Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Akkor tételezzük fel, hogy gerjedés okozza. Mit kell tennem, hogy ezt szkóp nélkül megtudjam? Zárjam testre közvetlen a végfokrész bemenetét? Vagy annak nincs sok értelme? Esetleg mérjek nyugalmit a 2 előtét ellenállásán a 2 fetnek (feszt mérni rajta és kiszámolni képlettel, hogy mekkora az átfolyó árama)?
Sziasztok . A segitsegeteket szeretnem kerni egy autos erosito ugyben , vettem egy blaster bl 500 - at es a Hi Input al szeretnem bekotni na most azon az van hogy +L -L G +R -R ez ket hangszorot jelent ha jol gondolom de a kozepso szal a G az mi es muszalj 2 hangszorot räkotni . Ne haragudjatok a az ekezetek hianya miatt nemet billentyuzet van a cegnel . Elore is koszonom a segitseget . Sziasztok
Kell mindkét hangszóró kimenet neki és a G is, amit a fej egység negatívjáról vehetsz le. Ez egy zavarvédelem.
Így hogy akarod, hogy segítsünk? Honnan tudjam mi a szerepe a 61 ohmos ellenállásnak meg az 1K-nak? Ehhez jó lenne egy skidc, vagy a rajza, vagy az egész nyákról egy-egy kép mindkét oldalról. A kis trafó mellett látok még csűnyán el színeződött ellenálásokat. Azokat megnézted? Ki kellene őket cserélni, mert nem hiszem, hogy üzem biztosak még. Lehet az értékük még jó, de nem sokáig. A 494-es ic kimenetei hova mennek? tranyóra és a kis toroidra? mesélhetnél róla, vagy csinálj jó képeket.
Sziasztok!
Van egy újabb erősítő! Ez egy két csatornás Magnat The Rock 400, és a hiba az lenne, hogy nem szól, de a zöld LED világít, és a táp résznél a FET-eken nincs kimenő fesz, így a tekercs másik oldalán sem tudok semmit mérni! Lehet hogy a TL494 a hibás? Ezt hogy tudod kideríteni hogy hibás-e? Amúgy egy kondit találtam ami 220µF 16V és púpos, kivettem és csak 120uF, ez a kondi a be táp, és a TL494 7-es lába közti vezetősávba van bekötve. Akinek lenne ötlete hol keressem a hibát, és hogy tudom ellenőrizni, hogy a TL494 működik-e ahogy kell? Előre is köszönöm a segítséget! üdv PIXI A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2013
Üdv.
Ha találsz púpos kondit azt cseréld ha lehet nagyobb feszültségtűrésűre. Mérd meg az egyendiódákat, hogy jók-e és mérd meg az elkókat is hogy nem zárlatos-e valamelyik. Mérd meg a TL494-re menő +-15V-ot amit általában 2 zénerrel táplálnak, keress megnyúlt gate ellenállást vagy abban a fet körben ellenállást, nézd meg, hogy kapnak e vezérlójelet a fetek.
Üdv!
Lenne egy Magnat Bullpower autós erősítő amelynek a ledje nem vált át pirosról zöldre hanem narancssárgán világít és valami zúg benne.. mi lehet a hiba oka?
Sziasztok
Egy ojan problémám lenne hogy vettem egy 1800 wattos erősítőt és be akartam kötni kocsiba,én bolond pedig rákötöttem a minuszt is az aksiról és véletlenül a minusz hozzáért az aksi plusszához és meghalt az erősítő ezt még lehet javítni vagy kuka?
Hát ez így elég ködös. Jól értem hogy be volt kötve az erősítő pozitív kábele az aksira, és ekkor hozzáért a negatív kábel is az akku pozitív sarujához? Ettől elvileg semmi baja nem lehet, épen ezért biztos hogy rosszul értelmezem amit írtál. Kérlek írd le még egyszer érthetőbben.
Helyesbítek: De mégis lehet, hiszen az erősítő fém váza negatív potenciálon van abban az esetben ha az érintkezik a kocsi fém vázával. Továbbá az inverter előtti rész az erősítőben kapcsolatban áll a fém vázzal. Szóval ha jól írtam fentebb mi történt, első körben ellenőrizd a biztosítékot vagy biztosítékokat ha több is van. (magán az erősítőn illetve az akkutól az erősítőig vezető kábelre is szokás tenni, azt is ellenőrizd) A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
nah szóval
az aksiról levettem a pozitiv részt az erősítőre majd tettem egy kábelt a gnd re (nem tudom miért) és a gnd ből jövő kábel hozzáért az aksi plusszához és nem világított többet az erősítőm tehát a kábel rávolt kötve az erősítő pluszához és gnd-hez egy külön külön kábellel és ahogy turkáltam a koicsi elejébe rácsuszott a gnd kábele a pluszra A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Egyébként jól tetted hogy külön kábellel kötötted be a földet is. Sokan csak a kocsi vázára kötik az erősítőt mondván hogy jó lesz az úgy... persze jónak jó csak azzal nem számolnak hogy ahol ők a kocsi vázához csatlakoznak idővel korrodálhat és jelentősen romolhat a kontaktus... Tehát a teendőd: ellenőrizd a biztosítékokat. Első körben ennyi, ha azok jók akkor szét kell szedni az erősítőt és szemrevételezni hogy látható-e bármiféle külső sérülés (elsősorban az inverter részben, vagyis a kis trafó környékén az erősítőben)
A biztosítékok nem mentek ki.sérülés nem látható rajta
Mi a pontos típusa az erősítőnek? Illetve mi a típusa az inverterben lévő IC-nek?
ez egy hollan erősítő av 1200 pro special edition
Ennyire nem konyítok hozzá ha pontosabban leirnád hogy mit keressek megköszönöm ![]() asszem megvan k1a494ap 226 A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
A képen bejeölt IC-re mi van ráírva? Illetve multimétered van? Legalább ez utóbbi kellene a javításhoz, nélküle nem igazán lehetséges.
K1A949AP ez van ráírva
Bocsi hogy ennyire nem értek hozzá de nem vagyok elektro zseni ![]() multiméterem az nics sajnos de megprobálok szerezni 1 et elirtam k1a494ap A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Remélem van multimétered. Először is valahonnan szerezni kéne 12V és 1-2A-t. Mondjuk egy PC táp vagy valami ehhez hasonló tápegység tökéletes lenne. Rá kellene kötni az erősítő pozitív illetve negatív bemenetére, majd ezek után összekötni az erősítő Remote saruját a pozitív tápfeszültséggel. Ezután a 7-es és a 12-es láb között kellene feszültséget mérned, ha minden jó itt nagyjából 12V körüli értéknek kellene lennie.
IC lábkiosztása beszámozva Szerk: Amíg nincs kéznél multiméter addig sajnos semmit sem tudunk csinálni. Az ez utáni továbbhaladáshoz viszont már forrasztó pisztoly/páka is kellhet illetve kellő tapasztalat azok használatában. Ha ez nincs meg akkor inkább szerelőhöz kellene vinni, mert így csak nagyobb kárt okozhatnánk mint ami jelenleg van. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Megprobálok mindjárt szerezni 1 multimétert
ÉS IC-t honnét tudok szerezni? Haverom nagyon szépen tud forrasztasni van forrasztólya is A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Jobban belegondolva ahogy belép a GND az erősítőbe, az rögtön közösítésre kerül a fém házzal. Tehát ha az történt amit fentebb írtál maximum a kábel éghetett szét valahol az erősítő előtt. (így a biztosítéknak semmi köze az egészhez) Próbáltad már egy másik, külső tápról az erősítőt? Természetesen a remote szál legyen bekötve, anélkül nem kapcsol be az erősítő.
igen számítógép táppal probáltam már remottal össze volt kötve a plusz de semmi.
egy kérdés még mielött ez történ rákötöttem az aksira és egy pillanatra felvillant a power utána csak a diagnostic világított kevés volt neki az áram?(100 ah aksi)
Ahhoz hogy üresjáratban beinduljon nem kell nagy áramerősség. Az hogy bekapcsolás után szinte azonnal le is tiltott már inkább végfok hibára utal. Gondolom használtan vetted, ki is próbáltátok? Akkor még működött?
használtan vettem ott azt mondták müködik kiprobálták
aztán összekötöttem mindent és nem szólt csak egy pillanatra amikor rádugtam az aksira utáána csak a piros lámpa égett http://www.hestore.hu/prod_10001098.html?he ez amugy jó lenne hozzá vagy nem? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Azt mondták működik, de ezt te magad is láttad(hallottad)?
Igen, ez jó lenne bele de amíg nem tudunk mérni igazán nem is tudjuk mivel lehet a gond.
EZt tv szervizes megtudja nekem csinálni?
hÁT MEGNÉZTÉK NEKEM A VÉGFOKOKNAK KAMPOVAN :s
Pontosan mit néztek meg? Ha egyáltalán nem világított eddig egy led sem, akkor nem csak a végfokkal hanem a táppal is van gond.
müszerészhez vittem és ráttette a multimétert a végfokokra és az összes zárlatos
azt mondt ki tudja cserélni mind a 6 ot de az 12000 forint A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Na én ezt az összeget egy kicsit sokallom! Kép alapján 8 tranyó van benne, így nem hiszem hogy darabja több mint 1000Ft lenne! Tudsz írni egy típus számot a 8 nagy tranyóról, elvileg párban vannak 4x2.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |