Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Amit látsz az a szekunder és közép megcsapolásos és biflárisan van tekerve Szóval pont hogy ellenirányú lesz az áramok iránya a tekercsekben egymáshoz képest
Sziasztok!
Régen jártam erre. Akkor mex mestertől kértem tanácsokat, és építettem meg az ő egyik cdi gyújtását egy két hengeres négyütemű Honda motorhoz. Tökéletes lett, noha elsőre bénáztam vele, és kicsi volt a szikra. Nem a kapcsolás volt a hibás, hanem a gyertyakábelek. Csere óta tökéletesen működik a cucc. Most - kissé talán későn - köszönöm a segítséget!! Igazán jó lett a gyújtásom. Ennyi bevezetés után, most ismét kérni szeretnék! Egy kétütemű, egy hengeres, 125 ccm űrtartalmú csónakmotort szeretnék átalakítani. jelenleg hagyományos mágnesgyújtás van rajta, természetesen megszakítóval (üllő-kalapács) vezérelve. Milyen lehetőségeim vannak? Szeretném a megszakítót kicserélni, jeladósra vagy bármire, ami nem kopik és nem érzékeny a párára. Kb. 30 éves a motor. Suzuki Dt 3,6 típus (egy henger, két ütem, 125 ccm.). Talán világító/töltő tekercset is tennék rá, ha lehet. Minden megoldás érdekel, és minden segítséget köszönök! üdv: Péter
Ha megoldható akkor valamilyen kismotor CDi gyújtása, ha a főtengely kúpja megegyezik a kismotoréval. Haver múltkor a S51es-ét CDI-s gyújtással karbiig besüllyesztette a vízbe. Pár mp után kezdett csúnyán járni de nem állt le. Úgyhogy akár a simson gyújtása is jó lehet ha van hely és a kúp jó. Akkor már csak egy közdarab kell.
Szia Druszám!
Nem rossz az ötlet. Mégis, én inkább valami építhető megoldáson gondolkodnék. Ha nem muszáj, akkor nem cserélném le az eredeti lendkereket.
Van egy Honda XL 600RMG endúróm építeni szeretnék rá cdi gyújtást mert a gyári beszert már 2 is.
Ha valaki tudna egy jó ötletet rá azt megköszönném! Szétszedtem egy gyárit de nem találok ijen ic-ket hozzá: TC4049BP és MB4213
Ez egy alapmű. Elmélkedj róla. Autóhoz kicsit át kell gondolni, de az elv jó oda is.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2012
az angolom nem ennyire jó...
Az elektronikai megoldásba nem merültem bele. A jel levétel egyenlőre megakasztott a fizikai megvalósítása. kicsi a hely. Más elven gondolom el a gyújtás vezérlést. Nem elő számolnék és méregetném, hogy mennyivel előrébb kell helyeznem a jeladót, hogy még legyen időm kiszámoltatni a szöget és gyújtani, hanem utószámolnék, vagyis felső holtpont után mennyi idővel kell gyújtani a következő előgyújtásig. Az elektronikát, nem néztem át teljesen, de elképzelésem jelenleg hasonló mint az autós gyújtásé. Vagyis akksiról üzemelne ugyan akkor egy erősebb töltést is kell kreálni, mert a jelenlegi édeskevés. Még egy H4es kicsi W-os izzó is lemeríti hosszú távon. nem tud annyit tölteni. De csak anyagiak után tudok tovább lépni addig csak a pic és a jel levételt tesztelem a kocsiban a kész óracsoporttal, mivel ugyan az kerül a simsonra is kicsit kevesebb leddel.
Google fordító a barátom... meg jobban megnéztem a sematikus rajzokat..
Szerintem amit én akarok az a TCI gyújtáshoz hasonlít legjobban.
Ebben a megoldásban 72 fokkal a felső holtpont előtt veszi le a mérés eredményét. 36 foknyi idő van arra, hogy kiszámolja a szükséges előgyújtás mértékét.
A TCI az a hagyományos akkumulátoros gyújtás, csak a megszakító helyet félvezető van. Jellemzően IGBT, esetleg FET.
Sziasztok. Lehet, hogy nem jó témába írok, előre is bocsánat. Egy MZ ETZ 250-esbe kerestem tirisztoros gyújtást, és egy ilyet Bővebben: Link találtam. Valakinek van esetleg ilyennel tapasztalata? Vagy inkább kerüljem az ilyen gyújtásokat? Amit érdekesnek találok, az az hogy nincs a tirisztoron hűtőborda. Segítséget előre is köszönöm.
Ezeket szerintem, hagyd a fenébe. Mz clubb oldalán kérdezd meg a srácokat, van-e nekik jólműködő gyári. Illetve ott láttam Hall jeladós gyújtást. Építési leírás is megvan. Rádbízom ez csak egy javaslat volt. ( Nekem ilyenből eredeti volt és sosem hagyott cserben. Fontos viszont, hogy nehogy üssön a tengely!)
Üdv. Valaki nem tudna egy olyan zvs kapcsi leírást amivel 5-12v egyenfeszből stabil 250V AC-t tudok előállítani kb 40W teljesítménnyel? Motorgyújtáshoz kellene inverternek. A nyemi félét már próbálgattam de 20W-környékén kifullad és a szikra néha megszűnik 10 ezres fordulat fölött pedig nekem 13K-ig stabilan kéne hogy menjen.
Ott valószínűleg, ember baj van, ha 20Watt kevés 13 ezres fordulathoz.
80% hatásfokot számolva is legalább 70mJ szikra energia jön ki. Ott valami nagyon el van rontva. De parancsolj. Link:Kondi és MOSFET temető
Üdv.
Egy hozzáértő emberke segítségére volna szükségem.Hagyományos gyújtó trafó helyett keresek valami műanyag házas kivitelt,mivel motorra lesz ,nem utolsó szempont a kinézet,hely szűke.Eddig azt hiszem Trabant,vagy Wartburg gyújtó trafók voltak fent.Nézegettem különböző autókban használtakat ,na már most találtam négy vagy öt csatlakozóval,ezek már , nem hagyományos megszakító+kondenzátoros megoldásra készültek.Esetleg valakinek van- e a birtokában kapcsolási rajz ,hogy azonosítani tudnám melyik kivezetés milyen funkciót tölt be?
Üdv! Nézd meg Ezt az oldalt!
Nekem már kb 7 éve működik jól a gépbe szintén 250-es tz-n! Bár én kicsit átalakítottam a gyári jeladót! Illetve csináltam egy olyan panelt mint amit belinkeltél, de csak egy hall ic, meg egy led, meg 1db ellenállás, és 1 kondi volt rajta. A led a gyújtásállítás végett! a mágnest meg lebontottam a gyári jeladóról, és esztergáltattam egy közdarabot a generátor, meg a mágnes közé. Nagyon tuti cucc lett! Ha valami nem egyértelmű, vagy érdekel valami írj nyugodtan privátba, mert mostanában ritkán járok itt sajna. Üdv Peti
Szervusztok
Nemrég vettem egy Suzuki TVS Eko pedálos mopedet, Az általam ismert Babetta is tirisztoros gyújtású és van neki külön töltő és gyújtó impulzus tekercse is. Ennek a működése számomra ismert .De ennek a Suzuki Eko-nak a lendkereke alatt csak két tekercs van abból az egyik az világítás.A másik az ....? De itt a rajz hátha ha valaki ismeri kérem magyarázza el hogy oldódik meg a gyújtás ill kondi töltés .(Vagy ez csak gyújtó impulzus és egy inverter ebből alakítja ki a töltő feszt ?) Köszönettel wegg
Szia. A rajzból ítélve egy tekercs van ami kisfeszültséget ad. A duda váltóáramról működik. A gyújtásé a másik tekercs ami belemegy egy gyújtás elektronikába onnan a trafóra, de valahol kéne egy jeladó is legyen..
Szia köszönöm a gyors választ. Pont azt hiányolom én is .
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
Itt van pár kép igaz nem az enyémről de ilyen .Ezen látható a tekercs.
Ne hiányoljátok , ennél a motornál egy mágnes gyűrű a lendkerék . Egy fordulatra egy É - D változás van akkor gyújt . A simson vagy babetta nyolc mágnes .
Ilyen az enyém is csak nem ilyen szép.Talán így vizuálisan is jobb látni ha már beszélünk róla .Az én mopedem több sebből vérzik lógnak a vezetékek is karburátor ,motor gondok .Stb
Tehát ha jól értem akkor ugyan az a tekercs tölti a kondenzátort és ugyan onnan veszi a gyújtás impulzust is valamilyen módon .
Szia!A rajz alapján én úgy vettem ki hogy a kis tekercs ami nincs leszigetelve arról megy a világítás.De ez a jeladó is szerintem.A másik a vastagabb és szigetelt a gerjesztő.A mágnes polaritás váltását figyeli a csupasz tekercsen.
Szia A világítás tekercs csak a lámpákhoz és a kapcsolóhoz megy .Nincs kapcsolatban az elektronikával.
Az a megoldása lehet szinte biztos amit "antekiirt" irt 4 hozzászólással feljebb. Most már egy kapcsolás érdekelne ami ennek megfelelően gyújtana . Hagyományos tirisztoros gyújtásból van sok rajzom ,ami külön impulzus jeladó trafót használ .De azok nem illenek ide .Minden esetre köszönöm a reakciódat.
Én ugyanebbe a helyzetbe kerültem hónapokkal ezelőtt - de egy két hengeres CUYUNA UL motorral. Ne keress további tekercseket - a töltő tekercs végzi a gyújtás beindítást is egy zárt CD gyújtás és gyújtótekercs segítségével. 4 db mágnes van a lendkerék alatt a pólus váltáskor egyszer tölt a másiknál meg kisüt. Azaz fordulatonként kétszer van szikra - a kipufogáskor az egyik nem érdekes. Ki kell mindent cserélni - eredeti alkatrészekre. Ha átalakítod elmegy rá az időd. Stroboszkóp lámpával ( külső akkus) be lehet mérni az előgyújtás szögét.
Ez óriási tévedés.
A töltő tekercsnek semmi köze a gyújtáshoz. A gerjesztő tekercs a mágnes egyik pólusváltásakor tölt, a másik pólusváltáskor gyújt. Van is kapcsolásom az elektronikára, csak otthon. Estére előkeresem.
Természetesen a gerjesztő tekercsre gondoltam- nem a világítási töltő tekercsre - rossz szót használtam. A korábbi - nyári levelezésünk nyemivel - megtalálható a fórumon. Nálam még az is bonyolította a helyzetet,- hogy a gyújtótrafó két végén van a két gyertya - és nincs letestelve. Elég nehéz beállítani a dolgot. Még azt is nagyon nehéz megtalálni,- hogy a tekercs mikor ad gyújtási jelet pld. a dugattyú felső holtpontja előtt - mert nem biztos,- hogy CDI doboz is akkor jelet ( oszcilloszkóppal persze más a helyzet).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |