Fórum témák
» Több friss téma |
A fordulat száma kétféle lehet, ha rövidrezárt forgórészes asszinkron motorról van szó. Kétpólusúnál 2800 -2850 rpm, ha négypólusú, akkor a fele. A teljesítményére a méretéből. és súlyából tudsz következtetni, hasonló jellemzőkkel bíró motorral összehasonlítva, aminek van adattáblája. Ha univerzális (kefés) akkor nehéz megmondani, de az összehasonlítás akkor is segít.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2012
Köszönöm, ez már segített! Azt hogyan tudom meg, hogy hány pólusú? Le kell bontani a kapcsolási táblát és azt kell nézni, hogyan van bekötve?
Szia!
Egy fénykép sokat segítene!
Azt sajnos nem tudok küldeni, de a fordulatot már tudom, 1400.
Akkor négypólusú.
Bizony, viszont a teljesítménye még kérdés. Ha lakatfogóval megmérem az áramfelvételét, abból ki tudom számolni?
Ki tudod számolni. De a méretéből, és a súlyából következtethetsz rá. A gugliba beírod hogy három fázisú motor, kikeresel egy gyártó adatlapját, és onnan kiválaszthatod a leghasonlóbbat. Többre mész vele, mert az ismeretlen névleges terhelés alatt kéne áramfelvételt mérned.
Sziasztok!Tudnátok nekem segíteni?
Van egy 2,2 kw-os villanymotorom 380 w-os leszeretném kötni 220 w-ra . A kérdésem pedig az lenne milyen indító és állandó kondi kellene hozzá?Segítségeteket előre is köszönöm...Üdv Surci
A keresőt ismered?
Bővebben: Link
Sziasztok!
Az lenne a kérésem, ha van valakinek tapasztalata akkor legyen szíves megosztani, hogy 3 fázisú hálózatnál 10 A, 16 A, 20 A-os kismegszakítónál mekkora villanymotort lehet üzemeltetni? Olyan eszközre gondolok, mint pld. a daráló, mely induláskor minimálisan van terhelve, csak felpörgés után lesz terhelve.
2,2 kw, 2800 ford, 3 kW, 1440 ford. Ennél nagyobbakat vagy csillag-deltával, vagy lágyindítással kell indítani. 3kW 2800 fordulatú indításkor hajlamos leverni a 3*16 A-t is. ...és ugye a leggyengébb láncszem...
sziasztok!tudna valaki segíteni?
Van egy 2,2 kw-os villanymotorom ami 380w on működik de nekem 220 w elég lenne.Milyen indító és állandó kondit ajánlotok hozzá amivel tuti jól működik?Előre is köszi...
Lehet, hogy nem pontosan úgy értettem a kérdést, ahogy elképzelted, de tőled várom a pontosítást.
Azt hittem, hogy van egy 3f lakossági csatlakozás 1-1db 10, 16 és 20 A-es automatával. Ennek megfelelő előző válaszom. Ha ellenben 3*10, 3*16 vagy 3*20A-re gondoltál, másképp kell számolni.
Valójában a munkahelyen folyt beszélgetés erről, van akinek 3*10 A van illetve a másik munkatársamnak 3*16 A, nekem 3*20 A. Nekem van egy elképzelésem gallyaprító gépről, csak az a kérdés, hogy a 3*20 A mekkora motort bír el? A nagyobb motoroknál (400/690 V) megoldható a csillag-delta kapcsolás, viszont a kisebbeknél (230/400 V) csak csillagban működik 3 fázisban. Ezért akinek 3*10 A van ott nem lehetséges a csillag-delta.
Első válaszom részben lefedi a 3*10-et. 10 A-ről csillag-deltában 3-3,5 kW-osat lehet indítani és használni. 3*16-ról működik az ágaprítóm 5,5 kW-os motorral, csillag-delta indítással. Ha véletlenül deltában indítanám, azonnal csapkod, de ha kicsit megerőltetem, azt se bírják a 16-osok. Ennek megfelelően üzembiztosan 20 A-esekről 7,5 kW-os motort lehet csillag-deltában indítani és óvatosan használni.
Szervusztok!
Vennem kell egy motort a kúpos fahasítóhoz.Van egy alkalmasnak látszó példány.Az adattáblája a csatolt képen van.Ha én ezt csillagban indítom,majd deltában járatom,akkor van esély rá,hogy a 3*10A kismegszakító(B-s) nem ugrik le?A másik kérdés: Ha a fába szorul a kúp,és visszafelé indítom el,lehet-e elég nyomatéka csillagban,hogy kitekerje magát belőle? Üdvözlettel! István
Itt többféle indítást is ír. Nekem a lágyindítás tűnik jónak.
Létezhet ennél olyan, hogy beszorul a fába? Erről még nem hallottam. Arra mondják, hogy fába szorult faék
Köszönöm!
Amikor a méteres rönköket hasigattuk,akkor a traktorhajtotta kúp is megszorult.De ezt a gépet csak kuglihasigatásra fogom használni.Még kérdéses a motor megvétele,mert a tengelyen egy laposszíjhoz való tárcsa van,amit le kell szedni.Ha nagyon rá van gyógyulva akkor nem veszem meg.Elektromos szempontból nekem is jónak tűnik. Üdv! István
Lehet benne valami , hogy megszorul
Szia! Ez a motor elég ideálisnak bizonyul a feladatra mind fordulatilag, mind teljesítmény és feszültség-áramfelvétel szempontjából. Az indítása is úgy lesz jó ahogyan eltervezted. A beszorulástól csak akkor kell tartani, ha akkora rönköket akarsz hasogatni, amekkorákat a videón bemutatnak. Ott ugyanis a rönk hossza miatti csomó feszítő ereje akkora, hogy azt a rendelkezésre álló teljesítmény nem tudja szétfeszíteni.
Én kötöttem már be ettől erősebb motort is. A második tuskóba úgy beleszorult a kúp, ahogy elő van írva.
Nagyban függ a siker attól, milyen fát akarsz vele hasítani. Ha valamelyikben több csomó van, szinte garantást a szorulás. Lehet javítani a helyzeten valamilyen áttétellel, de akkor az egész folyamat lassul le. Szerintem egy ékes hasító sokkal jobb igaz, az egész szerkezet bonyolultabb is. Ha pedig nem akarsz költeni rá ennyit, keress olyan céget, aki bérbe ad ilyet. Sokkal olcsóbb, mint évi három-négy alkalomra csinálni egyet. Szerintem. Én ebben az irányban indulnék el (nagyobb aztallal): YouTube videó. Amit ez 3:30 -nál csinál, utánozhatatlan egy kúpossal. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Nem azért mondom, de ez a motor gyenge lesz neked. Háztájiban nincs 660 /380 hálózat, esetleg egy hengerműben. Szerezz be egy ugyanilyen teljesítményű, de 380 (400)/220(230) V -os motort.
Azt aláírom, hogy nem nagy teljesítményű a 2,8 kW-os motor, hajtásházzal azért el lehet vele boldogulni. Azt nem értem mért kellene 660/380-as hálózat? Amennyiben adott a 3x10 A, akkor annak Y/D üzemben működnie kell.
Már megint ez a 660/380V-os kérdés. A 660V-os érték, egy elméleti feszültség és azért adják meg, mert ekkora feszültségen szolgáltat névleges teljesítményt a motor, ha csillagba kötik. Tehát soha nem fog névleges teljesítményt leadni csillagban, a csillag üzem csak az indításra szolgál, a teljesítményt pedig deltában adja le.
Még annyit tennék hozzá, hogy 690/400 V-os motor tekercseinek 400 V-ra van szükségük, az-az, a tekercsek két végéről más-más fázissal vannak táplálva, így 400 V vonali feszültséget kapnak. 400/230 V-os motor tekercseinek 230 V-ra van szükségük, ezek egyik végről kapnak fázist, másik végen össze vannak kötve, az-az nullát kapnak, így a kapott fázisfeszültség 230 V. Ez természetesen a három fázisos táplálásra igaz.
Szia István! Neem akarok "harcolni" az igazamért, majd összeszedem az anyagot erről a témáról és csak beollózom ha kell, de most jól jött a "védelem". Ez a dolog is olyan hottentota mint a 380-ból kössünk 220V-ra motort de teljesítmény is legyen meg induljon is meg minden ..., csak a gyök3 kimarad a számításból. Végül is nem sok az az 1.73, csak ne kellene vele szorozni. B.U.É.K!
Hali!
Tényleg unalmas már ez a 230/400/690V dolog. Miért kell ebbe mindig belefutni? Egy ilyen motor nem azért 230/400 V-os, hogy a 3x230V-os, és nem azért 400/690V-os, hogy 690V-os hálózatról is üzemeljen! Egy tekercset megtekercselnek egy adott feszültségre, ami lehet (leggyakrabban) 230V vagy 400V. Ennyi lesz a motor névleges feszültsége delta kapcsolásban. A másik feszültség, amit csillagkapcsolásban igényel ugyanez a motor NEM tetszőleges, hanem ADÓDIK! Ezt jegyezzük már meg, mert ha állandón keverjük ezeket az igen rontja a topic szakmai színvonalát...
Kösz a válaszokat mindenkinek!
Közben úgy alakult,hogy hozzám került egy szemre olyan 3 kW-os motor.Tegnap leszedtük róla a szíjtárcsát,szétkaptuk,csapágyas,elég hangos.Mivel az adattáblája már régen lepotyogott,így bekötöttem szemre.Csillagban forog szépen,nem kell elé lágyíndító sem.Átkötöttem deltába,és a lágyindítóval megpróbáltam ( 3 db ökölnyi fojtótekercs,egy kapcsolóval áthidalható).Míg a tekercseken át ment,addig forgott,amint közvetlen megkapta a szuflát,setét lett a főépületben... Most ez a moci lesz a meghajtás.Ha nem elég erős,szerzünk erősebbet.Egyébként 30 cm-es tuskókat kell vele hasítgatni,egy 80*200-as kúppal.(De ez már itt off... ) BÚÉK ! István
Nem tudom, hogy jól értelmezem-e az általad leírtat, a 3 kW-os motor terhelés nélkül, felpörgött állapotban leveri a 3x10 A-t?
Az ismeretlen táblájú motor veri le az automatát,ha áthidalom a három fojtót a kapcsolóval.Delta kötéssel csinálja ezt.Csillagban probléma nélkül fölpörög,szépen fut,csak sivít a csapágy.Ebből én arra következtetek,hogy ez egy sima 380/220-as motor.A kapocstábláján kinn van mind a hat tekercsvég.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |