomásom szerint a 400/230-as motorokat Y/D-ba kell kötni. Itt a delta kötés lehetősége nem adott, akkor 230 V-ról hogyan fog üzemelni? Vagy valamit rosszul sejtek?
Idézet: „Valószínű, hogy a csillagpont belül el van kötve, ezért jön fel a kapocsléchez csak három szál, és ez fix 400V-os (csillag) beállítást feltételez, de ettől még lehet használni 1 fázisú 230V-ról, csak így gyöngébb lesz..” Fele olyan erős lesz, mintha deltában használnád, de cserébe kisebb lesz az áramfelvétele és az indulóárama.
Köszönöm a kijavítást. A bekötést én így képzeltem el. Szerinted?
Hello Pisti!
Kíváncsi lennék a fejleményekre, mivel megkérdeztem 3 villanyszerelőt is és nem tarják valószínűnek, hogy 230 V-ról működni fog a villanymotor. Várom válaszod. Üdv.: Balzsi
Sziasztok!
Ez milyen motor? Ezek a motorok milyen feladatkört látnak el? Illetve,hogyan tudom megnézni,hogy működik-e? Ez lenne az a motor? (A számok betűk megegyeznek.) Bővebben: Link Bővebben: Link Ez is az? A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
szerintem sima 220-as motor ráteszel egy kondit(1mF/350V)és bedugod a konektorba.A sárga az lehet hogy a talaj.Mérd ki.Nagyon nem lehet elrontani.Ha rosszul kötötted be csak búgni fog.Kb 3 variációd van1.fázis 2.nulla3.kondi:1-3
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
Hello!
Ez egy rövidrezárt forgórészű, kondenzátoros segédfázissal rendelkező négypólusú motor lesz. Váltóáramú szervóknál használnak ilyen kis teljesítményű motorokat általában. (Hajtás mechanizmus szelep mozgatás..) Természetesen áttétellel. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
Köszi és neked is proli007.
Fel is teszem az apróba mert működik szépen.
Ha jól látom mindegyik motor egyfázisú, mindkét irányba forgatható. Három vezetékkel köthető be, egyik a közös, ide kötendő a "nulla", aza a közös pont. A másik kettő a "fázis" pontok, egyikre közvetlenül kell kötni a fázist, a másikra pedig egy kondenzátoron keresztül. Az utóbbi két vezeték felcserélésével fordul meg a forgásirány.
Köszi.
Üdv Mindenkinek!
Elöljáróban annyit, hogy én ebben a szakmában teljesen amatőr vagyok. Kérdésem a következő lenne: Van egy 220V-os 1,5kW-os villanymotorom, üzemi kondenzátorral. A motor bekötésé a mellékelt fotón jól látható. Szeretnék egy indító kondenzátort bekötni nyomógombbal, mivel terhelésnél a motor nem indul el. (hidraulikus autóemelőt üzemeltet) Hová kell kötnöm az indító kondenzátor vezetékeit, hogyan szakítom meg? Előre is köszönöm a választ Üdv:zsano
Szia!
Nyomógombbal szakítod meg és a meglévő kondenzátorral párhuzamosan kell kötni az indítót.
Sziasztok!
3f 400W-os motort Steinmetz-el járattam 16µF kondival. Ez egy lassítómű, terhelés csak a fogaskerékáttétel volt, 1,6A-t vett fel. 5 perc üzem után kis füstcsík szállt fel a motorból. Mi a fenét tudtam itt elrontani?
Szia! Mi van ráírva az adattáblára? Lehet, hogy kevés volt a kapacitás a segédfázisnak és a gyökharmadával kisebb (230W) teljesítményt lefogta az áttétel és a motor megadta magát.
Szia! delta-220, csillag-380, 0,4kW. Amúgy nem ment tönkre, 380-ról jól megy. Amikor füstölt a fordulatszám nem csökkent.
Üdv. Tettem a motorra egy 16-os kondit, csak búg vele. Volt itthon egy 30as, azt rátettem azzal elég jól indul, de ha mellé teszek egy 3 mikrofaradosat úgy az igazi. Az nem baj ha kettőt teszek rá? vagy tegyek rá inkább egy 35öst? és esetleg ha még nagyobbat teszek rá attól lehet baja a villanymotornak? Köszönöm!
Nem baj, ha párhuzamosan kötsz többet. De a túl nagy kondenzátor ugyanúgy nem tesz jót az indulásnak és főleg az üzemnek, mint a kevés.
és egy 0,37kW-os motorra mekkora az ideális kondi?
Azt leginkább csak csak kísérletezéssel lehet megállapítani.
Annyit tennék hozzá hogy 380-as motort igyekezzél deltába kötni ha 230-ról akarod üzemeltetni.És akkor mehetünk tovább a kondikérdéssel. 370w-ra elég lehet a 10miro is de ha betonkeverőre rakod a motort akkor kellhet + indítókondi/relé/nyomógom stb.de függ a fordszámtól is.Mit és hogyan akarsz üzemeltetni sok minden.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |