Fórum témák
» Több friss téma |
Hát, csak electret mikrofonom van home made előerősítővel, azért megpróbálok összehozni valamit, de nem lesz egy stúdió minőség azt előre megmondom...
A shredmasternél ezt már végigjártuk, nagy valószínűséggel a gitárral van a "baj"...
Jól néz ki, ügyes vagy! A hangra majd én is kíváncsi leszek. Esetleg próbálkozhatsz valami VST szoftverrel is vonalból, abba elég jó láda+mikrofon szimulációkat lehet betenni. Persze az erősítő akkor kimarad, de ez is egy lehetőség... Zs.
Szia!
Most jutott csak időm egy válaszra No, az 1., az egy elegáns kis fender féle dizájn, két erősítő fokozat között egy hangszínnel, teljesen jónak tűnik. A 2., az egy marshall féle kapcsolás, azt azért nem ajánlanám előerősítő gyanánt, mert a plexi az egy elég rendszerben kezelendő készülék. Ott nincs master vol, az erősítőn ha megmozdítod a gaint/volume-t már elég hangos, majd azonnal átmegy torzításba, ami az előerősítő és a végfokozat torzításának kombinációja. Tisztára ebben a formában szerintem nem a legjobb...A 3., a jcm800 2204 vagy 2203, ( előfokozatilag mindegy, mert ugyanaz ) annak a tisztája nem éppen rossz, ami gyakorlatilag a LOW feliratú jacktől jön, tehát egyből rá a gain potira. És ugye itt van master, ebből azért jobb tiszta kijöhet mint a sima plexi előfokozatból, a gain sem akkora nagy...Ezeket kell mérlegelni, hogy melyik is legyen szerintem! Zs. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
Köszönöm, nincs elkésve a válasz!
A JCM800 high bemenetének csatlakozása nem egyértelmű számomra. A low világos, bedugott csatlakozóval a bemenő jel leválasztódik arról a 22n kondiról. A high-nál viszont a föld van kapcsolva ugyanoda, és nekem nem világos a rajzról, hogy bedugott vagy kihúzott kábellel zárul az áramkör. Oda milyen aljzat szükséges?
Gyakorlatilag annyi történik, ha a LOW -ban van a jack, akkor az első fokozat bemenete és a kimenete is a 22nF kondin keresztül le van téve földre. Ezt akár egy több áramkörös kapcsolóval vagy relével is meg lehet oldani és akkor csak egy bemeneti jack kell ,amit ide/oda lehet kapcsolni! Ha meg a HIGH-ban van, akkor meg egyszerűen az első fokozat is be van iktatva a körbe. Zs.
Köszönöm, akkor inkább kapcsolósra csinálom majd.
Arra ügyelj, ha kapcsolsz csatoló kondit, annak ne lebegjen egyik lába sem. Mindig kapjon korrekt DC szintet. Ha a kapcsolásban nincs semmi ellenállás ott, akkor lehetőleg jó nagy értékű ellenállás kell a föld felé, pl 4,7M vagy ilyesmi, azért hogy ne söntölje be az utána levő osztót, potit stb...Ez esetedben az első fokozat utáni 22nF azon lába, ami nem az anódon van. Azt letenném 2,2-4,7M-val a földre, és a kapcsoló innen jönne... Ez segít abban, hogy ne csattanjon átváltáskor! Zs.
Szia!
Csak azért most írok, mert már elég régen kiestem a hangszereletronika gyártásból, bár régebben elég sokat csináltam. Végignézve a hozzászólásokat, meg a régi tapasztalataimat, tényleg lehet a hiba oka a gitár is. Nálam azért (mikor még foglalkoztam ezekkel), sokszor segített ugyanazon OPA más-más gyártótól beszerzett ugyanazon típusának próbálgatása zaj szerint. De egyébként, ha megméred a gitár alap, kimenő ellenállását, és ugyanolyannal lezárod a bemenetet, közelítőleg meglátod honnan a zaj.
Szia, megméregettem: húrláb: 13K közép: 4,7K nyak: 7,17K ugye két humbucker figyel benne. Ha a tone potit teljesen letekerem akkor nincs zaj, ha a vol-t tekergetem, egyes torzítóbeállításoknál még rosszabbodik is a helyzet. Nekiesek a tesztelésnek.
Leteszteltem: mindegyik állásban brummféleség jelentkezik, bár szerintem betudható az ellenállások maradék lábának, talán. De olyan zajt nem hallani mint a gitárral, ott lesz a gebasz:S
Már nekem az is gyanus, hogy a Tone poti tünteti el a zajt s nem a Volume. (annak kellene ugyanis).
Szoval én simán átdrotoznám a gitárt...... (ez ugyanis alfa és omegája minden ilyen cuccnak...) S még valamit, ilyenkor jobb, ha elemröl hajtod meg az áramkört (ne hálozatról). A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2012
Hát az lesz a vége a dolognak, majd próbálok beszerezni megfelelő árnyékolt kábelt. azért még próbálok csinálni hangmintát.(hát persze, hogy pont most nincs itthon az usb-s gitáros hangkártya féleség)
Üdv! Ezt a két kapcsolást néztem, kb két gitár pedál méretben szeretném megépíteni valamelyiket, szteroban, melyiket éri meg? Live Acthoz kellene a keverő után, hordozható kivitelű ketyerének.
Csináltam pár felvételt( Guitar Rig 5, vonalbemenet). Nem lett valami jó minőségű, de a semminél jobb. Be kéne szereznem egy mikrofont. itt tudjátok letölteni. Mivel több fájl ezért tömörítettem, ide meg nem lehet ekkora fájlt feltölteni. Az alapzajt azért ki lehet venni, amivel a problémám van.
Egy kicsit ugy tünik, hogy nincs összehangolodva a jelszint (mintha az elektronikának tul nagy lenne az érzékenyége).
Probáld levenni az elsö fokozat érzékenységét, lehet, hogy már ez a fokozat torzit mielött a valodi elkezdené. Mindenképpen nézd meg a gitárt, mert annak a Volume potija lenne hivatott a szintezésre, tehát annak valamelyik állásában kellene megtalálnod a helyes munkapontot. A kapcsolás elsö differenciál fokozata (booster) szerintem nem ott dolgozik, ahol kellene. (Ez nagyban gitárfüggö). Ha van oszcid, akkor itt a kimeneten még sima jelnek kellene lennie.
Nem hinném, hogy a "boosterrel" van a baj. Elég jól vissza van az csatolva, ha a boost le van húzva, akkor olyan 10 körüli az erősítés. Ez egy ilyen nagy erősítésű torzító, recsegős, ropogós hanggal. Ez erre való. Én még mindig a gitárt tartom ludasnak vagy valamilyen globális jellegű problémát, valami szisztematikus hiba lesz itt, ami itt is megvan és a shredmasternél is megvolt. Ahogy írod is, ha a cucc nagy erősítésével lenne baj, akkor alacsonyabb gitár vollal, vagy egész egyszerűen alacsonyabb génen ennek meg kéne szűnnie vagy mérséklődnie...A booster meg kizárt, hogy sima lesz. Gondolj bele, 6,2-0,6V a tápfesze a boosternek. Annak a fele van kb az első fokozat kimenetén, mondjuk azt ,hogy ki is tudja rajzolni a 2,8/2,8V -ot a fokozat (de nem tudja) , akkor ezt elosztva 10-el, kapunk bemeneti érzékenységre 280mVcs-t. Egy erősebb pengetés ezt az attackban simán túllövi egy erősebb pickupnál, de ne lőjje túl, tekerjük fel a boostot, lesz kb 40-50x es erősítés (a nyílthurkú nem olyan nagy) ekkor már csak 50mV környékén járunk. És feltételeztem, hogy van 2,8Vcs kimeneti dinamika, ami elég megmosolyogtató, mert nincs. Nem is lenne értelme tiszta boostert csinálni itt, mert az utána levő fokozat erősítése is olyan nagy, hogy jóval előbb fog az "ellenpárhuzamos dióda" vágni, mint hogy bármelyik beklippeljen. Ez ilyen szerintem...Zs.
Nyilvánvaló, hogy a gitár a ludas ill annak a VOL potija, de ezekre a kérdésekre még nem kaptunk választ. Ha nem csal az öregedö fülem, akkor én dupla torzitást hallok a zenéböl, és ez nem szokott jo lenni. Egy szoval a gitár jelnek simán (torzitás nélkül) kellene elérni a vágási szintet, majd onnan lecsengenie megint a sima hangra - ezt nem hallom.
Az ilyen kütyüknél szinte mindig kérdés volt maga a gitár, annak az áramkörei, impedanciája meg a jelszintje. Egy másik gitárral lehet hogy sokkal szebben szolna. A baj az, hogy manpaság már boldog boldogtalan gitárt csinál, és ahány annyiféle és annyi szinten müködik. (itt meg ez eléggé fontos). Szoval ezeket a kérdéseket kellene megválaszolni, addig mi a távolból csak találgatni tudunk.
Sajnos nincs szkópom(arra vadászok mostanában), így pontosan nem tudom megnézni a dolgokat. A gain boost potival tudom mérsékelni a zajt. Még a pickup kapcsolót is lehet hallani(mármint ha átkapcsolom) ha a gain fent van. A felvétellel sokat szórakoztam, mire sikerült beállítani a programot, főleg hogy minden második elindításra képes jól működni. A gitárom átkábelezése lehet hogy segítene a dolgokon. Azért bosszantó, hogy nem is a legolcsóbb farostlemez tüzifáról van szó.
Lehet, hogy tul sokat nem is kell piszkálni a gitárt, csak a VOL potit másképp bekötni. Probáld ki.
Az ilyen booster mindig zajt csinált, igy azzal ne is foglalkozz, hogy hallani a gitár kapcsoloját. Ezt meg is kell tanulni használni. Már a höskorban is le szoktuk fogni a hurokat, ha éppen nem játszottunk, és voltak "fix" beállitások a gitáron, ahol ugy szolt, ahogy kellett (máshol meg sehogyan vagy rosszul). Sok esetben csak az egyik pickupon a másikon már rosszul szolt.
Sziasztok! Új fiú vagyok a fórumon, és elég kezdő az elektronikában. Gitárosként régóta töröm a fejem azon, hogy megpróbálkozom effekt pedálok építésével. Ki is néztem magamnak elsőre egy egyszerűbbnek tűnő booster pedált (9V táppal), van hozzá kapcsolási rajz, alkatrészlista, még egy nyák terv is (persze először csak próbapanelen építeném meg). A gondom az, hogy az alkatrészlistában az ellenállásoknak és a kondiknak csak az alap paramétereik szerepelnek. Elbizonytalanodtam, hogy pl. ellenállásnál hány wattosat, kondenzátornál mekkora feszültség értékűt vegyek. Tudnátok nekem segíteni abban, hogy ezek hogyan határozhatók meg? Előre is köszönöm a segítséget! Franszi
Szia!
Nem láttam a rajzot, de ellenállásoknál a 0,125W biztos elég. Sima kondinál a lekiessebb feszültségű biztos jó (de azért itt figyelj a típusra), elkóknál, meg max 16V jó lesz. Üdv: Zsolt
Szia!
Mutasd meg a rajzodat! De az elektrolitkondenzátorok feszültségtűrésének kiválasztásánál alap támpont az alkalmazott tápfeszültség nagysága. Egy effektpedálnál pedig egészen kisteljesítményű ellenállások is elegendőek lesznek.
Köszönöm a válaszokat, mellékeltem a rajzot (Brian May TrebleBooster).
Nagyon szép rajz és csináld meg a Brian May alkatrészlista alapján. Az ellenállások legyenek 1/4 wattosak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |