Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   135 / 340
(#) akos70 válasza ttindian hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Nullára kisütött aksit fel lehet tölteni fordítva, találkoztam már ilyen. Ez a kisebbik a gond, a nagyobb az, hogy az így fordított polaritással bekötött aksi mennyi kárt tehetett az autóban.
Milyen tipus is ez pontosan?
(#) ttindian válasza _vl_ hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Hat gondolom hogy van baj, mivel most csereltem ki a diodat a cd lejatszoban es a bisztositekot. Az uj aksival hajtata magat de nem indult "a negyutemu folyamat".Remenykedek abban , hogy a reset kapcsoloval holnap feleled a dogos jargany.
(#) ttindian válasza akos70 hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Laguna coupe
(#) zolika60 válasza ttindian hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
A motor és évjárat titok?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
(#) sufni-tunning válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Ha jól emlékszem a 70-es évek elejétől (de lehet, hogy már a 60-as) szabvány a negatív testelés.
Ha teljesen le van merülve, akkor igen fel lehet tölteni fordítva, és ha akkor polaritás helyesen van bekötve igazából ugyanúgy működik, mint a normál töltésnél. Igaz az akkumulátor celláiban a kémiai folyamat nem tesz jót, de ehhez hosszú idő kell. (Arra gondolok, hogy a normál feltöltéssel elmegy kb 3-4 évet, míg a fordítva feltöltött mondjuk csk 2-3-at).
(#) ttindian válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Azt nem tudom , es az ejel nem is volt hogy megnezem, nem az enyem.
(#) jojogdf hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Egy dízel Audi hőkapcsolójának kiváltására akarok vezérlőt építeni.
Eddig úgy működött hogy a hűtővíz hőmérséklete alapján egy hőkapcsolóval eldöntötte, mikor mennyit izzítson.
a hőkapcsoló úgy van beálíltva hogy -10,20,80 fokon különböző ellenállást bocsájt ki, ennek hatására a relé úgy vezérli hogy teljes izzítás -10 és 20 között, és 3mp 20-80 között, felette nincs.
A probléma az hogy már a sokadig hőkapcsolóval próbálkozom, fél év után tönkremennek és csak az első hidegindításnál hajlandó működni.Mostmár olyan szintre jutott, ha új nem boscht veszek ,az sem jó.
.A napokban akadt egy gyári bosch a régebbi autómból (azonos típus) és teszteltem
a hűtőrendszeren kívűl, tehát csatlakozó rá és működött a levegőben, 3mp-re vezérelt,bekötve a kissé melegebb, kb 30-40 fokos hűtővízbe,már nem volt jó!
Az egyik póluson valamivel több mint 6 voltot kap.
Ismerősnek egy BMWnél elektronikával oldották meg.
Szeretnék egy olyan vezérlőt építeni, amire egy hőmérséklet mérőt kötve, akár olyat ami a műszerfalon lévőt vezérli.,különböző ellenálásokat bocsájtson ki, a beállított értékeknek megfelelően.
TEcDocban megvannak a pontos kapcsolási rajza a kapcsolónak, illetve minden érték.

Lehetséges?Ötletek?Esetleg *
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
(#) Hogi hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyárilag a Suzuki Swiftbe volta digitális óra egység.
Képek:
Digitális óra
Digitális óra 2

Átlehet úgy alakítani hogy a külső hőfokot és az órát mutassa? Mondjuk nem fér el a kettő egymás mellett, de gomb nyomásra átváltani.
Gyújtáson ne mutassa az órát (amúgy mutatja), de áram alatt legyen.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
(#) proli007 válasza Hogi hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Hello!
Szerintem egyszer már feltetted a kérdést, és választ is kaptál, hogy egyszerűen nem.
Hiszen csak az LCD kijelzőt használhatnád, mert az óra IC speciális cucc, ami órát mutat. A kijelzőt meg száz lábbal kellene átkapcsolni. Vayg mikrokontroller, amibe azz egészet beprogramozod.
üdv!
(#) proli007 válasza jojogdf hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Hello!
Csak szólok.. Nem érthető mit szeretnél készíteni.
- A jeladó helyet egy másikat? Mert az leginkább egy passzív dolog, két bontó hőkapcsoló, egy ellenállással. (Nem ismerem a dolgot, de ez jön le.)
- Másik jeladóval/komparátorral/külön-táppal modellezni a jeladót.
- A komplett mérés/relé helyet egy komplett áramkört.
(Lehet autós szakik tudják mi az a "TEcDocban", de speciel én nem.)
üdv! proli007
(#) Belfegorr hozzászólása Feb 14, 2013 /
 
Sziasztok!
Rendszeres látogatója vagyok a fórumnak.......olvasgatni szoktam és tanulok belőle.
Most azonban megakadtam egy dolgon...szeretnék segitséget kapni ha lehet.
Egy BMW fordulatszámmérő bekötésében. Elektronikával amatőr szinten foglalkozom,
de az autóelektonika számozásait nem ismerem.
Nem tudom hogy mit és hova kell kötni, hogy a fordulatszámmérőt beüzemeljem.
Kisérletezni nem akarok vele, nehogy tönkretegyem, ezért kérem segitségteket.
Mellékelek képet a müszerről , ha valaki felismeri és érdemben segiteni tud kérem tegye meg.
előre is köszi mindenkinek
(#) Hogi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Hello!
Most kérdeztem először. Aha szóval nem egyszerű dolog. Azért köszi!
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Üdv.
Köszönöm szépen. Csak olyan kérdésem lenne még, hogy a 2 fet milyen típusú legyen (vagy esetleg elég tranyó is)? A nyákterv már nemsoká kész lesz. És még egyszer köszönöm a segítségeket.
(#) zolika60 válasza Belfegorr hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Itt egy PDF ebből kinézheted a számok jelentését. Bővebben: Link
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Helo!
Sima tranyó nem igazán jó bele (Fet is tranyó), meghiúsítaná a hiszterézist. Egyébként IRLR024N. De azért raktam bele ekkora Fet-et, mert úgy gondoltam a kapcsolás a nagyáramú reléket fogja kapcsolni. De ha ez nem így van, akkor a relé áramának megfelelően elég bele akár egy BS170 is. Vagy "akármi Fet" a mi kéznél van, de ekkor a zénert ki kell cserélni egy 8,2V-osra.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2013
(#) Belfegorr hozzászólása Feb 14, 2013 /
 
Zolika60-nak köszönöm a linket, segitett vele, viszont a fordulatmérőn
van egy ,,R,, jelzésü saru is, amit nem találok a táblázatban.
oda mit kell kapcsolnom?

hátlap.jpg
    
(#) zolika60 válasza Belfegorr hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Azt sajnos nem tudom. De szerintem akkor is működnie kell, ha azt üresen hagyod.
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Köszönöm. Tudnál még pár FET-et mondani? (Igen tudom térvezérlésű tranzisztor) Olyan 1,5A-es FET szerintem melegedés nélkül vinné. Az eddigieket nagyon szépen köszönöm.
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Hello!
Most soroljam fel az össze Fet-et? Hosszú lesz... De pld.. itt megnézheted. Ott van az alsó sorban is az IRLR024 mi itt a gond. Ami N csatornás és van hűtőfelülete, mindegyik jó.
üdv!
(#) sufni-tunning válasza Belfegorr hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
30 Akkumulátor állandó áram (lehet biztosíték tábláról le tudod hozni, ha nem , akkor nem árt egy biztosíték sorba)
58 Világítás
31 test
1 megszakító szál (az elosztó megszakítója éa a trafó 1-es kivezetése között. Gondolom ez lesz a fordulat jel)
Az "R" pillanatnyilag nem ugrik be (Kérem a többi kolléga segítségét )
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Jobb index.
(#) Belfegorr válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Igen köszi a választ, de sajnos az ,,R,, nélkül nem indul be és ez a gond
(#) Belfegorr hozzászólása Feb 14, 2013 /
 
Ákos70- nek is köszönöm a lényegretörő válaszát és segitségét
(#) proli007 válasza Belfegorr hozzászólására (») Feb 15, 2013 /
 
Hello! Már bocs, de honnan kapja a fordulatjelet? Ki nem találhatja? üdv!
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Feb 15, 2013 /
 
Lehet most kéne elsüllyednem szégyenemben.
Nálam is kimarat a szikra
(#) akos70 válasza Belfegorr hozzászólására (») Feb 15, 2013 /
 
Nagyon szívesen. Gondolom, abban a részben volt a jobboldali indexvisszajelző, és onnan kapta az áramot.
A fordulatjelet meg az 1.-ről kapja.

Azt biztosan tudod, hogy ez a műszer 6 hengeres motorhoz való. Nem tudom, mibe szerelnéd, 4 hengeressel is működnie kell, csak nem a valós fordulatot mutatja.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
(#) zolika60 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 15, 2013 /
 
Azt a megszakítóról kapja. 1-es csatlakozó. Bocsánat, most vettem észre ezt már akos70 is írta.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
(#) proli007 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 15, 2013 /
 
Hello! Bocs! közbe rájöttem, nem olvastam végig..
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
(#) gumikoptatok hozzászólása Feb 18, 2013 /
 
üdv urak nekem olyan problémám lenne , hogy ha bekapcsolom a rádiót csak 1et pattan , ha rálépek a fékre akkor megszólal de viszont világít a féklámpa is mi lehet a hiba oka ?
(#) zolika60 válasza gumikoptatok hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Rosszul van bekötve. A memória plusz a féklámpa biztosítékára van kötve az akku helyett.
Következő: »»   135 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem