Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
A másik állásban 5 V körül kellene lennie a 18-as lábon! (amikor a kapcsoló nem húzza le a GND-re az R9-en át)
Tehát vagy a kapcsoló rossz, vagy valahol van egy pár k Ohm-os átvezetés a GND felé. A PIC-et kivéve ki kellene mérni a kapcsolót, hogy nyitott és zárt állásban mekkora ellenállás mérhető a kontaktusai között. (elsősorban az R9-re menő kivezetésen)
Hát kimértem mindent, és minden OK volt, én tévedtem egy kicsit, méghozza abba, hogy a legegyszerübbnek tünt, hogy az icsp csatlakozón keresztül tápláljam a műszert, a programozóból, igy a 18 lábon a programozo PGC lába került. Ezen keresztül veszett el az 5V. Ezt a csatlakozést megbontottam, így müködik a műszer. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Az in circuit módhoz milyen shottky diódára van szükség?
Szia!
Pont ezt akartam megkérdezni én is. Rákerestem és egyetlen utalást találtam rá az egész fórumon. p_istvan fórumtárs aki többek közt az LCM3-at fejlesztette, SB160 diódát ajánlott. Mentem volna venni, de csak SB560-at tudott adni a boltos. Adatlap szerint alig van különbség a kettő között úgyhogy szerintem jó lesz.
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget! Skori féle automata kikapcsolást megépítette már valaki a műszerhez? Működik jól, érdemes azzal együtt egyben megépíteni?
Egy olcsó 9 V-os alkáli elem is kb. 300 mAh kapacitású, az LCM kb 6 mA-t fogyaszt 2950-es LDO stab. IC-vel és 5.5 V körül még jól működik. Ez nagyjából 50 óra üzemidőt feltétez.
Ha sokat használod akkor egy dugasztáppal érdemes használni. Ha ritkán, akkor meg egy elem sokáig kitart, hacsak néha el nem felejted kikapcsolni, viszont ha feledékeny vagy, akkor jól jöhet az autókikapcsoló, ami amúgy jól működik. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
Sziasztok!
Keresek valami szép esztétikus dobozt a műszerhez Ki mit ajánlana?
Ma hozzájutottam egy új PIC-hez, felprogramoztam az alap 1.20-as hex-el, azonnal, hibátlanul indult. Megvan az 500/350 kHz. Induktivitás/kapacitás mérés tökéletes. L és C állásban is tudom kalibrálni, 6.8 pF-os kondit is megmér, tizedes pontossággal. Elkó mérés is megy, referencia kondenzátor hiányában nagyjából azt látom a kijelzőn, ami az elkóra van nyomtatva. Viszont az ESR mérés nem megy, csak egy ? jelenik meg az ellenállás helyén. Ha rövidrezárom a kapcsokat, átvált ellenállásmérő állásba, de továbbra is csak egy ? jelenik meg az ellenállásérték helyén. Mit nézzek meg?
Az az érdekes, hogy ESR kalibráláskor csak az Re értéket írja ki, ami 244 ohm. Szkóppal mérve nyitott bemeneten mérve 120 mV pp, rövidrezárt bemenetnél az L/C bemeneten 500 mV pp.
ESR nullázáskor megvárod, a "válts mérésre" kiírást, addig a rövidzárt sem bontod az elkó bemeneten?
Milyen induktivitásod van? 500 mV pp (fazékvassal, ha jól mérted) ezt nem tudja rendesen kezelni a az 1.20 HEX, ekkor az 1.30, 1.32, 1.35 közül kell választani!
Vagy a 33 nF értéke jóval kisebb, rövidrezárt elkó bemenetnél az L/C bemeneten mekkora frekvenciát mérsz?
Igen megvárom, viszont Re=0,244 kohm után "Válts mérésre" üzenet jön. Utána C->0. A korábbi, hibás 12-es lábú PIC-el írt uesr-t, fesr-t. Ezzel nem. Vagy én teszek valamit rosszul.
Ilyen tekercs van benn. Délután kipróbálom a többi HEX-et, egyelőre nem akartam össze-vissza programozni. A kondi egy narancssárga 33nf X2 kondi egy fénycsőarmatúrából bontva. 43 nF-ot mérek rajta. A frekvenciát szintén megmérem délután.
Az a 43 nF elég határeset (+33% eltérés), mindenképp cseréld olyanra, ami közelebb van a névleges 33 nF-hoz.
Feltettem az 1.32-t, semmi változás.
Rövidrezárt elkó bemenet mellet az L/C-n kb az F0-t mérem. Ha bontom az elkó bemenetet, akkor egy kicsit pulzál mind az amplitúdó, mind a frekvencia is. 33 nF cserére még várni kell, míg eljutok boltba. Nekem az a furcsa, hogy ESR kalibráláskor nem jelenik meg az Fesr, Uesr érték. Ez mitől lehet? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Mondom hogy cseréld pontosabbra a 33 nF-ot!
Most 76 kHz körüli az ESR mérő frekvencia és a szoftver már úgy ítéli meg hogy nem kell feszültséget mérni -kívül esik a frekvencia az elfogadható tartományon-, ezért nem is lehet ESR-t mérni-számolni. Ha nem fazékvasad van mint írtad is, akkor az 1.30 alatti HEX-ekkel próbálkozz, mert nem lesz pontos/lineáris a kapacitás mérés!
Sziasztok.
Megépítettem az LCM3-as mérőt és lenne pár kérdésem. Alapesetben a kijelző hátér világítása csak akkor megy ha dugasztápot teszek rá, ha áthidalom a diódát akkor ugye az elem működteti a hátérvilágítást is. A kérdésem az lenne mennyi ideig bírná az elem ezt az igénybevételt? A másik kérdésem az lenne megérné e lecserélni az 1%-os ellenállásokat 0,1%-osokra?
Az elem kapacitását /kb 300mAh/ osztod a műszer áramfelvételével /kb 25mA kijelzőtől függően/ ami 12óra lesz.
Hiába cseréled az ellneállásokat. "A pontos ESR mérés feltétele, hogy a 100uH és a 33+1nF alkotta rezgőkör soros veszteségi ellenállása ne legyen 1,5 - 2 Ω-nál nagyobb. Itt összegződik a tekercs AC (90kHz) ellenállása, a 33nF ESR-je, a kapcsoló és csatlakozok érintkezési ellenállása és még pár más tényező. Ezt úgy lehet ellenőrizni hogy C állásban az elkó bemenetet rövidrezárjuk, és az L/C bemeneten 100-130 mV feszültséget kell mérni csúcstól-csúcsig (kb 30-40 mV effektív érték). Ha ennél alacsonyabb, akkor csökken a mérés felbontás és pontossága (2mOhm körül érték érhető el)." MKP X2 kondival meg fazékvasmagos tekercsel tudod feltornázni a feszültséget kb 200mv-ra de van akinek sikerült 400-ra is. Nálam 157mV az User0 érték /kalibrációnál ki is írja/ sima tekercsel.
Akkor ezek szerint nincs értelme 0,1%-os ellenállásokra cserélni a jelenlegiket. Mi szerepe van akkor az 1%-os ellenállásoknak?
33nF-os kondiból jelenleg csak a képen láthatót tudtam beszerezni(1%-os tűrésű). Egyelőre megfelel később majd szerzek egy általad javasoltat. Tekercsből én is simát raktam be először, de azzal csak 87 mV-lett az érték. Azt cseréltem egy árnyékolt tekercsre, sajna smd-s ezért csak a nyák alján fért el de lényegesen jobb lett a mV érték.
Az ellenállás kérdésre p_istván tud neked pontos választ adni, de szerintem mivel a készülék kalibrálja magát így a kis eltérést tudja kompenzálni.
Nekem a képen látható kondik, meg induktivitás van benne, ezzekkel 157mV. Szerintem az a 33nf amit beletettél az nem jó bele, ha cseréled meg az induktivitást is egy jobb minőségüre akkor jobb lesz. Én is tervezem a kondi cseréjét, meg az induktivitásét is fazékvasmagra /AL250 N48 11x7/csak még nem találtam olyan helyen ahol megfizethető a posta költség. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
A 33nF az Polystyrene kondenzátor. Ezek szerint az nem a legmegfelelőbb?
Ilyen tekercset meg nézek a boltban hátha kapok.
"Kritikus alkatrészek
•C9, C10: A 2 x 1nF kalibráló és mérő kondenzátor stabilitása/hőfokfüggetlensége fontos. A kalibráló kapacitás pontossága azért is lényeges, mivel ha ez idővel elmászik, akkor pontosítani se lehet a műszert, illetve nem megbízhatóan. Anyaguk lehetőleg polisztirol esetleg polipropilén vagy engedményekkel poliészter lehet, kerámia semmiképpen nem jó! •L1:100uH induktivitás kis veszteségű legyen: DC ellenállása 0,3-0,4 Ωnál ne legyen nagyobb, és jó minőségű ferritre készüljön, ellenkező esetben a nem polarizált kondenzátor mérése 100nF felett már bizonytalanná válik, valamint az ESR mérés felbontása/pontossága nagyon leromlik. Nem érdemes túl nagy méretűt sem venni, itt nem részletezett okok miatt. A zárójelben megadott jelölésű megfelel. •C8: A 33nF anyaga lehetőleg polipropilén legyen kis soros veszteségi ellenállású, 275 V AC feszültségű." ezek szerint nem Az 1nf kékcsíkos strioflexet hol vetted? Ha olyan kell neked is ami nekem van benne akkor keresd meg lhanzi-t.
Szervusz!
Jó a polisztirol 33 nF is, talán még jobb is (de nem fontos 1%-nak lennie) inkább a beszerezhetőségével és a méretével van gond, ezért az mkp x2 az ajánlott. Szerintem hagyd így a kondikat, inkább egy fazékvasmagot szerezz! 1%-nál pontosabb ellenállásnak nincs értelme, a pontosságot több elem összetevője (pl PIC ADC) határozza meg és ezek közül egy hiába pontosabb a többinél, a pontosságot nem fogja számottevően javítani. Ezért optimális az 1% a 100 k és a 47 ohmnak . Csak a 33nF és a 100uH, 180 ohm+PIC kimeneti ellenállás értékét pontosítja az önteszt, ezért azoknak nem szükséges nagyon pontosnak lenniük. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
Sziasztok,
Egy újabb problémával küszködöm: megépítettem ezt a műszert, és azt figyeltem meg, hogy 10 nF és 1µF kapacitásu kondit ha mérek, nagyon nem pontos a mért érték: 3 külömböző gyártotól származó, külömböző feszültségü és felépítésü, 100 nF kondi esetében a műszer mindegyiknél ~ 15 -18 nf értéket mutat, 330 nf esetében ~ 27nF a kijelzett érték, 33 nF esetén pedig ~ 2 nF. 1 nF kondi esetében minden OK, 1 µF felett szintén. Mindegyik vizsgált kondi új, multiméterrel megmérve mindegyik értéke OK. Kicseréltem a műszerben a 33 nF kondit és az 1 nF kondikat másik fajtára, de az eredmény ugyanaz. Mégis ezekkel lenne a gond? Vagy hol keresem a hibát?
Megpróbálhatnád az 500-600 nF alatti kondenzátorokat az LC bemeneten és nem az elkó bemeneten mérni!
Megpróbáltam es müködik, de ettöl eltekintve mi lehet az oka annak, hogy az elkó bemeneten nem müködik? És érdekes módón 10 nF alatt minden OK - beleértve 1 pF is.
Mert az elkó bemenet és kis értékű nem polarizált kondenzátor mérő bemenet össze van kötve a 33 nF-al az esr mérés miatt.
Ha az elkó bemeneten kisebb kapacitás van mint kb. 500 nF akkor nem tud elkó üzemmódban mérni, átkapcsol a másik mérési módra és ekkor ha az elkó bemeneten van egy kisebb kondenzátor, akkor annak a 33 nF-al soros eredőjét tudja csak mérni, a szoftver ekkor nem tudja kitalálni melyik bemenetre van téve mérendő kondenzátor. De már sokszor le volt írva melyik bemenet mit és hogy kell mérni. A multiméteren sem mérünk árammérés üzemmódban feszültséget, vagy ha mégis, az is "érdekes" eredményre vezet... |
Bejelentkezés
Hirdetés |