Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es fordulatszám mérő autóba
 
Témaindító: StefanFM, idő: Márc 7, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 4
(#) StefanFM hozzászólása Márc 7, 2006 /
 
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni hogyan tudnék LEDes fordulatszém méröt építeni 4hengeres 4ütemü autóba.
Találtam a fórumon fordszám mérőt 2ütemü mocihoz (http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8). Hasonló kivitelüt keresek 4ütemre!
Ha vkinek van kapcsolása megköszönném Konkrétan régi Astrába kellene.
Ha lehet ne legyen túl bonyolult, mert kezdő vagyok e téren
(#) Gabi válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 7, 2006 /
 
Szia!
Többféle létezik, ezek közül egy:

schematik.jpg
    
(#) Kera_Will válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 7, 2006 /
 
2 vagy 4 ütem közt az a különbség, hogy 1 fordulatra mennyi impulzus jön be a mérőműszeredbe.
4 ütemű esetén 2szer több tehát a 2 ütemű mérő művedben lomhábbnak kell lennie az monostabilnak.
Ez csak "kalibrálás" kérdése.
Van ottan 1 poti annak az értéke legyen ( P1 )220 kiloohmos. R4 értéke meg 5 kOhm.

Ismert frekvenciájú négyszögjel generátotrral meghajtod a bementet. Aztán addig csavarod a potit amig az a led világit ami a bejövő jel fordulatszámának felel meg. Ennyi az egész.

tehát a freki kiszámítása amit be kell küldeni pl.: 1000 RPMhez 4 ütemre .
tehát 1 fordulat alatt 4 impulzus jön létre.
1000 RPM az ezer fordulat / perc
1 másodperc alatt 1000/60 fordulat
tehát 16.66 fordulat/másodperc .(Hz)
Ekkor 4szer több impulzus 16.66*4 => 66.66 Hz
Tehát ekkora frekit kell bekergetni 1 generátorból a
bemenetre.
pl 6000es fordulat nál tán jobb viszony jön ki.
számoljál utána...

Pl.: 6000 RPMnél éppen 400Hz lesz a bemenő freki értéke.

Érdemes trimmerpotiból heli trimmert rakni inkább mint az ami a nyákon van esetleg ha meg van a
"pontos" beállított mérő mű akkor érdemes fix értékű ellenállással kicserélni a potit akkor el se rázódhat lásd autó mód eléggé rázós üzem .
No igen poti értékét meg kell mérni az áramkörből való kiforrasztás után .
Ekkor már csak az összes alkatrész hőfok függésse befolyásolja mérés pontosságát.Igaz ilyen durva lépésű műszernél ez kevésbé fontos... tájékoztató értékek.

R5 C9 isbefolyásolja a kijelzést.
(#) kripower válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 7, 2006 /
 
És szeretnéd kivillantani az utolsó ledet is?
(#) Frankye válasza kripower hozzászólására (») Márc 7, 2006 /
 
Idézet:
„És szeretnéd kivillantani az utolsó ledet is?”


Fúúúú, de gonosz kérdés!!!!! Mi az hogy! Sőt! A legtutibb az volna, ha még lenne 2-3 LED a soron!
(#) StefanFM válasza kripower hozzászólására (») Márc 7, 2006 /
 
Én még esetleg arra is gondoltam, hogy beteszek még 1db LM 3914es IC-t. Igy több ledem lesz de kevesebb fordulat esik egy LED-re. Ez is megvalósítható lenne! Nem?
Köszönöm a segitségeteket!
Ez lesz az elsö komolyabb áramköröm amit összerakok. Remélem müxik majd!
(#) Placi84 válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Egy egyszerű megoldás: Kivezérlés jelző+fordulatszámmérő adapter! Asconához már utánépítette az egyik volt osztálytársam! Egységcsomagban is megvásárolható Árlista
(#) (Felhasználó 928) válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Hello! Épp engem is hasonló téma érdekelne, csak én digitális kijelzést szeretnék. PIC-el tervezem a megvalósítást, mégpedig úgy,hogy frekimérőt építek, és elé egy négyes osztót, ha elkészül szívesen megosztom veled a tapasztalatokat.
(#) potyo válasza (Felhasználó 928) hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Én is agyaltam egy ilyen fordulatszámmérőn, szintén pic-el. Egy kör háromnegyedére tennék ledeket, úgy számoltam, kb. 55-60 darab led elférne egy normál műszer kerületének háromnegyedén. Multiplexelve meghajtva a ledeket elég egy 28 lábú pic a dologhoz. Esetleg lehet többszínű ledet használni, és a pirosnak nem feltétlen 6000-nél kell kezdődnie.
(#) StefanFM válasza (Felhasználó 928) hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Az a baj hogy a programozáshoz totál 0 vagyok. na meg kezdő is!
(#) vicsys válasza potyo hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Amit én csináltam...
Nincs túlbonyolítva...
(#) (Felhasználó 1131) válasza vicsys hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
Egy kérdésem lenne:a rajzon az a rész ahol ahol a BC547-es tranyó van az egy stabilizátor???
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 1131) hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
az igen, 6-7 bemenő feszből csinál "állandó" 5v -t. sztem, ha kocsiba kell akkor tökéletes stab ic is pl: 7805

(#) luxmanpower válasza StefanFM hozzászólására (») Márc 8, 2006 /
 
A legegyszerűbb. Megépítve, és műxik.

http://www.zsiguli.hu/tuning/tuning_ledes_fordszammero.html
(#) StefanFM válasza luxmanpower hozzászólására (») Márc 8, 2006 / 4
 
Köszi! Tényleg egyszerű, ha nem müxik amit ma raktam össze (LINK) akkor ezzel próbálkozom majd.
(#) Valteri válasza StefanFM hozzászólására (») Máj 20, 2006 /
 
hi
az alábbi ellenállások ártékén nem tudok kiigazodni

r9= 4,7Mohm?:
r3=10Mohm?
r5=1Mohm?
mi az a jp
jumper? , de minek?
(#) szabi83 válasza Valteri hozzászólására (») Máj 20, 2006 /
 
[link=http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8]http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8[/link]
itt megtalálod a kérdéseidre a választ..

"A JM1 jumpernek zárva kell lennie, el is lehet hagyni egy sima átkötéssel."
(#) gulyi88 válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 20, 2006 /
 
én is beszállok a témába

nekem ilyen lett a műszerem félékészen
2*UAA180 van benne kaszkádba + egy kiselejtezett LADA lengőtekercses műszer.
értelemszerűen a ledek a fordulatot a fűszer meg a sebességet mutatná.
csak egy normális freki/fesz kinverter kellene.

jah SIMSONra csináltam
csá
(#) luxmanpower válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 20, 2006 /
 
Szerintem
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
hello!

ezzel a számítással baj van! vagy Trabantnál ez nem mérv adó!
ugye
3000/60 - ford/perc
50/1 ford/sec= hz
de azt mondod hogy ekkor 2* impulzus, én mondom oké
555-el csináltam négyszögjelgenerátort, 100hz-re
amit tudok állítani az a 4500-5000 fordulat között van..
szal ill őőőő
Trabinál 2 gyújtótekercs van, 2-ő megszakítóval...

szal akkor nincs 2*impulzus???
(#) skynetpro válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
Nem lehetne ezt úgy megoldani, h. az áramfejlesztő szinuszát használja? a simsonban egy fordulat alatt 3 teljes szinuszhullám van.
én pl. ezt megépítettem, de először fordítva kötöttem be a tranyót akkor az felrobbant utána meg a vezetőpályák szartak be amikor az új tranyót tettem bele aztán egy 7805-öt forrasztottam rá csak úgy légvezetékkel de utána jöttem rá hogy minden ledet fordítva kötöttem be közben a székemen felejtettem a cuccot szóval öcsém ráült és kilapult na azóta pihen egy dobozban
de nyáron meg akarom csinálni, csak lehet h. inkább a generátor jelét kellene használni, mert pontosabb, különben is a tirisztor valszeg zavarná úgyhpgy tudtok ebben segíteni, h. az alapkapcsolást hogy lehetne áttervezni?
köszi
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
kipróbáltam! élesben..
de vmi nem jó..
100Hzel tudtam állítani..

a jelet bekötöttem a megxakítóra + a tápot bekötöttem, de szépen fel izzik az összes led.. alapjáraton...

amugy a 2,4,8 -as lább eredetileg a testen, de úgy tápot kap akkor világít az összes led, fogtam a 2, 4 és a 8 -as láb között megszakítottam tettem bele 1K -t, így müxik de nem egészen jó!
(ic2 és r7nem került megépítésre..)

javalat??
amugy ha a bemenőjelet a testre érintgetem akkor szépen müködik

:help::rinya:
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
**UP**
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
Hi!

Lehet akkor majd jobban utána nézek mivel csúsztam el ... fordulat--->>>frekvencia konverter váltásomban ... igen ezek a megszakítók meg ütemek csak zavarnak .. ...

Rákéne ugrani 1 szkóppal 1 gyujtó elosztás kábelére és akkor meglesni milyen sűrű pulza jön ,... ...
közbe indikálni a beépített fordulatmérő mit mutat .
Rég volt már mikor csináltam ....
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 5, 2006 /
 
szkópom az nincs
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 9, 2006 /
 
ha a megszakítóról szeded le a jelet akkor annak az a főtengely fordulatszámától föggően kapcsolgat.
2 megszakító van 2 üteműnél.
1ik megszakító mindig adott elfordulás helyzetben kapcsol.
másik is adott elforduláshelyzetben kapcsol. 1 fordulat alatt.
Tehát mindegy melyiket használod ütem adónak.
Akkor 1 fordulat 1 pulza ... neeem de ?! :-S

50Hz van a falban is nem kell 555 se !!!
50Hz 1 kis trafóról 6-12 Vos pl dugasztápok szekunderéről levéve pont jó referencia a 3000es fordulathoz ...
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 9, 2006 /
 
aham és mi legyen a 2 ellenállással??
6,7, 22k -val megy a 8-asra
8-ast meg húzom a föld(2, 4)re 1k val.
ez így maradjon??

lehet hogy aza hengerem nem a legjobb már mint a megszakítása.
hogy tudnám kipróbálni??, a megszakító a földre kapcsol nem??
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
Hi!

Izé nem tom már milyen rajz milyen pozicióiról beszélsz mivel volt itt már vagy 3 is emlegetve ... :-S.

Elvileg igen a megszakító kalapácsa testre teszi a gyujtótrafó végét. Ekkor alaphelyzetben akku fesz van a kalapácson a trafón keresztül és lóg a levegőbe.Ennek kell lennie mert különben fogyasztaná az aksit ha nem forog a motor.Csak ha pörög akkor szaggat .... leálláskor előfordulhat hogy a kalapács zár testre de akkor a gyujtást leveszed időben ..elvileg.A gyujtási szög is kisebb mint 180/360 fok ...

Tehát akkufesz értékű lefutó élű impulzus jön létre ha zár az érintkező. Plusz 1 csomó tranziens amit a tekernyőc rendez mikor megszakad újra az áramkör kicsit több fesz lesz mint az akkufesz.

Ezért kell határolni zener gáttal a bemeneten.
Kijelző ICnek meg kell nézni adatlap miként kell kötni pont/sáv kijelzéshez . Avagy a többi lépésköz/min-max érték beállító elemeit...
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
[link=http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8]http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8[/link]
bocsi ez az
Következő: »»   1 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem