Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Köszi az infókat.A levegős szekrény alatt mit értessz?
Az egész légszűrő házat és az ahhoz csatlakozó csöveket. A légtömeg mérő, szívócső nyomás mérő talán egyben foglaltatik. A motorhőfok mérő és az a kontaktus azt nem tudom hol található ezen a típuson.
Üdv!
Van egy Golf 3 kocsim, aminek a napokban az utastér levegőztetéséért felelős ventillátora egyszer csak megállt. A jelenség azzal indult, hogy 4-es fokozatban is nagyon lassú fordulaton ment és közben "kerregő", "darálós" hangot adott. Utána néztem, mi lehet a probléma. Két gyanúsított van: maga a ventillátor motor, illetve az előtte lévő ellenállás. Kitermeltem a motort a helyéről, megforgattam kézzel. Szépen finoman gördül, mindenféle zaj nélkül. Nem akad, nem kell erőltetni. Nekem jónak tűnik, így vissza is raktam. Kiszedtem az ellenállást is, megnézegettem, ráméregettem: minden lábat végigmértem kb. mindegyikkel. Az eredmény mindenhol 0 Ohm. Ez így rendben van? Vagy mit mérjek rajta? Melyik két láb közt mekkora értékeknek kellene lenniük? Szerintem itt lesz a hiba. Hogyan tudnék meggyőződni, hogy a motor, avagy az előtte lévő ellenállás a probléma forrása? Azért nem gondolom, hogy a motor lenne a hibás, hogy miután visszaraktam az ellenállást, visszaraktam rá a két csatit rápróbáltam és láss csodát a motor ment ismét. Bár megint csak lassú fordulaton, nem jó hangok kíséretében.... Ahogy elnéztem, van egy hőkapcsoló is az ellenálláson. Lehet netán az szivat és 60 Ft-ból megúszom? Köszönöm a válaszokat előre is!
Ellenállás hibától nem ad rossz hangokat. Ott vagy megy vagy nem. Inkább a motor csapágyazása lesz a bűnös. Ha a motort akkura kötöd a legnagyobb sebességen zaj nélkül kell mennie.
Legegyszerűbb ahogy Zolika írja, de közben erősen kapaszkodj bele, nehogy helikopterré váljon a motorod.
Az a hőbizti is szokott kimenni.
Lehúztam az ellenállásról a motor piros kábelét is direktbe összekötöttem az akku + sarkával. A motor meg sem nyikkant, így igaza lesz zolika60-nak. A motorba nem kapaszkodtam, inkább bennhagytam a helyén addig ;] Köszönöm a tippeket, úgytűnik motorcsere.
Annyit kérdeznék még, hogy a motor test kábele hol és hogyan végződik? Mert azon nem nagyon találtam hirtelen csatlakozó ott a venti körül, bár annyira nem is néztem. Köszönöm mindkettőtöknek!
Ne siesd el, ha a kommutátor nincs agyonkopva, akár 2 kefével is megúszhatod, talán nem mindegy.
A barna a test, hogy hol a másik vége, fogalmam sincs. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Azért én megpróbálnám megjavítani az eredetit. Ha nem vagy rá felkészülve vidd el ide például. Szépen megjavítják, ha nem szeded szét előtte. Látom Ákos is megjavítaná.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Találtam bontott ventit 3000 Ft-ért, szerintem a kefék sem olcsóbbak. Bár egy felújított motor csak megbízhatóbb mint egy kitudja milyen állapotú használt... Köszönöm!
Egy próbát teszek vele mindenképp, köszönöm. Bár a javasolt hely tőlem ~160km-re van, de van itt helyben is megbízható, jól dolgozó autóvillamossági szerelő. Köszi!
Az adatlapodon nem láttam hol laksz. Ezért bocsánat. De a közeledben lévő mester biztosan megoldja. A kefék amúgy 1000-1500Ft környékén vannak, de a nyikorgást nem javítják meg ahhoz a csapágyakat is masszírozni kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Kefét egy ezres alatt kaphatsz egy párat. Persze a 3000 se sok a bontottért, csak nehogy holnap megálljon ugyanezért.
Ha erősen kopott a kommutátor, de azért még használható, érdemes szénkefét belerakni a bronz helyett. Egy picivel lassabb lesz a fordulat, de úgy még hosszú ideig elmehet, mivel nem koptatja annyira.
Megcsináltatom mindenképp, aztán ha mégsem lenne jó valami oknál fogva(miért ne lenne!?), akkor még mindig lehet venni másikat.. Amúgy nem volt a test kábelen csati, direktbe le volt testelve a kasznihoz egy szemessaruval. Kitermeltem, holnap munkába menet beadom a szerelőnek, estére remélem mehetek is érte. Köszi mégegyszer mindent!
Sziasztok!
Egyik barátom hozott egy Opel motorvezérlő panelt. Van rajta egy 15 lábú IC, nem tudom milyen okból kifolyólag egyik láb leszakadt, illetve a IC testje is sérült. Az IC-re ennyi van írva 34992 466 316A3. Töltöttem fel 2 képet hátha valaki már találkozott ilyennel. Mi lehet a fenti IC? Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv Ha megmondod hova mennek az ic lábai a csatlakozón, akkor tudok segíteni, hogy mihez lehet köze. (pontosan milyen opel?)
Szia!
Mellékeltem egy kis rajzot a könnyebb megértésért. Az IC9,14-es láb csatlakozik a csati A11,12;D1,2;C14-es lábaira, ez test. A IC8-as lába a csati B8-as lábára. Ezek közvetlenül csatlakoznak, ha szükséges kimérhetem pontosabban! A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
Sziasztok! A következő a problémám. 2001 -es 1.8 T Audi A6-osomban menet közben ki be kapcsol a központi zár. Eközben a belső világítás felvillan. Amikor megállok akkor pedig magától lemegy egyszerre a négy ablak. Kivettem a kulcsból az elemeket de ugyan ez. Kivettem a központi biztosítékát de egy kis idő múlva ugyan ez bár az ablakokat nem tudom kezelni a gombokkal, de a központi az működik.
Kérlek segítsetek mert Angliában vagyok és itt nem merem szerelőhöz vinni amíg legalább sejtésem nincs a problémáról!
Valamelyik zárban vacakol egy mikrokapcsoló. A bal első a legesélyesebb bal kormány esetén. Persze ha jobb kormányos akkor a jobb.
Üdv. Opel Kadett 1,7 d, 89. évjárat. A fűtés motor ellenállását mivel tudnám szerintetek kiváltani? 1es, 2es fokozatba alig van fűtésem csak akkor megy rendesen ha nagy fokozatba van kapcsolom, de az nem mindig jó. A kapcsolót néztem az jó, gyári horror árba van köszi
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
Szia!
PWM-es szabályzás, keress rá! Steve
Bontó esetleg? Bár ott lehet, hogy komplett fűtésmotort akarnának csak adni...
bontóval az a bajom hogy ott nem tudom kipróbálni, és azoknak is általában a söntje a rossz, azért köszi
Szia! Akkor nem ilyen és az ára sem egyezik? Akkor marad az érvéghüvelyes toldás a szakadt részeken. A hőbiztosíték rendben van? Így sem lesz hosszú életű, főleg ha korrodáltak a kivezetései. Így néz ki a PWM "helyettesítője" (Zoli bácsi féle). Talán én is azt mondanám, hogy a bontóból (ismerve az értékeket) az ár töredékéért be lehet szerezni egy, a "szemre" is kifogástalan állapotút.
Sziasztok Audi A6 2001 1.8 t -ben melyik a központi zár reléje?
Szia! Nincs neki ilyen! Szól a kürt ha gyújtást adsz? A kormányoszlop modulnál van valami hiba ennél a típusnál. A modult a kormány bal oldalán kell keresni.
Szia. Igen szól a duda, de menet közben ki be kapcsol a központi és ha megállok az ablakok lemennek. Az összes kapcsolót kihúztam de ugyan ez. Kulcsból is kivettem az elemet de az sem segített. Ezért gondoltam hogy valamelyik relé zárlato vagy valami ilyesmi.
A kormánykerék funkció vezérlő modulnál van valami csatlakozási hiba azt kellene megnézni a kormány bal oldalánál alul .....
Bocsi az előbb rosszul írtam. Nem szól a duda indításkor. Minden tökéletesen működik csak ez a hiba amit leírtam. esetleg valami központi vezérlőegysége nincs? Vagy valami relé féle ami az ablakot meg a központit vezérli?
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy AUDI 80 1,9 TDI autónál szeretném azt megvalósítani, hogy 2 izzítógyertyát külön és vagy egyszerre vezéreltessek hőfok függvényében mondjuk feszültségjel alapján, valaki mondta hogy hiszterézis kapcsolással megoldható egyszerűen de ha valaki tudna esetleg segíteni nagyon megköszönném és persze próbálok még több infót gyűjteni. Az áramfelvétele ha lehet ne legyen túl nagy csak a relét szeretném vele kapcsoltatni. A válaszokat előre is köszönöm, és majd még írok több infót. |
Bejelentkezés
Hirdetés |