Fórum témák
» Több friss téma |
Szerbusztok
Van egy transzformátorom amiről csak annyit tudok hogy 12v és a azt szeretném róla megtudni hogy mekkora a teljesítménye azaz mekkora amper terhelést bír el. ezt miből lehet megállapítani? Üdv.
Szia. Ilyen szegenyes informaco alapjan senki nem fog tudni segiteni, mindenek elott a nagysaga , formaja es a mag anyaga hataroza meg.
Szerbusz a következő adatokkal tudok szolgáni még. Úgy kb 10x10x8 cm méretekkel rendelkezik e vasmagos az is biztos, és ez valamikor régen egy akkutöltőben volt. Van még tollal ráírva pr. tekercsre hogy 900 wind 0:50 és a sek. 60 wind 1:50.
ÜDv.
Hello! A szekunder huzal átmérőjéből lehet következtetni a terhelhetőségre. 3A/mm2 áramsűrűség mellet, kb. 5A a terhelhetősége. üdv!
Erre bizony!
És amint látom kadarist kolléga megmondta a tutit Az a helyzet, hogy most már tudom, de még mindig kínai, mivel a rádió és tv technikához kispista vagyok De az kiderült, hogy számomra használhatatlan, de elteszem a különlegesebb alkatrészeim közé, amiben néha gyönyörködöm, hogy milyen szépek Mindenkinek köszönöm!
Sziasztok!
Egy autós stroboszkóp lámpában tönkrement a villanócső. Gondolom az, bár két vezetékeset még nem láttam. A felirat rajta "HK NK 2.8". Tudja valaki, hogy pontosan mi ez, és esetleg hol lehetne kapni? Villanócsöveket csak sokkal nagyobbakat találok.
Köszönöm a választ.
Biztos hogy tönkrement? Nem volt ráteketve egy vékony huzal, amire a gyújtó nagyfeszt kapta? Elektronikai hulladékok közt tudsz túrni hibás fényképezőt, amiben -ha nem törött- szinte biztosan jó.
Sziasztok!
Van egy Siemens C75 telefon aminek a töltője elromlott és vitte magával a töltésért felelős IC-t a telefonba. Megvan a hibás IC (F5A), csak azt nem tudom pontosan mi ez és hogy keressem mert ha beírom ami rajta van akkor nem találok semmit. Megmértem és biztos ez a töltő IC mivel bemegy az 5V a töltőből viszont ki már csak 0,5 megy az akku felé. Szóval milyen alkatrész lehet ez?
Biztosan rossz, mert a tövében el van törve az üveg. Az első képen látszik is bal oldalt, hogy nem sikerül rendesen beleilleszteni a fémsapkába az üveget. Nem volt rátekerve semmilyen más vezeték. Tényleg csak két érintkezője van, a két végén.
Szia!
Itt van kapcsolási rajz, ami szerint egy egy dual PMOS switch. Ez kapcsolja rá az akksira a töltőfeszültséget. Meg tudod majd nézni, hogy a 2-es és 4-es lábakon milyen feszültség van, és hogy kapcsol-e. Így ki tudod mérni hogy rossz-e ez az alkatrész, vagy más miatt nem kapcsolja rá az akksira a töltőfeszültséget. Pl NTC-vel érzékel akksi hőmérsékletet. Ha az rossz, akkor sem fog rákapcsolni töltőfeszültséget, és attól még a PMOS lehet jó. Erről infót az Elektrotanyán kapsz. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
simpi, bodgabo
Köszönöm a válaszotokat! A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
Szia!
Köszönöm a segítséget! Pont takarja az akku azt a részt ahol kell mérni, de nagy nehezen végül sikerült. 4,76 Volt van az említett lábakon. Ha jól értelmezem az adatlapot akkor már 1 Voltnál is kapcsolnia kellene igaz? Eddig úgy néz ki ez a rossz alkatrész már csak az a kérdés, hogy hol szerezzek ilyet.
Ha ott 4.76V van akkor nem kell vezetnie a PMOS-nak. Ha 0 lenne és a drain lábán is 0 akkor lenne gond. Szóval még mindig nem biztos, hogy azzal lesz a gond. De a javítást már másik témában kellene kitárgyalni.
Üdv mindenkinek ezt egy ET-50B típusú tápegységből szedtem ki mer elromlott (kifüstölt) és nem tudom hogy mi ez, mik az adatai remélem itt kapok valamilyen segítséget.
Szia!
Ez valószínűleg egy vasmagos tekercs. Fejtsd le róla a zsugorcsövet és meglátod.
Tényleg egy tekercs és az adatit hogyan tudhatom meg?
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Az induktivitását induktivitásmérővel meghatározhatod és általában ennél több nem is kell.
Nem mintha annyira értenék hozzá, de ha elfüstölt, nem hiszem hogy helyes értéket fog mérni a kolléga.
Idézet: „szedtem ki mer elromlott (kifüstölt)” Nem kötözködni szerettem volna, csak arra építettem, hogy Ő azért vette ki ezt a konkrét alkatrészt, mert ez halt meg látványosan (még ha a képen nem is látszik, esetleg). Vagy ha nem erre gyanakodik, akkor miért vette ki/cserélné ki?
Én sem kötözködni akarok, de a képen látható tekercs teljesen ép, olyan, mintha most jött volna ki a gyárból, ezért nem értem, hogy miért "füstölt el"? Egyébként az első kérdést úgy is lehet értelmezni, hogy a táp füstölt el és a bontás során lett kivéve ez az alkatrész.
No, erre majd Davidesz fórumtárs majd válaszol (vagy nem...)
Helo miadtam ne veszekedjetek, amúgy ez az alkatrész a hibás mer láttam ahogy füstölt és nem tudom az adatait csak azért raktam ide fel.
Ez egy fojtótekercs, ha füstölt, akkor valószínüleg kuka, de ez a füst biztosan másik alkatrész(-ek) meghibásodásának következménye(túláram). Egy fojtótekercs kizárólag túlterheléstől füstölhet. A táp kapcs. rajzából a környezete, és a tekercs jellemzői is tudhatók.
De ha egy ilyen tekercs füstöl, az bizony még nem azt jelenti, hogy tönkre is ment. És valóban, egy másik alkatrész hibája miatt létrejövő túláram miatt melegedhetett fel ennyire, nem attól, mert ő hibásodott meg.
Induktivitásnak tűnik én is használok ilyeneket. Van egy névleges terhelhetősége - gondolom azért füstölt el, mert nagyobb áram folyt át rajta, mint kellett volna. Így gyanítom ez csak aokozat, az okot előbb meg kell keresned, mielőtt cserélnéd - ha tudod mire... Ha megszakadt és provizor össze tudod kötni, legalább mérhető mekkora az induktivitása...
Leszeded a kabátját, leszámolod a meneteket, újratekered... Nem sok van rajta, elég vastagnak tűnik a huzal. Letekerésnél az is kiderül, belőle jött-e a füst. Ha ép a huzal, akár azt is visszatekerheted.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |