Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Talán nem is a lángőrzéssel van a baj, hanem a szivattyú nem tud eleget nyomni a meleg rendszeren és letilt. Persze ha nincs hibajelzés nehéz megmondani merre induljon a keresés.
Idézet: Bővebben: Link „Melegen sosem tud újra indulni.” A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2013
Hali Ihaho2!
A leírtak alapján lehetséges hibák: Nincs meg az utókeringtetés, amikor leáll a fűtés és túlmelegszik a hőcserélő ezért a fűtőköri NTC szonda ami normál esetben zárt kinyit és nem engedi a fűtést elindulni. Vagy azért nincs megfelelő utókeringtetés, mert a hőcserélő vízköves és a levált vízkő gátolja a víz mozgását, ez lehet a használati és a fűtő körben is. (vízkőtelenítés): hőcserélő ki, vízkőoldót beleönteni és meglátod, csodás dolgok jönnek ki belőle. Vagy ellenőrizni a szondákat mikor leáll a fűtés, úgy a fűtés, mint a HMV körben mindkettő normál esetben zárt. Üdv:
Hali Mussza!
Lehet hülyeség, de esetleg nincs benne egy beforrasztott gombelem vagy aksi, ami gajramehet? Biztos, hogy csak a panelt cserélte? Próbáltad a régit? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2013
Szia! Azt gondolom, hogy a probléma igen érdekes, ahogy értelmezem. A készüléked gyújt de csak hidegen, melegen ritkán. A láng létrejön ,de nem érzékeli az elektróda, ki áll gyújtási hibára. Lángleszakadásnak írhatja a használati, de ez igazán nem az. A teljesség kedvéért . A lángleszakadás akkor következik be ,ha a kiáramlási sebessége nagyobb , mint a gáz égési sebessége. De itt , szinte biztos ,hogy nem ez történik. Olvastam pár hsz-t és , NTC meg szivattyú sebességet , dugulás, hőmérséklet korlátozó, esetleg léghiány kapcsoló, és egyebek nem okozhatják. Sajna azt gondolom , a felsorolt dolgok ha beavatkoznak a gyújtási folyamatba akkor a készülék nem gyújtana, persze a szivattyú és a dugulást nem érzékeli semmi közvetlenül. Közvetve igen a , hőmérséklet korlátozónak ez a szerepe. Ha túlmelegszik leállítja a készüléket , és ha szivi megállt akkor a höm.korlátozó beavatkozik. Esetleg ki jelzi mint hiba , de az is lehet ,ha lehűlés után a bimetál ujra zárja ezt az áramkört és minden megy tovább. Ez viszont nem gyújtási hiba. Szerintem , a hibát simán a panelon valami okozza. Melegszik , és nem érzékeli a lángot. Azt írtad, az ion áramot megmérted, csak nem rögzül (a te szavaiddal éljek) . A láng őrzés, potenciál különbségen alapszik, de ha melegen nem megy a jel erősítés , akkor ismét a panel a ludas. Értem én ,hogy nem vagyunk kint a vízből, de tudjuk hol kellene keresni a bajt. Nem tudom hol van ez a készülék, de halandó gázkészülék szerelő , csak nagyon kevés tudná nagy bizonyossággal megoldani. Egy jól képzett műszerész , gázszerelő társaságában , nagy bizonyossággal megtalálná a hibát, de ha nem akkor panel csere. Nem tudom mennyire volt érthető amiket leírtam, bízom benne igen. Ha kérdésed lenne . priviben akár .
Szia apóca6 !
Nincs benne gombelem, akksi. Előttem végezte a javítást. Csak a panelt cserélte. A régieket visszatéve ugyanaz a hibajelenség. Van a vezérlőben egy 24C04AN , egy 78F9116A és egy 78F9177. Ezek közül lehet valamelyik a ludas. Még egy érdekes dolog...a Wilo motor alig forgott. Ezer dolog után a forgó részt cseréltük ki , ami egy tömör réz meg nem tudom milyen anyagok egyvelege. Ez mágneseződhetett át valahogy. TÉNY és többször ellenőriztük , hogy ez volt a hiba a motorban. Azóta is vígan megy a használt , de ugyanolyan forgórésszel. Ilyet se láttam még , de a kazánszerelő se.
Sziasztok! Van egy problémám a westend qwazar kombival, A fűtés működik rendesen, de ahogy megnyitom a meleg vizet a viz nem melegszik csak langyos, mi lehet a gond? valaki segitsen!
Elöre is köszi
Hali zeus64!
A HMV szonda egy változó ellenállás értéket produkál, minek függvényében az elektronika szabályozza a láng erősségét a HMV szabályzó potival együtt. Tehát: ha a HMV szonda tönkremegy egy alap értéken maradhatott az értéke, és hiába állítod a szabályzó potit nem tudod kellő mértében szabályozni a láng erősségét. Nem tudom, mert nem írtad, hogy a láng ég-e, ha igen csak nem a megfelelő intenzitással akkor a HMV szonda ment tönkre. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
Szia apóca!
A láng ég de nem lehet szabályozni, de hol találom azt aszondát? A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
Hali zeus64!
A hőcserélőből kijövő használati meleg víz csövére van rögzítve. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? Van egy Chaffoteaux & Mauri koimbi kazánom, ami természetesen itt télvíz idején megadta magát. Jó néhány szerelővel konzultáltam, de mindenki visítva teszi le a telefont, ha a márkát bemondom. Nem hiszem, hogy egyedül neki mernék fogni a javítgatásnak, de ha valaki tudna Szegeden egy szakembert ajánlani, aki nem rohan el első hallásra, nagyon megköszönném.
Hali ruczagnes!
Ha leírnád hogyan állt meg és mik voltak az előző tünetek, lehet tudunk segíteni. Üdv:
Az előállított víz hőfoka langyos. A kéznek egy 30fok körüli víz langyosnak tűnik. a készüléked 10l/perc vizet tud melegíteni 30fok emeléssel. A bejövő 5 fok akkor a 10l max 35fokos lehet. Nézzük meg a kifolyó víz mennyiségét esőkörben. A szabályozásról: a készülék nem tud szabályozni egy 25fokos vizet . a hőmérséklet nincs a szabályozási tartományban sem. A teljesítmény maxon megy . A gázfogyasztás 42 l/perc 24kw. A keresztmetszet csökkentésével lehet ellenőrizni, az NTC működését. 5 l/perc az menni fog 50-60fokig . azt már lehet szabályozni. Ha 5l/perc víz átfolyásnál túl melegszik a készülék : vagy a gázszelep minimumja kaka, vagy az NTC megvan nyúlva, vagy a hőcserélő elvan koszolódva.
Hali zeus64!
Az előző hozzászólás alapján tennék fel egy kérdést: mikor megy a fűtés és átvált meleg vízre, a láng intenzitása csökken vagy azonos nagysággal ég?? Továbbá van-e a készülékeden manuális állítási lehetőség (potméter) a meleg vízhez? Mert, ha nem kőkorszaki, akkor tudnod kell állítani a fűtőkörben és a HMV körben is a hőfokot pont a bejövő víz hőfok csökkenése végett, amivel a láng intenzitását állítod. Gondolom az előző télen nem volt hasonló problémád. Üdv: A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
Hogy a láng milyen azt nem láttam mert zárt tűzterü, manuális álitási lehetősg van a melegviznek, és külön a fűtésnek. K-b vagy 3napja romlott el.
A fütés normálisan üzemel, de mikor kinyitom a vizcsapot átvált melegvizre de viz nem melegszik 20-25 foknál fejjeb.
Üdv mindenkinek!
Van egy Bosch GAZ 3000W típusú gázkazánom, ami 1 éves. Az utóbbi időben azt csinálja hogy amikor bekapcsol a fűtés, akkor 4-szer 5-ször kattan egyet, úgy 30 másodpercenként, aztán abbamarad és működik rendesen. Hibaüzenetet nem csinál. Hívtam a szerelőt, azt mondja hogy ez normális, párat kattania kell a motoros váltószelepnek. Csak az az érdekes hogy korábban nem csinálta ezt. Nyomás van rendesen, és nem is levegős a rendszer. Van tippetek?
Szia! A kazán leírása szerint a kettő NTC-je közül a zöld vezetékes a HMV oldalé. A feltehetően belevaló NTC szobahőmérsékleten 10kohm értékű kell legyen és ha növekszik a hőmérséklet, akkor az ellenállás értéknek csökkennie kell. Ha cserélni kellene akkor sajnos leeresztős a víz a kazánból.
Hali Darjue!
A lángőrt kell fémtisztára takarítani, az egy kis fém pálca ami a lángban kell hogy legyen mivel ez érzékeli a láng meglétét, viszot a lángtól egy idő után oxidálódik a felülete és egyre gyakrabban fog kattogni. Ha fémtiszta akkor a hiba megszünik, viszont időnként tisztítani kell, de elég akkor ha újból tapasztalod a hibát. Üdv:
Sziasztok!
Van egy Termomax Inka 24K kazánom, amelynek elromlott a panelja. A trafó szétolvadt és valószínűleg zárlat lett a primer és egyik szekunder kör között is. Rákötöttem, két másik trafót, de így sem hajlandó elindulni. Valami fordított FF-et ír ki, de nem hajlandó semmit sem csinálni. Van valakinek ilyennel tapasztalata? Lehet, hogy az elektronika is tönkrement? Tudja valaki, hogy mennyi egy új panel ára? Használtat 40 ezerért akartak adni. Ez reális ár? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
Hali SKT!
Cseréld fel a trafón a fázis nullát. Üdv:
Egy 2x9V és 1x10V trafóval próbálkoztam. Az összes variációt kipróbáltam a lábak cserélgetésével, de sajna semmi eredmény
Szia! Nem a trafó lábait kell felcserélni, hanem csak a bejövő hálózati csatlakozót kell fordítva bedugni és úgy kipróbálni (a "RESET" gombot kellene működtetni). A gépkönyve minden ide vonatkozó leírást tartalmaz. Ha így nem lehet beüzemelni akkor a zárlattól más fontosabb rész is károsodott amit csak hozzáértő elektroműszerész tudna helyrehozni, vagy majd a panelcsere oldja meg.
Hali SKT!
Elvileg, ha "fázis" érzékeny a készüléked akkor a hálózatra fix rákötéssel kellene telepíteni, de ami szétolvadt trafót illeti, azon kijövő feszültségként 10V szerepel? Ha a primer és szekunder között volt a zárlat akkor lehetséges elszált a panel mert 240V kerűlt a panelra, de akkor szemmel látható nyomának is lenni kellene a panelon. Ha vizuálisan nincs nyoma az jó mert akkor nem söpört rajta végig! Viszont az sem kizárt, hogy az egyenirányító dióda szált el a panelon, ezt úgy tudod ellenőrizni ha műszerrel méred az egyik irányba zár a másikba nyit, ha mindkét irányba nyitott vany zárt akkor csrélni kell. Üdv: A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
Azt hiszem feladom.
Köszönöm a tanácsokat, mindet kipróbáltam. A fázis-null csere sem működött. Kimértem a diódákat is, azok is rendben voltak. Valami lehetetlenség trafó volt benne, három szekunder körrel, 1db 10V és 2 dB 9V. Az új trafókkal ez egyenirányítás megy, de sajnos eredménye nincs. Gondolom a primer és szekunder közötti zárlat tönkrevághatott valamit, még akkor is, ha nincs pörkölődés nyoma. Arra sajnos nem tudok heteket várni, míg valaki megtalálja a hibát. Két kis gyerek fűtésigénye mellett a villanyradiátorok csődbe visznek. Bontott panelt 40 eFT-ért találtam, de egy beszerelési időnyi garanciát sem vállalnak rá. Egy szerelő szerint az újnak a beszerzési ára nettó 200EUR, a beszereléssel együtti árára nem is merek gondolni. MIvel 6 éves a kazán, azt hiszem kazánt cserélek. Egy WESTEN STAR/CONDENS 240 és egy Ariston Clas Premium EVO 24-el szemezgetek, drágábbra nem nagyon futja. Van ezekről esetleg valamilyen tapasztalatotok? A jelenlegi kazán pár darabját (keringető, hőcserélő, váltószelep, biztonsági szelep) majd egyszer (valamikor vén koromban) felhasználom egy vízteres kandalló beépítéséhez.
Szia!
Bár olvastam az első hozzászólásodat is, de nem akartalak elkeseríteni, ezért nem írtam. Sajnos ebben a rettenetben két mikrokontroller is dolgozik. Valószínű, hogy az a szekundered olvadt össze a primerrel, amelyik az inverter részt táplálja. Ez esetben "törvényszerű" a "katasztrófa", hiszen az inverter galvanikus összeköttetésben van a hálózati feszültséggel. Mondhatnám, hogy összetehetnéd a két kezed a 40 ezres panel hallatán, de fölöttébb ellenszenves magatartás az eladó részéről, hogy nem vállal rá legalább egy beüzemelési garanciát. Természetesen így Én sem adnék érte még 20 ezret sem. Ha megteheted, és kellően elszántad magad, valóban jobban jársz, ha megszabadulsz attól az "isten átkától". Hogy melyiket vedd, erre nem lehet felelősségteljes válasz adni, hiszen a ma forgalomban lévő típusoknak ép úgy nem jöttek még ki a gyermekbetegségei, mint ahogyan az inkáról sem gondolta volna senki 5 évvel ezelőtt, hogy ezt fogja produkálni. Az alkatrészeitől inkább szabadulj meg. Egyrészt gondtalanabb jövő elé nézel, másrészt úgy is nagy a kereslet mostanság rá. A ventilátorok, váltószelepek hullanak mint a légy, a panelt megtapasztaltad, a kazántestet meg add le a MÉH telepen, hiszen belátható időn belül úgy is kilukadna. A szivattyút talán megtarthatod. Hát röviden ennyi.
Én áldom az eszemet, hogy még időben lebeszéltem a környékbeli kereskedőket és fűtésszerelőket az Inkákról.
Szerencsére kevés ment fel a falra a környékünkön. Ha mégis alkatrészcserében gondolkodnál, itt megnézheted:http://www.termomaxhasznaltalkatreszek.hu/inka.html Ha készülékcserében gondolkodsz, akkor mindkét kazán jó választás, nálunk is ezek mennek, nagyon kevés gondom van velük.
Szia!
Mikor kiderült a primer-szekunder zárlat én is sejtettem, hogy nagy a baj, de ahogy mondják, a remény hal meg.... Azért is döntöttem úgy, hogy új panelt nem rakatok bele csillagászati áron, mert elkezdte elereszteni a nyomást, 0.5 bar/hét. Vagy a kazántest kezdett el szivárogni, vagy a tágulási tartály repedt ki (a tüneteket most nem részletezném), vagy mindkettő. Előbb-utóbb még kellett volna költeni rá. Inkább lecserélem, az alkatrészek egy részét meg esetleg el-vaterázom.
Szia!
A használt panel iránt az általad említett weboldalon érdeklődtem. Annak idején egy csomó kondenzációs kazán prospektusát és használati utasítását végigböngésztem, az Inka szimpatikusnak tűnt, emellett jó ötletnek tűnt egy hazai gyártású kazán megvásárlása. Egy gyenge pillanatomban az is megfordult a fejemben, hogy most is vegyek ugyanolyat, így lesznek alkatrészeim, de aztán kitisztult a fejem. Tudom, hogy akár egy nagyon jó típusból is ki lehet fogni egy problémásabb darabot, de örülök, hogy a fentebb említett két típusról még nem találtam sok panaszt.
Köszi a választ, megnézem hogy hogyan lehet ezt megtakarítani. Remélem sikerül.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |