Fórum témák
» Több friss téma |
A két hűtő térfogata majdnem egyforma. A nagy gép típusa LEHEL LOK 3004, a kisebbiké ZANUSSI TT 160.
Sajnos a kis hűtő hőfokszabályzója nem jó a 3004 -be , de egy hőfokszabályzó csere
kb5-7 ezer ft , tehát nem kell új hűtőt venned , csak hívj szerelőt
Sziasztok
Egy kis segitség kellene,vásárlás elött álok,találtam egy szépséghibásat,nemtudom belevághatok-e. Samsung rl 58GQERS,bal alsó saraka bevan horpadva.Kérdésem:müködést befolyásolya,vagy tényleg esztétikai hiba.Nemtudom van-e valami alkatrész ott?
Képet nemtudok feltenni,nem fogadja el,de az ajtónak semmi baja.bal hátsó alja roncsolodott.
köszönöm a gyors választ.
Köszönöm a segitséget
Üdv
Sziasztok!
Van egy Candy CPC 295 hűtőnk, és nem hajlandó lekapcsolni magát folyamatosan hűt. Tudnátok valami tippet merre/hogyan érdemes a hibát keresni? Amit eddig próbáltam: 1. Fagyasztó már be volt jegesedve, ezért kiolvasztottuk a hűtőt. 2. Letakarítottam a hátulján a "rácsot" ahol leadja a hőt, (jó poros volt) de ez sem segített. 3. Találtam hozzá egy elég szűkszavú szervizkönyvet, hátha ez segít valakinek, nekem segíteni : Candy CPC 295 szervizkönyv
Egyszerű, mint a faék. Thermostat. Ha lejjebb csavarod, már mint melegebbre akkor sem áll le?
legkisebb (1es) fokozaton sem, ennél kisebb fokozat csak az ha kikapcsolom.
(próbáltam nagyobb fokozatra is rakni, hátha, de akkor sem kapcsol le.)
Szép estét, sziasztok!
Megtudnátok-e mondani, hogy mennyi a fogyasztása a Zanussi 2 motoros kombinált hűtőnek. Kora kb. 12 év. Köszönöm a segítséget
Tisztelt hozzáértők!
Segítségeteket kérném. A szakkifejezéseket nem tudom, de remélem érthető leszek. A problémám, egy kb. 7 éves Zanussi 250C viselkedése. Eleinte működött rendesen, bár a hűtésével nem igazán voltam elégedett. A garancia megszűnése után meghalt a hőfokszabályzó. Volt egy használt, de működő (nem tudom milyen hűtőből) szabályzó, amit beszereltem. Ezután „tökéletesen” működött, 1-es fokozaton hűtött, mint állat (2-3 fok), időnként le kellett olvasztani a hátsó hűtő lapot, de ezt leszámítva minden OK. Aztán egyszer megállt. Megnéztem, és láttam, hogy a kompresszoron lévő indító szerkezet biztonsági hőkioldó lapka széthullott (kicsit megpörkölődött). Kapni nem lehet, így beszereltem egy használtat. A hűtő megint működött, a nyarat jól végighűtötte, aztán mostanában megint problémák adódtak. A hőkioldó „pattogott” és nem akart indulni. Ha hagytam „pattogni”, egy idő után elindult, és hűtött a következő leállásig. Vagy úgy indult, hogy a pattogásnál kikapcsoltam a hőfok szabályzóval, majd 10-15 pec után visszakapcsolva rögtön elindult. (A motor kb. 70 fokos volt). Ennek a segédfázis kapcsolója egy kb. 10 Ft-os méretű korong . Arra gyanakodtam, hogy ez melegszik nagyon, és a 10-15 perc alatt lehűl annyira, hogy elindítsa a kompresszort. Ezért leszereltem az egész cuccot és bekötöttem helyette egy őskövület indító egységet, ami egy műanyag dobozban két db. bimetál-os kapcsolóból és egy elektromágneses segédfázis kapcsolóból áll. Ezután megint elsőre indult. Egy napig jól hűtött, de aztán leállást követően hangra úgy tűnt, hogy elindul, majd 5-7 mp. múlva, szétkapcsolt a bimetál és ezt ismételgette. Szerintetek ez a motor, vagy a nem megfelelő indítóegység hibája? Vagy az eredeti indítónál csak meghalt a segédfázis "korong" és azért nem indult? Két okból nem szívesen válnék meg tőle: a mérete, ehhez lett készítve a konyhabútor (hiba volt) a másik, hogy most nincs pénzem másikat venni. Bocs a sok dumáért, köszönöm a segítséget.
Szisztok!
Új vagyok ezen a fórumon, de eddig beleolvasva hasznos tippeket találtam. Szeretnék én is egy ki segítséget kérni: Van egy Candy CFM 3255 A típusú A kategóriás 5 éves egy kompresszoros alulfagyasztós kombi hűtőgépem. R134a gázzal töltve, Hűtő része önleolvasztó funkcióval ellátva,sima műanyag hátlappal, sehol egy érzékelő, vagy párologtató.(Hátsó burkolat alatt)) Már régóta figyeltem, hogy nem kapcsol ki és a hűtő hátsó panelének középső 20 centis sávjában 1 centis jeget halmozott fel,valamint a fagyasztó hűtő bordái is jegesek voltak, ezért megpróbáltam leolvasztani.(Fél évvel ezelőtt ez segített hogy kikapcsoljon) Leolvasztás után a hűtő rész lehűlése csak nagyon lassan történt meg, 3 nap alatt érte el a 7 fokot(1 nap 17 fok, 2 nap 12 fok, 3 nap 7 fok), de ez alatt a hűtő nem kapcsolt ki és ezután sem ( A hátlap ugyanazon részén újra jegesedni kezdett) a 4-5 nap tartotta a 6-7 fokos hőmérsékletet, de hiába állítottam lejjebb a termosztátot nem állt le a hűtő. A fagyasztó rész már az első pár óra után elkezdett zúzmarásodni és tökéletesen lehült -33 fokra. A kompresszor forró, a kijövő cső forró, a hátsó rács fele részén(függőlegesen) meleg, a többi hideg vagy langyos , hallani ahogy áramlik a hűtőben a hűtő gáz. Most 4 napig ki volt kapcsolva teljesen, de most visszakapcsolva továbbra is hasonlóan lassan hűl le a hűtő része (3 óra alatt 20 fokon van még, míg a fagyasztó része ismét lehült 3 óra alatt -32 fokra.) Kérdésem hogy mi lehet a problémája hogy a felső hűtő rész ilyen lassan hűl csak le és hogy nem kapcsol ki a hűtő?
Az én hűtömben is van ilyen. ha elérte a megfeleő hőfokot a levegő a hűtőben, akkor látszik rendesen az OK felirat.(Nála kb 6 foknál már látszik az Ok felirat)
Akkor ez valamiféle hőmérő lehet. Eléggé fekete, de, ha rávilágítok zseblámpával akkor jól látszik az OK. Kb. 7 fok van benne. 1-en megy.
Hello!
Alapvetően a bimetál, a túláramot figyeli. Ha tartósan fennáll, leold, és ha lehűlt visszakapcsol. A túláram a következő okok egyike miatt állhat fenn. - A kompresszorban a nyomás még nem esett le, így elindulni nem tud, túláramot vesz fel. Ez legfőképpen akkor fordul elő, ha rövid idejű feszültség kimaradás van, ki-be kapcsolgatjuk a gépet, valahol dugulás, vagy elfagyás van. A lényeg, hogy a nyomás magas, ami kb. 2..3 perc alatt tud megszűnni. - Túláram áll fenn, ha a segédfázis nem kap feszültséget, és így a motor áll. - Szintén gond, ha a segédfázis tartósan benn van. Relés áramkapcsolónál találkoztam olyan esettel, amikor a relé a motorindulás utáni áramesésére még nem oldott le. A hálózati feszültséget ekkor állították át magasabbra. Ekkor a motor jár, de a felvett áram tartósan magas. Az áramreléről néhány menetet levéve, megoldódott a gond. - Gond lehet az is, ha a motorban már valami szétesett, elkopott, és mechanikusan nem képes elindulni. Ekkor a bimetál többszöri ki-be kapcsolgatására néha még is elindul. De általában zajosabb, vagy valami idegen zaj van. - Az "újabb" készülékekben egy PTK ellenállás van, mely a segédfázissal van sorba kötve. segédfázis áramától az ellenállás értéke felszökik, így minimálisra csökkenti a segédfázis áramát. Gyakorlatilag "kiveszi" a segédfázist. Én is láttam már ilyen PTK-t szétesve darabokra, de a tokon is látszik, a tartós "hőkezelés". Gyakorlatban semmivel nem jobb mint a relés dolog, viszont gondolom sokkal olcsóbb gyártani. Gyakorlatban a motoráram mérése lenne az első, amelyből lehet tájékozódni talán a kialakult helyzetről. Megmérni a főtekercs áramát, mikor nincs benn a segédfázis, aztán segédfázissal együtt (induláskor felugrik az áram majd lecsökken), végül kikapcsolni a segédfázist, (motor tovább jár) és így megmérni az áramot. Indítani egy nyomógomb segítségével is könnyen indítható, a motor néhányszor 10 másodperc alatt még nem ég le. Ha az áramok ismertek, akkor ki lehet próbálni a relét. Én mezei egyszerűséggel a villanytűzhely platnival szoktam sorba kötni a relét és az ampermérőt, majd kapcsolgatom a platnik fokozatait. Így meg lehet állapítani, mikor húz és ejt az áramrelé. (Kevésbé gyakorlott villanyászoknak ezt nem ajánlom, mert veszélyes mutatvány!) Talán ennyi kis infóval tudok hozzájárulni a hiba felderítéshez. Ha nyomógombbal indítod, akkor láthatod az ampermérőn mi történik. Ha a hűtő már átmelegedett, akkor a nyomás már nem lehet benne. Ekkor az első szóra (1 másodpercre megnyomva a gombot) indulnia kell. Ha nem indul, akkor bizony a kompresszorral vagy a motorral van a gond. üdv! proli007
Sziasztok Szakemberek! Siemens alulfagyasztós nofrostos hűtőm van, néhány éve "cseppvíz elvezető fűtést" cseréltek - nem kevés pénzért. Most hasonló a hibajelenség, mint a csere előtt volt (folyás/jegesedés). Megoldható-e házilag a dolog, vagy legalább csak az ellenőrzés, hogy valóban cserére szorul-e, vagy esetleg elegendő valahol egy tisztítás, igazítás?
Előre is köszönöm a segítséget. Üdv. Péter
javaslok egy abszorciós hűtőt ha még találsz. az elégé csendes.
Az abszolut hangtalan , viszont energiazabáló ,és kb 20c' különbséget tud létrehozni . Tehát nyáron 35 fokban kb 10 c ' lesz benne !
Hi proli007!
Köszönöm a gyors választ. Lehetséges az, hogy üzem közben, vagy indulásnál a PTK [a „10 Ft-os korong”)] túlmelegszik és nem veszi el, vagy üzem közben átengedi a feszejt a sf-ra és ezért kapcsol ki (pattog) a hőkioldó? Ha pl. a PTK túlmelegszik, (a műanyag házon hőhatástól keletkezett barnulás látszik) akkor mi történik? "Relés áramkapcsolónál találkoztam olyan esettel, amikor a relé a motorindulás utáni áramesésére még nem oldott le. A hálózati feszültséget ekkor állították át magasabbra. Ekkor a motor jár, de a felvett áram tartósan magas." Ez nem lehetséges a PTK esetében is? Na persze nem a menetszám ), hanem melegedés, vagy elhasználódás miatt. Amúgy a motor nagyon szépen, csendben ciripelve megy, igencsak figyelni kell hogy a motor megy, vagy a hűtőközeg csörgedez vissza. Már arra is gondoltam, hogy a hűtő elég szűk helyen van (a konyhabútor kb 10cm- es hézaggal körülveszi) és ezért túlmelegszik, esetleg ez okozza a problémát. De kb. két éve ott működik. Tegnap kikapcsoltam és fűtetlen helyre került, amíg eldől a sorsa. Ma du. bekapcsoltam (pöc-röf), tökéletesen működött, rögtön hűtött. Kikapcsoltam, 2mp múlva visszakapcsoltam, probléma, erőlködés nélkül indult. Egy órára nyitott ajtóval hagytam működni, mikor visszamentem megnézni, tökéletesen, csendesen működött. (Még az őskövúlet indító van rajta) Arra gondoltam, hogy visszaszerelve az eredeti PTK-s szerelvényt (ha azt mondod, hogy a PTK valószínűleg nem károsodott a melegedéstől) szellősebb helyen megpróbálom. Ha nem nyert, jöhet a méricskélés és nyomógombos indítás. Még egyszer köszi a gyors és hasznos tanácsokat. Üdv: piszokfred
Szia!
Bocsáss meg, de szerintem az abszorciósat -hirtelen- összekeverted a peltierrel... Az általad említett hőkülönbség kötöttség a peltiernél él. Az abszorbciós fagyasztani is képes. Hatékonyságát természetesen nem vitatom, hiszen jócskán elmarad, a kompresszoros rendszerekhez képest... Üdv Tibi. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2012
Hello!
Amúgy melyik hűtő, nem "abszorpciós"? Mert szerintem mindegyik az, csak erre a típusra ráragadt.. üdv! proli007
Szia!
Idézet: „Amúgy melyik hűtő, nem "abszorpciós"?” Például, a kompresszoros, és a peltieres... Üdv Tibi.
Hello!
Én egy kicsit más hogy értelmezem a dolgot. Mint ahogy egy melegebb, (nagyobb energiaszinttel rendelkező anyag) a környezetének átadja hőenergiáját sugárzással, vagy hőátadással, ugyan így egy hidegebb anyag a környezet energiáját abszorbeálja. Vagy is elnyeli ugyan ezen úton-módon. Így számomra az abszorpció a hűtés módját jelenti, nem az ehhez szükséges energia előállításának formája.. üdv! proli007
Nem egészen!
Az abszorpciós hűtésnél, a hűtő folyadékot hőközléssel elpárologtatjuk. Energia közlés hatására válik gázzá. A kompresszoros hűtésnél a hűtőgázt komprimáljuk, majd expandáljuk. Energia közlés hatására válik folyadékká.
Amennyire én tudom az abszorpciós hűtő elnevezés abból adódik, hogy az elpárologtatóból érkező hűtőközeg (mmónia) gőzt abszorberben (legtöbbször víz) elnyeletik, majd abból kipárologtatják, amit utána kondenzátorban cseppfolyósítanak, ami a hűtőtestben elpárologva hőt von el, így lehűti azt.
A kompresszoros hűtésnél a cseppfolyósodás szintén a kondenzátorban történik, de nem energia bevitellel, hanem éppen annak leadásával a környezet felé. A hűtőközeg sűrítéssel annak energiatartalma csak a kompresszor által befektetett munkával nő (ha a veszteségektől eltekintünk).
Emlékeim szerint volt PB gázzal működő LEHEL abszorbciós hűtőszekrény, csak kiment a divatból.
Fűtve hűt
Nekünk volt. 50 literes. Ment gázzal vagy 220V-ról is.
Hello!
Eddig ez volt a legközelebb álló válasz a valósághoz.. Mert bocs, de a témát azért dobtam fel, hogy kicsit "rágjuk a csontot". Szeretek kötözködni, mert az visz előrébb. Olyan dolgoknak is utána néz az ember, ami mellett simán elment előtte.. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |