Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Jaa hogy csak nem a gyújtás hibádzik...
Hát nem mán a karbi az kész van már a gyújtással kínlódok.
igen jó lett
Hogyan kell a gyújtást be állítani
Van az alaplapon egy jelölés és van egy a lendkeréken. Szikra akkor keletkezik amikor ez a két jel egybevág. Vagyis gyertya ki a lendkereket felső holtpont elé hajtani 2mm-el . Ott megállítani a lendkereket és az alaplapot a jelhez állítani.
lendkeréken leltem egy j betűt az alapon nem láttam semmit. Egy vágást kel keres nem?
Megleltem mind a kettőt be indult a gépezet most már csak alap járat állítás rodeóztam egy sort a Robival a kertben.
Köszönöm a segítséget. Vasárnap fel robizom a kertet. Elég lett a 40v. 4V os trafóm van most új tirisztorral 1mm re tetem a holdpontól.
1 mm szerintem kevés holtponttól de ha jó vele akkor oké. Igaz ezek a motorok más tartományban dolgoznak mint a motorkerékpárok.
1-1,5mm ír a papírja 2mm be se indult most ketyeg szépen úgy ahogy kell én általam tekert tekercs van benne de meg van rendelve a gyári hozzá.
Aha... most már ezt is tudjuk. Nekem annó a babetta 1,8mm-el csak durrogott olyan utógyújtása volt... Az kérte a 2 milit. A simson 2 milivel már kopog....
Ugyan ilyen kisgépem van mint a képen
Sziasztok! Most építenék a 'race' simsonomra egy programozható gyújtást és elég sok használhatatlan kapcsolásba belefutottam, a kérdésem az lenne hogy aki vágja ezt a dolgot az nézzen rá a linken levő kapcsolásra hogy működőképes lenne e és a program fájlok jónak tűnnek-e és tudnám e használni a babetta gyújtás jeladójával és az általam áttekert gerjesztőjével ami 200v-ot tud? PIC CDI ditiális előgyújtásvezérlő
Szia
Biztos hogy gerjesztő tekercsről szeretnéd táplálni? Mert DC CDI-re lenne egy alternatívám. Bár az is nem impulzus tekercses hanem Hall-os. De az impulzus tekercs vezérlés is megoldható csak még nincs kidolgozva a kapcsolás. Üdv nyemi
Szia!
Ügyes a "ZVS" DC CDI, 1.5A 11.6V 75mJ szikra energia - 2xHVM-12 350mA 12kV diódával próbáltad már élesben motorba beépítve is? CPI 1280 CDI gyújtás - Celladam "trafó" 1-5A 12V 80mJ szikra energia , de indulásnál az ívben még kevés az energia, ezért kondis gyertyakapacitással - plazmagyújtással nem indítható a motor sajnos.
Ezek a diódás próbálkozások elég nagy parasztvakítások. Asztalon szép és jó, csak éppen a motorban semmi haszna, mert nem működik.
Meg kell nézni egy szekunder oszcillogrammot és máris kiderül, hogy a járó motornál az ív feszültsége 1-3Kv ehhez képest a 300V ra töltött kondi nem fogja tudni kiniytni a diódákat, így az asztalon látott brutál hatás elmarad (az asztalon csak pártíz volt az ív feszültsége, mert csak légköri nyomáson van.) Az orosz plazma kapcsolás az működhet, mert ott külön inverterrel csinálnak magasfeszültséget KV os tartományra, és azt diódázzák a gyertyára. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
Szia. Várjál csak. CDI gyújtás kondija a gy.trafó primer tekercsére van kisütve, így lesz a gy.trafó szekunder tekercsén nagyfeszültség, ami a gy.gyertya szikraközén gy.ívet képez a hengerben, erre az ionizált vezető ívre van ráültetve 2db soros HVM-12 nagyfesz diódával a gy.trafó primer tekercsében lévő maradék energia... "az asztalon csak pártíz volt az ív feszültsége, mert csak légköri nyomáson van." Nyemi szemléltető videóján a gy.gyertya szikra köze 2-3mm is megvan, légköri nyomás ide vagy oda, ott nem csak pár tíz volt az ív feszültsége... A hengerben kompressziós nyomás alatt a gy.gyertya szikraköz min. visszaáll a gyári értékre, vagy esetleg még lehet csökkenteni is kell... Ezt még nem próbáltam, de 100pF 30kV kondis gyertya kapacitás - p.gy. több motoron is évek óta igen jól működik.
Sziagulyi88
Valami ilyesmire gondoltál. (lásd melléklet) Egy kis türelmet kérek, még a kondenzátorok beszerzése folyik. Meg a nyomáskamrám építése is folyamatban van. Szóval hamarosan jelentkezek. Köszönöm a figyelmet. Üdv nyemi.
Ilyesmire. Csak egy kis saccolás:
600mA-re növelt szekunderáram, 2KV feszültség mellett az átlag teljesítmény 12000/min környékén 240W, 12V-on több mint 20A igény!!! Bár én más irányba gondolkoztam: Gyertyakapacitás + többszörös megszakított gújtás. Tirisztort FET-re vagy IGBT-re cserélni, és ahogy átütött a szikraköz, kikapcsolni, megvárni hogy elaludjon az ív, majd újra bekapcsolni.... Ezzel minden bekapcsolással energiát juttatunk a gyertyakapacitásba, ami az átütés pillanatában rettenetes energiasűrűséget produkál egy pillanatra. sok pillanat sokra mehet. Úgy saccoltam, hogy egy átlagos kisülési idő alatt, ami úgy 600us, 6-7szer lehetne újragyújtani az ívet. A DCDC kimenetén a kondi lehetne sokkal nagyobb, akár 10-20µF is, a invertert nem kellene megállítani.
Egy szikraköz átütési feszültsége és az ív égési feszültsége nem azonos!
24V feszültséggel hegeszteni lehet, ha ívet fogtál, akkor már egész hosszú is lehet az ív mégsem alszik el. A szekunder kapacitás növelés az működő megoldás. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
Szia
Ezt ismered?
Sokáig jegelve lett a projekt mert nem találtuk a hibát. Ha gyertya nélkül próbáltuk volt szikra. Ha már tettünk gyertyát a hengerbe akkor már alig alig volt valami látható szikra.
Most újra nekiláttunk és az impulzus trafón volt valamiféle nagyon apró fémforgács. Azt lepucoltuk és újjá éledt a verda. Köszönöm mindenkinek a segítséget. Bővebben: Link
Üdv Mindenkinek!
A problémám a következő: Suzuki rm125 2000-es évjárat nem indul be, mert kicsit a gyújtószikra (energiája). ill. csak erőseb rúgásoknál van megfelelőnek látszó szikra, ami ugye nyomáson már kevéske lehet. Az alaplap tekercs ellenállások rendben vannak(jeladó kb.80, töltő 27ohm) . A töltő tekercs kb 15-20, a jeladó 2-2,5 voltot ad le (mindkettő csúcstól csúcsig mérve) dolgozik az elektronika, de a gyújtótekercsre is csak 20V körül ad le szép nyégyszögjelet Gyanús nekem, hogy alaplap hiba a jó ellenállás értékek ellenére, mert motorozás közben először bedadogott (melegen még működött) majd miután lehűlt már nem indult be többé...
A töltő tekercs kb 15-20V nagyon kevés. Cserélni kell.
a gépkönyv az újabb évjáratoknál 30 vagy annál több-et ír, szóval nem nagy az eltérés. mennyit szoktak leadni, üresen csak a tekercseket mérve?
Nyemi figyelmébe ajánlanám Kész a trafó a ZVS gyújtásához
Szia!
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a kép alapján én úgy látom, hogy a primered első és második tekercse ugyanazt az útvonalat járja be. Így ugyanolyan irányú mágneses teret hoznak létre. Ha nem jól láttam, akkor bocs a közbeszólásért. Üdv! A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |