Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Szia!
Az elmélet jó, de 0.85*0.85*0.85 hatásfokkal, jobban jársz, ha egyből beépíted az 1 fázisú motort..
Ez egy Dahlander motor úgy tudom hogy belül van csillagba kötve, így kint nem tudom deltába kötni. Ezt is csak hallottam, javítsatok ki ha rosszul tudom.
volt tavaly egy másik kisesztergám, mindenütt a csillag+kondi megoldást írták, elég gyönge volt, aztán később belebotlottam egy delta bekötés+kondi rajzba sokkal erősebb lett ugyanazzal a kondival. Jobban hajlanék én is a delta bekötésre ha lehet ezen a motoron
Szia! Jól tudod ezt a dahlander dolgot. A gépkönyvében benne van a motor bekötése és a két sebesség (700 és 1400ford/perc) kivezetései vannak kihozva. Tehát felejtős az egy fázisra való bekötés, már csak az irányváltás miatt is. A kondenzátoros variáció azért sem jó, mert induláskor harmat gyenge a motor, mindaddig amíg fel nem veszi a fordulatot de mivel ez a gép cserekerekes, ezért olyan áttételeket kell a motornak behajtania, hogy induláskor nem tudna akadálytalanul elindulni.
Sziasztok!Nem teljesen világos számomra, ezért kérdezném - ha az adattáblán csak 380V szerepel akkor is át lehet kötni 230V-ra gazdaságosan?Köszönöm!
Üdv!
Elég kellemetlenül érzem most magam hogy ilyet kérdezek de eddig még nem okozott gondot egy EVIG 380/220V 1,1KW -os motor bekötése. Most találkoztam egy olyannal ami "380"-ról tökéletesen megy csillagba kötve, de szerettem volna kölcsönadni és átkötni 220v-ra. Próbáltam csillag és delta kapcsolásban is 16uf 25uf 50uf kondival is de ugyan az a jelenség. Csak egy helyben áll és morog, picit rázza oda vissza a forgórészét megforgatni nem lehet mert nagyon erősen fogja, mint ha csak fékezné és nem tudom elindítani. Ez mitől lehet?
Ha csak 380V szerepel az adattáblán, akkor nem köthető át. A 220/380V-os felirattal rendelkezőt lehet átkötni.
Szia!
Ha nagyon erősen fogja, akkor az kondenzátorzárlatra utaló jelenség. Kondenzátor nélkül sem lehet felpörgetni?
Úgy még nem próbáltam, de teljesen új kondik.
Próbáld meg kondi nélkül, kézzel vagy lábbal (cipőn keresztül ) felpörgetni.
Sziasztok!
Számomra érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok! Van egy EVIG VZ 100 380/220v 3Kw/1440rpm 6.8/11A motorom.Ezt szeretném 1 fázisra bekötni,kinn van mind a 6 kivezetés.A kérdésem az lenne hogy érdemes e foglalkozni vele?Elméletileg 210uf üzemi kondi kellene Delta kötésben,körfűrészre lenne.De,ez csak a topic-ban olvasottak után kalkuláltam.Fogalmam sincs helyes e az elmélet.Szóval érdemes befektetni tízen ezret kondiba vagy sem.
Megnéztem Nem.
Semmilyen kondival, sem anélkül nem indul. Csak 3 fázisról de úgy rendesen.
Szia
Elméletileg helyes, de ekkora motornak 25, vagy 32Amper kismegszakító kell induláshoz 230V-on. Körfűrésznek ekkora fordulat kevés, a gyorsítás viszont tovább növeli az indítás tehetetlenségét.
Köszönöm válaszod,nekem sajnos 16 A óraládám van.Akkor szerinted érdemesebb áttekercseltetni 220v-ra mondjuk 2Kw?És lehet nagyobb fordulatúra ha már csinálják.Azért kérdezősködök ennyi, szeretnék tisztába lenni a dologgal!
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
Nézz körül; lehet, jobban jársz, ha ezt eladod, és veszel egy neked megfelelőt. Elég drága a tekercseltetés.
Már néztem és 30-35 ezer magassága használtan,ami valamire való.Lehet kapni olcsóbban de azoknak kicsi a mozgó tömege vékony a tengely egyszóval nincs nyomaték szerintem és azok is 20 ezer magassága nem beszélve arról hogy el kell menni az ország másik végére.Azért kérdezem mennyi lehet a tekercselés.
Vársz egy kicsit, megmondom (felhívom tekercselő barátom).
Kell annak mennie. Ez alapján kösd be az "a" ábra szerint. Körfűrésznél nem kell indító kondi csak üzemi mert terhelés nélkül pörög fel. kb. a névleges terhelés felére számíthatsz mire a billenő nyomaték alá esik a fordulatszámod. Ha indulásnál túl nagy lenne az áramfelvétel akkor egy 5-10 Ohmos "10-50W" ellenállást eléiktatva az egésznek amit a felpörgés elején kapcsolsz csak be korlátozni lehet a kismegszakító terhelését. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
Nem hívott vissza, ledőlt már. Holnap megírom.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2013
Ma voltam a barátomnál; ~20eFt az áttekercselés. Azt is mondta: nagyon sok 380V, 3~ú nagy gép van a piacon nem lesz könnyű eladni.
Köszönöm a fáradságodat!Szerintem áttekercseltetem mert ha jobban belegondolok 20-25 e-ft úgyse veszek 2Kw 230v motort.És ha leszámolom a kondi árát mindjárt csak 10 e plusz ennyit megér számomra egy szinte új motor.
Pedig tudsz venni 20e alatt is, még lehet hogy én is tudok adni és a kondi is rajta van, csak nem emlékszem hogy 2,2kW-os vagy 1,5. Az 2800-at forog, és már az újabb típusú alu házas.
Sziasztok!Van Nekem egy varrógépem,3 fázisú meglehetne 1 fázisúra csinálni.
Nem értek hozzá,de szerintem valami kuplung szerkezetes lehet mert a motor alatt van egy kar, ha nincs lenyomva nem lehet forgatni az ékszijtárcsát ha lenyomom akkor meg lehet. A teljesítmény pont megsérült de szerintem 3.7 kw. Vajon elindulna a motor egyáltalán 1 fázisról?
Szia!
Ez inkább 0,4 kW-os lesz az áramadatokból kiindulva. Át lehet kötni 230V-ra és így frekvenciaváltóról üzemeltethető lesz. A frekvenciaváltó (és azon keresztül a motor) indítását a kuplungos kapcsolóval meg lehet oldani.
A varrógép NDK-s Textima. A motorjaik 400 és 600 W-osak voltak (0,4 kW). Deltába kötve 25 µF üzemi kondenzátor kell hozzá. A motoron lévő ékszíjtárcsát kisebbre kellene cserélni. Ha jól látom, most 90-es vagy 100-as. 70 mm-es kell a csökkent teljesítmény miatt.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
Üdvözlet mindenkinek!
Kis segítséget szeretnék kérni. 3 fázisú motrot üzemeltetnék 1 fázisról aminek a bekötését megtaláltam. Eddig tiszta ügy nekem minden. Viszont azt szeretném, hogy a motor forgásirányát tudjam változtatni. Arra gondoltam, hogy egy Ganz kk kapcsolóval ezt meg lehetne oldani valahogy? Ha lehetséges akkor egy kapcsolási rajzot tudna nekem valaki ajánlani? Köszönettel: Attila
Szia!
Nem kell rajz, ha deltába kapcsolod a motort és az egyik tekercsen rajta van a kondi ugye párhuzamosan. Namármost, ha az üresen marad kivezetésre rákötöd a fázist, ezután ha a kondi egyik végéhez teszed a nullát, akkor egyik irányba forog, a másik végére akkor meg a másik irányba teker! üdv.:Foxi
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni! Apósommal egy hidraulikus rönkhasítót építünk, melyhez a megfelelő motor (a hidraulika szivattyút hajtaná) beszerzésével problémáink akadtak. Ami kellene: 230 V-os 2,2 kW teljesítményű, 1440 körüli fordulatszámú peremes (lehetőleg B5-ös nagyperemes) villanymotor. Nos ilyet használtan szinte képtelenség venni (legalábbis nekem több hónapnyi keresgélés és hirdetés után sem sikerült), az új motor ára pedig 60000 Ft környékéről indul. Ráadásul az új motorok alumínium házasak és apósom szerint ezeknél huzamosabb használat estén a csapágyház kiverődhet. Aztán jött egy megváltó ötlet: van elfekvőben egy peremes, 380 V-os (nem 230/380 V-os!!!), 3 kW teljesítményű 1410-es fordulatú EVIG villanymotorunk, amit felkondiznánk (indító és üzemi kondenzátorral egyaránt) és áttekercseltetnénk 230 V-osra. Az áttekercselés összköltségét 25-30000 Ft-ra mondták. Egyesek (mármint tekercselők) szerint ez simán megoldható, míg mások szerint ez nem működőképes megoldás. Így aztán sikerült teljesen elbizonytalanodnom. Szóval a kérdésem az lenne: a fenti 380 V-os motor áttekercselése megoldható-e egy üzembiztos, megfelelő (2-2,2 kW) teljesítményt leadó, nem melegedő stb. 230 V-os motorrá? |
Bejelentkezés
Hirdetés |