Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Néhány képet tehetnél fel,az talán segíthet a hibát behatárolni.
Mindjárt előkotrom a gépet és teszek fel.
Itt vannak a képek, rajz, és kívül-belül.
Szép kis kábeldzsungel.Jól látom,hogy a bemenet árnyékolatlanul megy az előfokcsőre?Az oldala is fából van?
A búgás miatt lekötöttem pár dolgot, az RCA-kon nincs semmi, az előfokcsőe nem juthat semi jel. Ami a csőre megy az a visszacsatolás.
Egyszerűen nem tudom rendezettebben megcsinálni. Ez már a harmadik verzió. Szépen vezetem, rendezgetem a kábeleket, de a végén mindig így néz ki. Az egész fa. Próbáltam egy normális dobozt összehozni, vettem két gérvágót, egyikkel sem tudtam 90(!) fokot vágni, így elmentem egy hobbiboltba és vettem egy dobozt 1050 forintért. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
Hát igen, a házi barkáccsal kűzdök én is sokszor. Sajnos profi gépek nélkül csak közelítő munkát lehet végezni. Az az alufóliacsomagolás nekem ránézésre kicsit meredek, de ötletes, az tény (le is van valahogyan testelve?).
A javaslatom az lenne legközelebbre, hogy a forrléceket a doboz "aljára" csavarozd a vég és előfokcsövek közé. Ezzel lehet csökkenteni a kábelhosszakat és növelni az átláthatóságot. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
Az,hogy milyen a doboz alakja,csak esztétika.Minél rövidebb kábelek,alkatrészlábak.Árnyékolás,ahol kell.Ha ezeket nem csinálod meg,ne várd tőle,hogy rendesen működjön.
Nem is rossz ötlet.
Hát akkor nekimegyek mégegyszer. Az egészben az a vicc, hogy amikor egy csatorna ment csak, akkor tökéletesen működött,pedig sokkal gányabbul nézett ki...
Majd beszámolok a fejleményekről.
Igaza van KöbZolinak.A nyáklapon nem gubancolódnak össze a vezetékek,ha pedig lakkal lefújod,még antenna sem válik belőlük.
Nem a kinézet a lényeg végülis, hanem hogy műszakilag megfelelő legyen a huzalozás, a tiéd nagyon rossz, teljesen újra kell csinálni. Fa dobozban is meg lehet csinálni ezt az erősítőt brummentesre. Mutatok képet, hogyan kellene elindulni, a puffer és szűrő kondikat ragd be középre, kösd össze a negatívjukat, aztán később minden innen menjen aminek köze van a testhez, táphoz. Igyekezz elkerülni a vezetékek kuszálódását, és csak akkorák legyenek, hogy lehessen szerelni. Először a fűtés és a tápellátás vezetékezését csináld meg, a 120 µF-os kondira tegyél egy 150 K-s kisütő ellenállást is, a 2,2 µF-ot és a 220 nF-ot elhagyhatod, nem kell duplázni a 68 µF-ot és a 22 µF-ot sem, egyszerűbb lesz a szerelés (de duplázhatod is, ha akarod). A képen egy 7 csöves sztereo PP van, szemlélteti, hogy nem kell 100 m vezeték pár alkatrészhez..
Köszönet a tanácsért. Az összes csöcsöt leföldeltem, meg mindent aminek köze lehet a testhez. Ha az ecc-ről lejövő kondinál szétválasztom a fokozatokat, akkor teljes a csend. (ez várható volt a leírásod alapján). Ha van kapcsolat, akkor (már nem sípol) kissé búg, ha ráakasztom a visszacsatolást, akkor majdnem teljesen megszűnik. Akkor az ecc-t es környékét kell átkonstruálni. Ezek szerint.
Legközelebbi dobozoláshoz egy ötlet. Mivel magam is csak gazdaságtalan és időpazarló módon tudok dobozt gyártani a "semmiből", hibás lemezjátszókat vásárolok, lásd a mellékelt képet. Most vettem még egyet, egy ezresért.Egyikbe egy kis csöves SE lesz, másikba egy JLH. Az előlapot egyedivé alakítani sokkal kisebb munka, mint deszkából, fémből kireszelgetni egy olyat, amit elfogad a szemünk - és a család.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
Idézet: „Na igen, ezzel egy probléma van: kell egy próbatrafó meg egy szkóp. egyikkel se rendelkezem sajnos. Jelenleg a konkrét 6550-es erősitő érdekelne főleg” Pedig a szkóp nagyon hasznos eszköz. A 6550 pentódával szerencséd van, a GEC 6550A adatlapja eléggé részletes. Az AB-osztályú beállításokból a transzfer- és anódkarakterisztika görbeseregek segítségével bármilyen értelmes munkapontra inter/extrapolálhatsz Raa-t Ha megakadtál valahol, először is áruld el pontosan, mi a kívánságod A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
Ez igaz egy ECC83-ra, egyébként óriási különbség tapasztalható szórt brumm-érzékenységben az akár nagyságrendnyi belső ellenállás- illetve felépítésbeli különbségek miatt. Mindazonáltal, tűzveszélyes anyagra szerelni a foglalatot nagy bátorságra vall
Ez tetszik. Tényleg jó ötletet adtál, szerintem nem csak nekem.
Gondolom a fás részt nekem akartad írni, nem Köbzolinak.
Úgy néz ki, sikerült megoldanom a problémát. Mindent letesteltem már, a foglalat "csöcsét" is, de az nincs összeköttetésben magával a foglalattal, így az szépen gyűjtötte magába zavarokat. A csavarra is kellett, így megszűnt szinte minden. Csak nagyon halk percegés maradt bent. Azt meg árnyákolt kábelezéssel szerintem meg lehet szüntetni. A tűztől kevésbé félek mint az elektromosságtól, nekem az a szakmám Mintha régebben azt olvastam volna, hogy magyát a transzformátort is földre kell kötni, ez ugye így van? (nekem vastag lakkréteg borítja az egészet, de az ördög nem alszik)
Üdv Crap game.
Első meglátás az ECC cső közel van a hálózati trafóhoz (vaslemezzel bekertelni) , a hátlapon levő csatlakozók szintén a trafó szórásában van . Más : minden csőnél a fűtés lábra raknák egy-egy 100nF kondenzátort , amint említették árnyékolt vezeték , , az ECC rácsa és bemenetig mindenhová árnyékolt vezeték . Az egy pontban testelést nem látom . A bemenetnél RCA csati ha testen (fémházon) van akkor az árnyékolásokat csak odáig kell vinni és nem kell bekötni (földhurok) ja a bemeneti árnyékolást (testett) az ECC-re vagy a legközelebbi test pontjához kell kötni . A 16KHz ! a kimenő trafó alatt van sok alkatrész . [off]Igazából nem ide de a régi duna TV készülék panelján látható fűtéskörében fojtó , szigetelt 0.3 tömör vezeték feltekerve ~3 mm-es valamire "tollbetét" 10 - 15 menet és kihúzni öntartó lesz . [/off] Külsőre igényes a kütyü , elöl kell a potméter . Üdv .
Azt javaslom, hogy a taknyolást majd próbáld mellőzni (itt a ragacsra gondolok). Én is csináltam 2x, de szerintem nem ad kellő biztonságú rögzítést és macerás a kondikkal való variálás. A lényegeket elmondták. Nekem már sikerült brumm mentesre szerelni fa dobozban és annyira tűzveszély miatt sem izgulnék (azért nem lehet figyelmen kívül hagyni végleges konstrukciónál). Az árnyékolgatásról nincs véleményem, de azért a fólázást a továbbiakban kerülném. Jó konstrukciónál elegendő lehet a bemenet az első erősítőfokozatig egy mikrofonkábellel vagy ilyesmivel elvinni.
Idézet: „Gondolom a fás részt nekem akartad írni, nem Köbzolinak. ... Mintha régebben azt olvastam volna, hogy magyát a transzformátort is földre kell kötni” Természetesen Igen, a hálózati trafó vasát is védőföldre vagy testre célszerű kötni, de jól gondold át, mit csinálsz, nehogy földhurok képződjön. A kimenők magjainak testelése/földelése korántsem ilyen egyértelmű kérdés, ronthat azok átvitelén. Egy mágnesezhető anyagú tetőlapra teljesen "ráülő" hálótrafó is konstrukciós hiba (kitűnő hatásfokkal megy át szórt elektromágneses tér a fémburkolatra). Nem kell feltétlenül elforgatni, négy aluminíum bak is sokat segít. Az ECC83 helyezgetésénél célravezetőbb a hálótrafót acéllemezből hajtogatott árnyékoló dobozkával körbevenni. (Legalább 1mm vastag acéllemez, átlapolásokkal, min. 1-1 centi távolság maradjon a trafóvas lemezek szélétől.)
Még nem jutottam oda, de gyári kimenők vasalásánál a szerelvények (vas) is szigetelő prespán csíkokkal vannak szerelve, valamint az összehúzató csavarok sem csinálnak mágneses rövidzárt - szigetelő gyűrű. Azt hiszem, emiatt majd sárgaréz csavarokkal oldom ezt meg.
A magot kívülről réz rövidzárral ellátni, erről mi az ajánlás? Ezt ritkán látni, inkább csak a hálózatin.
Szia sturbi! Megtisztítottam a foglalatokat, az egyik cső mozgatásra nálam is adott csattanó hangot. Tisztítás után a hangja szebb lett a cső mozgatásra már nem reagál. De a problémám még megmaradt. Olyan érzésem van mintha az egyik cső vagy keveset erősítene a láncban vagy túlerősít. Mintha valahol nem lenne megfelelő a munkapont. Kis hangerőn szépen szól de terhelésre elmosódik. Meg van az erő de nem tiszta a hang. Semmi brumm semmi gerjedés maximumra tekert hangerőnél is gyönyörű csendben van, ahogy a gitárra pici hangot adok nagyon jó dinamikával szépen szól de nem sokáig tudok elmenni torzítás nélkül. Hogyan lehet végig ellenőrizni hogy minden cső annyit erősít-e amennyit kell? Sajnos ehhez nem elég a tudásom hogy megtaláljam egyedül a problémát. A kapcsolási rajzon pedig nincsenek gyári feszültségek, hogy ellenőrizni tudjam.
a hálózati trafókon körbefutó réz nincs önmagával rövidre zárva. Egyik vége a testen!
Nem a primer-szekunder közti, akár egy soros nyitott tekercsre, vagy réz lemezre gondolok, hanem ami a vason kívül zárja rövidre az elkóborolni vágyó erővonalakat.
Jah*...Már megvan mire gondoltál. Nekem pont ilyen trafó van a JLH-ban. A trafóvasat leföldeltem a réz lemezzel együtt. De mikor nem földeltem le akkor sem búgott. Jól sikerült a huzalozásom
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Ha V1 cső B felére csatlakozó bemeneten van a gitár, akkor is ugyanúgy betorzít? Az nagyobb jelű pick up-ot tud fogadni szerintem a 2,7 K- katódellenállás miatt (mai pick up-ok több száz millivoltot is ki tudnak adni, eképzelhető hogy a 820 ohmos katódellenállás kicsi az első bemenő triódánál). Szkóppal, generátorral kéne megnézni fokozatról fokozatra, hol keletkezik torzítás...
Mindkét bemeneten ugyan az a helyzet, szkópom van a generátort is meg tudom oldani.
Szia.Építs elé egy kész elő-fokot.Erre itt egy példa.
Van egy 6N3-as előfokom, az lenne vele kapcsolatban a kérdésem, hogyan lehet az erősítését 1 alattiról megemelni?
Tippem szerint 470 és 470k visszacsatolás értékeit kéne módosítanom Alap problémám, Hiraga végfok, Metz mescasound doboz és előlapi potik, hangszínszabályó kör csökkenti a erősítőbe jutó jelet, és mivel van egy 6N3 előfokom, átkötném, hogy erősítsen is, így ki tudnám vezérelni a végfokot Segítségeteket előre is köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |