Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Van USB csatlakozó a laptopon. Abban kell lennie stabil 5V-nak Onnan szerinted le lehetne osztani a szükséges jelet? Köszi
Igen, onnan minden bizonnyal lehetne venni feszültséget erre a célra.
ha felvesz 4A-t,es nem mukodik attol meg lehet kep,mert ha megvilagitod zsebalampaval latszodhat a kep!ugy kepzeld el,mint egy szamologepet.nem latszik a szam a sotetbe. ugyanez van a kepernyon is,ezertr kell ccfl,vagy led hattervilagitas.ha ccfl,akkor az inverter
zaralatos. ezrt van a 4 ampar felvetel az inverternek az a feladata hogy a torpefeszt nagyfeszre alakitsa.a fenycso invertere nehany 1000 v feszt a,ami begyujtja a fenycsovet. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Próbálkoztam vele, valószínű hogy az inverterel van gond mivel ha külső inverterel hajtom meg akkor van kép... Mi lehet az inverterel??? Az a gond hogy a táppal együtt integrálva van egy lapon én nem birom ki cserélni... + ha nincsenek rajta legalább egy fénycső akkor elsem indul...
Szia, ha a monitor kezel digitális átviteli szabványt, más szóval van rajta DVI port, akkor nem egészséges mind a kettőt üresre nullázni.
Forraszd le az egyiket, nézd meg, hogy DVI portról elindul e (VGA -ra ez nincsen hatással!), illetve "Dual monitor" módban az eszközkezelőben, vagy a videokártya manager -ében nézd meg, hogy megjelenik e a monitor neve, ha nem akkor sürgősen visszaforraszt, és kapd le a másikat aztán próba még egyszer. Ez ha bejön, az az a monitor neve megjeleni, és "közli" a maximum natív felbontását akkor szerencséd van, mentsd el, töröld ki rakd vissza, próba, esetleg ugyan ezt a másikkal is eljátszhatod (nem ajánlott). Sokat nem veszítesz vele, mert a tartalom le lesz mentve a gépedre, jó eséllyel csak megsütöd az EEPROM -ocskát. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
CCFL biztos, hogy jó? Hány mA -ment át?
Attól, hogy külső inverterről működött a CCFL az nem jelent semmit, mert attól lehet még szakadás a fejelésben ami pehedre, pont annyira érintkezik rosszul, hogy éppen átlépi az üzemi határértéket a CCFL vezérlése. A táppanelen szokott lenni egy jumper, amit egy takonnyal leszoktak ragacsozni. Ez a jumper a különböző áramfelvételű CCFL -ek beállításához szükségesek. Ajánlatos megnézni, egy nagyobb áramhatárra állítva mit reagál. Ha nincsen kivezetve tüskesorra, akkor meg az ic adatlapját kell megnézned, hogy van e "konfigurálási" lehetősége, ekkor csak a kivezetett lábakat zárod vagy nyitod, ami nem lesz könnyű manőver, mert ez egy SOIC tokozású IC lesz. Ha ezekkel megvagy akkor még kismillió ok is lehet még pl. V_ENG, V_ADJ szálak feszültségállapota esetleg kontakthiba.
A monitor mindössze annyit csinál, hogy az RGB színeit váltogatja, tehát tesztüzemmődban van.
Kb az egesz topic errol szol. Olvass vissza.
Legvaloszinubb a csovek eloregedese. BARMELYIK cso rossz a 4-bol, mar ez a jelenseg.
Ezekszerint akkor betudtál lépni a szervíz menübe és sikerült előcsalogatni
a pattern generator -t. Factory reset set color ok / 1 feliratok -hoz el jutotál, vagy neked sem vált be ? A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Nem, adsz neki 220-at és ennyit csinál, mint felprogramozás előtt a gyárban. Elvileg a Scaler IC ennyit tud alapban, diagnosztikából.
Most miután időt tudtam szakítani rá nekiálltam kicserélni a hibás alkatrészeket. Az 817B opto már a helyén van, az IRFIBC30G nFET is beillesztve, de még nincs beforrasztva. A diódahidat már + láb melletti váltó kivételével beforrasztottam ahhoz az egy váltohoz még stabil kontaktot keresek a forrasztáshoz.
Röviden a trafó + oldala még nincs rákötve a diódahídra. Kérdés: Ebben a helyzetben az normális, ha a trafó negatív oldalán van a feszültség (fázisceruzával) ?
A trafónak nincs negatív vagy pozitív kivezetése.
Oké, de amennyire emlékszem mielőtt szétkaptam akkor a másik oldalán volt a fesz a trafónak. Adtam neki így félkészen 220V-ot de eddig kop-kop úgy néz ki, hogy "jó"!
Sziasztok!
A 15" sima és 19" wide ccfl csövek azonos feszültségűek? (illetve a többi fajtával) 19 wide-os monitor inverterét akarom próbálni sima 15" fénycsővel.(csak próbaképpen) Köszönöm a választ!
Rovid ideig (par masodperc) mehet a dolog.
De nem azonos feszultseguek. Kiprobalas is kerdeses, mert a 19-es inverter joval nagyobb feszt general uresen, igy konnyen atuti a rovidebb csovet. Lehet, hogy a sajat 19-es csovet mar nem utne at. Az aram meg akar jo is lehet, mert onnantol kezdve arra szabalyoz es az viszont kb ugyanannyi mindkettonel.
Idézet: „Ebben a helyzetben az normális, ha a trafó negatív oldalán van a feszültség (fázisceruzával) ?” Nagyon nem, mert ilyesmit nem fázisceruzával vizsgálunk! Odkai: - Viszonylag 50V -nál már megjelenik parázsfény - A transzformátor szórása is kiválthatja ezt - Az utóbbi okok miatt NEM alkalmas semmilyen mérésre!
A gyújtófeszültség általában ugyan annyi szokott lenni, viszont az üzemi áram már nagyon nem mindegy. "Gyenge" inverterrel alul-fűtött lesz a cső, ami miatt a higanygőz kicsapódik a katód környékén aminek rövidtávú hatása az emisszió csökkenése lesz (fénymennyiség csökkenés) illetve, ha van hibaáram detektor a vezérlésben akkor idővel az fog megszólalni (volt-nincs háttérvilágítás).
Fordítottan is ugyan az lesz az eredmény, csak ekkor a foszforréteg elhasználódása okozza a cső időbeni emissziógyengülését. Ekkor cső egész felületén kicsit mint a "frissen meszelt fal" jelleggel fog kinézni amit ha egy új cső mellé raksz fog feltünni a különbség igazán. Általában nem ez a helyzet kommerszebb monitorokban egy idő után átüt a cső transzformátora (rosszabb esetben az áramlökés átüti a hozzátartozó PMOS FET -eket is a primer oldalon), jobb kategóriánál, rövid idő után, vagy azonnal tiltásba megy át a vezérlés, az üzemi (ill. hidegindítási) áram túllépése miatt. Még valami, ha az az ötlet támadt, hogy a nagyobb TFT panelbe, a kisebb csövet raksz, nem lehetetlen kivitelezni, bár a fény egyenetlen terülése miatt szemnek igen fárasztó lesz "munkát végeznie". Ahhoz, hogy ezt kitudd vitelezni, ahhoz kattints Ide A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Egy kérdés:
Mi kerülhette el a figyelmemet, ha "csak" a biztosíték ment ki? Az nFET két szélső lába még nincs beforrasztva, a diódahíd bekötve teljesen, az opto is. Elvileg mindhárom megúszta, valamint még a kismegszakítót se nyomta le. 1 Diódahíd 2 opto 3 nFET A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
Ilyenkor a multimétered ellenállásmérő funkcióját vedd igénybe a zárlat behatárolásához.
Üdv!
Monitor: LG W2234S Elejében csak 4:3 módban volt hajlandó dolgozni és időnként villogott rajta egy OSD LOCKED felirat,majd teljesen meghalt. Tápfeszültségek rendben,led nem világit.A hat nyomógombbő négy hibás,szabadon is 150-450 ohm,ezeket kitisztitottam. A TSUMU 1-es lábán (osc in) megvam a 14.813 Mhz,2-es lábán(osc out) kb.1,5v,valamint a kristályon is csak egyenfesz mindkét lábon. Javitható?
Akkor másképpen kérdezem a problémát!
Általában 19" monitorokat javítok, kb 1-2 havonta. Van itthon 2 db 15 ccfl csövem ezek teljesen újak. Fel akarnám fogatni egy kartonpapírra vagy valami másra és arra használnám őket, hogy diagnosztizáljam a monitorok inverterét. Ha rossz csövet találok akkor azt ugyanolyanra cserélem le. !!! Csak invertertesztelés vagy csőtesztelés miatt kéne ez nekem. Megoldható vagy kapcsolgatni fog a védelem így is? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Hozzám került egy monitor. (Fujitsu Siemens Scaleoview L19-2SD ) Tipikus táphibával. Szétszedés után egyértelmű volt a hiba. Átkondiztam a tápot. Most ugyan elindul de csak egy hófehér képernyő jelenik meg pár másodpercre és vissza vált készenlétire. Tudnátok segíteni, megoldani a problémát?
Az lehet a probléma, hogy egyébként új kapacitás és feszültség azonos kondikat raktam bele de nem LESR típusuakat?
A tapot mindenfelekeppen kondizd at LESR-esekre. A hiba LEHET hogy elmulik.
Akkor a kérdéseim a következők:
1.Mi alapján dől el, hogy az adott készülékben hány A-os biztosítékot helyeznek el? Pl.: legnagyobb amperszámú alkatrész. 2.Ha az nFET amelyet beraktam (a gyárit nem tudtam beszerezni) az 2,5 A max teljesítményű az fel is veszi a maximum ampert (2,5 A)? 3.Előfordulhat, hogy azért ment ki a 2 A biztosíték, mert az nFET 2,5 A max teljesítményt vesz fel? 4. Ha gyárilag 2 A biztosíték volt benne a táp inverterben, mennyire lehet az gond, hogy 2,5 A teszek be helyette, mert csak olyan alkatrészre tudom cserélni a hibás gyárit? 5. Továbbá mindenképp alkatrész meghibásodással jár az, ha automatát nem lenyomva ég ki a biztosíték? 6. Ha 0,5 A -al nagyobb alkatrész került be az inverter Primer áramkörbe a 2,5 A-os alkatrész az tönkreteheti az alacsonyabb amperteljesítményű alkatrész/eke/t ?
Azert jo lenne tudni, hogy az vajon a 230-as bizti-e mert szerintem igen.
Szoval az maradhat akkora... A tranyod nem veszi fel azt a teljesitmenyt, csak az a folyamtos maximum, amit kibir. Az automata is egy biztositekfele tulajdonkeppen. Mindig a legkisebb erteku bizti eg ki eloszor (azonos sebessegu eseten). Igen, elvileg tonkreteheti, de valoszinuleg ez meg tul kicsi valtozas, ennyi turese azert szokott lenni az alkatreszeknek.
Jogos! Igen a 230V -os biztiről van szó!
A főbb alkatrészeket nézve! Primer áramkör: Trafó ?A-->diódahíd 600V 2A-->Elkó 400V-->opto (817B) /itt fordul vissza/-->nFET 600V 2,5A /valahol itt lép be az nFET!/-->diódahíd-->trafó /ugyanaz/ Azt nem látom a nyomtatott áramkör vonalából, hogy miként kaphatja meg a trafó a feszt. 1.diódahíd 2.opto 3.nFET Lehet 2A -os nFET -et kéne betennem inkább? A bizti az 2A gyárilag, valószínűnek tartom, hogy a trafóhoz igazították.
Idézet: „Egyébként ha elfogadsz egy aprócska tanácsot,akkor amint kicserélsz minden hibás alkatrészt,és mielőtt tesztelnéd a tápot,tegyél be elé a 230V-os vonalba egy soros 60W-os izzót áramkorlátnak.Így ha netán még további gondok merülnének fel,csak felgyúllad az izzó és nem fogja hagyni,hogy újból tönkremenjenek az alkatrészek amiket azelőtt cseréltél.” De azért remélem az égő nem fog kiégni? Nem kell majd minden alkalommal új égőt vennem?
Nyugodt légy: nem ég ki. Miért is tenné ha 230V-os?
Kerlek, gondolkozz.
Ha van egy 60W-os izzo, azt direktben rakotod a halozatra normal esetben. Felvesz mondjuk 250mA-t, mert van valamekkora ellenallasa. Namos ebbe az aramkorbe beiktatunk egy alkatreszt (tokmindegy, hogy ez most a tesztelendo cuccunk) az ellenallasa mindenkeppen vagy NONI fog vagy kozel valtozatlan marad (ha mondjuk egy plusz darab drotot kotunk bele). Tehat a helyzet csak javulhat, mert az izzon kisebb aram folyik at a nagyobb ellenallas miatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |