Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a segítséget és a sok hasznos eset leírást. A végső hiba: a gép főmotorja szénkefés volt.
Az mitől lehet hogy ha végzett égve marad a led lámpa az elején?ha tekerek egy kicsit a pogramkapcsolon elalszik..Muttert zavarja
Sziasztok.
Nincs valakinek egy AWM 6141 vagy hasonló eeprom-ja???
Szia
Van komplett elektronikám. Nincs életjele, ha elindul és jó, és nem sürgős kimentem
Hi
Jut eszembe, ha kitudod olvasni elküldhetem. Ha kész visszaküldöd.
Nem tudom sajnos nincs ilyen ezközöm de lehet be kellene valahonnan szereznem.
Úgy értem hogy lejár a progam kikapcsolom a gépet és a led lámpa még halványan világít..
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
A motor forog amíg ellenőrzésképp az elején megforgatódik, kiszerelve tekercseiben menetzárat, testzárlatot, szakadást nem mértem, a vezetékvégeket leforrasztottam a csatlakozóján a ontakthibát elkerülendően. A tacho jel 2-2.2 volt váltakozó feszültségű amíg forog a motor, az ellenállása a vezérlőnél mérve is megfelelő. A reed relé kapcsol, ahogy a mágnes elhalad előtte.
Igaz olvastam más hozzászólásokban hogy a mérés ellenére a motor még lehet hibás akkor is ha forog, de hogy tudom cseredarab nélkül leellenőrizni hogy a motor a gond. Milyen periféria okozhat még F06 hibát? 2 éve raktam bele egy szinte új vezérlőt, remélem nem az szarakodik.
A motor, menetzárlatát szinte lehetetlen mérni multival. Spec műszer kekk hozzá, általában testzárlatos. Ezt is csak nagy feszültségű szigetelésmérővel lehet mérni. Célszerű a motor kommutátort kitisztítani, a szeletek közül a kefeport kikotorni ( mikázni ). A legkisebb testre való átvezetés meghülyíti az elektronikát, ezt teszi a fűtés testzárlata is. E két alkatrészt jó lenne cseredarabbal kiváltani próbára. Ha nem perifériás hiba van, szóba jöhet még a memória sérülése. A tapasztalat az, hogy az elektronika kevésbé megy tönkre mint más alkatrész!! Leszámítva az elektronika táphibáit, kondik, ic-k, stb. Ezt viszont minden estben célszerű ellenőrizni, átkondizni.
Sziasztok.
Indesit win 121 a probléma. 2 hete elfüstölt benne az ajtóretesz egyik csatlakozója-érintkezője. Sajnos meg is olvadt, cseréltem.Utána mostunk vele, működött rendesen. Szerdán hozta megint ugyanazt a problémát, miszerint néhány másodpercre elindítja a kiválasztott programot(bármelyiket), utána villog az ajtózár led-je, és szivattyúzik kifelé.Csak konnektorból kihúzva áll le.Szétszedtem megint a gépet, sehol nem látszik égés-olvadás, a vezérlőpanelen sincs semmi.Sajnos nem értek hozzá és multiméterem sincs hogy kimérjem a "dolgokat" rajta. Nő itthon a ruhahegy! Valakitől valami ötlet hogy ne kelljen méregdrága szervízt-alkatrészt keríteni PÜNKÖSDKOR!? Előre is KÖSZÍ! A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2013
Multiméter nélkül nem lesz egyszerű. No meg egy minimális hozzáértés is kellene.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2013
Köszi az építő jellegű hozzászólást. Persze lez műszer, de addig is valami közelebbi?
Hajdú keverőtárcsás mosógéphez tudtok ajánlani olyan oldalt ahol olcsón lehet alkatrészekhez jutni? Kifolyócső, szimering stb?
Előre is köszi!
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy Indesit iwde 7125 eu mosó-szárítógép egy idő után F13 hibát ír ki, előre is köszi!
Meg kellene vizsgálnod az ajtózárat. Lehet, hogy csukott állapotban is nyitottnak érzi az elektronika.
Adott egy hajdú keverőtárcsás mosógép, de sajnos valahol szivárog belőle a víz. Mi lehet a legvalószínűbb oka és hogyan lehetne orvosolni?
Pl az a gyanúm hogy szimeringes. De akkor azt hogy kell kicserélni? A keverőtárcsát hogyan lehet leszedni?
Az csak a komplett agyal cserélhető.De nem egy nagy összeg.Én már cseréltem de már nem tudom mennyi volt.Illetve kell hozzá szíjtárcsa is mert azt lehetetlen egy darabban levenni.
Megnéztem az ajtózárat,meg az első meghibásodás után cserélve is lett. Utána rendben működött is egy egész napi mosást bírt. Most pár nap elteltével nem megy megint. Amúgy indításnál adja a kattanó hangot ami szerintem a zárásé, kihúzás után meg megint.Ha rakok képet a vezérlő panelről esetleg tudsz segíteni hogy mit nézzek rajta meg műszerrel és hogy?
Szia!
A tetejére fordítod, a három rögzítő anyát letekered a menetes szárról. Leveszed az alját amire a motor van rögzítve. Látni fogod a szíjtárcsát ami az átmenő tengelyen keresztül hatja a lapátot az üstházban. Két oldalról benyúlva megpróbálod az üstben lévő keverőt lecsavarni. Ha szerencséd van le tudod csavarni a tengelyről. Ha nem lazul le, akkor leveszed a szíjtárcsát. A tengelyre szorító csavart kicsavarod, és ha nincs nagyon rárohadva, akkor le tudod húzni. Ha nem, akkor levágod fűrészlappal. Utána látni fogod az átmenő tengely házát. Megpróbálod szétcsavarni. Van rá esély, hogy az is össze lesz rohadva. Akkor azt is lefűrészeled, esetleg hidegvágó, kalapács, nagy fogó segíthet. Utána felméred, hogy mit sikerült megmenteni, és úgy mész el a boltba, hogy mit kell pótolni, ne keljen többször menni. Ezek kellhetnek: Valahol a tömítéseket adják hozzá, valahol külön tétel. Ha mindent pótolnod kell, akkor is olyan 3-3,5E.-Ft. Összerakásnál érdemes minden illeszkedő fém rész közé egy kis gépzsírt tenni, a következő cserénél aranyat ér. Tapasztalat, hogy 3-4 évente cserélni kell. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2013
Sziasztok!
Válaszolok korábbi hozzászólásomra. A kulcs szó LNK304 és a "jó" tervezés. A korábbi hozzászólásomban láthatjátok, hogy hogyan jártam. Én kis naív először megpróbáltam beszerezni az IC-t. Két gond volt. 1. A szállítási határidő 2. semmivel sem lesz jobb csak ismét működni fog egy darabig. Végső elkeseredésemben felvettem a kapcsolatot a Whirpool Magyaraországgal ahol megadták a hozzám legközelebbi márkaszerív nevét. Tőlem 100 km-re Ott azzal kezdték, hogy minek nekem panel előbb meg kell, hogy nézzék miért mert tönkre. Persze 100 km-ről. Mondtam, hogy tudom miért ment tönkre a panel és kimértem a többi alkatrészt. Oké szervíz kód és mondanak árat. Másnap! kaptam is árat 27.000 Ft. Elgondolkodtam. Aztán le is tettem róla mert előre kellett volna utalnom a pénzt és a beérkezéstől+könyveléstő számított kb. 10 nap a szállítás. Ill. menjek érte. Utánvétről szó sem lehet. Mérgemben összeraktam neki egy trafós tápot (itt is voltak gondok mert kifogytam pár szükséges alkatrészből) próba nyákra forrasztva a vezérlőpanelről meg leszedtem mindent aminek köze volt a táphoz. Azóta ismét mos a gép Most tervezek hozzá rendes nyákot és beépítem. De kedvet kaptam a méréshez. Az eredeti LNK304 120-170 mA max. terhelhetőséggel bír. Ez meg is engedte a kapcsolás mivel 470 uH tekercs volt benne. El is vérzett. Mellékeltem két mérési eredményt: Az egyiken mostam 30 percig 40°C-on és csak az 5V ágat mértem. A másikon futtattam egy teszt programot itt már a teljes táp terhelését mértem. Szerintem egyértelmű az eredmény. Tehát, ha valakinek LNK304 IC-vel szerelt gépe van nagy az esélye annak, hogy a misztikus hibákat a túlterhelt és idővel "elfáradt" IC okozza. Szerk.: Közben átlagoltam a méréseket ami alapján: 120-130 mA az áramfelvétel. De azért jócskán akad ott 140-160mA amit egy rosszul vagy egyáltalán nem hűtött IC hosszútávon nem hálál meg. [off] Igen is létezik a programozott "elalvás". Ha LNK306-ot használnak kicsit átgondoltabb kapcsolásban ez mind nem lenne. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2013
Sziasztok!
Lelkes amatőrként próbálok segíteni a jóöreg Electrolux ewt 1016-n mert összevissza villognak a lámpái és nem akar mosni. Ha próbálgatok gomb-kombinációkat (egykor egy jópénzért érkezett szerelő valami mágikus reset kódott nyomott amitől helyreállt - ezt próbáltam rekonstruálni) akkor E41-es hibát ír ki. Ha jól tévedek akkor ez valami ajtó záródási hiba amit nemtom hogy kell megoldani. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna adni valami 'Tesco gazdaságos tanácsot' hogy olcsón megússzam. Köszi!
Ha ajtó zárási hiba akkor az ajtózárat nézném meg.Lehet hogy nem érzékeli csukottnak az ajtót.
Nagyon szépen köszönöm, nagyon korrekt és érthető leírás! Egy ismerősnek csinálnám, megnéztem, sajnos tényleg szimeringes, a tengelynél ömlik a víz és így használja a gazdája. De viszont ha jól látom egy 66-os gyártású M03-as modell. Tehát még az őskorszaki. Mellékelek róla képeket.
Ebbe kapok még alkatrészeket? Mert a 303-as típushoz van csak a http://www.orczy.com/ oldalon, az M03-as hoz jók a 303-as alkatrészei?
Tudtommal az összes megegyezik a direkthajtásos kivételével.
Szia!
Örülök, hogy segíthettem. Huh, 66-os? Az igen. Valószínű, hogy megegyezik, mert nem hiszem, hogy 66-tól még a gyári lenne benne. Rendszeres használat mellett olyan 3-4 évet szokott bírni. Úgy látom ennek még a végén van a rögzítő csavar, az újabbakon oldalt szokott lenni a szíjtárcsán. Ha leveszed, meglátod úgyis, hogy az átmenő tengely háza megegyezik-e az újabbakkal. Amennyire a szíjtárcsa lyukján át látom, olyasmi méretű.
Fagor 1LF 065 IT mosogatógépet ma nem tudtam elindítani, egyáltalán nem lehet bekapcsolni, nem világít semmi gomb rajta, mintha nem kapna áramot. A konnektort megnéztem, van áram benne. Az előző mosogatás még rendben lement. Mi lehet a probléma? Köszi a segítséget!!
Bővebben: Link
Miért nem indul el a mosogatógép? A következő okai lehetnek: - Nincs hálózati feszültség. - Nincs helyesen csatlakoztatva a hálózathoz. - Az elektromos biztosítékok kiolvadtak. - A mosogatógép nincs az elektromos hálózatra kapcsolva. - Nem nyomta meg a BE/KI gombot (a gomb jelző fényének folyamatosan világítania kell). - A mosogatógép ajtaja nincs jól becsukva. - Nem nyomta meg a Start gombot. Ha ezen a gyári ellenőrző listán végigmentél, akkor szerelő, szerintem... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
Köszi, ezek közül csak a kiolvadt elektromos biztosíték jöhet szóba, a többit ellenőriztem. Ez mekkora hiba? Lehet itthon javítani? A férjem megpróbálja szétszedni, ez a biztosíték elérhető helyen van?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |