Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Lapozás: OK   132 / 148
(#) luluzulu válasza emmzolee hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Nem kerestem vissza. Bocs.
Régebben olvastam manapság nem.

Kicsit alakíthatok rajta?
(#) emmzolee válasza luluzulu hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Szíved joga
(#) luluzulu válasza emmzolee hozzászólására (») Márc 25, 2013 /
 
Erre jutottam, nem hibáztam ugye?
(#) emmzolee válasza luluzulu hozzászólására (») Márc 25, 2013 /
 
Nem tudom miért lett így jobb. Sőt.

A 7812 stab is minek van benne? Az autó akksiban sokszor csak 10V van. Ahhoz, hogy a 7812 kimenete stabil 12V legyen, a bemenetére legalább 15V kellene. Ha ez nincs meg, akkor hatástalan lesz. A szekunder oldalon elvékonyítottad a vezetősávokat. Miért? Ott volt a panelen a sok hely.
(#) KisCobiii hozzászólása Ápr 13, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítségért fordulok a szakmabeliekhez. Volna egy subb erősítő panelom egy genius hanszoróból és azt szeretném autóba használni, de láttam hogy a tápjából 2x27v jött ki és egy test. Ahoz hogy autóba tudjam használni mit kell hozzá vennem/építenem, stb..? Nagyon megköszönném a segítséget.

Egy képet mellékelek a panelról.
(#) reloop válasza KisCobiii hozzászólására (») Ápr 13, 2013 /
 
(#) KisCobiii válasza reloop hozzászólására (») Ápr 13, 2013 /
 
Szia!
Köszi a gyors választ, de esetleg egy kapcsolási rajz vagy valami terv, leírás konkrétan jól jönne. Mit kellene vennem stb...

eddig is köszi
(#) reloop válasza KisCobiii hozzászólására (») Ápr 13, 2013 /
 
A belinkelt témában kérdezd a fórumtársakat, kinek van bevált megoldása.
(#) kala1982a hozzászólása Ápr 16, 2013 /
 
Tiszteletem a fórum látogatóinak, az alábbi két rajz közül melyik használható? Az eredeti kapcsolást ezen a fórumon találtam, de nekem nincs szükségem kettős tápra. Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) fordkapcs válasza kala1982a hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Minkét rajz elvi hibás, korábban ki lett vesézve, hogy miért, és az is, hogy hogyan kell átlakítani használhatóra....
(#) kala1982a válasza fordkapcs hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Nem olvastam még el az egész fórumot
Elnézést
(#) suhanc hozzászólása Máj 4, 2013 /
 
Sziasztok.
Van itthon 4db LM4766-om, az lett az ötletem ,hogy jó kis erősítő lenne az autóba utána is néztem működik egy oldalas táppal is csak nem sok a leadott teljesítménye 12-14volton. Arra jutottam kellene hozzá egy tápot össze dobni 12 in és +-28v out. Valami kapcsoló üzemű lenne a jó néztem itt az oldalon van egy egyszerű inverter az is jó lehet ha tekercselek hozzá trafót 3/3 kivezetésest 12/28 de az baromi sok helyet foglalna szerintem. Számítógép trafója feedback-el ami nekem beugrott. nagyobb frekivel meghajtva a +-12 voltos ág leadná nekem amit kell.
Segítségeket köszönöm előre is!
Üdv.: Suhanc
(#) luluzulu hozzászólása Máj 6, 2013 / 1
 
Sziasztok!
E kapcsoláshoz van valakinek NYÁK terve?
Bővebben: Link
(#) kila válasza luluzulu hozzászólására (») Máj 6, 2013 / 1
 
(#) djratnova hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Üdvözletem!

Megépítettem a Sal wrc tápját több mint egy éve,de van vele egy komoly problémám, amit a mai napig nem tudom kiküszöbölni.
Tekertem már 3 trafót,cseréltem feteket, meghajtó tranzisztort, bemeneti,kimeneti szűrő tekercset,...eredménytelenül.
A probléma: 12V akkumulátorról hajtva, normál terhelés mellett, tehát egy 400wos baji elektronikás fetes erősítőt normál hangerőn hajtva(+-37V) épp langyosak a fetek a tápban(először IRFZ44,később irfz48 majd IRF3205)mindnél ugyanaz a vége.Idővel melegebbek,majd ,ha nagyobb hangerőre tekerem szól továbbra is tisztán, egyszercsak csatt és eldurran 1db fet és a biztosíték(30A).Zárlatos lett minden lába a fetnek(0.05R). Kipróbáltam több fettel, a hibás alkatrész független melyik primer "oldali" tekercs fetje, egyszer egyik máskor másik oldali és független a fet teljesítményétől(13A-es vagy 100A-es).
Aki tud segítsen,hogy kijavíthassam.
Sajnos szkópom nincs :S.
Mindent mellékelek !

Előre is köszönöm! Üdv!
(#) ladislave válasza djratnova hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Szia!
A feteket sokkal közelebb kellett volna raknod az IC-hez.
(#) djratnova válasza ladislave hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Szia!Köszönöm a választ,ez okozhatná a fetek felforrósodását?Ha kell újra fogom csinálni az egész panelt, ezt is figyelembe fogom venni.
(#) ladislave válasza djratnova hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Mivel nem vagyok a téma szakértője,ezért nem állítom biztosra.Van itt az oldalon egy csomó,jól bevált terv,próbálj meg azok közül választani egyet.
(#) Kovidivi válasza djratnova hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
A nyákterven a fojtók egy magra vannak tekerve, én még raknék bele egy áramkorlátot is, ez alapján: Bővebben: Link Még arra tudok gondolni, hogy a magok nem megfelelőek. A zöld mag honnan van? Én mondjuk nem ismerem. Esetleg próbáld ki a PC tápban levő sárgát megtekerni fojtónak. Ezek csak tippek.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) Kovidivi válasza djratnova hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Egyébként ehhez van köze a nyáktervnek? A kapcsolási rajzon még egy kis védelem is helyet kapott. Nekem szimpatikus. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) djratnova válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Szia!Köszönöm a választ. A nyákterven még igen a fojtók egy magra voltak még tekerve egy PC tápból bontott 30mm átmérőjű sárga toroidra figyelve az irányokra,ami látszik a nyákterven is a negativ "megfordul",de már akkor is megvolt a probléma,és tanácsok megfogadva 2 külön PC tápból való zöld toroidra lett feltekerve,és a probléma ekkor sem szűnt meg.
(#) djratnova válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Igen !A nyákterv ez alapján(Bővebben: Link) készült és ahogy látszik a becsillagozott részt elhagytam, mivel volt itthon egy kész tranzisztoros védelmem,amit bele raktam a hangszórók védelmére, koppanásgátlónak(Bővebben: Link); belátom hiba volt...első kapcsoló üzemű tápegységem és kb.5.nyáktervem.
Egyébként a kapcsolás nem autóban használom,hanem biciklivel hordom magammal sok embernek tetszeni is szokott
Van egy gyári erősítőm is ami 4 csatornás(be van építve) az tökéletes üzemel az aksiról lehet leutánzom azt, bár megnézve csak ez az áramkorlátos részben különbözik a tápegység az általam készített a salostól,irfz fetekkel van az is és 400W(4*100W) és nem melegszik.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) Kovidivi válasza djratnova hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Amit kihagytál, az akkor véd, ha a hangszóróba túl sok áram folyik, ekkor leszabályozza a feszültséget, tehát áramot korlátoz. A te védelmed pedig már csak akkor véd, ha a végfok kimenetén DC van, ettől még a táp tönkremehet nagyon könnyen.
(#) djratnova válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Lehet ebben valami mert ha a hangszínszabályzón leveszem a mélyett feltekerhetem a hangerőt és tovább bírja az áramkör amíg el nem durran egy fet,tehát ez valóban lehet a megoldás
Akkor már csak azt nem értem,ha ez így van miért van a salos terven hogy a csillagozott rész elhagyható ha e nélkül elszáll az áramkör..milyen körülmények között működhet?!
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
(#) kala1982a válasza djratnova hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Szia, annyira nem értek a fet-ekhez, de itt olvastam az egyik fórumon, hogy a fetek mivel feszültség vezéreltek, kell min 12v a gate-re, ha x voltnál kevesebb akkor átmegy analógba és hőmegfutás... Biciklin használod, hány Ah- az aksi? Gondolom generátorról semmi sem tölti vissza. Más. Csináltam egy kapcsolást KA7500B (TL494 replika irf 3205 nem volt otthon, így irfp250-et raktam valami nagyon kicsi számítógép tápból kiszedett hűtőbordára. A kapcsolás 130V ad le 12V 9Ah-s aksiról. Rakéta porszívó motorral terhelve fél óráig ment folyamatosan. Forró volt a kis hűtőborda, aksi feszültség 8V. Szerintem elég olyan védelem a kapcsolásodba ami az aksi feszültségét figyeli. Hozzászólásom egy része tapasztalat, másik részét meg majd kijavítják akik jobban értenek hozzá. Szerintem ott valami ilyesmi lehet a gond...
(#) djratnova válasza kala1982a hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Helo!Köszi a választ!Nem hiszem,hogy ez lenne a gond,teszteltem a dolgot, a gyári erősítőm (4 Csatornás Jensen)nem tudtam volna kb. 8 órán át(tovább is birná csak már untam) üzemeltetni róla normál hangerővel. Terhelés alatt esik le a feszültség 12.3V-ra,ha lemerül,kb.11V.Az akkumulátort nem tölti generátor és az aksi : Powervamp pvr 30
(#) djratnova hozzászólása Jún 20, 2013 /
 
Csak most vettem észre, hogy véletlen egy korábbi hibás sprint layout tervet töltöttem fel :S (a primer trafo közös pontja van összekötve az egyik oldali fetekkel),mivel a hozzászólást már nem tudom szerkeszteni ide töltöm fel újra, nehogy valaki a rossz nyákrajzból induljon ki. Ha minden jól megy, áttervezem a nyákot a korábban elkövetett hibák nélkül, a tanácsokat követve(vezérlés közelebb a fetekhez..), úgy hogy a dobozba továbbra is beleférjen
(#) airwalker hozzászólása Júl 20, 2013 /
 
Üdv!
Olvasgattam a fórum ezen témáját, választ is kaptam a még fel nem tett kérdésemre, de mégis gondom akadt. thedespot fórumtársunk közzétett egy lengyel oldalról származó kapcsolást egy TDA7294-es autós erősítőt. Ugye ebbe PC tápegységből kell a kicsi trafó ( Bővebben: Link ), és nekünk csak a szekunder oldala kell. 4 db 12V-os kivezetés és 2 db 5V-os kivezetés van a szek. oldalon. A vastag drót, ami összeköti ezeket a tekercseket - na itt akadtam el. Ha jól értelmezem olyat kell keresnem, ami a két 5V-os tekercs "közepe, és a kapcsi tápegység primer oldalának a GND-je pedig a két középső 12V-nak a végei.
Nekem pedig a egyik és a másik 5v-os tekercsnek is 3-3 vége van a vastag drótnál, ráadásul nem is ugyan az a 3. A12V-nál pedig 4 de ott is ugyan ez a helyzet, más és más drótok a végek.
Remélem hogy érthetően leírtam a problémát, és segítségkérésem nem okoz senkinek sem nagy fejtörést!
Szép napot!
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2013
(#) Geri86 válasza airwalker hozzászólására (») Júl 22, 2013 /
 
Hali.
A linkelt kép alapján csináld meg.
Átkötés
Üdv, Gergő.
(#) airwalker válasza Geri86 hozzászólására (») Júl 23, 2013 /
 
Köszi
Következő: »»   132 / 148
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem