Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Második akku leválasztása
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Mérd meg aktivált riasztónál a rendszer áramfelvételét. Abból kiderül mi a baj. Egy jó akkunak egy-két hónapig is bírnia kéne.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2012
Áramfelvétel 0.01 mA , ha jól mértem.Viszont Vasárnap mentem az autóval és már 11.97 V - van benne.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2012
Biztos lehetsz benne,hogy az akksi gyenge,ha 2-3 nap után már nem indít. (Persze merítheti is valami, de ha a riasztó bekötése mínusz 2 napot jelent, akkor ez kizárható)
Az én 32 éves 207D-m 1 hónap állás után is indul - összehasonlításképp...
Csatlakozom Sebi kollégához. Ez akku hiba lesz. Bár azt nem tudjuk milyen feszültség van járó motor esetén, lehet töltés hiba is. Az áramfelvételt biztosan rosszul mérted, mert az inkább 0,01A lehet. vagyis 10mA, de az normális. Tehát mérd meg a töltést és ha az rendben akkor vegyél egy új akkut.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2012
Azért nekem hat hét évig is elvan egy akku. Igaz a gondozás mentesben is figyelem az elektrolit szintet és naponta használom az autót valamint figyelek a töltésre is.
Járó motor esetén 14-14.4 V - t. Tehát tölti rendesen az akut.
Ennyire nem vagyok otthon az elektronikában , hogy az általad linkelt töltőt megcsináljam.
Akkor sajnos nincs kegyelem mehet az újrahasznosítóba.
Mikor vettem az autót , akkor azt mondták , hogy az aksi új (Persze mondani mindent lehet).
Na mind1 akkor veszek majd egy új aksit.Nagyobb teljesítményű aksit tehetek bele ?
Ha befér természetesen. Mérd meg mekkora fér be és a szerint dönts.
Azért nem árt előtte megméretni. Minden jel arra utal, hogy gyenge, elöregedett akkud van, de tuti biztosat innen a monitor mögül nehéz mondani.
Azt még meg tudod nézni, hogy az autó leállítása után kb. 1 óra pihenés után (kikapcsolt riasztónál) mekkora a feszültség. 12,6-12,7V körül kell legyen. Ha kevesebb, akkor nincs rendesen feltöltve, vagy nagyon gyenge. Ha rákapcsolod mondjuk a belső világítást, akkor nem szabad esnie a feszültségnek, ha igen, az akku igen gyenge... A töltést érdemes megnézni terhelve is. Járó motornál kapcsold fel a tompítottat, országútit, és a fűtőventilátort maximumra. 13,8V-nak legalább lennie kell. Üdv Inhouse
Szerintem kár vele szórakozni, jobb amúgy sem lesz. Használt akku, ki tudja milyen. Lehet, hogy csak féléves, de már egyszer mélykisütötték. (mondjuk bekapcsolva felejtették a világítást egy egész napra) Ráadásul szólt is hogy baj van. Az autót meg ráér akkor birizgálni, ha biztos új akku van benne.
Mondjuk itt huzamosabb időn keresztül van folyamatosan részlegesen töltve, de egy lemerítéstől még nem okvetlenül döglik meg. Nekem van akkum, ami úgy három éves korában egyszer egy bekapcsolva maradt csomagtérvilágítás miatt olyan szinten lemerült, hogy a műszerfali jelzőlámpák se villantak meg. Bikázókábellel indítás másik akkuról, aztán a generátor elintézte a többit, az akku most hét éves, egyelőre még dolgozik. Én se vennék csak úgy vaktában akkut, ha nem biztos, hogy az a hiba. Vagy lehet, hogy ezen már nem lehet segíteni, és ígyis-úgyis akkucsere lesz, de pl. a következőt nem kellene leamortizálni egy-két év alatt hibás töltéssel/folyamatos lemerítéssel.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2012
Rendben , Pénteken megcsinálom amit leírtál és jövök vissza , hogy mi az eredmény.Addig is köszönöm az infókat.
Pont ez az, amit mondasz. Egyszer elviszed az akksit mélykisütésbe, elindítod pl. bikázással, és úgy tűnik minden rendben van. Aztán jön a hideg, és kiderül mégse. Én is jártam már igy, skodával, töltöttem, mostam, újrasavaztam, mértem, és mégis kellett új aksit venni. Csak az volt a szerencse, hogy a skodát be is lehetett tolni. A dácsiába görögországban kellett akksit venni, mert bekapcsolva maradt éjszakára a hűtőláda. Ott is a javítóműhelyben hókuszpókozni akartak. Sokéves tapasztalat, hidd el. Az elmúlt 30 évben folyamatosan volt alattam céges kocsi, meg saját is.
Idézet: „kb. 1 óra pihenés után (kikapcsolt riasztónál)” 12.26 V van benne.
Riaszto nelkul 4-5 nap? Akkor az akksi egyertelmuen kuka.
Én már rutinos vagyok ebben Ahány autóm volt mindig tönkrement az akku. Nepper frankón át asz. Es 1 ev utan jott a meglepi, hogy nem indul az auto. Az elsonel meg agodtunk. A masodiknal mar keszultunk kabellel. A harmadiknal inkabb egybol uj akksit vettem amikor nem indult. Tipikus jelek: - Lassabban indul az auto. Nem olyan porgosen ugrik be. (elojel) - Kombi nem mutat eletjelet, full lemerult. - Kombi elindul, talan radio is van, de inditozasor nem forgatja eleget. Akar le is all. - Toltes 45 percen keresztul vagy segit vagy sem (toltokabel) - Bikazas masik autorol (bikakabel VASTAG rezzel, nem az at aszos obis inditokabel ami toltokabelt megszegyenito rezet tartalmaz), vagy segit vagy nem. Tuti megoldas: Uj akksi vetele. Ahany autom volt annyi uj akut vettem. Az ople sosem kopelba 2 hete vettem akkut, mert nem indult.
Azt nagyon fárasztó olvasni amit írsz. Még ha nagyjából igaz is,
Szinte nap mint nap futok bele abba, hogy megveszik az akkut, miközben az jó, csak a nem megfelelő üzemeltetés miatt lemerült. Az újjal is csak addig nincs gondjuk amíg szintén arra a merültségi állapotra kerül.
Üdv Inhouse
Na igen, pontosan ugyanezt látom én is. Ha ideadnák azokat az akkukat, amik "tönkrementek", sosem kellene akkut vennem. Érdekes módon, ami akkukra én felügyelek, azok nem halnak meg így egyik napról a másikra, meg nem egy-két év alatt...
Mi bevesszük őket némi ellenszolgáltatásért, tőlünk meg a gyártó. Amik menthetőnek látszanak kapják a regenerálást. Vannak köztük meglepetések, közel 100%-ra felhozhatóak, de a 80% körüli a gyakrabb. Ezekből lesznek a csereakkuk (amiket a bevizsgálás/garanciális ügyintézés idejére kapnak az ügyfelek, hogy mehessenek az autóval). Mostanában viszont már nagyon gatya akkukat küldenek be, lehet, hogy már hónapok óta állandóan töltik őket, hogy esetleg havonta egyszer elmehessenek az autóval, vagy nem is értem...
Mi általában mindenkit arra biztatunk, hogy jöjjön el, ha baja van, megmérjük az autót és az akkut. Ha találunk hibát, javasoljuk, hogy menjen szerelőhöz. Ha az akku (is) rossz, akkor javasoljuk a cserét, amit meg is csinálunk neki, ha kéri. Ha komolyabb az autó, vagy kódos a rádió, akkor áthidalással. Tehát, ha jó az akkuja, nem éri kár, mert nem sózunk rá újat. Üdv Inhouse
Sziasztok!
Olyan kapcsolási rajzra lenne szükségem, ami autóba, ha kiveszem az akkumulátort kb. 10 percig állítson elő feszültséget, hogy pl. a rádió ne felejtse el a csatornákat. Olyan lenne a legjobb, hogy mindvégig rá van kötve az akkumulátor áramkörére és nem nyírja ki és kb. 10 percig bírja például egy 9 V-os elemről (ha ez elég a rádiónak) Jószerint csak rádiónak kéne, szóval egyáltalán nem kell nagy teljesítmény. Remélem tud valaki segíteni Előre is köszönöm
Szerzel egy másik 9-10 V-s akkut (a 9 V-s elem nem biztos hogy elég erre:jump, rákötöd párhuzamosan a akku csatlakozoira, ha ez megtörtént és az autokulcs ki van huzva, akkor kiveheted a nagy akkut, és visszateheted a másikat. A rádio nem fog elvszeteni semmit.
Sziasztok!
Szerintem a 12V-os gépkocsiakku keményen rátöltene a 10V-osra, ami nem biztos, hogy jó neki. (Feltéve, hogy tényleg 10V-os lesz.) Szóval én a kisebb feszültségűt egy diódán keresztül kötném be, de nagyjából csak ennyi észrevételem van.
Azt a néhány pillanatot ki kell birnia, de persze vehet 12V-s akkut is, de igazad van, berakhat diodát is.
köszönöm a segítséget, pont az lenne a lényeg, hogy még mielőtt kiveszem az aksit előtte párhuzamos rácsatlakoztatnám a sarukra a "potaksit", de úgy hogy a nagy aksi ne nyírja ki :S
Szóval azt mondjátok, hogy egy diódát bekötök a potaksi elé, akkor az úgy jó lesz?
Lehet, hogy én vagyok a h*lye, de ennek mi értelme? Azt mondod 10 percre veszed ki az aksit. Mi célból? Ha olyan szerelési munkát csinálsz, amihez le kell kötni az aksit, akkor nem jó ötlet helyettesíteni másikkal, mert akkor minek kötötted le? Ha aksicsere miatt, akkor meg már eleve a kezedbe van egy másik aksi, minek oda egy harmadik? Ha pedig 10 perc alatt újratöltöd az aksidat, akkor nem szóltam semmit
Egyébként én nem az aksi, hanem a rádió oldaláról nézném a dolgot. Lehet, hogy elég neki egy combosabb kondi arra a pár percre (persze kikapcsolt állapotnál), hogy ne veszítse el a memóriáját. Persze egy dióda akkor is kell, hogy a kondi ne tudjon az autó egyéb elektronikai cuccai felé kisülni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |