Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   126 / 206
(#) janimester válasza nightlife hozzászólására (») Nov 27, 2012 /
 
Amit látsz az a szekunder és közép megcsapolásos és biflárisan van tekerve Szóval pont hogy ellenirányú lesz az áramok iránya a tekercsekben egymáshoz képest
(#) mpeter58 hozzászólása Nov 29, 2012 /
 
Sziasztok!
Régen jártam erre. Akkor mex mestertől kértem tanácsokat, és építettem meg az ő egyik cdi gyújtását egy két hengeres négyütemű Honda motorhoz. Tökéletes lett, noha elsőre bénáztam vele, és kicsi volt a szikra. Nem a kapcsolás volt a hibás, hanem a gyertyakábelek. Csere óta tökéletesen működik a cucc. Most - kissé talán későn - köszönöm a segítséget!! Igazán jó lett a gyújtásom. Ennyi bevezetés után, most ismét kérni szeretnék! Egy kétütemű, egy hengeres, 125 ccm űrtartalmú csónakmotort szeretnék átalakítani. jelenleg hagyományos mágnesgyújtás van rajta, természetesen megszakítóval (üllő-kalapács) vezérelve. Milyen lehetőségeim vannak? Szeretném a megszakítót kicserélni, jeladósra vagy bármire, ami nem kopik és nem érzékeny a párára. Kb. 30 éves a motor. Suzuki Dt 3,6 típus (egy henger, két ütem, 125 ccm.). Talán világító/töltő tekercset is tennék rá, ha lehet. Minden megoldás érdekel, és minden segítséget köszönök!
üdv: Péter
(#) peter1995 válasza mpeter58 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Ha megoldható akkor valamilyen kismotor CDi gyújtása, ha a főtengely kúpja megegyezik a kismotoréval. Haver múltkor a S51es-ét CDI-s gyújtással karbiig besüllyesztette a vízbe. Pár mp után kezdett csúnyán járni de nem állt le. Úgyhogy akár a simson gyújtása is jó lehet ha van hely és a kúp jó. Akkor már csak egy közdarab kell.
(#) mpeter58 válasza peter1995 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Szia Druszám!
Nem rossz az ötlet. Mégis, én inkább valami építhető megoldáson gondolkodnék. Ha nem muszáj, akkor nem cserélném le az eredeti lendkereket.
(#) peter1995 válasza mpeter58 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Értem.
(#) Audi A4 Qattro hozzászólása Dec 2, 2012 /
 
Van egy Honda XL 600RMG endúróm építeni szeretnék rá cdi gyújtást mert a gyári beszert már 2 is.
Ha valaki tudna egy jó ötletet rá azt megköszönném!
Szétszedtem egy gyárit de nem találok ijen ic-ket hozzá: TC4049BP és MB4213

PC027019.JPG
    
(#) Moderátor hozzászólása Audi A4 Qattro hozzászólására (») Dec 2, 2012
 
Jó lenne ha friss reggel elolvasnád a fórum használatára vonatkozó szabályokat!
Bővebben: Link
(#) pjg hozzászólása Dec 3, 2012 /
 
Ez egy alapmű. Elmélkedj róla. Autóhoz kicsit át kell gondolni, de az elv jó oda is.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2012
(#) kkrisz75 válasza pjg hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
az angolom nem ennyire jó...

Az elektronikai megoldásba nem merültem bele. A jel levétel egyenlőre megakasztott a fizikai megvalósítása. kicsi a hely.
Más elven gondolom el a gyújtás vezérlést.
Nem elő számolnék és méregetném, hogy mennyivel előrébb kell helyeznem a jeladót, hogy még legyen időm kiszámoltatni a szöget és gyújtani, hanem utószámolnék, vagyis felső holtpont után mennyi idővel kell gyújtani a következő előgyújtásig.

Az elektronikát, nem néztem át teljesen, de elképzelésem jelenleg hasonló mint az autós gyújtásé. Vagyis akksiról üzemelne ugyan akkor egy erősebb töltést is kell kreálni, mert a jelenlegi édeskevés. Még egy H4es kicsi W-os izzó is lemeríti hosszú távon. nem tud annyit tölteni.

De csak anyagiak után tudok tovább lépni addig csak a pic és a jel levételt tesztelem a kocsiban a kész óracsoporttal, mivel ugyan az kerül a simsonra is kicsit kevesebb leddel.
(#) kkrisz75 válasza pjg hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
Google fordító a barátom... meg jobban megnéztem a sematikus rajzokat..

Szerintem amit én akarok az a TCI gyújtáshoz hasonlít legjobban.
(#) pjg válasza kkrisz75 hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
Ebben a megoldásban 72 fokkal a felső holtpont előtt veszi le a mérés eredményét. 36 foknyi idő van arra, hogy kiszámolja a szükséges előgyújtás mértékét.
(#) pjg válasza kkrisz75 hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
A TCI az a hagyományos akkumulátoros gyújtás, csak a megszakító helyet félvezető van. Jellemzően IGBT, esetleg FET.
(#) vikipapa hozzászólása Dec 7, 2012 /
 
Sziasztok. Lehet, hogy nem jó témába írok, előre is bocsánat. Egy MZ ETZ 250-esbe kerestem tirisztoros gyújtást, és egy ilyet Bővebben: Link találtam. Valakinek van esetleg ilyennel tapasztalata? Vagy inkább kerüljem az ilyen gyújtásokat? Amit érdekesnek találok, az az hogy nincs a tirisztoron hűtőborda. Segítséget előre is köszönöm.
(#) bladzser2 válasza vikipapa hozzászólására (») Dec 10, 2012 /
 
Ezeket szerintem, hagyd a fenébe. Mz clubb oldalán kérdezd meg a srácokat, van-e nekik jólműködő gyári. Illetve ott láttam Hall jeladós gyújtást. Építési leírás is megvan. Rádbízom ez csak egy javaslat volt. ( Nekem ilyenből eredeti volt és sosem hagyott cserben. Fontos viszont, hogy nehogy üssön a tengely!)
(#) janimester hozzászólása Dec 15, 2012 /
 
Üdv. Valaki nem tudna egy olyan zvs kapcsi leírást amivel 5-12v egyenfeszből stabil 250V AC-t tudok előállítani kb 40W teljesítménnyel? Motorgyújtáshoz kellene inverternek. A nyemi félét már próbálgattam de 20W-környékén kifullad és a szikra néha megszűnik 10 ezres fordulat fölött pedig nekem 13K-ig stabilan kéne hogy menjen.
(#) nyemi válasza janimester hozzászólására (») Dec 15, 2012 /
 
Ott valószínűleg, ember baj van, ha 20Watt kevés 13 ezres fordulathoz.
80% hatásfokot számolva is legalább 70mJ szikra energia jön ki.
Ott valami nagyon el van rontva.
De parancsolj.
Link:Kondi és MOSFET temető

(#) nyekk hozzászólása Dec 16, 2012 /
 
Üdv.
Egy hozzáértő emberke segítségére volna szükségem.Hagyományos gyújtó trafó helyett keresek valami műanyag házas kivitelt,mivel motorra lesz ,nem utolsó szempont a kinézet,hely szűke.Eddig azt hiszem Trabant,vagy Wartburg gyújtó trafók voltak fent.Nézegettem különböző autókban használtakat ,na már most találtam négy vagy öt csatlakozóval,ezek már , nem hagyományos megszakító+kondenzátoros megoldásra készültek.Esetleg valakinek van- e a birtokában kapcsolási rajz ,hogy azonosítani tudnám melyik kivezetés milyen funkciót tölt be?
(#) Peti.Janka válasza vikipapa hozzászólására (») Dec 16, 2012 /
 
Üdv! Nézd meg Ezt az oldalt!
Nekem már kb 7 éve működik jól a gépbe szintén 250-es tz-n!
Bár én kicsit átalakítottam a gyári jeladót! Illetve csináltam egy olyan panelt mint amit belinkeltél, de csak egy hall ic, meg egy led, meg 1db ellenállás, és 1 kondi volt rajta. A led a gyújtásállítás végett! a mágnest meg lebontottam a gyári jeladóról, és esztergáltattam egy közdarabot a generátor, meg a mágnes közé. Nagyon tuti cucc lett! Ha valami nem egyértelmű, vagy érdekel valami írj nyugodtan privátba, mert mostanában ritkán járok itt sajna.

Üdv Peti
(#) Wegg hozzászólása Dec 17, 2012 /
 
Szervusztok
Nemrég vettem egy Suzuki TVS Eko pedálos mopedet, Az általam ismert Babetta is tirisztoros gyújtású és van neki külön töltő és gyújtó impulzus tekercse is. Ennek a működése számomra ismert .De ennek a Suzuki Eko-nak a lendkereke alatt csak két tekercs van abból az egyik az világítás.A másik az ....? De itt a rajz hátha ha valaki ismeri kérem magyarázza el hogy oldódik meg a gyújtás ill kondi töltés .(Vagy ez csak gyújtó impulzus és egy inverter ebből alakítja ki a töltő feszt ?)
Köszönettel wegg
(#) peter1995 válasza Wegg hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Szia. A rajzból ítélve egy tekercs van ami kisfeszültséget ad. A duda váltóáramról működik. A gyújtásé a másik tekercs ami belemegy egy gyújtás elektronikába onnan a trafóra, de valahol kéne egy jeladó is legyen..
(#) Wegg válasza peter1995 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Szia köszönöm a gyors választ. Pont azt hiányolom én is .
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
(#) Wegg válasza peter1995 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Itt van pár kép igaz nem az enyémről de ilyen .Ezen látható a tekercs.
(#) antekirt válasza Wegg hozzászólására (») Dec 17, 2012 / 1
 
Ne hiányoljátok , ennél a motornál egy mágnes gyűrű a lendkerék . Egy fordulatra egy É - D változás van akkor gyújt . A simson vagy babetta nyolc mágnes .
(#) Wegg válasza peter1995 hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Ilyen az enyém is csak nem ilyen szép.Talán így vizuálisan is jobb látni ha már beszélünk róla .Az én mopedem több sebből vérzik lógnak a vezetékek is karburátor ,motor gondok .Stb
(#) Wegg válasza antekirt hozzászólására (») Dec 17, 2012 /
 
Tehát ha jól értem akkor ugyan az a tekercs tölti a kondenzátort és ugyan onnan veszi a gyújtás impulzust is valamilyen módon .

(#) zetyere válasza Wegg hozzászólására (») Dec 18, 2012 /
 
Szia!A rajz alapján én úgy vettem ki hogy a kis tekercs ami nincs leszigetelve arról megy a világítás.De ez a jeladó is szerintem.A másik a vastagabb és szigetelt a gerjesztő.A mágnes polaritás váltását figyeli a csupasz tekercsen.
(#) Wegg válasza zetyere hozzászólására (») Dec 18, 2012 /
 
Szia A világítás tekercs csak a lámpákhoz és a kapcsolóhoz megy .Nincs kapcsolatban az elektronikával.
Az a megoldása lehet szinte biztos amit "antekiirt" irt 4 hozzászólással feljebb.
Most már egy kapcsolás érdekelne ami ennek megfelelően gyújtana .
Hagyományos tirisztoros gyújtásból van sok rajzom ,ami külön impulzus jeladó trafót használ .De azok nem illenek ide .Minden esetre köszönöm a reakciódat.
(#) repulo21 hozzászólása Dec 18, 2012 /
 
Én ugyanebbe a helyzetbe kerültem hónapokkal ezelőtt - de egy két hengeres CUYUNA UL motorral. Ne keress további tekercseket - a töltő tekercs végzi a gyújtás beindítást is egy zárt CD gyújtás és gyújtótekercs segítségével. 4 db mágnes van a lendkerék alatt a pólus váltáskor egyszer tölt a másiknál meg kisüt. Azaz fordulatonként kétszer van szikra - a kipufogáskor az egyik nem érdekes. Ki kell mindent cserélni - eredeti alkatrészekre. Ha átalakítod elmegy rá az időd. Stroboszkóp lámpával ( külső akkus) be lehet mérni az előgyújtás szögét.
(#) pjg válasza repulo21 hozzászólására (») Dec 18, 2012 /
 
Ez óriási tévedés.
A töltő tekercsnek semmi köze a gyújtáshoz.
A gerjesztő tekercs a mágnes egyik pólusváltásakor tölt, a másik pólusváltáskor gyújt. Van is kapcsolásom az elektronikára, csak otthon. Estére előkeresem.
(#) repulo21 válasza pjg hozzászólására (») Dec 18, 2012 /
 
Természetesen a gerjesztő tekercsre gondoltam- nem a világítási töltő tekercsre - rossz szót használtam. A korábbi - nyári levelezésünk nyemivel - megtalálható a fórumon. Nálam még az is bonyolította a helyzetet,- hogy a gyújtótrafó két végén van a két gyertya - és nincs letestelve. Elég nehéz beállítani a dolgot. Még azt is nagyon nehéz megtalálni,- hogy a tekercs mikor ad gyújtási jelet pld. a dugattyú felső holtpontja előtt - mert nem biztos,- hogy CDI doboz is akkor jelet ( oszcilloszkóppal persze más a helyzet).
Következő: »»   126 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem