Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Ahogy az előbb leírták, akkun nincs -12V csak + és -, a kettő között a kapocsfeszültség 12V. Mivel a - van letestelve, ezért az 0.
A kapcsolási rajz alapján van egy power ground, az a táp teste, illetve az a fémház (árnyékolás) az mehet a kasznihoz. A signal ground a jelföld, az az RCA csatlakozók teste, annak nem szabad összeköttetésben lennie a karosszériával. Lásd itt. Próbáld meg azt, hogy a fejegység fémháza, és az erősítő power ground pontja legyen összekötve egy vezetékkel, így elvileg eltűnik a földhurok. A tápot én az akkuról vinném. Ilyen alap ic-nek felesleges szerintem ekkora kondenzátor, 4700µF bőven megtenné. Ha egy darlington tranzisztoros végfokról lenne szó, ami több lépcsőben erősít, ott már látnám értelmét.
Nálam most ilyen az autóhifi, ebből az erősítők voltak a legolcsóbb tételek, az 5-10000 Ft-os árukkal, mivel volt egy kettő amit hibásan vettem. A 1502-es az TIP142/147 darlington tranzisztoros, az 504 bd911/912. Van még egy 754-esem is ami szintén TIP-es, de az nem fért el az ülés alatt. Valószínűleg lesz egy-kettő eladó belőle, majd felteszem hirdetésbe.
Képek A magasakat még le sem fotóztam, igyekszem pótolni. ![]()
Szia!
Köszi a javaslatot. Az általam megépített kapcsolásban nincs pwr grnd. Csatoltam ami megépítettem: Légyszi, nézd meg. Előre is köszi!
Üdv!
Nos a szövegben minden benne van. Felesleges az a csillió mikrofarád egy ilyen kvalitású végfokhoz. Hagyd ki a kondenzátortelepet a körből. Az akkuról adj neki tápot közvetlenül, a fej remote kivezetése menjen a 14-es lábra, így csak akkor megy a végfok, ha a fej is be van kapcsolva. A fej és az erősítő testelése legyen közös potenciálon, így talán nem szed össze annyi zajt. Normálisabb végfokoknál azért el szokták szeparálni, a jel és a táp testét, az eredeti kapcsolásban is úgy van az ic adatlapján. Előttem már leírták, én sem bajlódnék egy ic-s végfokkal, lehet a fejben erősebb van. Ha tényleg komolyan építeni akarsz akkor nagyobb dolgot érdemes. Nekem van egy marék eredeti Toshiba 2sc5200/2sa1943 tranzisztorom, abból lehetne A osztályút Bővebben: Link is építeni, bár nem sok kedvet érzek hozzá. ![]() Milyen rádiód van? (márka, tipusszám)
Sziasztok!
Egy mac audio z4200-asból kellene kivennem az alaplapot, de sehogy nem jöttem rá hogy ezeket a "feszítő lapokat" hogy kell kivenni. Szétbarmolni viszont nem szeretném biztos van valami módszere. Ha valaki elmagyarázná hogy csináljam azt nagyon megköszönném. Előre is köszönöm. Üdv.: Tamás
Én Torx 10 vagy 15-ös vagy valamilyen imbusz kulcsot szoktam használni. A lapos csavarhúzó nem jó, mert el tud görbülni és jobban le kellene nyomni mint amennyire lehet. Az imbuszból a lehető legnagyobbat tedd bele és addig nyomod míg ki nem pattan. Ez alakváltozás nélkül működik.
Visszatenni? van egy kicsi gumikalapácsom. Azzal szoktam vissza ütni. Csináltam egy móricka képet hogy szoktam.
Sziasztok!
Adott egy "Terminator" márkájú erősítő.Sajnos a pontos típusát nem tudom.4×225W Az a probléma,hogy egy adott bemeneti jelszint felett letilt az erősítő. Hidalva van 2×225W 4 ohm. Ha az egyik kettőre,ha a másik kettőre kötjük a mélyládát egyszerűen letilt pedig nem torzít. A mélyláda is 4 ohmos. Ha elindítjuk az autót akkor is letilt. Szerintetek mi lehet? Alapból lehet ilyen az erősítő?
Köszönöm a segítséget!
Frankón szétjött már össze is raktam. Úgy ment minden ahogy mondtad. Üdv.: Tamás
Helló mindenkinek!
Ilyet még nem láttam leéget végfokkal és mélyládával hoztak egy Mac Audio Mx1000 est 2 ch-s bridgelhető 2Ω on stabil erősítőt. Egy C5198 és egy A1941 és a Dc nek már nyom a sincs de a bal csatornán és bridge-nél úgy szól mintha egy keverőpultra lenne kötve és 2 es beatba menne. Nem tudom hogy fogalmazzam de szinte a fele zene nincs meg, mintha egy kondival szaggatnám. Valakinek esetleg van valami ötlete?
Javítás esetleg? Viccet félre, képet tessék küldeni a beteg panelról hogy mennyire égett szét.
Helló
Majd megpróbálok rakni fel róla képed,de a panelon nincs égésnyom semmi. Azért hozták (mert nagyon búgott bridgbe) egyenfesz volt a kimeneten és leégette a mélynyomót. Egy C5198 szakadt volt ezt cseréltem A1941 el együtt és már nem volt mérhető a DC. De mint ahogy írtam most a bal oldal és hidalva is torzít,szaggat. Eddig csak rossz végfokkal és táppal találkoztam ilyennel még nem ezért kértem segítséget.
Honnan veszed, hogy nem torzított ez erősítő? Nézted szkóppal? Ha nem akkor ne legyél benne biztos. Amiket leírtál nagyon is arra mutat, hogy az ez az erősítő bizony túl lett vezérelve.
A mélyládád nem lett menetzárlatos? Szokott olyan is lenni. Ha ohm mérővel 3 ohm kötrül van, akkor ok. Éppen mostanában volt egy cimborámnak hasonló baja az erősítőjével csak neki a 16-osokkal. Mondta: "mindig tilt az erősítő tök forró, pedig csak 23-as hangerőn használom" Hát igencsak túl vezérelte a 6V-os rca kimenetekkel az erősítőt. A gain potit visszább vettem az erősítőn és jó lett. Bele kell törődni, hogy egy mondjuk 75W-os erősítő nem tud 200-at! Még azt próbáld ki, hogy ráteszel egy másik mélyládát. Nézd meg azzal mi a helyzet,
Az a lényeg, hogy a jobb csatornád tökéletes. Tehát akkor szerencsés vagy, mert van egy jól működő mintád. A rossz csatorna azonos pontjain össze tudod hasonlítani, hogy honnantól hibázik az erősítő.
Na itt valami más is lesz mert most hogy egy kicsit tovább járattam így "makogósan" még kerestem a külömbséget az oldalak közt egyszer csak csend lett és bekapcsolta a protect led.
Helló
segitene valaki? Van egy autós erősítőm. Ha 8-9,5 voltal hajtom bármeddig szól szépen és erősen.Ha viszont 11-12 voltot adok neki 1 másodperc múlva letilt. mi a baj.hol kereskedjek. valószínű csak kis hiba lehet. köszi
Na ezzel már el lehet indulni. Legalább most már stabilan produkálja a hibát.
Mindjárt nézem a doksit mi lehet a baj.
Mérd meg a Q509 bázisát a tápod szekunder oldali puffer kondik közepétől. Tehát a GND-től. Mennyit mérsz?
Mérd meg a szekunder tápodat is. + - mennyi Volt?
Mérd meg a Ka7500 ic 12-es, 14-es és 16-os lábám pontosan mekkora a feszültség. Az ic 7-es lábához képest javaslom.
Meg mérd meg az 1-es és 2-es lábát is az is érdekes lehet. Ha nem tudod be indítani akkor forraszd ki mindegyik vég tranyót és úgy méregess. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Helló
Az előbb mikor újra beindítottam megint nem világított a protect gyors meg is mértem a feszeket de mire végeztem már megint világított. A bemenetem csak 10V igy mértem az elkóknál +-16,7V de ez a 16 volt ott van a Q509 es tranyó bázisán is.A Ka7500 lábainál pedig 1es-1,53V 2es-5,2V 12es-7,43V 14es-5,2V 16os-6,63V A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
A 12-es lábon nagyon kevés az a 7.42V! Az már kevés az ic-nek, hogy tisztességesen meghajtsa a tápban lévő feteket. Ilyenkor a fetek nem nyitnak és zárnak elég gyorsan. Ettől halálveszélyben lehetnek. Tápláld meg a cuccot rendes táppal. Minimum bekapcsolt állapotban legyen meg a 12V.
A védelmek rendben vannak az alapján amiket mértél. Akkor mitől világít a protekt led? Olyankor is jó lenne megmérni azokat a pontokat. Mondom tegyél rá rendes tápot és mérd újra ezeket a pontokat amiket az előző hozzászólásomban írtam.
Az előbb mikor ment a védelme,pont újra mértem az Ic-t és a 16os lábon 0V volt.
12V os bemeneti feszültséggel a 12es lábon 9,8V van. de most vettem csak észre hogy az R525 50k-s termisztor lába tőből el van törve csak eddig nem vettem észre a kábelharisnya miatt,most így ment pár percig és még mindíg nem protectel.Akkor marad addig a 2 végfok összehasonlítása.
Ha az 50K-s termisztor ki van véve belőle akkor menni is fog. Vsak nem fog kikapcsolni a túlmelegedéstől. Így tudsz próbálni tovább.
Attól, hogy megnövelted a tápot 12V-ra. Nem lett minden ok? Most is dadog a cucc? Ha jó lett akkor örülünk. Ha nem akkor marad a 2 végfok összehasonlítása.
Nézd meg a C110 és 210 kondikat, hogy nem változott-e el az értékük. Esetleg nem lett valamelyik rövidzáras. Ezeken a pontokon megnézhetnéd szkóppal, hogy egyforma-e a jelalak. 1KHz szinusszal a bemeneten.
Kösz de még mindig dadog vagy mit csinál,fogalmam sincs mitől torzíthat így.Sajnos szkóp hiányában nem tudom megnézni a jelalakot,szakadást nem mérek rajta.Mondjuk a kapacitását is megnézhetem volna egy utal.
A bemenet melletti első 4558 ast is kicseréltem de semmi változás. Esetleg a végfok mely pontjait lenne érdemes összehasonlítani? És kösz az eddigi segítséget.
Szkóp nélkül hogy akarod összehasonlítani?
Gondoltam hangkártyás jelgenerátorral olyan 150 hz körüli bugó folyamatos hangot adok neki és így hátha észre veszek a két vég közt valami feszültség különbséget,mert mikor dadog elég erőteljesen kitolja a hangszórót.Remélem nem mondtam nagy hülyeséget.
Vagy gondoltam megpróbálom még külön a végfokot meghajtani Így ki kéne derüljön hogy a bemenet vagy a vég körül van e baj nem?
Helló
segitene valaki? Van egy autós erősítőm. Ha 8-9,5 voltal hajtom bármeddig szól szépen és erősen.Ha viszont 11-12 voltot adok neki 1 másodperc múlva letilt. mi a baj.hol kereskedjek. valószínű csak kis hiba lehet. köszi
Mondom próbáld meg szét szedni valahol az áramkört. Pl az előfok és a végfok egy csatoló kondival kapcsolódik össze. A kondi egyik lábát kiveszed mindkét csatornából és egy vezetékkel összekötöd úgy, hogy innentől a másik csatornára kapcsolódjon. Ha a hiba marad ahogy volt, akkor a végfokban van a hiba, de ha átkerül a másik csatornára akkor az előfokban.
Ezt próbáld ki. Tehát a C110 és C210 kondik mondjuk + lábát kiveszed és a másik csatornára forrasztod. Remélem érted. Aztán ezzel a módszerrel ki tudod deríteni pontosan, hogy hol a hiba. Mindig figyeld mikor kerül át a hiba a másik csatornára.
Szerintem valamelyik védelmi áramkör határon lehet a nagyobb feszültségtől. Valami vagy el fog benne szállni, vagy a melegtől elváltozott egy alkatrész értéke. Próbáld meg egyesével kizárni az érzékelőket.
Úgy mint: -túlfesz védelem -alacsony fesz védelem -rövidzár védelem -magas hőmérséklet védelem -végfok figyelő stb Nem tudom ezek közül mi van az erősítődben. Az a lényeg, hogy a táp vezérlő ic azt lássa, hogy üzemelhet rendesen, mert semmi gáz nincs. Tehát a hőszenzor ki iktatásával nem arra gondolok, hogy az NTC ellenállás helyett be forrasztasz egy simát és ezzel ki van iktatva, hanem annak van egy pár tranyóból álló kiegészítő áramköre azt is hagyd ki. Kövesd végig a nyákon, hogy hol kapcsolódik a tápvezérlő ic-hez és ott hurkold vissza. Milyen cucc ez különben?
Hello
Ez egy US Blaster 1368 erősítő. csináltam képet a táp részéről is. Hogy kezdjek neki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |