Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a válaszokat.
Kicseréltem C1,C6,C7 kondenzátorokat. Sajnos nincs változás pedig a C1 22µF/400V kiforrasztás után megmérve 9.94µF ESR 3.7R mutatott. Arra gondoltam biztos ez a hibás. Sajnos most is ugyan az a helyzet.
Optocsatolót és a TL431 is érdemes cserélni.
Pont a C5-öt nem cserélted, pedig leginkább azt kellett volna. Nézd meg D6-ot is, lehet hogy visszáramos.
Végképp nem értem már mi lehet a baj. Minden lehetséges variáció szerint átkötözgettem a vezérlést a gate trafónak. Egyszerűen nem akar úgy működni ahogy az ábrán leírtad. Csak szekunder tekercsek közt van megfelelő vezérlő jel nem pedig a Gate pontoknál.
Persze hogy nem akar, mert közben mindent kiszedtél belőle. Ha mind a 8 tekercsvég lóg a levegőbe akkor nem fogsz tudni köztük feszültséget mérni, mert ahhoz valamelyik végüknek összekötve kell lenni. Csak annyit mondtam hogy a gate ellenállásokat billentsd ki, és ne az egész trafót. Kösd a helyére a főtrafó primerjét (vagy egy darab drótot), illetve ha nem a nyák hanem kábel köti össze a 2-es és 4-es számú FET source-át, akkor oda is tegyél egyet, és utána mérj.
Ha két szekunder tekercset sorba kötsz, akkor a másik (szabad) végükön 2x akkora feszültség lesz. Ha meg párhuzamosan, akkor a szabadon maradt végek között nem fogsz mérni semmit.
Üdvözlet!
Egy UC3843B-vel szerelt flyback rendszerű akkutöltőt javítgatok, azonban elakadtam. A nagyobb hibákat (zárlatos fet, diódák, szétégett source ellenállás) kijavítottam, azonban egyszerűen még mindig nem akar elindulni a rendszer. Ami feltűnő, hogy a referencia kimenet 0,6V körül mozog az 5 helyett, és 7,8V körüli vcc-t mértem. IC-t is cseréltem már, a helyzet változatlan. A COMP bemenetén 0,2-0,3V van. Van valami ötletetek?
Az ic tápfesz környékét kellene átnézni, mert az a 7,8V nem elég hogy az ic maga elinduljon.
Az ellenállás 68K stimmel a színkód alapján is, a kondi esr egész jó, esetleg a segédtáp schottky diódája szivárog többet mint kellene és ez húzhatja le?
Az a nagy baj, hogy "ezek" tényleg csak "úgy elméletileg" ...
Én vettem az Auchanban egyszer egy (és egyáltalán nem a cikizés okán, ám gondolom hogy kínai) tápegységet az autós hűtőládámhoz, és a más, 12 volttal működő egyéb autós cuccaimhoz. Az van ráírva az adattáblájára, hogy 12 V / 5 A-t képes leadni. Egy nagy lószrt adja le, már kb. 4 ampernál elkezd szépen lebegni, aztán szépen levág nullába a kimenet. Az autós gumimatrac-pumpámat már csak éppen megnyekkenti, de a motorját forgatni nem képes, pedig az 4,4-4,5 amperes csupán. Vagyis: amit általában ráírnak az ilyen gagyi dolgokra, azt sosem kell készpénznek venni. Bár jól mutat rajta a felirat, de sajna nem igaz! Lehet hogy tízből egy tudja, de ezek mind tömegcikkek - ömlesztve jön - ugyanolyan adatok és paraméterek alatt.
Ilyen esetben jobban érdemes tanulmányozni a kapcsolást, az alkatrészeket. Az egyenirányító diódák BlackStar tápja esetén 3 A-esek, a trafó méretileg kb rendben, esetleg a vezeték-keresztmetszet lehet határra méretezve.. Primer puffer kicsit kevés, oda érdemes lenne kb. 47...68u minimum. A kapcsolás meg a jól bevált önrezgő flyback. Szerintem itt mindenképp valamelyik alkatrésszel lehet gond, mert elvben ez a táp képes lenne arra, ami le van írva. FET-et lehet érdemes lenne minimum egy 600V-os tipusra ( pl. 2N60 - ócska PC tápokban szokott ilyen lenni ) cserélni. Én hasonló méretű, bontott trafóval, szekunder diódával, meg egy TOP223-mal kihoztam annó 12V/2,2A-t.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Kicseréltem C5, D6, TL431 alkatrészeket. A helyzet egy kicsit jobb kb.600-800mA terhelés fölött esik össze a feszültség a kimeneten. Sajnos a Primer puffer nem tudom nagyobbra cserélni mert nem fér el házban. Ezek a kínai cuccok Örülnék ha 1-1.2A elbírna stabilan. Az optót érdemes cserélni? Esetleg a FET-et?
A 22µF primer pufferkondinak bőven elégnek kéne lennie 12V*1A = 12 Watt teljesítményhez. Gondolom megmérted, mielőtt beraktad az újat.
Amúgy szinte bármelyik kondi vagy félvezető okozhat problémát a kapcsolásban. Oszcilloszkóppal lehetne okosabbnak lenni. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Megmértem mindegyik kondit mielőtt beraktam őket. A kondik most biztos hogy jók. Az Oszcilloszkóp nem gond. A gond, hogy nem értek a kapcsolóüzemű tápokhoz.
Sziasztok,
Kérdésem lenne kapcsoló üzemű transzformátor bekötésével kapcsolatban.Mindegyik TNY274 ic-hez készült. Összehasonlítottam 2 kapcsolást,melyeket csatoltam(A és B).A tekercseken pöttyel jelölik a kezdőpontokat.A szekunder oldalon mindkét esetben a jelöltből lesz a pozitív kivezetés.A primer oldalon az egyik esetben a 320V egyenfeszültségre,a másik esetben a drain-re csatlakozik.A primer oldalon nem számít a bekötési irány?Vagy hogy is van ez?
Mivel a táp záróüzemű (flyback), a B a helyes, az A pedig a helytelen bekötési mód. De ha megnézed az adott IC adatlapját, látni fogod.
Nemrég vettem csak észre, hogy ezekhez a TinySwitch-ekhez vannak komplett kész trafók is különböző feszültségekre a lomex-ben, 500Ft/db körüli áron.
A lomexben ez csak a kiskerben van, vagy a nagyker árlistán is megtalálható?
Úgy keresd, hogy "minden szót", és "flyback tny" legyen a keresőkifejezés. Hahn gyártmányú, V501xx, V502xx szériák vannak nekik. Amúgy a RET is forgalmazza ezeket (nem pont ugyanazok a modellek vannak a két cégnél), náluk a "v501" "v502" kifejezésekkel érdemes keresni.
A SOS meg árulja a Myrra 74xxx sorozatát, pl. a 74080 24 Watt 2x12V náluk kb. 370 nettó...
Hát így csináltam, ahogy leírtad egy szál dróttal imitáltam a főtrafó primerjét és a másik kettőt is. Még se megy, valamit nagyon elnéztem.
Olyan remek nyilvántartásuk van, hogy ember legyen aki megtalál benne valamit. Kerestem náluk régebben egy adott csatlakozót, persze a csatlakozók között és máshol sem találtam. Aztán egyszer amikor teljesen mást kerestem akkor meg megtaláltam valahol eldugva. A trafók mellett ott van az adatlapja.
Ha ennyi információ sem volt elég, akkor már nem tudok mint mondani.
Köszi a választ.A gondom annyi,hogy ezek mind élő működő kapcsolásokból vágtam ki a képeket.Lehet ,hogy a kapcsrajz rossz és a valóságban máshogy van kivitelezve.Ennek megpróbálok utána járni.
(Mindhárom nagy alkarészüzletben lehet kapni ezeket a TNY-hoz készült trafókat.Én kapcsolóüzemű áramgenerátorhoz használom azokat.)
A múltkori ábrázolásod szerint az 1-2-es FET valamint a 3-4 es kétszer akkora és 2-3/1-4 között 0-0 helyett nekem most csak fordítva sikerült össze hoznom. Az baj-e?
Tehát 1-4/2-3=2x amplitudó, 1-2/3-4=0-0 van.
Ge Lee
Na mindegy, most végülis sikerült a leírtak szerint bekötözgélni a gate trafót és úgy tűnik startra kész. Ráadtam a fő körre először csak ~30V-ot, kimeneten csak +/-8Vdc jelent meg, viszont jelentősen langyosodnak a primer oldali FET-ek hűtőbordástúl. (Az egész alig pár másodperces próba volt kb kéz langyossá vált). Szkóppal mely pontokat mérjek, mit kell lássak hogy megtudjam van-e még gubanc valahol? Köszi.
Csinálhatnál egy olyan képet hogy pontosan mekkora feszt kap a trafó, mekkora a menetszámok áttétele, illetve hogy néz ki a szekunder jelalak. Az alapján amit írsz akár még jó is lehet, de a feteknek nem nagyon kellene melegedni, ha nincs a trafón terhelés.
[OFF]Kitartásod tiszteletreméltó Én is nekifogtam pár olyan dolognak, főleg tizenévesen, amibe belehajlott a bicskám, de én akkoriban jóval hamarabb feladtam..
A trafó elég érdekes ingadozó feszültséget produkál, ha ~30V kap. Ha ráadom kb 5V-tól kezdődik és lassan felkúszik kb 8V-ra, de ha érintgetem 20V-ra felugrik (ez a primer reakció). Ugyan úgy csináltam ahogy letervezted. P=27 és S=2x8. De itt vannak a képek.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
A ~ azt jelenti hogy kb, vagy azt hogy váltófeszt kötöttél a hídra? A gate jelalakok jók, feltéve ha az a két FET kapcsol éppen egyszerre amelyiknek kell, ez még most sem derült ki. A trafón lévő jel elég gáz, ott szép szimmetrikus négyszögjelnek kéne lenni. Nem tudom mihez készül ez a táp, de azt remélem tudod, hogy a kimeneten +/-92V lesz majd?
Igen azt jelenti vátót adok a graetz-re, és az kapcsol be és ki felváltva amelyiket írtad, hogy kapcsolnia kell. Hát ha gáz a trafón lévő jel akkor nem tudom mi tévő legyek. Talán az is össze van gubacolódva a tekercse? Erősítőhöz készül a táp amúgy is egy picit keményebb feszültség sem ártana vagy +30-30V-tal, de ennyi drótom volt.
Azt megpróbálom, hogy kiforrasztom a főtrafó egyik primer lábát a meghajtásról, és úgy megnézem jön-e megfelelő négyszögjel a FET-ekről. Ez miatt akkor szép sorba, mindenen kizárásos alapon végig szaglászok.
Én nem értek egye Ge Lee-vel, szerintem a gate jel elég rusnya,nem látom a holtidőhöz tartozó 0 körüli vízszintest (valami van, de eltolva, ami utalhat a trafó alacsony mágnesező indutkvitására), látok jó nagy túllövéseket (ami arra utal, hogy a gate trafó szórt induktivitása nagy).
A főtrafó jeleiből én nem tudom semmit sem kivenni. Ha viszeded a főtrafót, akkor meg tudod nézni az egyes félhidakat, ott szép négyszögjelet kellene valóban látnód (ha jó meghajtást kapnak). |
Bejelentkezés
Hirdetés |