Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   146 / 344
(#) zolika60 válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
A betűk a motoron lévő bekötő csavarokat jelölik, ha szabványos és a tekercselő nem kötötte másként. Ha így nem egyértelmű lefotózod a bekötést talán okosabbak leszünk.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Idézet:
„Nemtudnátok leirni ugy h fázis nulla ilyesmi ?”

Még ennyire se kell bonyolítanod.
Jön a két szál a konnektorból és kész.
Az az oldalsó meg a védőföldelés, azt mindenképp rá kell kötni a motorra.
(#) Laci169 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Holnap lefényképezem és felrakom!
azt értem h a csavarokat jelöli csak azt nem h hova mit kell kötni :S
(#) granpa válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Mi meg nem értjük a 'h' betűket, mit jelentenek? A második mondat is nagy betűvel kezdődik! Legközelebb nem ír neked a moderátor, hanem letilt!
(#) zolika60 válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Visszább is megnéztem, Te egy háromfázisú motort egy fázisról szeretnél üzemeltetni? Az általam betett rajzok három fázisra vannak. Ha lesz fotó szerintem tudunk segíteni. A helyesírásra illik figyelni.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 / 1
 
Itt egy titkos rajz, nem ám mindenkinek mutogatni, maradjon köztünk...

P1150250.JPG
    
(#) pet520 hozzászólása Márc 20, 2013 /
 
Ma volt egy kis időm kötögetni. Elindult a motor deltában is de mégsem
Sajnos úgy néz ki a 3x16 amper kevés a 5.5kw-hoz .
Üresjáratban szépen megy a motor de ha rárakom a kompresszor ékszíját akkor lecsapja a megszakítót mikor deltába kapcsol.
Azért mindenkinek köszönöm a segítséget!
Holnap 3kw-val is kipróbálom.Most már kíváncsi vagyok....
(#) Laci169 válasza granpa hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Bocsi akkor nem irok több "h" betüt akkor kiirom h= hogy .
(#) Laci169 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Láttad a rajzot, hogy az enyém, hogy van kötve? mert majdnem ígyvan ( nemértek hozzá csak ha elmondják mit hova akkor betudom kötni,, ezáltal nemtom mi közte a különbség bocsi
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 / 1
 
Már nem élt hiába a modi... Itt - nagyon helyesen - alapfelszerelés a Magyar Helyesírási Kézitáska.
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Az a különbség, hogy te csak a 3 pontot rajzoltad le én meg mind a 6-ot.
Valóban, jól látod, alapjában ugyanaz a bekötés a hálózat felől, csak a motoron variálunk.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
(#) Laci169 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
* A borzamlas írásmód miatt kivéve!
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2013
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Lehetséges az is, egy újratekercselés alkalmával előfordul, hogy egészséges lustaságból nem hozzák ki mind a 6-ot.
Így már értem, mit nem értesz, nincs annyi drótvéged, mind amennyire szükség van.
A jó hír az, hogy nem is kell, ez a 3 szál az optimális bekötés eredménye, amit először rajzoltál, úgy kell használni!
Már csak el kell találnod, mekkora kondival indul ügyesen, illetve, ha menet közben gyengébbnek tűnik a motor, kellhet egy üzemi kondenzátor is, mindezen technikák mellé.
Ez ugyanannak a 2 bekötési pontnak fog kelleni, ahova most a nyomogomb viszi az áramot a kondin keresztül.
(#) erbe válasza pet520 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
5,5 kW-os motorral hajtom az ágaprítómat, 3*16-os automatáról. 6 cm-es száraz akácot simán viszi. Ha nagyon megterhelem (vagy kopott a kés ), akkor vágja le.
Nálad más baj is lehet. Pl. illesztetlenség. Túl nagy fordulattal akarod hajtatni a kompresszort. Az üzemben bírta a rendszer, nálad nem.
(#) pet520 hozzászólása Márc 21, 2013 /
 
Ez egy teljesen gyári kompresszor,szerintem ilyen gond nincsen.Csillagban szépen megy úgy nincs vele gond.
(#) Orbán József válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Üresjáratban simán megy deltában is?
(#) pet520 hozzászólása Márc 21, 2013 /
 
Igen.ha leveszem az ékszíjat akkor deltába átkapcsolva is megy simán. Kipróbáltam egy másik villanymotorral is.Azzal is működött szépen.Ez egy viszonylag nagy kompresszor.Lehet ez a gond hogy nagyon megterheli már a motort!?
(#) pet520 hozzászólása Márc 21, 2013 /
 
Az üzemben ahonnan vettem ott ment szépen,de gondolom ott nem 3x16 amper volt......
(#) Laci169 válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Lefényképeztem a motor bekötését. Igazatok volt 6 kiállás van elnézést elnéztem.

fotó(4).JPG
    
(#) fongab válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Szia
Üzembe szépen megy 3x16A rar Ha a 3x16A csak a műhely felé megy, akkor, talán. Ha a lakásba is bemegy, biztos, hogy valami még, van rajta.

Ékszíj kérdés: Ezek szerint, a motor üresen szépen megy. Ez is, eredmény. A kompresszornak 900….1000ford/perc kell. Ha nagy, még kevesebb kb.: 500…700ford/perc környékén.
Elvileg, ha csak üresen járatod a kompresszort,( Ne termeljen a tartájba.) akkor is lecsapja a kismegszakítót?
Amikor lecsapja a kismegszakítót, akkor milyen nyomás van a tartálba? ( Ha üres tartájjal indítod a feltermelést. )
Esetleg még lehet, hogy a kompresszor kenése, nem megfelelő. ( Nehezen jár.)
üdv.
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Minden rendben, nem kell a lemezeket átraknod, kondenzátorok kellenek, mint már jeleztem.
(#) Laci169 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Rendben. A bekötés így jó, ahogy van? mert nekem nem ugy van kötve ahogy a te rajzodon
(#) fongab válasza fongab hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Szia ismét
Egy gondolat még. Ha a kompresszor nem tudja a levegőt kiengedni (beragadt szelep, szűk csőkimenet. ) Akár 6….10Bar t is termelhet csak te ebből semmit, vagy csak keveset látsz, mert magába a kompresszorba van. De a motort, terheli.
üdv.
(#) Orbán József válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Pontosan ugyanúgy van kötve mindkét rajzon, csak nekem sötétebb volt a tintám.
Nincs jelentősége az eltérésnek a bekötési pontok tökéletesen egyenértékűek.
Kondit keríts és had menjen, haladjunk.
(#) proli007 válasza Laci169 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Hello! Miért? Mert a motor a képen el van fordítva 90 fokkal? De remélem így már megérted.. üdv!

MOTOR-1f.png
    
(#) pet520 válasza fongab hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Nem,ilyenről nincsen szó hogy nincs kenés vagy nem jó a fordulat vagy kicsi a csőátmérő.Ez nem házilag tákolt valami.
Viszont kipróbáltam amit írtál hogy a kompresszorról lekötöttem a töltőcsövet.Úgy nem csapta le.Szerintem úgy pont a határon van a terhelés a hálózathoz képest.Úgy néz ki egyenlőre marad a csillagban való üzemeltetés.
(#) berlkodo hozzászólása Márc 21, 2013 /
 
Üdv,
adott egy kompresszor, ami gyárilag 230V-ról üzemel. Át szeretném kötni 3 fázisúra ha lehetséges.

a motor kapcsolási rajza csatolva. a szinek a motorból jövő vezetékek szinét jelentik. a jelöléseket a csatlakozóról olvastam le.

C1 kondi: 65uF
C2 kondi: 220uF

a motoron ennyi adat áll rendelkezésre:
2230W
2850 1/min

megoldható a 3 fázisra kötés? ha igen akkor milyen, delta, vagy csillag?

előre is köszönöm.
(#) balzsi válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Sajnos a kompresszorok nem a kis áramfelvételű fogyasztók közé tartoznak. Alap esetben a deltába váltásnál az üzemi áramfelvétel háromszorosa körül van a pillanatnyi áramfelvétel, de a te esetedben ez ennél több, amit már nem bír el a kismegszakító. Milyen karakterisztikájú a megszakítód? Vélhetőleg "B"-s. Erme által említett gallyaprító annyival előnyösebb, hogy annak áramfelvételét lehet szabályozni az adagolással.
(#) balzsi válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Jól értem, te a 400 V-os tekercselésű villanymotort csillagban szeretnéd folyamatosan üzemeltetni?
(#) pet520 hozzászólása Márc 21, 2013 /
 
C-s a megszakító de az sem segít.
Nem folyamatos az üzem,egyébként a legtöbb kompresszor (200-400 liter)csillagban működik gyárilag is.Talán pont azért mert nem megy folyamatosan a motor.
Következő: »»   146 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem