Fórum témák
» Több friss téma |
Szép estét!
Csak hogy tiszta legyen: a te elgondolásodat követtem, tehát 5V táp helyett 9V-val lesz az 555 és 4x3914 is terhelve. Ezt te ajánlottad anno, most meg 5V-os tápról írsz . Beismerem, hogy hülye vagyok hozzá, ezért csinálok úgy mindent, ahogy mondjátok, mivel adok a szavatokra + ez a szakmátok. Újból átnéztem az egészet, emeltem a meghajtáson, eddig jó volt minden és a ledek végre nem világítanak . Kössz az infot!
A bemenetre 100k helyett 1-4,7k-t tégy be.
Hello! Ha Te azt hiszed, hogy én minden mondásomra, ajánlásomra, írásomra emlékszem, akkor mereven tévedsz. De ha amit csináltál, nem ez, akkor miért ezt a rajzot raktad fel? Egy Trabantról lehet beszélni egy lovaskocsi képe alapján? Persze lehet! Annak is van négy kereke és lóereje.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Szép estét!
A kapcsolás eddig működik . Annyi a szépséghibája, hogy a skála alján lévő ledeket nem tudom rendesen kipróbálni. Számítógép hangkártyájára kötöttem a line bemenetet, igaz nem az általad linkelt progival csináltam, azt elfelejtettem letölteni, mert nem voltam net közelében . Sima hanggenerátorral próbáltam, holnap kipróbálom a mássikkal is. A 20Hz körüli tartományban kb. 6 lednek kell világítani, abból 4 szépen világít, de a felső kettő folyamatosan villog, 10Hz-es jelnél ugyanez. Kb. 30-40Hz környékén történik, hogy szépen egyesével világítanak, ahogy növelem a frekvenciát, fentebb pedig tökéletes. Lehet, hogy az alsó tartományban zajt szed össze és attól kergül meg?
Üdvözletem!
A rajzhoz hülye vagyok, ezért másolgatok össze-vissza . Viszont jó hír, hogy sikerült keresztezni a lovat a Trabival , magyarul elsőre pöccent a kapcsolás. Na jó, túlzás, mert előtte elmondtam 1-2 "miatyánkot". Köszi a segítséget!
Ezen a rajzon C4-gyel jelölt 1µF kondenzátort cseréld nagyobbra. Jel nélkül minden LED sötét?
Ok, max mekkora lehet az értéke? Nem biztos, hogy itthon találok megfelelőt hozzá. Amúgy jel nélkül sötét minden, a jelszint is 0V-on van.
Valamit próbálj meg 10µF-ig. Lehet egy másik 1µF is jó lesz. Ha elkót használsz elég nagy a tényleges érték szórása, sőt akár ki is lehet száradva. Nagyobb kapacitásnál a fel és a lefutás lassabb lesz, ami nem is biztos, hogy hátrány.
Sziasztok!
Most ismerkedek a pic programozással micropascalban és arra gondoltam írok egy egyszerű fordulatszámmérőt.Van egy 4 ütemű 125-ös motorom cdi vezérléssel.Arra gondoltam,hogy a 16f84a pic porta.1-es lábára kötöm a jeladót és mérem 2 jel közötti időt,amiből számolom a fordulatszámot és amit kiíratok egy lcd-re.Az lcd kezelés ok,de nem tudom hogy oldjam meg a mérés rutinját.Ebben szeretném a segítségeteket kérni.Illetve még az is kérdés kell e valahogy illeszteni a jeladó jelét,vagy egyből köthetem a pic-re.Kinevetni nem ér,kezdő vagyok a témában!!Az építő jellegű hozzászólásokat nagyon köszönöm! A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
Én programmegszakításokkal oldanám meg, (ehhez szerintem a 16F84 nem a legalkalmasabb):
- beállítások, megszakítások engedélyezése - Pl. 1 másodpercig tart a mérés (TIMER interrupt) - ennyi ideig számolom a beérkező impulzusokat (INT, ez a BPORT-on van) - ha az idő letelt, tiltom a megszakításokat, elvégzem a szükséges számításokat, kijelzem az eredményt, - kezdem az elejéről. Természetesen gondoskodni kell arról, hogy az érzékelő 0-5V közötti pergésmentes négyszögjeleket adjon.
Köszi a választ!Nem igazán bírtam még működtetni, de a pergésmentesítést hogy oldjam meg?A Timer résszel rendben vagyok.Szerinted kell valami speciális függvény vagy elég figyelni a port lábát?Egy ilyen jeladó megváltoztatja 0 ról 1-re és vissza?
A pergésmentesítés akár egy megfelelő idejű késleltetéssel is megoldható. Ezt ráérsz akkor beállítani, amikor már mérsz valamit.
A jeladónak meg kell tudni a jellemzőit, anélkül semmit sem lehet vele kezdeni. A periódusidő mérése jobb megoldás az enyémnél. Pontosabb lesz a mérés, ha az éppen mért értéket hozzáadod az előzőhöz és elosztod kettővel. Ez lesz az eredmény és a következő mérés egyik adata.
A jeladó egy 4 ütemű motor induktív jeladója.
http://redhotmotors.hu/spd/alapl11/Gyujtas_jelado_univerzalis_2013 Ebből tudunk valamit?
Mindig egyszerűbb utánozni valami készet és jól működőt, mint egyedül kitalálni egy rosszat.
Eddig úgy tűnt, hogy programozási ujjgyakorlatnak szánod ezt a fordulatszámmérőt. De ha módosítasz a járművön, fixen akarod beépíteni, vagy menet közben használni, egy ilyen átalakítás komoly kockázatokkal járhat. Ebben itt - szerintem - senki sem tud segíteni. Az előírások szerteágazóak és nagyon szigorúak, nem kizárt, hogy azt engedélyeztetni kell. Érdemes lenne tanulmányozni több kész, működő megoldást, több helyen a neten angolul, magyarul, stb., netán végigolvasod ezt a fórumot, hogy ki mit készített, hogyan használja, az egyes megoldásoknak milyen előnyei, költségei vannak.
Értelek és igazat adok,de mivel csak most ismerkedem a picekkel szeretném magam megoldani a feladatot,ebből tanulok,másrészről a motor egy pitbike amivel nem lehet forgalomban közlekedni.Hobbimotor csak.Abban ha tudnátok segíteni,hogy hogy illesszem a jeladó jelét a picre.Mértem nagyon minimális feszültség jelentkezik rajta,szerintem színusz jel.Ezt hogy lehet a piccel felismertetni??
Azt a kis jelet néhány tranzisztorral, vagy műveleti erősítővel megfelelő szintre kell erősíteni, ezután egy smith-triggerrel (Bővebben: Link) négyszögjellé formázni. A PIC digitális bemenetei 0-5 Volt logikai szinteket tudnak kezelni.
Hello! "Mértem nagyon minimális feszültség jelentkezik rajta,szerintem színusz jel" Ezt nem egy kéziműszerrel kell mérni, hanem szkóppal.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
Köszönöm Proteusban megépítettem Bell ötletét és tökéletesen működik!
Üdv Mindenki!
Nekem egy olyan fordulatszámmérőre volna szükségem ami nem megszakítóról kapja a jelet,hanem rá kell tekerni egy vezetéket a gyújtó kábelre. Az előnyt jelent ha tud kettő és négy ütemű motort is mérni.Kijelzése lehet ledes de lehet akár szegmens kijelző is.Fűnyírók és láncfűrészek mérésére kell a műszer. Ha valaki tudna egy rajzzal segíteni azt megköszönném. Előre is köszönöm! Üdv Norbi
Egy lehetséges megoldás. Én ezt építettem meg,igaz,az eredeti funkciójának megfelelően optikai úton kapja a jelet.Ha ebben a formában építed meg,akkor kétüteműhöz simán jó,a négyüteműnél pedig matekoznod kell picit.Egyedül a bemenet illesztését kell megoldanod egy monostabil multivibrátorral,hogy ne bolonduljon meg a PIC.
István
Üdv
Köszi a segítséget de ez nekem nem igazán felel meg mert nem minden esetben hozzáférhetőek a forgó alkatrészek. Üdv Norbi
A gyújtókábelről - ha nem árnyékolt - le lehet venni a szükséges impulzusokat. Ehhez néhány menetet kell tekerni a kábelre és egy soros RC taggal két antiparalell kapcsolt diódával, vagy zenerrel ott helyben határolni.
Az így kapott impulzus tranzienseket tartalmazhat, amit további RC-vel, LC-vel, vagy monostabil-al ki lehet szűrni. Szkóp kell hozzá, kísérletezni kell vele és nem kizárt, hogy motoronként eltérő megoldás szükséges.
Köszi szépen de ez a megoldás számomra macerás.
Szia, azt hogy tudnám megoldani ugyanígy mikroc-vel hogy ha nincs érték akkor a program fusson tovább, mert nekem mellette van hőérzékelés feszültségmérés és ha nem kap értéket a fordulatszámmérő programod leáll az egész program de ha kap értéket normálisan fut.
Ha nem ragaszkodsz a pascal-hoz akkor ajánlom ezt mikroc-ben FORDMÉRŐ én ezt csináltam meg csak átírtam másik picre tökéletesen működik.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Úgy látom senki sem tud segíteni várhatok még egy darabig....
Sziasztok érdeklődnék opel astra f be fordulatszámmérős orát szeretnék berekni hogyan kell azt bekötni
Ha minden igaz, csak beteszed és kész.
beraktuk a haveral meg raktunk bele egy plusz kábelt de a compjuterbe nincs ben az a vezeték ami az övébe ijenkor hova kell kötni a motorkod x14nz
|
Bejelentkezés
Hirdetés |