Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Üdvözletem a nagyérdeműnek. Készülget a simsonom digitális műszerfala még helyet kap a kijelzőn egy fordulatszámmérés és egy sebesség fokozat kijelzés ha sikerül bele ollóznom a rutint de már így is elég jól haladok vele még nicns kész a panelja ne fikázzátok ha lehet Érzékelők még nincsenek rajt azért vannak ilyen hamis értékek
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Pöpec lett. Mesélj egy kicsit rola.
Köszönöm, már évek óta tervezgettem igazából ezt a dolgot de az agyi kapacitás ez idáig kevés volt hozzá most úgy néz ki sikerül. Lényegében a motor fordulatszámát méri ami bőven 12-13zezret forog terhelésen, és a henger hőmérsékletét fogja mérni egy ds18b20 szenzor majd egy bizonyos hőfok elérésekor egy nagyfényerejű piros ledet akarok bekapcsoltatni vele. Ezenfelül pwm-es háttérvilágítást is akarok bele plusz még a maradék üres negyedik sorban egy sebesség fokozat kijelzést akarok. Ja meg ugye mérem az aksi feszt. folyamatosan mert a programozható pic-es gyújtásom arról megy és ha netalántán elmegy a töltés és lemerül az aksi akkor bizony tolhatom de 100mA-os fogyasztása van csak annak a gyújtásnak szóval attól nem félek hogy haza már nem tudok jönni vele valahonnan
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Értem,szuper megoldás gratula!
Jó lesz ez, ha elkészül. Csak aztán majd az utat is figyeld néha, ne csak a kijelzőt
egy ds18b20 szenzor
Mérési tartomány -55°C-tól +125°C-ig. Nem lesz ez kevés (mármint a felső határ)? Vagy ha kigyullad a piros LED, onnantól tolod a motort?
A léghűtéses motor hengerfej külső hőmérséklete normál esetben 70-90 °C.
Ha hűtőventi is van (pl robogók), akkor 60-80°C.
Éppen hogy még jó, mivel eléggé meg van reszelgetve és 11-12 ezret forgatok vele 4.-ben sokszor 110 fokot is eléri a henger sajnos .. át kell váltanom vízhűtésre Ha kigyullad a led az azt jelenti hogy nem szabad annyira nyelezni neki mert megragad a henger a továbbiakban csak papásan lehet menni amig nem hűl vissza
Mit tuningoltál a gépen? + Felömlők? Felömlő polír? Leömlő polír? Rezonátor? Karbi tuning? Vagy "csak" felfúrtad egészen 105 köbcentiig?
Csináltattam egy nyerperselyes 80-as hengert amibe az ablakokat én faragtam ezenfelül kapott 4 lapos membránt 24-es dellorto karbit 11500-ra dolgozó kiput programozható gyújtást építettem rá stb.. stb.. több száz ezerbe van már a motorom itt van róla egy videó Teljesítménye kb. 15 lóerő. Simson80/5M
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Jó kis gépezet, mennyit fogyaszt így?
Jó lesz. Egy a gond. Ebben a felállásban napközben semmit nem fogsz látni belőle. Tapasztalat. Nekem is ilyen kijelző van a motorban és amikor napközben megyek semmit nem látok, főleg ha még a nap is süt egy kicsit. Egy sima fekete karakteres kijelző ezerszer jobb lenne hozzá, mint ez az inverz. Bővebben: Link
A 11500-tól messze elmarad a fordulat így fülre. Nekem volt ifjú koromban olyan saját építésű gépem ami forgott annyit, emlékeim szerint magasabb frekvencia volt. Egyébként gratulálok, simsonnak jó lesz.
Elég menő kis kijelző lesz! A hőmérésre viszont kevés lesz az a szenzor. Nekem csak 60ccm van, 9500-ra dolgozik, de a henger simán van 140 fokos, és ott még semmi gondja nem szabad, hogy legyen. Én egy bolti digitális hőmérővel mérem. Szerintem használj valami egyéb szenzort!
Ügyes munka, gratulálok! Gecsei István barátommal épp most tervezünk egy programozható gyújtást mi is, lassan elkészül, kíváncsi leszek rá! Még egyszer gratulálok! Zs.
A 18. és egyben az utolsó Quad 405 projektem amit egy kiszuperált CD lejátszóba építettem be.
Egyszerűen letisztult forma jellemzi! Készültség: 90% Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Hali!
Szerintem a pwm-es háttérvilágítás a jármű rezgésével együtt érdekesen villódzó hatást fog elérni. Persze az is lehet, hogy ez csak növelné a leolvashatóságot. A szenzor nekem is soványnak tűnik, de itt be is fejeztem, mert én még közel sem járok építésben egy ilyenhez. Gratulálok!
Az autókban az LCD kijelzős műszerfal háttérvilágításának a PWM frekije 100-400Hz között szokott lenni. A 400Hz-et nem nagyon lehet látni, csak ha halványabbra van véve.
Én eleve nem szeretem a PWM alkalmazását autókban. Kifejezetten idegesít ha egy lámpa villog amikor sötétben a szememmel ránézek. Ugye ilyenkor a sima lámpák csíkot húznak, a PWM-esek meg pöttyöt hagynak. A műszerfalban a LED-ek dettó. Ha lehetne akkor betiltanám Inkább az áramot kellene szabályozni és azzal a fényerőt. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Ismét tanultam valamit, köszi. A fénypöttyök meg nekem sem túl szimpatikusak. Én is az áramszabályozásra szavaznék.
Készítettem egy protokoll-konvertert. Lényegében két független soros portot kezel, az egyik PC felől virtuális (USB-vel), a másik pedig egy RS485 port. Egyedi protokollon vett adatokat modbus protokollra alakítja, mely így számítógép segítségével könnyedén feldolgozható. Modbus oldalról slave, RS485 oldalról pedig master készülék. A NYÁK-ot gyártattam, így sokkal szebb, mintha nekem kellett volna legyártani.
Mint a gyári! Nagyon profi kivitelezés!
Vazz, ez nagyon gyári lett! Gratula! (Kivel gyártattad a nyákot?)
Láttam gyári protokoll konvertert - ami nem nézett ki így! Gratulálok
Szép lett!
Csak az a fránya ferde átkötés. Többieknek: azért néz ki gyárinak, mert az (mármint a nyák)
Ügyes vagy. Csak fele ennyire lennék ügyes mint te.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1411890.html#1411890 Gratulálok. csak így tovább.
Tegnap esti termésem: 2db TDA2050-es végfok, Egy LM324N LED vezérlő potméterhez és egy 2x18V-os táp, 12Vos kimenettel a végfokhoz. Márcsak az LM1036-os panel hiányzik, és dobozolható lessz! Sajna nem állt rendelkezésemre "profi nyákgyártó" műhely, ezért polírpapír, lakkfilc és egyéb okos dolgok segítségével készültek a nyákok. Persze még csinosítani kell a lapokat, mert nem pazarlunk, válság van... Kimaradt lapokból tevékenykedtem
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Ez makulátlan munka lett! Gratulálok hozzá!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |