Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
A kapacitásoknál te nem a C13-C14; C15-C16 tagokra gondoltál véletlenül? Mert a sávszűrő frekijét (a lóbálás gyórsaságát) ezek határozzák meg. A C11-C12 az csak egy aluláteresztő szűrő aminek a frekije 144Hz körüli. Aztán lehet hogy én gondolom rosszul. Ha a gyakorlat mást mutat, akkor meghajlok a véleményed előtt, és a meghatározottak szerint járok el.
Mármint úgy gondoltam, hogy mivel a szűrő meredekségét a visszacsatoló tagok határozzák meg döntően, ezért az előtte lévő szűrő változtatása kisebb hatással van a szűrő átvitelére.
A fázis-egyenirányítókról érkező szinusz szeletek ezeket a kondikat töltik-sütik a hozzájuk tartozó ellenállásokon keresztül. Ezeken alakul ki a szinusz szelet átlagfeszültsége. Ha lódítasz egy gyorsat és találat van, akkor ezeken a kondikon a feszültségnek meg kell változni. Ha nagy a "tehetetlensége" ennek az ellenállás-kondi párnak, akkor egy kicsi, rövid jel nem fogja a feszültséget megváltoztatni rajta annyira, hogy az erősítő értelmes jelet adjon rá, ezáltal a fej, és a vevőerősítő érzékeli a találatot, de aztán itt elakad.
Persze a másik kondikat is lehet variálni, sőt, örülnék, ha valaki megvariálgatná őket, és a gyakorlati eredményeket leírná ide. Én jelenleg túl lusta vagyok ehhez. A véleményem előtt ne hajoljál meg, mert egyáltalán nem biztos, hogy amit írok, azt az elektronok is úgy akarják. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Áhá! így már világosabb a dolog! A véleményed előtt azért vagyok hajlamos meghajolni, mert veled ellentétben én még egyetlen keresőt sem építettem. Sok-sok egyéb dolgot igen, de azért ehhez a témához az analóg világot igen jól kell ismerni, és ezzel utoljára megboldogult RTV műszerész koromban foglalkoztam, idestova közel 20 éve. Kösz a sok segítséget!
Hali! Megrajzoltam a módosításokat az SMW-be. Készítettem egy segédletet a sávszűrők számításához, hátha Mateatek kedvet kap az átdolgozásukhoz.
Én ehhez nehezen kapok kedvet. Inkább fejben megjegyzek egy egész kapcsolást, alkatrész listával együtt, minthogy rajzolgassak. De a tápfigyelést bemókultam.
Tervezzél bele egy oszcillátort, aminek nagyobb az amplitúdója a tekercsen. A lowdrop kockának a feszültségét én nem tudtam megnövelni olyan módokon, mint a hagyományos háromlábú stabkockáknál. Tegyél bele egy 10 voltosat.
Ok. Módosítottam a sávszűrő számítást, így talán szemléletesebb... Az e.e.buccaneerre gondoltál az oszcinál? A tápfigyelés jópofa így, de a magam részéről maradok a lednél, a nyákon mindkettő rajt lesz. Megőrülök, ha valami nem "Búcsus" egy kicsit (gondolok itt arra, ha valamin nem villog/világít legalább 2 led). A fokozatkapcsolós gyorsaságállítás tetszik?
Ha belerajzolod az e.e. oszciját, akkor kiegészítem az alkatrészek értékével, és egykét mással.
Azonnal nekilátnék, csak kell egy kicsit aludnom. Éjszakás voltam, délután folytatom, de legkésőbb éjjel. Nagyszerű! Nem emeltél verziószámot a módosítás után.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013
Sziasztok! Elkészült a tuningolt SMW rajza.
Egyszerűsítsünk.
Az IC3-at, az összes tartozékával vedd ki. Gondolom azért tetted be, hogy csökkentsed a nagy amplitúdót. De a fázistolóknak bőven szuper jelet találsz a CA3130-as 3-as lábán. Ide sem kell CA3130-as, drága cucc, mehet bele a TL081. A 3-as lábát sem kell két ellenállással kiépített fél tápfeszre tenni, amikor az már egyszer mg lett csinálva. Arra kell csak rákötni egy 100K-s ellenállással. A C10-et növelni kell, kb 330 pikora. A GEB poti ellenállása sem 47K-ra jön ki, hanem ide nagyobb ellenállás kell. Vagyis, a 47K-s poti jó, de meg kell növelni az ellenállását egy kb 100-150K-s ellenállással. A C86-85 valahol 470n körül jó, a C84 pedig 150n körül. Az R86 pedig valahol 5 és 15 ohm körül lesz nyerő. Az R70 pedig valahol 500K körül mozoghat. A lowdroptól is vedd ki a zénert, és a típusát írjad át 10 voltosra. A nyákot is itt-ott meg lehet szórni táphidegítő kerámiákkal. Az R29 tévesen van jelölve, helyesen 4.7K, nem 47K. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013
Ha ezeket átjavítottad, akkor szerintem át is számozhatod 3.0-nak.
Ja, és szép munka. Én nem lennék hajlandó egy ilyen kapcsolási rajzot megcsinálni. Inkább kézzel lefirkantom, és beszkennelem. De inkább csak fejben van.
Ok. Éjszaka megcsinálom! Az R29 helyett R28-ra gondoltál szerintem.
Hát persze... Nem tudom én mit néztem.
A kapcsolás szuper. De fél egykor kapcsolást rajzolgatni, az kissé beteges. Nem álmodtál olyanokat, hogy egy forrasztatlan kínai tranzisztor széttárta előtted a lábait?
Marathatod a nyákot.
Éjszakás műszakban volt egy kis időm... A nyákkal is haladtam, Az oszci, vevőerősítő, geb, phase áramkörök meg vannak már tervezve. Szerintem 1-2 nap és kész lesz a nyákterv is. azután meg jöhet a neheze.
A D4 helyére pedig 1N5917-et tennék. A 4004-es 0.7-0.8V-ot ejt, az 5917 csak 0.2-0.3V-ot. Terepen ez is sokat számít. (de én átkötném inkább, és az aksi csatlakozóját csinálnám felcserélhetetlenre.)
Én sem használtam ezt a diódát a gépemben. De a kevésbé rutinos építőknek jó szolgálatot tehet füst ellen. Aki meg tudja, hogy miért van, az meg úgyis kiiktatja.
Egy apróság.
A C27 legyen 470 mikro , vagy nagyobb. Ha nagy a teleped belső ellenállása, és pici ez a kondi, akkor csúnyán lerendezi az áramkört. Ha nem low-drop van benne, akkor semmi gond egy kisebb kapacitású kondival sem, de a low-dropnál kell. A pontos okát nem tudom, de a gyakorlat szerint kell. Labortápról tökéletes volt a gép, de telepről nagyon rosszul teljesített, több mint 10 centit visszaesett a teljesítménye. A hangja is ronda volt. (valószínűleg a hangfrekis rész zavart be) A kodit növelve viszont tökéletes lett a gép.
Abszolút jogos, el is siklottam felette!
A fordított polár ellen sajna be kell tennem... Sok a gyerek nálam is és a sógoréknál is, és hát ha kell az elem a távirányítós autóba, akkor mindegy honnan szerzijk be. Aztán, hogy apa meg nem haragudjon gyorsan visszarakjuk a gépébe. Én meg bekapcsolom és felszáll a füst...
A kondit kicserélem. Illetve nagyobbat tervezek bele. A polárfelügyeleten pedig elgondolkodom egy nem feszültségejtős módszeren, majd azt is berajzolom.
Amúgy tápelletásnál az alábbi linken látható akkuban gondolkodom, több okból is: Ez nem jó a távirányítós autóba, a tömege fele a NiMH hoz képest, olcsóbb belőle a pakk, mint a NiMh-ból. Az adatai pedig magáért beszélnek...
Bővebben: Link
Teljesítményleadás 70A?! A gyártó nyilván nem a magyar cég, a termék kínai, ha más oldalon nézem, a gyártó meg megtalálhatalan. A kínaiság nem baj, hiszen szinte minden akku ott készül... A polimer jó dolog, a mobilokban is az van, de ez az addelstoros dolog azért nem egy bizalomgerjesztő. Én most vettem Ansmann-t 1000Ft/db körül 2850mA-es NiMH-t és megy vagy 10 órát vele a talán legnagyobb étvágyú gép, ami tartós elemekkel csak 1-2órát tud. Az SMW ezzel napokig menne folyamatosan. Ezt tényleg csak ajánlani tudom, sok a rossz akku és nem véletlen tüntek el a 2700mA-esek a polcokról. persze a kínai piacon van 4800mA-s Jó lenne ez a Po-s cucc, valami megbízható gyártótól.
NiMh-t valóban nem érdemes venni. A Samsungnak vannak egész jó Lion akkujai ekkora kapacitásban (forrfüles, ronda papír külsővel), amik kb. fele ennyibe kerülnek mint a LiFePO amit linkeltél. Igaz azok csak 20-25A körül tudnak, de azt garantáltan, szemben a név nélküli termékekkel amik ráadásul néhány hónap után tönkremennek, vagy jelentősen veszítenek a kapacitásukból.
Ha még tervezel valamit a gépbe, akkor rakjál még bele a hangszóróval egy soros ellenállást is, mert egy 8 ohm-os, zsebrádió méretű hangszóróval nagyon nagy hangerőt produkál nélküle max hangerőn.
Szia Zs-21 !
Sikerült befejezni a Bandido-t ? Milyen lett ? Üdv/ Fastaction A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
Elkészült az első nyákterv. Ez még a proto verzió, ezért ha valaki el szeretné esetleg ez alapján készíteni, akkor vegye figyelembe, hogy KIPRÓBÁLATLAN! Remélem sok hibát nem ejtettem a tervezés közben. Ebből fogom megcsinálni a moduláris verziót, amelyben az egyes részegységek cserélhetőek lesznek...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |