Fórum témák
» Több friss téma |
mindvacak azt megkellett volna már tenned rég túl lehetnél rajta.igen a csapokat el kell zárni igen,a legjobb ha leengeded a tárolót.ugye a vákum valamennyit visszafog ha a meleg oldal le van zárva mint a villanybojlereknél de az semmi,inkább le kell engedni,egyuttal látod hogy a tárolóban mennyi vízkő van.
Ezeknek a termékeknek az árát nagyban befolyásolja a név és, hogy mekkora apparátus van körülötte.
A padlófűtés egy más "tészta". Ott a hőn tartás a lényeg.
hugo!
Ez egy szakmai fórum. Kérlek, hogy a további hozzászólásaidban használd a mondat eleji NAGY kezdőbetűket. Ha lehet, az írásjelek után meg tegyél egy szóközt. Előre is köszi!
Hi,
Thermo Classic 24S, az olasz BIASI 24S magyarországi változata. A legtöbb problémám a háromutas szelep két végén található "o" gyűrűkkel van. Fél évente cserélni kell, mert csöpög. Ráadásul ezt a menetes végekkel együtt kellene, mert egy műanyag vacak tartja a helyén. Ilyet viszont legközelebb Angliában találtam, BIASI SPARE PART NUMBER BI1011504 néven. A kitben a háromutas szelepházhoz tartozó összes vacak megtalálható. Kb 15000.- Ft, meg a postaköltség. Ilyen nincs nálunk valahol? A másik kérdésem: Most epdm típusú ogyűrűt szerelek bele, ez forróvízhez 150 fokig ok. Esetleg az eredetileg használt típusát nem tudja valaki? István A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Szia Hugo!
Most jutottam el odáig. A lényeg: nem változott semmi.Leengedtem a tartályból a vízet, de tiszta... Ami furcsa volt, szinte hideg víz volt benne, miközben 35 fok a termosztát. A sarokszelepet is megnéztem...Lassan feladom és előveszem az "orosz2 módszert... Valami egyéb konkrét ötlet?Köszönöm
Hi,
Ha melegvízre átkapcsolva megnő a nyomás a kazán oldalon és mégis túlmelegedés miatt lekapcsol, majd kis idő után újraindul és eközben a melegvíz nem kellően meleg, csak egy miatt van! A hőcserélő a kazán oldalon a vízkő miatt eldugult!!! Elzárod a kazán ki és bemenetét. Elzárod a hidegvíz bevezetést. Leereszted a kazánból a vizet, kinyitod az összes melegvízcsapot. Ha már sehonnan sem folyik a víz, tegyél egy fóliát a kazán és a fal közé, mert szeret "köpködni"! Leszereled a hőcserélőt, kisavazod, mert látni fogod, hol vízköves. A tömítéseket nem árt kicserélni. Visszaszereled, elzárod a melegvízcsapokat. rányitod a kazánt a hálózatra. Légtelenítesz, ha nem automata. Némi vizet utána kell engedni és hadd szóljon! Ezek után valószínűleg a másik elektronika is működni fog... Most estem át rajta szilveszter előtt pár nappal. Igaz, ez egy Biasi kazán volt, de ugyanezzel a hibával. István A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Hi,
Megszületett a Thermo Classic, alias Biasi 24S megoldás! Ide raktam fel: http://pocs.wbh.hu/smf/index.php?topic=53.0 István
Szép napot!
Laikusként segítséget szeretnék. Három napja cseréltük le 6 éves Ferroli Domicompact turbós kombikazánunkat (teljesen gallyra ment, már másodszorra lett lyukas a hőcserélő tartály) egy ARISTON CLAS 24 FF kombi falikazánra. Két szintes a ház, a probléma pedig csak ma derült ki, mert az alsó részen lakó szüleim ma hazajöttek vidékről és egy jó meleg tusolást szerettek volna. Ehelyett éppencsak langyos víz (kb. 28-30 fok) folyik a zuhanyból, néha pedig inkább kicsit hidegebb. A kazán kimenő melegvíz hőfoka 60 C-ra van állítva. Nálunk van fent felszerelve a kazán, ezen a szinten mindenhol tökéletes a kimenő melegvíz hőfoka. A fűtéssel mindkét szinten minden rendben. Csak a melegvíz nem akarja az alsó szinten az igazat. Ha van valami ötletetek, kérem osszátok meg velem. Üdv. Zoli
Az a baj a fali kazánok melegviz termelésével, hogy nem kimondottan 10-15 méterre lévő csapoló helyekhez készítették őket! A cső szigetelése sem elhagyható, mivel hőleadó felülettként működik.
Egy 24 kW-os fali kazán kiválóan üzemel 70-80 nm-es lakásban. Ám a 100 felettieknél -5 fok alatt már kezdődnek a gondok. A több csapolós rendszerek biztonságosan tárolóval működnek.
Szia! Ezt csak egyszerűen feltölthetted volna és kész.
Szép napot!
Köszi a választ. Az az érdekes az egészben, hogy a Ferrolival ilyen gondunk nem volt, igaz annál 70 fokra is be lehetett állítani a kimenő melegvíz hőfokát, az Aristonnál pedig maximum 60 fokra tudom. Szerintem valamit nem állítiottak be jól beüzemeléskor, mert nálunk fent is simán alá tudom tartani a kezemet percekig is a melegvíz alá, ami ugye ha valóban 60 fokos lenne, lekopasztana mint egy csirkét. Üdvözlettel. Zoli
Akkor pedig mindenképpen szerelő kell hozzá!
Mérjétek meg az égő nyomását. A min. 2 mbár (+-0,2-0,5, ) max 10 mbár. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Elmegy a nyomás a cirkóból meg fürdésnél ha megnyitjuk a meleg vizet hatalmas hangja van, zúg. Mi lehet a baj?
Köszi. Holnap felhívom a céget aki beüzemelte a kazánt. Üdv. Zoli
A tágulási tartályod ellenőrizd!
A fűtésrendszer nyomásmentesítése után pumpáld fel 1-1,2 bárra. Az erős zörgés, a levegős kazán hőcserélő okozza.
Üdv!
Ismét az Immergas Zeus Maior21-em... Minden rendben vele, azonban működés után pici elektromos kattanásokat hallani (mint amikor egy relé kapcsol), s valami zúg benne. Ma délután kezdte, felmásztam a tetejéhez, s ahol a füstcső megy ki a falon, ott valami ventilátor beindul, de szinte azonnal le is áll. (mondom: ez már fűtés után) Majd ismét kapcsol valami relé (bocs, ha nem az, nem értek hozzá, csak olyasmi), elindul, majd azonnal le is áll. S ez így megy, illetve így ment, míg ki nem kapcsoltam a kazánt. Az is fontos lehet, hogy ha a termosztátot feljebb veszem, akkor rendesen megy vagyis nincs ez a valami. Csak a fűtés után csinálja ezt. ... Most a kikapcsolt kazánt bekapcsoltam, s megy a kazán, az előbb a ki-bekapcsolás után is csak az a relé, vagy mi kattogott, meg a ventilátor próbált indulni. Most meg jó. ... Most megint vártam, szépen leállt, szépen után-keringtet, de délután éppen ezek után kezdte azt az abnormális működést. Most viszont nem kezdi. Leállt teljesen. Nem küld az a valami jeleket annak a valaminek... Hagyjam így éjszakára??? Segít valaki - ismét? Köszönöm, előre is.
Üdv!
Fejlemények a szépséges BAXI ECO 240i kazánom ügyében: Ma rászántam magam délben, és elkezdtem szétszedni a váltószelepet, a kazánban a víz szép tiszta áttetsző volt, viszont a szelepekre és a bronz alkatrészekre belül fekete cucc rakódott rá. Azt a problémát, hogy fürdés közben a radiátorok is melegedtek, ez a fekete szmötyi okozta, mert az egyik szelep szárára rá kövesedett és a szelepszár megszorult a furatában, így nem tudott teljesen lezárni a meleg vízcsap nyitásakor. Az alkatrészeket Cillit vízkő és rozsda oldóba tettem 1 órára aztán fogkefével, dörzsiszivaccsal sikáltam fényesre. Az eredmény kb 5-6 óra munka után egy f.......szán működő kazán lett! Összeszereléskor a meneteket és ó-gyűrűket szilikonzsír hiányában vazelinnel kentem be vékonyan. A 8cm-es membránt még holnap megveszem hozzá, mert csak nem tolja ki rendesen a rudazatot, kellet idomítani a mikrokapcsoló lábán, hogy el tudja indítani a lángot vízmelegítéskor. Így most tökéletesen működik! Ezúton szeretném megköszönni azoknak a fórumtársaknak a segítségét, akik hozzászólásaikkal, jó tanácsaikkal segítették a munkám! Üdv mindenkinek! Ati!
Nekem is van "fejlemény".
Tegnap nem jól írtam. Tehát: akkor sem tud elindulni, ha a termosztátot feljebb tekerem. Ma reggel levettem a burkolatot (zuhanyzás után - tegnap még azt hittem, hogy csak fűtés után csinálja ezt) , s egy ki-bekapcs után már azt láttam, hogy a kazán elindul. (ez sem mindig segít, most csak a harmadik kikapcsolás után sikerült elindítani...) De már értem a kattanásokat. Azért kattan az a relé (vagy mi), mert elindítaná a gázlángot, de az nem indul, ehelyett az a valami csak kattog, meg kattog, meg lekapcsol... Most - a harmadik próba után - ismét lett láng is, ment is vagy egy percig, aztán most szépen leállt. Mi ez??? Mi van már megint a kazánommal?
Sziasztok!
Nekünk egy Baxi Eco 240fi kazánunk van. A következő vele a problémánk most már közel 4 hónapja: - körülbelül 3-4 órás időintervallum alatt a nyomás a normális 1-2 bar közötti értékről felmegy 3 bar fölé és ilyenkor már, két helyen folyamatosan csöpög is (a +3bar feliratú piros tekerőnél és a kieresztő csapnál) - ilyenkor le szoktuk engedni a kieresztő csapnál egészen 1 bar-ig, de ismét felmegy a nyomás és kezdődik minden előről.. - volt már kint szerelő, aki ha jól emlékszem a hőcserélő hibájára gondolt, de mivel ez egy drága alkatrész lenne először megpróbálta kompresszorral megnyomatni a rendszert. ez után egy jó adag feketés szmötyi távozott a kazánból, leengedte teljesen a benne lévő vizet, majd feltöltötte 1,2 bar-ig (ezen kívül elvégzett rajta még különböző tisztításokat is, elpusztult bogarak, stb..) - sajnos ezek után csak egy minimális javulás volt érezhető az is csak pár napig. Ez után a procedúra után kb 12 óráig bírta és ismét 3-bar-ra ment fel a nyomás Szerintetek mi lehet a hiba, tényleg a hőcserélő hibásodott meg és azt kell cserélni? Elég húzós összeget mondott a szaki, erre most nem hiszem hogy lenne keret a családban. Előre is köszönöm a hozzáértő segítséget! Üdv, Ádám
Probalj ki valamit: zard el a halozati bemeno (hideg) vizet a kazannal, utana engedd meg a melegvizcsapot, zard el 10s mulva (ertelemszeruen nem jon, de a halozati nyomast elengedi ezalatt). Hagyd ugy zarva a bemeno hidegvizet. Igy inditsd el a futest. Ha most nem megy fel a nyomas, akkor atlukadt a hocserelod es tenyleg cserelni kell.
Ha igy is felmegy, akkor en a tagulasi tartalyra gyanakodnek, nincs benne levego.
Szia! Valamit nem jól néztél meg a szerelő munkáját illetőleg, vagy maga a szerelő nem végezte el az jól.
Idézet: Nem a tágulási "ballonba" kellett volna nyomni kompresszorral 1.2bárt és utána feltölteni vízzel a rendszert és a nyomásmérőn ellenőrizni mikor lesz a feszmérőn az előírt érték? Ha nem így csinálta a feltöltést akkor nem csinált semmit! Csak a kazán víztelenítése (le kell engedni belőle a vizet) után lehet a tágulási tartályba levegőt pumpálni, mert az első feltöltésből származó töltet (Nitrogén) már elillant és muszáj lesz levegővel pótolni, hogy tágulni tudjon a rendszer. Most feltehetően nem tud tágulni ennek hiányossága miatt. Ha a szerelő mégis jól elvégezte a feltöltést, akkor a hőcserélő szivárog, át van lyukadva és úgy viselkedik, mintha folyamatosan utántöltenél. „leengedte teljesen a benne lévő vizet, majd feltöltötte 1,2 bar-ig” Idézet: Lehet, hogy ez a "szmötyi" megadta a napját a kazánodnak. „egy jó adag feketés szmötyi távozott a kazánbó”
Tönkre ment ill. kontakhibás a Brahma CM31 égő vezérlő automatikád!
Keress egy elektroműszerészt. 1/2 órás munka!
Ezért írtuk többen többször a vasiszap kirakódását.
Érdemes átmosni komplett az egész rendszert. A váltószelepet nem kellett volna bezsíroznod, mert gyorsabban rakódik rá ki a kosz!
Üdvözletem! Mivel már korábban kaptam itt hasznos segítséget a kazánommal kapcsolatban, most is ide fordulok újra (sajnos), hátha...
Szóval adott egy Baxi Ecofour kazán, ami randomszerűen produkálja az E35-ös hibakódot (leírás szerint parazita láng/hibás láng).Beszerelést követően kb 1 héttel jelentkezett a probléma, de akkor volt már gond is, az előremenő érzékelő rossz volt, ezért nehéz volt diagnosztizálni a hiba okát... Amióta az NZC ki lett cserélve, a melegvízvételi probléma megszűnt. Elég sokáig (kb két hét) nem volt hibajelenség, de most újra, ráadásul két nap elteltével. Az most szerintem mellékes, hogy éjjel 2-3 között. A hibakód során nincs láng, és megy a szivattyú, keringeti a hideg vizet. Elég kellemetlen a hidegre ébredni, valamint egyszer arra értünk haza a saláddal, hogy 19 fok van... ki tudja mióta tekert a szivattyú. Félek még elromlik. Szóval nem tudom, mi lehet a hiba forrása. Az első időkben a szerelő arra gondolt (mivel még a kéménykivezetés felszerelése csúszott), hogy nem jó a kéménytávozáskor a füsteltáv, és visszaszív a rendszer, ezért áll le. Ez nem lehet az oka, mivel azóta megvan a kivezetés, és mégis van hiba. Arra gondolt még, hogy lehet kondenzvíz... (meg kell hagynom, hogyha sokáig megy a kazán, mondjuk fürdéskor, akkor elzárás után van kattogó/csepegő hang) de nem találtam nyomát víznek, valamint van a kazánban felül egy kis műanyag tartály, ami kondenzvízcsapdának tűnik. De főként azért nem tartom valószínűnek, mert, ha leáll a kazán, és újraindítom resettel, akkor egyből indul. Ha víz lenne az elektronikán, vagy a gyújtódiódán, akkor nem tudnom bekapcsolni, míg meg nem szárad. Én elektronikai hibára gondolok, valmi kondi vagy nem tudom. A baj az, hogy nem lehet reprodukálni a hibát, mert randomszerűen jeletkezik. Hátha tud valaki tanácsot adni, akinek volt már ezzel tapasztalata. Előre is köszönöm a segítő válaszokat! Idézet: Ez adódhat a párás ionikus elektródától, esetleg elrepedt a porcelán. Érdemes lenne rámérni a füstgázelvezető rendszerre is. „Szóval adott egy Baxi Ecofour kazán, ami randomszerűen produkálja az E35-ös hibakódot (leírás szerint parazita láng/hibás láng).”
Valaki segítsen nekem junkers euroline kombi kazánom van a digitális szoba termosztátot hiába kapcsolom esetleg 25 fokra a kazán 20, 21 foknál kikapcsol mitől lehet ez a jelenség ha valaki tuja előre is köszönöm.
Szia! Nem sokat írtál le a hiba behatárolásához. Milyen a termosztát? Talán elemet kellene benne cserélni. Most telepítetted a termosztátot, vagy régebben és csak most van ez a hiba? Egyáltalán, milyen típusú termosztáttal akarod működtetni a kazánt? Jól kötötted be?
Toro
Köszönöm, keresek egyet. Egyébként kapcsol fűtéskor, meg meleg víz-vételezéskor rendesen, csak utána azt nem értem, miért akar elindulni a fűtés, vagy a meleg víz készítés, mikor éppen már befejezte. Tehát éppen akkor kezdi ezt a hülyeségét, mikor már nem is kellene, hogy lángot gyújtson. Olyan, mintha fals parancsot kapna arra, hogy induljon a fűtés (vagy meleg víz), de ugye a termosztát meg leállítja. Még valami: tudsz valami kapcsolási rajzot, hogy hol van ez a Brahma -valami, ahonnan kibányászom? |
Bejelentkezés
Hirdetés |