Fórum témák
» Több friss téma |
Ezek szerint tipusa válogatja a mozgató mechanikát. Én egy 3,1/2 bontotam most fell, itt a léptetőmotor tengelyén egy nagy meredekségű orsó van, ami egy anyát helyetesítő drót darabbal taszigálja a fejet. CD-t most hirtelen nem tudok boncolni.
Szerintem az egyenáramú motornak egyszerűbb a vezérlése mint a léptetőnek. Én valahogy így gondolom: Feltöltök egy számlálót a kivánt lépéshosznak megfelelően. Elinditom a motort a megfelelő irányba. A tárcsa impulzusaival vissza számoltatom a számlálót, ha nulla motor ki. És nem kell a léptető motor vezérlő jeleinek előállításával foglalkoznom.
Nem akarok új topikot nyitni, bár nem közvetlenül az eddigi téma, de hátha itt is meoldhatjuk. Habot, repülő habszárnyat seretnék vágni. Azt lenne jó tudni, hogy régi orosz fúrógép fordulatszabályzó felhasználható-e az izzószál fokozatmentes szabályzásához? Elviekben 2A-t bír, csak nemtudom mit szól hozzá, hogy nem induktív ellenálláson.
Egyébkén jónak tűnik az elképzelésed.
Az általad vázolt orsós drótos fejmozgatásban én egy asztali DVD lejátszóba találkoztam, de szerintem valószinüleg még évjáratfüggő is a megoldás.
Bocs kicsit régen jártam erre felé.
Én a pillanatfórasztó módojára csináltam hab vágot: Volt egy elfekvő, szekunder tekercsétől megszabaditott 80-100VA-es trafóm. Erre tekertem sodrot 16-os szigetelt vezetékből három menetet úgy, hogy minden toldás nélkül ez a vezeték biztosította a vágószálhoz való áramvezetést is. A vágószál mezei 0,4mm2 rézdrót volt (RG-58-as kábel ere), nagyából 15 cm-re volt a két árambevezetés, ez max 10cm hab vágását tszi lehetővé. A tesztet csomagoló anyaggal végeztük. Élesben 2cm-es lépésálló tömör hab, illetve 8cm-es normál falburkoló hőszigetelő lap lett vágva vele. Az elsöt kicsit lassaban vágta mint a másodikat. És nem kellett bele vezérlés.
Nem probléma, mindenkinek akad más dolga is.
Egyébként minden infót köszi, már csak azért is, mert ugyan nyitottam egy másik topikot ebben a témában, (Habvágás) de nem sok eredményre jutottam, inkább oktattak. Tulajdonképpen az általad vázolt összeállítás alapból rendelkezésemre áll, mert van hegesztő trafóm. Már vágtam is vele, mezei lágyvas dróttal. Az a problémám vele, hogy nem igazán lehet kellően finoman belőni a hőmérsékletét, így a vágás nem lesz egyenletes, pedig itt az lényeges lenne. Ezért gondolkodtam a fordulatszabályzóban. Az is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha a fordulatszabályzót a trafó elé kötöm és a primért próbálom vele szabályozni. Esetleg lehet hogy másfajta ellenálláshuzalt kell választanom, mert ahogy én nézem, a huzalpoti huzaljához elég nagy fesz kellene, hogy 1-1,5m-en izzáshoz szükséges ampert bírjon áthajtani. Van ugyan mosógép és bojler fűtőbetétem, de csak úgy blindre nem akarom szétszedni, mert még mindegyik működőképes. Jó lenne tudni, hogy egyáltalán mi van benne.
Hát nemtudom, hogyan lehet szabályozni a trafó primerjén. A másik topikban furógép szabályzót emlegettél, ha nem egyenirányít akkor még van rá eséjed. Bár a hegesztő trafó lehet hogy egy kicsit nagy neki.
Én a vezeték hosszával, keresztmetszetével, illetve menetszámmal szabályoztam a hőt. Amikor a csomagoló habot vágtam vele, akkor hagyot rücskös felületet, ha túl meleg volt a drót. De az előtolás egyenletességén is sok múlott. Hát az ellenálláshuzalhoz nagyobb feszűltség kell mint a rézdróthoz. A fűtőszálban is nagyából ugyan azt az anyagot találod mint a potméterben. Szerintem fölösleges szétszedned, ha a fűtőszál feszültségét csökkenteni akarod.
Szia!
Igen, én is ezért nem próbáltam még meg, bár nem tudom mi gond lehet belőle, ha egy trafóra egyenáramot kapcsolok, legfeljebb nem transzformál, csa egyetlen impulzus erejéig. Egyébként nem a hegesztő trafóra gondoltam, azt használtamm már szálfűtésre, mert hogy van saját szabályzása. Sajnos azt nem igazán lehet elég finoman szabályozni. A fűtőbetétet már szétszedtem szuper jó kis cekasz van benne, 5 méter, amiből nagyjából 1,5m hossz 24V-on jól fog melegedni. Lehetne ugyan szabályozni a hosszabbra hagyott cekaszon tologatott bekötéssel, csak engem zavar hogy ott lógna egy jókora használaton kívüli, ráadásul meleg szál. de nem kizárt hogy ez lesz a megoldás, mert ez a leg egyszerűbb.
Szia!
Ha sokái marad az egyenáram a trafon az leég (tekercsnek csak az ohmikus ellenállása marad, ami általába kicsi). Szerintem a szál az nem lesz meleg, az áramodavezetés elvezeti a hőt is, de viszont feszültség alat lesz. Ráadást a szabályzás véget a szál kifeszítési mérete is növekszik, ez mechanikai gondokat vethet fel. De elég kitartó vagy, ugyhogy meni fog!
Szia!
Ilyesmire gondoltam én is, azért is nem próbáltam még ki. Ki kellene mérnem, hogy egyen, vagy váltó áram jön ki belőle, csak még arra nem jöttem rá, hogy hogyan, mivel 230V-ról van szó. Mit szól vajon a multiméter, ha egyenáram helyett váltót kap, vagy fordíva? Egyenlőre hajlok a kisfeszes túllógó szálas szabályzás felé, csak nem tudom hogy kellene megoldani, hogy nem legyen útban a felesleges szál rész. Amikor hegesztő trafóval vágtam, akkor is kellett ilyet hagynom, mert a legkisebb ampernél is túlfűtött. Baromira zavart, hogy ott izzott mellettem feltekerve még egy méter drót. De szerintem is megoldom, csak idő kérdése. Köszi.
Szia!
Multiméterrel, minden kiegészítés nélkül, sajnos nem fogod tudni kimérni. Ha egyenáramban mérsz akkor átlagot kapsz. Ha a bemenő jel szinuszos és nincsen egyenáram tartalma az eredmény 0, de ha másmien a jelalak akkor a mért érték kevés információt hordoz. Váltoban az eredmény műszer függő, az olcsóbak egyenirányítás után mérnek, a drágábak elöször leválaszák az egyenáramú összetevőt, szükség esetén egyenirányítanak és utána mérnek. (Ha komolyabban érdekel, akkor készítek róla moricka ábrát.) Viszont ha a müszer elé teszel egy diódát, és így mérsz rá a szabályzóra, majd a dióda megfordítása után ujra mérsz. Ha mindkét esetben mértél feszűltséget akkor váltó, ha csak az egyik esetben akkor egyenáram. A kisfeszültség nagyobb életbiztosítás! Mi van akkor, ha tullogó szál helyett, gk izzók párhuzamos kapcsolásával állítanád be az áramot. Igaz ez nem fokozatmentes,de durva szabályzásra elég lehet, a finom szabályzás meg rövidebb tullógó szállal megoldható.
Király! Tudtam hogy van valami egyszerű módja, csak az istennek sem ugrott be. Ez a diódás ötlet kitünő, meg is fogom próbáni. Természetesen mostmár inkább hajazok a kisfesz felé és nem tragédia, hogy ha csak a cekaszon tologatva tudom szabályozni, de azért kimérem, és ha nem váltóáramos a szabyálzó, akkor megpróbálom a trafó szabályzását.
Köszi, minden jót!
Nincs mit!
Mármint ha váltóáramos a szabályzó. Az eredményre kiváncsi vagyok! Szia!
Széles a vigyor. Kimértem és mivel a diódás megoldással váltóáramnak mutatkozott a szufla, hát rákötöttem a trafót. Bár már előtte is volt egy sejtésem, hogy váltóáramú lesz, mert hogy csak az egyik vezetéken szabályoz, a másik simán átkötve tovább megy, így csak egyutas egyenirányítás lehetne, az meg szerintem még egy univerzális motornak is durva, le legalábbis nem menne valami finoman. Szóval rákötöttem a trafót és egy izzót a szekunderre, s láss csodát, gyönyörüen működik, szabályoz. Sem a szabályzó, sem a trafó nem melegszik még hoszzabb idő múlva sem, úgyhogy jó a konfiguráció.
Mégegyszer köszi, és itt van néhány kép is. (A poti ellenálláshuzallal 230V-tal még nem próbáltam, pedig ki fogom próbálni, mert az lényegesen finomabb, és valószinüleg szebb felületet fog adni. De szerintem ezek után szerintem az is fog működni.) Pontot hol adjak neked?
Ennek örülök, hogy megoldódott a finom szabályzás. Én azért nem szeretnék úgy dolgozni, hogy a csupasz 220 (azaz 230) ott lóg a levegőben.
Pontot már kaptam tőled a topik elején. Szóval akkor szárnyad lesz, már csak a távirányítót kell összehozni.
Hellótók!!
Van egy bagy proglémám !! Én hajómodellezó vok. és eddig egy Futuba Attack távirányítóval nyomtam ! Ez 500 m ig jó és 2 csatornás. Analóg, és nyagyon megbítható de! Csak 2 csatornás és ez most már kevés Mert : Elóre hátra 1 jobbra balra 2 csatorna és kéne még egy légterelőlapát állító egy kavitációs lap állító. Szóval 4 meg egy kéne egy vészleállító amivel kilövöm a hajót. HA valaki tud segíteni egy 5 csatornás 500- 1 km ig terjedő távirányító meg építésében. Nem baj ha egy távirányító kapcsolás van 5 csatornás és csak 40 m akkor egy végfok kell szóval akinek ven ötlete az írjan!!!!
Nem láttam még belülről Futaba Attackot, de feltételezem ez még PPM rendszerű. Mondjuk ha már PCM-es akkor sincs gond csak nehetzebb megtalálni a rádió bemenetét. Ha azt megtalálod akkor már csak egy PPM kódoló kellene. pl. NE5044. egy 8 csatis PPM dekódoló. Erre bekötöd a potikat, a PPM kimenetet bekötöd az eddigi elektronika helyére. Gyanítom nem túl beszerezhető a mai világban. Régi AM adókban előszeretettel alkalmazták anno. Léteznek még 4017-el megvalósított PPM kódolók, lehet keresgélni a neten, bár nem tudom mennyire megbízhatóak.
Én inkább nem bontom meg a Pro Irányítómat. Mert az működik és bevált és mát párszor megúsztattam és a szigetelés nem biztos visza tudom rakni bontás után. És nem akarom tönkre tenni. Én inkébb egy újat akarok építeni. Amiben 6 csatorna van vagyis 5,5 mert a vészleállító nem egy egész sáv. Ilyen kapcsolása van valakinek.
Jah és még egy ha valakinek van használt VasCloridja ami még lehet használni de nem tudja leadni sehova akkor azt várom mertt nem tom beszerezni.(Ha lepárolod az külön jó )
Értem. Ha van valami rádiós róka a közelben, esetleg van némi rádiós tapasztalatod, akkor áthidalható a probléma ha nem akkor nem. Rádiót építeni nem olyan, hogy itt a nyákterv, itt vannak az alkatrészek összerakom és megy.
Be kell hangolni szkóp kell hozzá stb. Továbbá akár PPM akár PCM rendszerben gondolkodunk nincs olyan hogy fél csatorna. Ergo neked 6 csatis rádió kell. Gondolom ezek szerint sok csatis vevőd már van. Legalábbis nem írtad, hogy azt is építeni szeretnél. Ha van akkor AM vagy FM? Ha AM akkor egyszerűbb venni egy ezeréves AM adót, és ha mákod van akkor abban NE5044 van. Még ha ez nem is jön be akkor is egyszerűbb, olcsóbb egy olyat átalakítani, mint egy adórészt megépíteni.
nekem van egy leírásom még nem néztem át + teljesen német de nekem úgy tünik használható.
Hát ez komoly, aki ebből a 2 képből megépíti... XD Le a kalappal
VAN egy ötletem lehet hogy szer de azért ....
Ha veszek egy 2000Ft-s Kinai kisautót és annak az adóját használom arra kel egy 8 csatis bigyó amit mondtál és rá egy végfok és akkor működhet??
És akkor minek a kínai autó? Ha már RF végfokot építssz akkor egyszerűbb az egész rádiót megépíteni mint kínlódni a kínai csoda jelének erősítésével.
Továbbá még mindig nem válaszoltál a kérdésemre.... Van e vevőd, ha van akkor AM vagy FM.
Mivel már 5-6 hajóm van mindegyikben vevő van vevőm!!
ÉS Van AM FM is.
És több csatis vevőd van?
Esetleg olyan amit meg mersz buherálni?
Igen van olyan is .. de ezt meg nem tudom szerintem mert ezekben a kínai dolgokban a mit az írányítóhoz kapptam abban nincsen csavar egyszerően a két müanyag öszeolvasztották De lehet hogy szét tudom szedni.
De miért is kéne megbuherálniÍ????
Ha csak képed van ez nem leírás ha leírásod akkor azt meg légyszi LINKELD be . PLS
8. éve tenulok németet szóval, nem lehet akkora nagy gond ha nem akkor meg szótárazok.
Akkor senki se tud ulyen kapcsolást ?? És ha igen akkor azt hogyabn kell bemérni ...... !
Nem csak két kép egy 20 oldalas leírás! csak ízelítőnek tettem föl! igyekszem beszkennelni és akkor fölnyomom egy tárhelyre vagy vhova! ma vagy holnap estére sztem meglesz! Ha elolvasod nem szertnéd egyből lefordítani, nem kell az egészet, csak a leglényegessebb cuccokat de nem fontos csak enegem is érdekelne csak saja angolba vagyok otthon
|
Bejelentkezés
Hirdetés |