Fórum témák
» Több friss téma |
Azért majd most is nézz rá 10-20km múlva a gyertyára és a színéből lehet még következtetni, hogy mit kell állítani, mert picit mehetne többet is. Sőt gondolom nálad sem mindegy, hogy mennyi a fogyasztás.
Valóban a fogyasztás kicsit sok. A karbiról ha leveszem a légszűrőt akkor kifelé is fúj üzemanyag-permetet. Ez amúgy mennyire normális?
Nem éppen normális. Szerintem még mindig sok üzemanyagot kap, ezért sem megy rendesen és ez lehet az oka a nagy fogyasztásnak. Ezért kell megnézni a gyertya mit mutat egy kb 10km-es út után. A karbit pedig vedd le és nézd meg a főfúvóka méretét.
Okés, Köszönöm! Délután megyek vele és megnézem.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2013
Sziasztok!
Italjet Torpedo 50--eshez ért itt valaki? Blokkot cseréltem de a mostani egy rokkant kocsiból van......de maga a blokk ugyan az csak itt egyben a blokk tetején van a kábelezés, össze kellene a régivel hozni..........
Szia!
Idézet: „de a mostani egy rokkant kocsiból van......de maga a blokk ugyan az” Nos hát akkor, nincs más teendő, mint "színre-szín, számra-szám", főleg, ha az évjárat is stimmel .
Sziasztok! HELP!
Vettem egy 5 éves Kymco Super8 4T robogót. Minden oké vele, csak a tompított és a reflektor bekapcsolás után kb. 2 másodperc múlva kialszik. Szervizben megállapították, hogy elől a burkolat alatt valami elektromos vezérlő "ketyere" (bocsi, nem értek hozzá) rossz. Kivették ott egy másik ugyanilyen robogóból és azzal világított. Ott azt mondták, hogy ennek cseréje több 10 ezer Ft!!! Tud erről valaki valamit? Mi ez a "ketyere" és mi a típus száma? Nem lehet ezt kiiktatni? Köszönöm ha valaki segít! Idézet: „Szervizben megállapították, hogy elől a burkolat alatt valami elektromos vezérlő "ketyere"” Szia! Ez az alkatrész a feszültség szabályozó áramkör és nem lehet kiiktatni. Vegyél hozzá másikat és cseréld ki otthon. Így a legolcsóbb. Ha ezek után esetleg mégsem jó továbbra sem, akkor lehet hogy földeléshiba van a motoron valahol a főkötegben. (utóbbinak azért kicsi a valószínűsége mert írtad hogy másik szabályozóval jó volt a motor.)
Sziasztok!
Nagy motor elektromos problémával kapcsolatban tudtok nekem segíteni?
Ki tudja, ha azt sem tudjuk mit szeretnél? Előbb a kérdés aztán a válasz.
Honda CBR600F eszi a feszültség szabályzót. A generátor tekercs ellenállásai egymáshoz képest 0,2Ohm-ak (gyári adat szerint 0,1-1,0Ohm), test felé szakadtak. Szemre a generátor nem sérült. Három szál jön róla a szabályzó felé, ezek sem szakadtak vagy zárlatosak. Lakatfogóval mértem generátor áramot és fordulaton 10-15A-t mutatott és enyhén melegedtek a vezetékek is. Gondolom ez csak tájékoztató jellegű adat, mivel nem 50Hz-en történt a mérés. A feszültség szabályzóra csatlakozó sarukat cseréltem, a generátor utáni csatlakozót többek tanácsára (CBR betegség) levágtam és összeforrasztottam. Ekkor vettem észre, hogy a gyári saru préselésénél a vezeték szigetelése meg van sülve, alig bírtam róla lekaparni a forrasztás előtt.
Nem túl tömören, de nagyjából ennyi a hiba jelensége
Jelen pillanatban működik a szabályzó?
Ki tudod mérni, egyszerű diódavizsgáló állásban.
Sajnos erre nem terjed ki a tudásom. Mit, melyik lábak között kell mérnem? Érdekesség még, hogy a fent leírtak előtt az összes világítással kapcsolatos izzó kiégett a motoron, ekkor 18V-ot mértem járó motornál az akkun. Jelenleg 12,6V-tól nem emelkedik magasabbra fordulaton sem.
Ha az akku sarui lazák, nincs meg a kellően kicsi átmeneti ellenállás,(netán nincs is benne az akku), akkor jön létre ez a tipikus szabályzó tönkremenetel. A 18V körüli érték és az izzók kiégése utal arra, hogy szabályzás helyett egyszerűen átereszti a generátor áramát, mivel nem kap referenciafeszültséget az akkuról, illetve annak értéke bizonytalan, így nincs mihez szabályoznia.
Innentől kezdve túlmelegedhet a szabályzó, és a vége zárlat. A mostani általad leírt állapot akkor jön létre, ha valamelyik tirisztor zárlatossá válik, és a generátor áramát szabályzás nélkül kvázi rövidrezárja. Dióda állásba kapcsolt multiméterrel a három bemenő szál, és a kimenet negatív pontja közt mérj először, a mérőzsinórokat váltakozó polaritással is csatlakoztasd. Zárlat nem lehet, csak egy diódányi feszültségesést mutathat, ha jó a vizsgált rész.
Tehát vagy a dióda nyitófeszültsége vagy szakadás. Az akku sarui tiszták, szorosak és az akku fel van töltve. Kicserélem még a szabályzóra csatlakozó pozitív illetve negatív sarut is. Azt viszont nem értem, hogy egyik nap kiégeti 18V-al az izzókat, másnap pedig alap 12,6V-ot ad, ami sajnos a fordulat függvényében emelkedik - csökken. Szerinted halott a szabályzó? Délután jelentkezem a mérési eredményekkel.
Még valami: ezen a motoron kapcsolható a világítás. A mostani szabályzót csak bekapcsolt tompított világítás mellett használtam, csak így indítottam a motort. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2013
Mennyire melegszik üzem közben a szabályzó?
Illetve pontosítva: egyformán fűt, ha 18V-ot ad, és akkor ha 12.6 a kimenő feszültség?
Az utolsó kettő már a hűtőbordás verzió volt, de mivel nagyon meleg volt az első bordás, így a mostanit már egy plusz alu lapra szereltem fel és bőven bekentem pasztával is. Állta a kezem és üzem közben is szinte csak langyos volt, ekkor még 13,9-14,0V-ot adott fordulat függetlenül. Az, hogy mi történt vele nem tudom, semmilyen extra fogyasztóm nincs, csak egy traffipax "jelző" a maga kemény 120mA-ével. A kérdésedre nem tudok válaszolni, mert most az utóbbi érték áll fenn, a 18V-al nem üzemeltettem.
Mértem. Dióda állásban a három bemenő szál és a negatív között egyik irányban mindig szakadás, másik irányban 508-as értéket kapok. Számomra érdekes, hogy amennyiben a pozitívhoz képest végzek mérést ugyan ezeket az értékeket kapom ellenkező polaritás mellett. Műszer com pontja a szabályzó pozitívon, másik zsinór szabályzó negatívon, a műszer 704-et mutat.
Sziasztok!
Van egy Peugeot Squab 50 cm3-s motorom. A gyújtás elment róla, kicseréltem a gyújtásvezérlőt /DCI/ egy bontotra, jó is lett 2 napig. Vettem újat amivel még szikra sincsen és más motorban sem mükődik. Próbáltam másikkal is de azzal is így jártam. Gondolom valami zárlat miatt tönkreteszi a DCI-ket. Mielött vennék egy harmadikat, kérlek benneteket segítsetek rajtam , hogy hol keresem a hibát. Köszönöm!
Ha így áll a dolog, akkor a diódahíd épp, és a tirisztorok sem zárlatosak.
A tirisztorok vezérlését sajna nem tudod kimérni. Nem lehet mégiscsak valami szívatós kontakthiba?
Vettem új szabályzót, kicseréltem a hozzá csatlakozó sarukat is. Jelenleg terhelve 13,6V-t ad alapjáraton, ami fordulat hatásra max 14,9-ig felmegy majd visszaáll 13,8-14,0V körüli értékre. Amit előzőleg írtam, hogy melegednek a generátorról jövő vezetékek, az most megszűnt. Ma megyek vele egy nagyobb próbakört, este beszámolok.
Sziasztok, tudtok segíteni? Robogónál az önindító tekeri, de nem robban be. Rugásra egyből indul, aksi friss. Mi lehet a hiba?
Szia
Ha gerjesztő tekercses a gyújtás, akkor az haldoklik (legrosszabbal kezdtem). De lehet hogy egyszerűen csak nagy a gyertyahézag, vagy rossz a gyertya. De csinálhat ilyet ha tönkrement a gyertya pipába az ellenállás, persze ha van(?). A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2013
Ha nincs meg a kellő fordulatszám, akkor sem indul be. Régi hengerrel szépen pörgette az indító, de nem adott szikrát, csak ha a gyertya nem volt benne. Friss nagy kompressziójú hengerrel meg át sem forgatta a motort, indítómotort kellett cserélnem. A régi hengernél szépen forgatott, csak még egy pici plusz kellett volna, hogy meglegyen az elegendő fordulat.
Üdv!
Robogóba (Kymco Super8 4T) ha nem működik a feszültségszabályzó akkor az menet közben az aksit sem tölti? Köszönöm!
Vagy túltölt.
sziasztok! mi lehet a baj ,hogy ha menet közben elszállt az összes elektronikám ,megálltam füstölt valami,a biztosíték volt az ,a teteje le is olvadt ,kicseréltem minden...de semmi továbbra sincs áram . Köszönöm ! (aprilia sr 50)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |