Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Lapozás: OK   6 / 17
(#) foxi63 válasza steve25 hozzászólására (») Okt 19, 2012 /
 
Szia!
Az elmélet jó, de 0.85*0.85*0.85 hatásfokkal, jobban jársz, ha egyből beépíted az 1 fázisú motort..
(#) bohrer válasza foxi63 hozzászólására (») Okt 19, 2012 /
 
Ez egy Dahlander motor úgy tudom hogy belül van csillagba kötve, így kint nem tudom deltába kötni. Ezt is csak hallottam, javítsatok ki ha rosszul tudom.

volt tavaly egy másik kisesztergám, mindenütt a csillag+kondi megoldást írták, elég gyönge volt, aztán később belebotlottam egy delta bekötés+kondi rajzba sokkal erősebb lett ugyanazzal a kondival.
Jobban hajlanék én is a delta bekötésre ha lehet ezen a motoron
(#) VIM válasza bohrer hozzászólására (») Okt 19, 2012 /
 
Szia! Jól tudod ezt a dahlander dolgot. A gépkönyvében benne van a motor bekötése és a két sebesség (700 és 1400ford/perc) kivezetései vannak kihozva. Tehát felejtős az egy fázisra való bekötés, már csak az irányváltás miatt is. A kondenzátoros variáció azért sem jó, mert induláskor harmat gyenge a motor, mindaddig amíg fel nem veszi a fordulatot de mivel ez a gép cserekerekes, ezért olyan áttételeket kell a motornak behajtania, hogy induláskor nem tudna akadálytalanul elindulni.
(#) fermoy hozzászólása Nov 20, 2012 /
 
Sziasztok!Nem teljesen világos számomra, ezért kérdezném - ha az adattáblán csak 380V szerepel akkor is át lehet kötni 230V-ra gazdaságosan?Köszönöm!
(#) Tetye hozzászólása Nov 20, 2012 /
 
Üdv!
Elég kellemetlenül érzem most magam hogy ilyet kérdezek de eddig még nem okozott gondot egy EVIG 380/220V 1,1KW -os motor bekötése. Most találkoztam egy olyannal ami "380"-ról tökéletesen megy csillagba kötve, de szerettem volna kölcsönadni és átkötni 220v-ra.
Próbáltam csillag és delta kapcsolásban is 16uf 25uf 50uf kondival is de ugyan az a jelenség.
Csak egy helyben áll és morog, picit rázza oda vissza a forgórészét megforgatni nem lehet mert nagyon erősen fogja, mint ha csak fékezné és nem tudom elindítani.
Ez mitől lehet?
(#) kadarist válasza fermoy hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Ha csak 380V szerepel az adattáblán, akkor nem köthető át. A 220/380V-os felirattal rendelkezőt lehet átkötni.
(#) kadarist válasza Tetye hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Szia!
Ha nagyon erősen fogja, akkor az kondenzátorzárlatra utaló jelenség. Kondenzátor nélkül sem lehet felpörgetni?
(#) Tetye válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Úgy még nem próbáltam, de teljesen új kondik.
(#) kadarist válasza Tetye hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Próbáld meg kondi nélkül, kézzel vagy lábbal (cipőn keresztül ) felpörgetni.
(#) fermoy válasza kadarist hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Rendben, köszi!
(#) axterix hozzászólása Feb 7, 2013 /
 
Sziasztok!
Számomra érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok! Van egy EVIG VZ 100 380/220v 3Kw/1440rpm 6.8/11A motorom.Ezt szeretném 1 fázisra bekötni,kinn van mind a 6 kivezetés.A kérdésem az lenne hogy érdemes e foglalkozni vele?Elméletileg 210uf üzemi kondi kellene Delta kötésben,körfűrészre lenne.De,ez csak a topic-ban olvasottak után kalkuláltam.Fogalmam sincs helyes e az elmélet.Szóval érdemes befektetni tízen ezret kondiba vagy sem.
(#) Tetye válasza kadarist hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Megnéztem Nem.
Semmilyen kondival, sem anélkül nem indul. Csak 3 fázisról de úgy rendesen.
(#) frank tibor válasza axterix hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Szia
Elméletileg helyes, de ekkora motornak 25, vagy 32Amper kismegszakító kell induláshoz 230V-on. Körfűrésznek ekkora fordulat kevés, a gyorsítás viszont tovább növeli az indítás tehetetlenségét.
(#) axterix válasza frank tibor hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Köszönöm válaszod,nekem sajnos 16 A óraládám van.Akkor szerinted érdemesebb áttekercseltetni 220v-ra mondjuk 2Kw?És lehet nagyobb fordulatúra ha már csinálják.Azért kérdezősködök ennyi, szeretnék tisztába lenni a dologgal!
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
(#) granpa válasza axterix hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Nézz körül; lehet, jobban jársz, ha ezt eladod, és veszel egy neked megfelelőt. Elég drága a tekercseltetés.
(#) axterix válasza granpa hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Már néztem és 30-35 ezer magassága használtan,ami valamire való.Lehet kapni olcsóbban de azoknak kicsi a mozgó tömege vékony a tengely egyszóval nincs nyomaték szerintem és azok is 20 ezer magassága nem beszélve arról hogy el kell menni az ország másik végére.Azért kérdezem mennyi lehet a tekercselés.
(#) granpa válasza axterix hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Vársz egy kicsit, megmondom (felhívom tekercselő barátom).
(#) Laslie74 válasza axterix hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Kell annak mennie. Ez alapján kösd be az "a" ábra szerint. Körfűrésznél nem kell indító kondi csak üzemi mert terhelés nélkül pörög fel. kb. a névleges terhelés felére számíthatsz mire a billenő nyomaték alá esik a fordulatszámod. Ha indulásnál túl nagy lenne az áramfelvétel akkor egy 5-10 Ohmos "10-50W" ellenállást eléiktatva az egésznek amit a felpörgés elején kapcsolsz csak be korlátozni lehet a kismegszakító terhelését. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
(#) granpa válasza axterix hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Nem hívott vissza, ledőlt már. Holnap megírom.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2013
(#) axterix válasza granpa hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Értem és köszönöm válaszaitokat.
(#) granpa válasza axterix hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Ma voltam a barátomnál; ~20eFt az áttekercselés. Azt is mondta: nagyon sok 380V, 3~ú nagy gép van a piacon nem lesz könnyű eladni.
(#) axterix válasza granpa hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Köszönöm a fáradságodat!Szerintem áttekercseltetem mert ha jobban belegondolok 20-25 e-ft úgyse veszek 2Kw 230v motort.És ha leszámolom a kondi árát mindjárt csak 10 e plusz ennyit megér számomra egy szinte új motor.
(#) Ge Lee válasza axterix hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Pedig tudsz venni 20e alatt is, még lehet hogy én is tudok adni és a kondi is rajta van, csak nem emlékszem hogy 2,2kW-os vagy 1,5. Az 2800-at forog, és már az újabb típusú alu házas.
(#) miki79 hozzászólása Máj 12, 2013 /
 
Sziasztok!Van Nekem egy varrógépem,3 fázisú meglehetne 1 fázisúra csinálni.
Nem értek hozzá,de szerintem valami kuplung szerkezetes lehet mert a motor alatt van egy kar,
ha nincs lenyomva nem lehet forgatni az ékszijtárcsát ha lenyomom akkor meg lehet.
A teljesítmény pont megsérült de szerintem 3.7 kw.
Vajon elindulna a motor egyáltalán 1 fázisról?
(#) kadarist válasza miki79 hozzászólására (») Máj 12, 2013 /
 
Szia!
Ez inkább 0,4 kW-os lesz az áramadatokból kiindulva. Át lehet kötni 230V-ra és így frekvenciaváltóról üzemeltethető lesz. A frekvenciaváltó (és azon keresztül a motor) indítását a kuplungos kapcsolóval meg lehet oldani.
(#) erbe válasza miki79 hozzászólására (») Máj 12, 2013 / 1
 
A varrógép NDK-s Textima. A motorjaik 400 és 600 W-osak voltak (0,4 kW). Deltába kötve 25 µF üzemi kondenzátor kell hozzá. A motoron lévő ékszíjtárcsát kisebbre kellene cserélni. Ha jól látom, most 90-es vagy 100-as. 70 mm-es kell a csökkent teljesítmény miatt.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
(#) daddyfealing hozzászólása Júl 11, 2013 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Kis segítséget szeretnék kérni. 3 fázisú motrot üzemeltetnék 1 fázisról aminek a bekötését megtaláltam. Eddig tiszta ügy nekem minden. Viszont azt szeretném, hogy a motor forgásirányát tudjam változtatni.
Arra gondoltam, hogy egy Ganz kk kapcsolóval ezt meg lehetne oldani valahogy?
Ha lehetséges akkor egy kapcsolási rajzot tudna nekem valaki ajánlani?
Köszönettel: Attila

ganz.jpg
    
(#) foxi63 válasza daddyfealing hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Szia!
Nem kell rajz, ha deltába kapcsolod a motort és az egyik tekercsen rajta van a kondi ugye párhuzamosan.
Namármost, ha az üresen marad kivezetésre rákötöd a fázist, ezután ha a kondi egyik végéhez teszed a nullát, akkor egyik irányba forog, a másik végére akkor meg a másik irányba teker!
üdv.:Foxi
(#) tomori74 hozzászólása Júl 11, 2013 /
 
Üdvözletem!

Segítséget szeretnék kérni! Apósommal egy hidraulikus rönkhasítót építünk, melyhez a megfelelő motor (a hidraulika szivattyút hajtaná) beszerzésével problémáink akadtak. Ami kellene: 230 V-os 2,2 kW teljesítményű, 1440 körüli fordulatszámú peremes (lehetőleg B5-ös nagyperemes) villanymotor. Nos ilyet használtan szinte képtelenség venni (legalábbis nekem több hónapnyi keresgélés és hirdetés után sem sikerült), az új motor ára pedig 60000 Ft környékéről indul. Ráadásul az új motorok alumínium házasak és apósom szerint ezeknél huzamosabb használat estén a csapágyház kiverődhet.
Aztán jött egy megváltó ötlet: van elfekvőben egy peremes, 380 V-os (nem 230/380 V-os!!!), 3 kW teljesítményű 1410-es fordulatú EVIG villanymotorunk, amit felkondiznánk (indító és üzemi kondenzátorral egyaránt) és áttekercseltetnénk 230 V-osra. Az áttekercselés összköltségét 25-30000 Ft-ra mondták. Egyesek (mármint tekercselők) szerint ez simán megoldható, míg mások szerint ez nem működőképes megoldás. Így aztán sikerült teljesen elbizonytalanodnom.
Szóval a kérdésem az lenne: a fenti 380 V-os motor áttekercselése megoldható-e egy üzembiztos, megfelelő (2-2,2 kW) teljesítményt leadó, nem melegedő stb. 230 V-os motorrá?
(#) Laslie74 válasza tomori74 hozzászólására (») Júl 12, 2013 /
 
Mivel a motor 3kW-os így 230V-os kapcsolásban 2kW-ra simán terhelhető, így nincs szükség áttekercselésre. Egyébként is ha áttekercseltetnétek 230-ra akkor egy fázisról túl nagy áramot venne fel induláskor. Nem látom értelmét.
Következő: »»   6 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem