Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   112 / 228
(#) Montoya válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 29, 2013 /
 
Ja bocsi.
(#) joeker1 hozzászólása Márc 30, 2013 /
 
Üdv mindenkinek!
Adott egy Yakimoto bicaj,egyszer megállt azóta sehova,semmi nem működik rajta,ami elektromos. Akkuk feltöltve csatlakozónál megvan az áram,összedugva az elektronika betápjánál csak 5 volt van. Lehet elektronika zárlatos? Vezetéket nem láttam kidörzsölve. A kulcs mellett a felső zöld világít,ha ráadom a gyújtást akkor az alsó piros villog 3-at.
Köszi!
(#) Pulyka hozzászólása Márc 31, 2013 /
 
Kész is vagyok, nagyon örülök.
Mentem a biciglivel 5km-t, amikor elindultam teljesen lefogtuk a motort, kakaót adtunk a motorra, és egyrészt az elektronika is túlélte(nem tudom, egy 250W-os motor, vagy ez mennyi hány amper vesz fel rövidzárlatban, de szerintem 30-at tuti, majd megmérem), másrészt az akku is megtartotta a 36V feszültséget, holott 12Ah-s akkuk vannak benne.
Az alul csatolt kapcsolást építettem meg, elhagytam a FET drivert.
Bejött, az elektronika még mindig működik.
Az akku töltésével picit gondban vagyok.
Ilyen töltőt kaptunk a biciglihez, véletlenül fordítva adtam rá a tápfeszt az akku csatlakoztatására, és elszállt benne valami, alacsony frekin kapcsolgat csak a FET, annyira, hogy annyi impulzus szűrődik át, vagy öninduktivítás, hogy a trafó szekunderén lévő töltés jelző LEDet villogtatja, de semmilyen feszültséget nem tudok rajta mérni, és a rajta lévő elkót is majdnem felpuffadt..
Kicseréltem a FET-et, a kapcs. üzemű IC-t is, és a műv erősítőt is, diódákat átnéztem, de semmi.
Úgy döntöttem, hogy termelek kicsit a magyar gazdaságnak , és vettem 2 db Makrai elektronik magyar cég által gyártott trafót.
A 47V meg is volt üresjáratban, greatzel egyenirányítva, és 10.000µF-s kondival pufferelve, de ahogy csatlakoztattam az akkut, le is ment a töltőfesz 36V-ra, ami jó, mert nem halott az akku.
20 óra múlva elérte a 42V-ot, de már csak 400-300mA volt a töltőáram, az elején 800mA volt.
Egy kérdés:
Ezek a kínai akkutöltők hogy működnek?
Érthető a töltőáram csökkenés, az akku belső ellenállása azthiszem nő, de ilyenkor a kinai töltők tartják az állandó töltőáramot?
Az enyémben van egy 5W-os ellenállás sorba az akkuval, gondolom a műv erősítő figyelte, hogy ezen a feszültségesés mindig állandó maradjon.
Jól gondolom?
..mert akkor készítek egy kisebb fajta ilyesmi elektronikát, hogy ezt a feladatot elvégezze.
Az automata kikapcsolás nem lesz gond.

Végezetül: Ahhoz képest, hogy levágott vezetékekkel, és PWM nélkül kaptuk ez a bringát ingyé, szerencsére jó állapotú akkuval, és motorral, egész szépen sikerült felújítani 15 db ezresből.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
(#) Pulyka hozzászólása Márc 31, 2013 /
 
..jah és szerintem nem sokára nekilátok a 750W-os biciglinek(motornak) is, ami terveim szerint egy simson schwalbenak fog új életet adni.
36V, 750W motor, kb 50Ah akkupack. Lesz, ami lesz.
(#) Pulyka hozzászólása Márc 31, 2013 /
 
Épp most ment zárlatba a fet, vitt magával 2 ellenállást, és a biztit, 2 elöbbinek el is fröccsent a lába..
..szerintem a túl alacsony kapcsolgatástól ment át zárlatba, vagy a trafó által keltett öninduktiválás teszi tönkre.. de én inkább az elöbbire szavaznék.. Szerintem a szekunder oldalon lesz a gond, ami az optocsatin kresztül tönkreteszi a primer oldalt is, és kinyírja a kapcs üzemű táp IC-jét.
Azon gondolkoztam, hogy a porvasmagos tekercs pri-sec része el van szigetelve, az nem tehette tönkre a primert az én fordított feszültségű 36V-om.
..viszont a műveleti erősítőn, és a optócsatolón keresztül elszállhat a primer rész, ami tönkreteszi a kapcs üzemű táp IC-t, és ezért lassan kapcsolgat a FET, amiért nekem(amit még nem említettem pontosan)nincs az akku csatlakozásánál semmilyen feszültség.
Annyi segítséget kérnék, hogy helyes-e az általam felvázolt gondolatmenet?
(#) madmax0504 hozzászólása Ápr 8, 2013 /
 
Sziasztok! Van nekem egy elektromos biciklim, amit szét kellett szednem mert defektes volt és most azt csinálja, hogy ha bekapcsolom a kulcsos kapcsolójával onnantól kezdve fékez a motor elég durván. Nincs széthúzódva semmilyen vezeték, mindent ugyanúgy raktam vissza, ahogy volt. A motorból 3 vastagabb és 5 vékonyabb vezeték jön ki. Nem vagyok elektromos bicikli szakértő de azért kicsit értek az elektronikához, a 3 vastagabb vezeték (kék sárga zöld) alapján azt gondolnám, hogy 3 fázisú a motor, amit azért nem értek mert csak egy kis vezérlődoboza van a biciklinek, nem értem azzal hogy tud ekkora DC teljesítményt AC-ra alakítani az a kis dobozka. De mindegy is, a fő kérdésem az, hogy szerintetek mi okozhatja a motorféket?
(#) etm válasza madmax0504 hozzászólására (») Ápr 10, 2013 /
 
Hello! A motorféket az okozza,hogy zárlat van valamelyik vezeték között a 3 közül,vagy zárlatos lett valamelyik MOSFET. Hát ez bizony 3 fázisú motor, HALL jeladókkal ellátva. Két fázis között zárlat van,vagy a HALL jeladók nem úgy működnek ahogy kell.
(#) kopaszagár hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
Helló.
Van egy polymobil p030. A töltővel van valami gond, mert nem kapcsol csepptöltésre és nem vált zöldre a led. Piros marad és tölt megállás nélkül. Eddig általában 4-5 óra alatt töltötte fel az aksikat és váltott zöldre, ha most 5 óra töltés után kihúzom a konnektorból és visszadugom, rögtön zölden világít hogy kész van. Mi lehet a baja? Merjem még tölteni vele a bringát, vagy rá se dugjam?
(#) zolika60 válasza kopaszagár hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Mérd me mennyi a feszültség, mert lehet, hogy az akkud beteg.
(#) kopaszagár válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Múlt éjjel behoztam az aksit tölteni, 8 órát volt rajta, még akkor is piros volt. Lehúztam a töltőt, az aksikon rögtön mértem és 42,5v volt. Reggelre 4 óra múlva már csak 38,5v. Éppen pár napja néztem őket, mert nem rég vettük használtan a bringát. Töltés után 13,5v-osak voltak, egy autó hűtőventilátorral próbáltam őket külön-külön. A venti 3,8A-t vett fel, az aksikon 12,6v-ig esett a feszültség erre a terhelésre, aztán üresben szépen vissza is kúszott 13,4-5v-ra. Akkor még egyformáknak tűntek. Persze ez még a töltő "hiba" előtt volt, akkor most megnézem megint. Köszi a választ.
(#) kopaszagár válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Ha csak a visszajelzés viccelődik, akkor jó. Majd szemmel tartom a töltőfeszültséget.
Megnéztem az aksikat, hajszál pontosan egyforma értékeket mértem rajtuk megint, 13,1v üresben, ventivel ~20 másodpercig 12,5v.
Az előző tulaj füsté változtatott egy ilyen töltőt, remélem ez szilárd marad még egy darabig.
(#) kopaszagár hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
Még egy kérdés. Ha egy időzítővel dugom a töltőt a konnektorba, amit beállítok hogy kapcsoljon le 5 óra múlva, viszont a töltő így csatlakoztatva marad a bringához még pár órát az probléma? Mert ugye éjjel töltünk, nappal használjuk.
(#) kopaszagár válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Rendben, az lesz. Köszi.
(#) gabo 1801 hozzászólása Máj 1, 2013 /
 
egy tornádó elektromos motor....elöre kap áramot megy minden..lámpa index duda..de hátra nem kap áramot..valaki már hozzá piszkált a motorba szát voltak csuszva a kábelek...direktre kötve a motor ránt eggyet,és a kerék beragad...valaki tud segiteni? esetleg
(#) Biro F. válasza gabo 1801 hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Üdv.
Egy kicsit jobban megfogalmazhatnád a mondandódat, mert így semmit nem lehet érteni az egészből. Azt még értem, hogy van egy Tornádó tipusu elektromos kerékpárod, aminek van elől világítása és hátul pedig nincs. Bontsd szét a hátsólámpát, nézd meg az izzót, vagy a vezeték csatlakozót, amiben lehet, hogy el vannak oxidálolva az érintkezők. De a motor és a vezeték szétcsúszásról kellene pontosítani, hogy hány vezeték jön ki a motorból, kettő vagy nyolc.
(#) gabo 1801 válasza Biro F. hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
a világítás jo elöl hátul..a motor nem megy..csak akkor menne ha direktre kötöm
de akkor beáll a kerék..se elöre se hátra
(#) gabo 1801 hozzászólása Máj 1, 2013 /
 
am 8 kábel jön a motorbol..3 vastag-kék,zöld,sárga
5 vékony-kék,zöld,fekete,sárga meg 1 réz színű
(#) Biro F. válasza gabo 1801 hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Pontosan írd le a Tornadód tipusát. Nézd meg a vezérlő előtti biztosítékot vagy ha az nincs, akkor a gyújtás ráadásakor egy relének kell kapcsolnia, ami az áramot adja a vezérlő felé.
(#) gabo 1801 válasza Biro F. hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
A tipusát igy hirtelen most nemtudom...de a relé az kattan a gyujtás ráadásakor...de a gázra nem reagál..
(#) Biro F. válasza gabo 1801 hozzászólására (») Máj 1, 2013 /
 
Akkor két lehetőség van, az egyik a gázkar elromlott, a másik pedig a vezérlő nem működik. Az utóbbi, ha zárlatos lesz akkor kiverheti a motorban a hall elemeket és a gázkart is tönkre teheti. Műszeresen ki kellene mérni a vezérlőt, a gázkart és a hallokat a motorban.
(#) gabo 1801 hozzászólása Máj 1, 2013 /
 
és azt le tudod irni valamejest hogy kell?
(#) etm hozzászólása Máj 4, 2013 /
 
Hello! Tudja-e valaki,hogy az elektromos kerékpár 48 voltos töltőjében a MOSFET sorse hány ohmos ellenálláson keresztül kapcsolódik a gretz negatív ágára? szétégett az ellenállás,és nem lehet megnézni az értékét.
(#) oreg1965 válasza skero hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Szia!

Nekem gyárilag ilyen a bringám, a fedkomp méri a visszatöltött energiát is, városban mászkálva 6-10% között mozog.
Üdv:Öreg
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
(#) kalmanj hozzászólása Máj 14, 2013 /
 
Sziasztok egy Polymobil típusú elektromos biciklim van és lenne vele egy olyan gondom, hogy az indító kulcs elforgatására nem történik semmi, nem kap áramot a rendszer, ha töltőre rakom a biciklit akkor minden oké az aksi kijelzője maximumra ugrik reagál a gázkar elmozdítására de ahogy leszedem töltőről semmi, néztem a vezetékeket minden rendben van nem csúszott szét semmi, előző nap minden rendben volt mai napra meg ezzel a gondal találtam szemben magam, ha valakinek van ötlete légyszi írjon, előre is köszönöm
(#) rolie válasza kalmanj hozzászólására (») Máj 14, 2013 / 1
 
Szia! Az akkupackon/benne keress biztosítékot. Vagy az ment ki, vagy az egyik saruról letört a kábel. Esetleg először mérj az akku motor felé menő csatlakozóján feszültséget, ha nincs semmi, akkor szét kell szedni a dobozt és belül keresni a hibát.
(#) mesilaci hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Üdvözlet minden olvasónak, hozzászolónak!

Segítséget kérek egy Polymobil PB030 elektromos kerékpár hiba behatárolásához. Két éve szinte minden nap használjuk. A hiba most jött elő, egyik napról a másikra. Teljesen fel van töltve az akku. Ráülök, gyújtás kapcsolót bekapcsolom, a gázkar húzásával nem mozdul. A motor a kar húzogatásával egyidőben csak halkan meg-meg mordul, próbál elindulni, de nem tud. Ha fel rakom a lábára, akkor jól működik, " gázadásra " egyenletesen felpörög, a kilométer óra mutatója lineárisan mutat. Elmegy a 30km/ óráig, ha összedugom a korlátozót, akkor 15km/óráig. Kérek valakit, hogy ha erre talál diagnosztikai tippet ossza meg velem és természetesen a hasonló bajjal küzdő fórumozóval. / A Hall szenzorokat már kicseréltem /

Szép napot, mesilaci
(#) Biro F. válasza mesilaci hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Üdv.
Ez a jelenség akkor van, mikor az akkuk elromlanak, vagyis terhelésnél nincs meg a megfelelő kapacitása és hamar lemerül. Mérd ki az akkukat, ha azok megfelelőek, akkor a töltőd nem tölt és nem tölti fel, a másik pedig az akku felpuffadt, és ezzel jelzi, hogy tönkre ment.
(#) Suncorgo válasza mesilaci hozzászólására (») Máj 25, 2013 /
 
Hali, nagyapám elektromos bicajával ugyan ez volt. Egy akku feküdt el, terhelés hatására drasztikusan lecsökkent a kapocsfeszültsége (és nőtt meg a belső ellenállása). Ezt úgy mértem ki hogy levettem az akkuk burkolatát és volt 3 db 12V-os akku sorbakötve amikre egyenként fesz mérőt kapcsoltam. A hibás akksin semmi sem látszódott. Se púposodás, se kifolyás semmi. Olcsón hozzájutottam használt akkuhoz, kicseréltem és azóta enyoj.
Üdv: Suncorgo
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2013
(#) gabo 1801 hozzászólása Máj 25, 2013 /
 
Egy tornádó elektromos motorral lenne gondom.Az vezérlő egységböl jön ki 3 vastag vezeték kék,zöld,sárga,és a kék meg a zöldben nincs áram.A vezérlöben van de onnan nem jön ki ezen a 2őn.mi lehet a gond?
(#) mesilaci hozzászólása Máj 25, 2013 /
 
Üdv.
Biro F és Suncorgo fórum tagoknak köszönöm a tanácsaikat. A leírtakat követve megoldódott a probléma, akku cserével tökéletes lett a jármű.

mesilaci
Következő: »»   112 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem