Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Szia. Ha most a viccrovatban lennénk, azzal kezdeném, hogy a hibát keresd szimatométerrel Én is jócskán túl vagyok a hatodik x-en, szemüveges is vagyok, sok hibát elkövettem már, de az a hibasorozat, amiről a beszámolódban írsz, az mindent felülmúl. Először is nem szabad kapkodni. Másodszor, egy elektrolyt kondenzátor csderéjénél, a nyomtatott áramkörön jelölve van a negativ és a pozitiv polaritás. Ha nincs, akkor egy egyszerű ohmméterrel rá lehet keresni. Az elektrolyt kondenzátor vagy egy dióda pl. nem olyan mint a bicikli első kereke, hogy akármelyik irányba be lehet tenni. Ha hozzákezdersz egy javításhoz, a minimális feltétel a kedven és a szükséges szerszámok meglétén túl, egy minimális alkatrészismeret. Az elektronikai áramkörök a fordított polaritást általában újabb hibákkal hálálják meg, nagyobb kárt okozva, mint az eredeti volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2013
Szia. Nyugodtan beteheted a viccrovatba, mert ez amit műveltem, valóban a szórakozottság és a bambaság netovábbja. Ismerem a jelöléseket mégis elbambúltam vagy az időjárás figyelmetlenné tett. Mindegy, igy jártam. Legalább van min szórakozni azon hogy milyen emberek vannak.
Sziasztok!
Van egy Chieftec GPS 450AA-101A típusú tápom, eleinte az tűnt fel hogy csak a sokadik gombnyomásra indul a gép (azt hittem szar a gomb), de most már be se kapcsol (másik táppal megy), kipróbáltam a zöldre testet adva beindult egyszer, most azt se. Egyedül annyit csinál hogy amikor kikapcsolom hátul a tápot és nyomogatom a bekapcs gombot akkor egy pillanatra felpörögnek a ventik meg minden, mielőtt lemerülnek a kondik... Ránézésre semmi sincs elégve benne. Találtam a kistestvéréről kapcsirajzot. Esetleg valami ötlet, mi lehet a baja? Előre is köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2013
Kipróbáltam terheléssel elindul a zöldet letestelve, csak indulás után pár mp-ig valami pattogás hallható a tápból....
Idézet: „...eleinte az tűnt fel hogy csak a sokadik gombnyomásra indul a gép” A panel közepe táján lévő 1000-1500µF-os kondenzátort kell cserélni.
Szép tápegység...
Megjavult, tényleg középen volt egy 16V 1500µF elko ami fel is volt púposodva....
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! Megmentettél egy 4-5000 ft-os kiadástól!
Ime a dana képei:
Sziasztok.
Sajnos kb 10 évnyi folyamatos működés után megadta magát a Chieftec HPC-360-102 (nem pfc-s) típusú tápegységem. Egy kapcsolóval ellátott hosszabbítóról üzemelt, és az utóbbi időben már azt csinálta, hogy amikor áram alá helyeztem, és rögtön indítottam, akkor elindult ugyan kb 2 másodpercre, de le is állt, majd magától elindult és még működött rendesen. Ma reggel viszont már nem akart elindulni, ugyan a ventit egy pillanatra megpörgeti, de ennyi. Ahogy a képen is látható, (bár lehet nem mind), a kondenzátorok nem púposak. Szóval merre kellene itt keresgélni a hibát? Kép a tápról.
Valószínűleg neked is kondenzátorhibád lesz, és elsősorban a középső borda melletti kettő a leggyanúsabb - ezek a készenléti körhöz tartoznak.
De figyu - ha ez a táp tényleg tíz éves, akkor én gondolkodás nélkül cserélném az összes elkót benne - semmi értelme hogy egy hónap múlva egy másik adja meg magát, három hónap múlva meg megint egy másik. Egy kondenzátornál nem törvényszerű, hogy tönkremenetelkor felpúposodik - elég ha szép csendben kiszárad - ugyanúgy rossz. Tutit csak egy ESR mérő mond, multiméter ide kevés. A kicsik szinte sosem púposodnak. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Rendben, akkor valószínűleg az lesz.
Amelyk kondira nincs ráírva hogy low-esr, az nagy valószínűséggel nem is az igaz? Bár eddig csak egyet szedtem ki, de arra nincs ráírva.
Ez nem igaz. Nekem nagyon jó low ESR kondijaim vannak, amin csak az értékek, a gyártó neve/logója, meg a széria megnevezése van.
Idézet: „Amelyk kondira nincs ráírva hogy low-esr, az nagy valószínűséggel nem is az igaz? ” Ebből nem igazán lehet kiindulni. Van amelyikre ráírják, van amelyikre nem. Biztos információt csak a gyártó honlapjáról letöltött adatlap szolgáltat. (Ha pedig venni akarsz, kérdezni kell - az eladónak illik tudnia...)
Sziasztok.
Mai nap történt hogy a számítógépet kifújattam kompresszorral nem ökör módjára. Bevittem,összedugtam,kapcsoltam volna be és XD XD XD mutatott a monitor ,magyarul hogy csak én akarom hogy bekapcsoljon. Kivettem a tápot ,összezártam ,működött vele a ventilátor. Elvittem számítógépes boltba, táp baja volt,kicserélte egy ilyen márkájúra .8000 ft ért, most vmivel gyengébb van benne mint volt. A a boltba rádugott vmi műszert és mutatta hogy ami állandónak kéne lennie 5 volt az olyan 4,7-5,2 V között mozog ,ami 3 V az meg olyan 2,7 . 12 volt helyett meg 13.2 V volt. A kérdésem az lenne hogy vki tudna segíteni hogy mégis mi lehet a baja ,mert hát délelőtt jó volt, kifújattam aztán semmit, egy ilyen táp meg újonnan 15 000 ft. LC POWER GP2 a neve 550W. Kondi ,trafó ?csináltam 2 fényképet ,nem tudom segítek e vele. Ha kell még tudok csinálni fényképet.
Egyértelmű, hogy kiszáradtak a kondik. Javaslom az összeset cserélni, de elsőként a kép közepén fent a kettőt és balra a kábelköteg és ragasztó alatt lévő/levők is gyanús/ak.
Szia!
Látható egy-két púpos kondenzátor, ezeket feltétlenül cserélni kell..
Köszönöm szépen a hozzászólásokat ,most így hogy leírták már feltűnt hogy középen a két kondi púpos,és a kábelköteg alatt 1 kondenzátor,de akkor mind a 4et kicseréljük.még egyszer köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2013
Nyugodtan cseréld az összes elkót. Megspórolsz magadnak egy fél napnyi további szenvedést.
Sziasztok!
Van egy TDK 699-0153 tápom. Nem akar elindulni csak kattog? Átnéztem az összes kondit + a félvezetőket minden jónak néz ki. Mi lehet a gond? Idézet: „...Átnéztem az összes kondit + a félvezetőket minden jónak néz ki.” Szemmel nézted át, vagy műszerrel mérted? (nem mindegy!) Sok esetben pedig kiforrasztva kell mérni. A szükséges minimum egy multiméter, és egy ESR mérő.
A félvezetőket ki forrasztva, a kondikat csak csipogóval hogy rövid zár van-e.
Akkor itt az ideje az összes elkó cseréjének...
Sziasztok !
Kaptam egy Cooler Master RS-430-PMSP (Hipro HP-D3057F3R) Tapot. Zold 4,72V Lila 5,07V Zold szorke osszekot, tap indul -> kikapcsol. Van 12V Van 5V Nincs 3,3V Mi a teendom ? Elore is koszonom a segitsegeteket ! Idézet: „Mi a teendom ?” Örüljél, én is szoktam örülni ha kapok egy bontott PC tápot Használni akarod, szétbontani, vagy megjavítani?
Koszonom, az orom az megvolt.
- amig ki nem probaltam, mert ekkor volt am konyulas (nem az). - fejlesztenem a PC-m ehez kellene a nagyob tap. Termeszetesen megjavitani, hogy hasznalhassam. - szemrevetelezes volt, nincs pupos kondi. - tudom ettol meg lehet, hogy van rossz. Az en muszerem is csak 200µF-ig mert es nem tudok ESR-t merni. - egy kevesket visszaolvastam. Idézet: „...Zold szorke osszekot, tap indul -> kikapcsol” Rossz módszer - a zöldet valamelyik feketével kell összekötni hogy rendesen induljon (addig marad bekapcsolva, amíg összezárod!) Terhelés is ajánlatos neki - ha ráteszel egy winyót elég lesz. Nincs 3,3V - a szekunder körben a kettősdiódákat, kondenzátorokat, áramváltót kell kimérni.
Ugyan ugy reagal a feketere es a szurkere.
Ha már nekem nem hiszel...
Egyébként igazad van, nagyon egészséges ötlet a PowerGood vezetékét összekötni a PsOn-nal. Mindössze az IC tönkremenetelét kockáztatod, aminek a cseréje lényegesen többe kerül.
Azota nem probalkoztam, hogy az elso kommentet megirtam.
Mar az elso komentemben meg kellet volna irom, hogy a fekete es szurke kabelre is ugyan ugy cselekszik. Vagyis kb. 2 percel ezelott ratoltam egy regi vinyot, mert most erkezett meg. A sajat vinyoim nem akartam probabol sem ratolni. Most viszont mar a zoldet a feketevel kotottem csak. De sajnos a helyzett valtozatlan.
Az is változatlan, amit az első válaszom utolsó mondatában írtam...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |